Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox Duet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Ha! Jeg får min i morgen

Er der nogle der har fået den, så ville det være fedt at høre lidt om hvad i synes.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
Min Duet skulle være ankommet til et posthus i byen kl halv 6 i morges/nat. Nu må postdanmark godt lige få fingrene ud af r****.

PSSO: Din umiddelbare reaktioner?

Utrolig nemt at sætte op - oser langt af af kvalitet

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Har postdanmark åbent imorgen? Det er jo helligdag.
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

Rune_R
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
Har postdanmark åbent imorgen? Det er jo helligdag.

Tror det ikke helligdag, tror desværre næste pakkepost er vel tirsdag
Til top Vis Rune_R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune_R

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

PSSO skrev:
Så er Duet ankommet. Påsken er reddet

Hej PSSO

Har du modtaget din Duet?

Vi er mange der venter spændt, men som nævnt andre steder så skulle den være kommet til DK, den nåede bare ikke ud før påske.......... :-(

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:
PSSO skrev:
Så er Duet ankommet. Påsken er reddet

Hej PSSO

Har du modtaget din Duet?

Vi er mange der venter spændt, men som nævnt andre steder så skulle den være kommet til DK, den nåede bare ikke ud før påske.......... :-(

Jeps - jeg hentede den hos AV-Connection i går (onsdag).

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Er det et must med eksterne DAC for at få SB til at lyde godt ?
Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:

Den indbyggede DAC er ganske udmærket. Er man ikke tilfreds med den kan en Transporter klart anbefales.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:

Det kommer meget an på dit ambitionsniveau. Jeg har ikke endnu haft mulighed for det, men det kunne være meget sjovt at sammenligne med en cd afspiller i den billige ende af skalaen. Umiddelbart vil jeg tro at cd afspilleren gøre det bedre, men det må komme an på en prøve. Hvis man skal bruge Duet'en til noget lidt mere seriøst hifi brug skal der helt klart en god DAC på

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:

Jeg har A-B'et Receiveren og SB3'eren, bægge med de analoge udgange. Jeg vil sige at de lyder meget ens. Igen af dem er perfekte, men de spiller nu meget godt. På papiret har Receiveren vistnok lidt lavere DNR, og lidt højere THD. Hvis man tager pris i betragtning så er jeg af den overbevisning at Receiveren, da den kun koster lidt over en tusse, sagtens kan konkurrere med cd-afspillere i dens prisklasse. SB3'eren får nok lidt hårdere ved at følge med i sin prisklasse.

Ellers så er jeg enig med PSSO :)

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

Det kommer meget an på dit ambitionsniveau.

SB duet skulle være et alternativ til  Cambridge Azur 740C.

Aceh.

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:
Kasper, TC skrev:

Aceh.

Lyd kvaliteten fra en SB kan sagtens måle sig med CD-afspillere i 5-6000 kr. klassen. Man skal blot huske på, at rippe ens CD samling i lossless format (f.eks. FLAC) - læs evt. mere i denne test fra High Fidelity http://www.mailedi.dk/squeezeboks/res/Document/slimdk.pdf

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

PSSO skrev:
aceh skrev:
[QUOTE=Kasper, TC]

Aceh.

Lyd kvaliteten fra en SB kan sagtens måle sig med CD-afspillere i 5-6000 kr. klassen. Man skal blot huske på, at rippe ens CD samling i lossless format (f.eks. FLAC) - læs evt. mere i denne test fra High Fidelity http://www.mailedi.dk/squeezeboks/res/Document/slimdk.pdf[/Q UOTE]

Det er jeg nu bestemt ikke enig i. Har du prøvet at teste den op imod en afspiller i den klasse? Jeg har prøvet at teste den analoge udgang her i påsken og den er da meget fint brugbar i et ikke så dyrt setup. Men kommer man op i 5-6000 kr cd afspiller vil jeg nu blive meget overrasket hvis den kan være med der. Men det ved jeg meget mere om i løbet af næste uge. 

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:
Kasper, TC skrev:

Aceh.

Jeg vil tro at din CD afspiller er bedre på de analoge udgange men som sagt har jeg ikke fået testet det grundigt endnu

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

Det er jeg nu bestemt ikke enig i. Har du prøvet at teste den op imod en afspiller i den klasse? Jeg har prøvet at teste den analoge udgang her i påsken og den er da meget fint brugbar i et ikke så dyrt setup. Men kommer man op i 5-6000 kr cd afspiller vil jeg nu blive meget overrasket hvis den kan være med der. Men det ved jeg meget mere om i løbet af næste uge. 

Ja, det har jeg bl.a. min tidligere Thule afspiller. Som tidligere nævnt er det vigtig at "kilde" matrialet er i orden og det er det ikke hvis f.eks. benytter MP3.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

PSSO skrev:
Kasper, TC skrev:

Ja, det har jeg bl.a. min tidligere Thule afspiller. Som tidligere nævnt er det vigtig at "kilde" matrialet er i orden og det er det ikke hvis f.eks. benytter MP3.

Ja det er klart at det selvfølgelig er noget nær en dødssynd at putte MP3 filer på den og det er kun ukomprimeret musik jeg taler om. Men som sagt, jeg vil selv teste det i næste uge, men herhjemme er der langt fra de analoge udgange til mit eget. Men det bliver spændende at teste den mod noget til 3-4000 kr

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

PSSO skrev:

Lyd kvaliteten fra en SB kan sagtens måle sig med CD-afspillere i 5-6000 kr. klassen.

Jeg har/er i den grad overbevist om at det ikke passer. Men det kan jo godt være mig der er forkert på den, så derfor kunne jeg tænke mig at høre lidt mere om dine erfaringer?

Min "stedighed" er baseret på A-B tests med SB3, Receiver og en Arcam CD73. Min konklusion var at SB3/Receiver simpelten var mindst en klasse under CD73. Nogle af de største svagheder ved SB er efter min mening flg. Dynamikken er helt klart ringere på SB, klassisk musik du'r den ikke vil jeg sige. Opløsningen lyder også som den er grovere/hårdere. Dette synes jeg specielt man kan høre på akustisk musik, f.ex. akustisk gitar. Generelt lyder den ikke lige så åbent som CD73. Til slagtøj, og andre instrumenter med hurtige lyde lyder SB'en lidt som om den ikke kan følge med (hvilket den selvfølgelig kan i teknisk forstand, den springer jo ik lige pludselig en bit over).

Det skal siges at CD73 er den eneste jeg har A-B'et med. Andre cd-afspillere i 5-6000 kr. klassen har jeg kun hørt ude ved forhandlere og kan derfor ikke konkludere på hvordan de sammenligner med SB. Men ud fra det jeg har hørt vil det overraske hvis SB generelt kan matche disse afspillere.

Citér:

Man skal blot huske på, at rippe ens CD samling i lossless format (f.eks. FLAC) - læs evt. mere i denne test fra High Fidelity http://www.mailedi.dk/squeezeboks/res/Document/slimdk.pdf

At rippe sine CD'er til alt andet end FLAC (eller anden tabsfrit format) vil være dumt. Men jeg vil ligevel vove den påstand at med materiale som egner sig særligt godt til mp3-kompression, det vil i grove træk sige ikke alt for hurtig musik med stor dynamik og specielt mange transiente toner så som skarptrommer etc, så kan en 320kbit vbr mp3 lyde bedre på Transporteren end FLAC på SB3'eren!

mvh Bjørn

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:

Jeg har/er i den grad overbevist om at det ikke passer. Men det kan jo godt være mig der er forkert på den, så derfor kunne jeg tænke mig at høre lidt mere om dine erfaringer?

Jeg ved hvad mine ører har hørt og det er dem der tæller for mig

Min Thule afspiller blev sat til salg kort tid efter at jeg havde købt Squeezebox 3. SB3 havde jeg kun i kort tid, hvorefter jeg købte en Transporter. Jeg er bl.a. overrasket den "ro og dybde" der er i lydbilledet sammenlignet med den CD afspiller.

Nogle mener at den fejl korrektion en CD-afspiller ofte må gøre brug af (bl.a. p.g.a. af ridser i CD'en) og den jitter der opstår gennem hele afspiller kæden, er en af grundene til at et "perfekt" rip ofte lyder mere "rigtig"

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Et lille tips til alle nye Duet ejere. Jeg har haft min i nogen tid nu, og den ridser altså meget nemt selvom jeg passer godt på den. Derfor har jeg på undersiden sat nogen tyndt stof fast med dobbeltklæbende tape. Dermed undgås ridser ved almindeligt brug, og den passer stadig i ladestationen.

Håber det ka bruges.

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Et lille tips til alle nye Duet ejere. Jeg har haft min i nogen tid nu, og den ridser altså meget nemt selvom jeg passer godt på den. Derfor har jeg på undersiden sat nogen tyndt stof fast med dobbeltklæbende tape. Dermed undgås ridser ved almindeligt brug, og den passer stadig i ladestationen.

Håber det ka bruges.

Rigtig god ide.  Jeg har haft min Controller et par dage og den er allerede lidt ridset på bagsiden og så vidt jeg kan se, er det dock'en der gør det. Jeg har derfor sat et lille stykke tyndt stof indvendig i dock'en så den ikke ridser controlleren.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes