| Forfatter |
|
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også modtaget mailen fra Streamtech.
Man får valget mellem at vælge en rabat så man får Duet'en med standard PSU samt et prisnedslag på 300 kr eller man kan vælge at vente på den modificerede PSU hvilket tager 6-12 uger. Tror bare jeg tager standard PSU'en så...
Lidt synd at man ikke får den modificerede PSU, men det er ikke noget forhandlerne kan klandres. Jeg synes det er dejligt at streamtech spiller med så åbne kort.
Torben: God pointe, men folk var jo ret begejstrede for en modificeret PSU til SB3 og meget af teknikken i den er jo bibeholdt i Duet'en.
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle som har fået den nye model eller er den ikke udkommet endnu ?
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
| Nogle som har fået den nye model eller er den ikke udkommet endnu ? |
|
|
Onsdag (12/3) er D-dag  __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
Provsten Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået Streamtech til at sende mig spec. på den PSU de tænker at sælge med.
Dog har Flemming den bemærkning, at de selv vil teste den først for at høre om den giver en bedre lytteoplevelse. Igen blliver situationen fortalt med åbne kort - det er bare kanon.
http://www.psui.com/pdf/tr36.pdf
Provsten
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - spændende  __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
SteffenL Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
2ben.dk skrev:
|
|
Onsdag (12/3) er D-dag  |
|
|
Håber du har ret, men har netop fået at vide at distributøren først har Duet'en på lager d. 17.  __________________ Synology NAS DS-207+ / 2 x Samsung SpinPoint HD501LJ 500GB / SSODS 3.0beta5 / SqueezeCenter 7.0.1 / Squeezebox3 + SB Duet on its way / Denon AVR-2807
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteffenL skrev:
PSSO skrev:
2ben.dk skrev:
|
|
Onsdag (12/3) er D-dag  |
|
|
Håber du har ret, men har netop fået at vide at distributøren først har Duet'en på lager d. 17.  |
|
|
Har lige fået samme bedsked fra AV-Connection  __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så køb SONOS - det kan købes nu  __________________ Mvh. Torben
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
|
Så køb SONOS - det kan købes nu 
|
|
|
Ja, så skal man bare lige have lønforhøjelse først
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
Så køb SONOS - det kan købes nu  |
|
|
Sonos hardwaren ser nydelig ud, men det er ikke meget man kan faa at vide om
softwaren paa Sonos websitet.
Saa jeg gaar ud fra, at det er noget lukket halloej, og det goer efter min mening
Sonos systemet langt mindre interessant end SB.
Korriger mig endelig hvis jeg tager fejl...
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil du vide ? Man kan ikke ændre på layout'et (vise div. informationer på controleren) Det ligger helt fast. Men det har jeg det fint med - det andet er kun lir.
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
Hvad vil du vide ? Man kan ikke ændre på layout'et (vise div. informationer på
controleren) Det ligger helt fast. Men det har jeg det fint med - det andet er kun lir. |
|
|
Maaske har jeg misforstaaet det, men skal der ikke installeres noget software paa den PC, der skal
streame til Sonos dimsen?
Hvad kan det software, hvad er det skrevet i, hvor fleksibelt er det mht. plugins, kan det installeres
paa embedded hardware (NAS etc)?
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo der skal installeres lidt på PC'en du har musik liggende på, men det behøves ikke. Man kan nøjes med en NAS disk. Der skal ikke installeres noget på en NAS disk. Alt virker i først hug 
Man kan ikke installere plugins - design ligger fast. Så hvad sprog det er skrevet i er fuld stændig lige meget. Jeg er ligeglad 
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
Jo der skal installeres lidt på PC'en du har musik liggende på,
men det behøves ikke. Man kan nøjes med en NAS disk. Der skal ikke installeres
noget på en NAS disk. Alt virker i først hug
|
|
|
Ok. Det er smart at det meste af logikken ligger i Sonos-dimsen og den selv kan hente
data via SMB. Det tyder paa at den har en noget kraftigere CPU end SB, men det skal
man saa ogsaa betale for. Den maa ogsaa ha' en flash-disk eller noget til at gemme
index over musiksamlingen(?)
2ben.dk skrev:
Man kan ikke installere plugins - design ligger fast. Så hvad sprog det er skrevet i
er fuld stændig lige meget. Jeg er ligeglad  |
|
|
Det ved jeg nu ikke om det er lige meget. Den aabne software er, efter min mening, med
til at goere SB systemet til noget helt saerligt. Som regel naar man giver brugerne lov til
selv at pille og rode, saa er der nogen der finder paa at lave nye og spaendende features
som producenten ikke selv har lyst eller fantasi til at lave. (et eksempel paa dette kan
vaere Last.FM integration. Paa SB er det et ret simpelt plugin, men paa Sonos kraever det en
lidt hokus-pokus-agtig loesning med en lastfmproxy etc).
Bemaerk, jeg skriver ikke at Sonos er daarligt eller noget. Jeg er sikker paa det er et laekkert
system og virker godt. Men pga. at SB systemet er aabent, har det nogle kvaliteter og friheder
som der ikke er andre der har.
hygge
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sagtens følge dig - for mig var det vigtigst at få et klasse system. Har kigget på SB men valgte SONOS. Men prisen er desværre også lidt højere 
Men det virker super godt og er nem at udvide. Men har måtte købe NAS disk, DAC og kabler. Puha  __________________ Mvh. Torben
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
| Hvad vil du vide ? Man kan ikke ændre på layout'et (vise div. informationer på controleren) Det ligger helt fast. Men det har jeg det fint med - det andet er kun lir. |
|
|
Hvad med softwareklienter til Sonos - jeg synes det er en enorm styrke ved Squeezebox at man kan køre klienter på stort set alle platforme.
I mit tilfælde betyder det på kort sigt at én Squeezebox Duet giver to "zoner", da jeg har en MythTV frontend kørende i stuen, som kan køre en software klient. På lidt længere sigt sætter jeg nok også en frontend op i køkkenet, og så kan Squeezebox receiveren flyttes til en tredie zone - helt gratis
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden positiv ting som måske siger noget om Slimdevices produkt filosofi, er at de værdsætter deres gamle kunder ved at blive ved med at være baggud kompatibel med deres gamle produkter.
Deres gamle SliMP3 afspiller fra 2001 er understøttet i den nyeste version of softwaren. Det vil blandt andet sige at man kan gemme den utidsmessigt designede SliMP3 væk i et skab, og bruge den nye controller til at styre den med og dermed næsten få en afspiller "gratis". Det er i hvert fald tale om value for money.
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Duet ankommet. Påsken er reddet  __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Duet skulle være ankommet til et posthus i byen kl halv 6 i morges/nat. Nu må postdanmark godt lige få fingrene ud af r****.
PSSO: Din umiddelbare reaktioner?
|
| Til top |
|
| |