| Forfatter |
|
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at teste den analoge udgang her i påsken og den er da meget fint brugbar i et ikke så dyrt setup. Men kommer man op i 5-6000 kr cd afspiller vil jeg nu blive meget overrasket hvis den kan være med der. Men det ved jeg meget mere om i løbet af næste uge. [/QUOTE]
Er der noget nyt ang. test af SB mod CD-spille i 5 kilo klassen ?
Aceh
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
Kasper, TC skrev:
|
Jeg har prøvet at teste den analoge udgang her i påsken og den er da meget fint brugbar i et ikke så dyrt setup. Men kommer man op i 5-6000 kr cd afspiller vil jeg nu blive meget overrasket hvis den kan være med der. Men det ved jeg meget mere om i løbet af næste uge. |
|
|
Er der noget nyt ang. test af SB mod CD-spille i 5 kilo klassen ?
Aceh
|
|
|
Det er vist mig du citerer her, og nej. Intet nyt endnu. Jeg forventer at have det sat op i et test setup i løbet af ugen hvorefter jeg kan komme med et mere kvalificeret udsagn om kvaliteten.
|
| Til top |
|
| |
kelso Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nasser lige lidt på tråden.
Baggrund: fatter ikke en skid af det hele. (var ung da Slade var hot).
har tænkt at SB-duet skal bruges i køkken, sommerhus mm. (trådløst), har p.t. ingen intentioner om at tilslutte SB "anlæget"
Benytter mig at trådløstnetværk (Netgear)
vil ikke ofre prisen på Sonos. (check lige aktiemarkedet).
Opsætningen skal kunne bruges af konen (blondine).
Spørgsmål; Skal jeg have aktive højtalere for at det hele kan styres via controlleren i det enkelte rum.
Hvis jeg bruger en lille int. forstærker kan volumekontrollen så styres af SB-controlleren (eller har man igen to fjernbetjeninger)
Hvilken "NAS" kan i anbefale (driftsikkerhed og brugervenlighed går forud for pris).Ingen tekniske forklaringer tak, bare fortæl mig hvilken jeg skal købe.
Jeg er sikker på at svarerne på mine ? kunne findes i nogle af de tidligere indlæg, men grundet min meget beskedne indsigt i dette emne, beder jeg om en smule overbærenhed. tak.
Er meget spændt på at følge tråden, i takt med at de nye SB-duetter bliver sendt ud.
mvh Claus
|
| Til top |
|
| |
Provsten Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=kelso]
Spørgsmål; Skal jeg have aktive højtalere for at det hele kan styres via controlleren i det enkelte rum.
Ja
Hvis jeg bruger en lille int. forstærker kan volumekontrollen så styres af SB-controlleren (eller har man igen to fjernbetjeninger)
Nej, der er volume kontrol på SB-controlleren, så man kan sætte lydniveauet på forstærkeren og styre resten fra SB.
http://www.slimdevices.com/pi_duet.html
Hvilken "NAS" kan i anbefale (driftsikkerhed og brugervenlighed går forud for pris).Ingen tekniske forklaringer tak, bare fortæl mig hvilken jeg skal købe.
Da du nu allerede bruger Netgear, og pengene ikke har første prioritet kan dette være en mulighed:
http://www.streamtech.dk/nas-servere-datalagring-41/netgear- readynas-nv-82.html
Provsten
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
squeezebox duet receiver vs Harman Kardon HD970
Jeg har fået lavet en hurtig sammenligning med en cdafspiller i samme klasse nemlig: Harman Kardon HD970 som koster ca. 3k. Afspilleren's dac, kan bruges eksternt så jeg tilsluttede squeezeboxen's digitale udgang til coax indgangen på HD970'eren og gik igang med at lytte.
Squeezeboxen har en meget behagelig lyd som klæder de fleste lyse højtaleren vil jeg tro, der kommer bedre lyd ud af den end jeg havde regnet med, den leverer uden tvivl lækker lyd.
HD970eren fårmår dog at levere end tand bedre dynamik og rum, squeezeboxen kommer til at lyde flad, kedelig og lukket ved siden af, dog mere behagelig - Men skal jeg vurdere objektivt, så slår hd970'eren den altså.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
<span style="font-weight: bold;">squeezebox duet receiver vs Harman Kardon HD970</span>Jeg har fået lavet en hurtig sammenligning med en cdafspiller i samme klasse nemlig: Harman Kardon HD970 som koster ca. 3k. Afspilleren's dac, kan bruges eksternt så jeg tilsluttede squeezeboxen's digitale udgang til coax indgangen på HD970'eren og gik igang med at lytte.Squeezeboxen har en meget behagelig lyd som klæder de fleste lyse højtaleren vil jeg tro, der kommer bedre lyd ud af den end jeg havde regnet med, den leverer uden tvivl lækker lyd.HD970eren fårmår dog at levere end tand bedre dynamik og rum, squeezeboxen kommer til at lyde flad, kedelig og lukket ved siden af, dog mere behagelig - Men skal jeg vurdere objektivt, så slår hd970'eren den altså.
|
|
|
Det var måske også at forvente at HK vil lyde bedst med sin egen transport da man f.eks. slipper for at gå over et eksternt interface. Hvad med at teste op mod den analoge udgang på Receiveren? Resultatet vil jeg tro bliver det samme,men det kunne være spænnende at høre hvor stor forskel det er.
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
kappen skrev:
<span style="font-weight: bold;">squeezebox duet receiver vs Harman Kardon HD970</span>Jeg har fået lavet en hurtig sammenligning med en cdafspiller i samme klasse nemlig: Harman Kardon HD970 som koster ca. 3k. Afspilleren's dac, kan bruges eksternt så jeg tilsluttede squeezeboxen's digitale udgang til coax indgangen på HD970'eren og gik igang med at lytte.Squeezeboxen har en meget behagelig lyd som klæder de fleste lyse højtaleren vil jeg tro, der kommer bedre lyd ud af den end jeg havde regnet med, den leverer uden tvivl lækker lyd.HD970eren fårmår dog at levere end tand bedre dynamik og rum, squeezeboxen kommer til at lyde flad, kedelig og lukket ved siden af, dog mere behagelig - Men skal jeg vurdere objektivt, så slår hd970'eren den altså.
|
|
|
Det var måske også at forvente at HK vil lyde bedst med sin egen transport da man f.eks. slipper for at gå over et eksternt interface. Hvad med at teste op mod den analoge udgang på Receiveren? Resultatet vil jeg tro bliver det samme,men det kunne være spænnende at høre hvor stor forskel det er. |
|
|
Det er de analoge udgange jeg har testet: receiverens dac vs HK dac med samme transport (squeezebox) HD970eren lyder som den plejer og den lyder bedre end receiveren ligemeget om den læser en cd eller får digital ind. Grunden til jeg testede med samme transport var for at være sikker på at de lå på samme niveau, ellers kan det hurtigt snyde en, derudover er man sikker på at isolere dac (analog udgang) i begge komponenter eftersom de burde have de samme forudsætninger sådan som jeg stillede det op.
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille opdatering efter mere lytning: Receiverens analog output egnet sig helt klart ikke i et highend system, lyden er mudret og udefineret, trættende at høre på i længden selvom den kan virke behagelig til at starte med.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det samme gør sig gælende her, med den nye SB?
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63355&P N=1
Og det er helt sikkert mere plads at gøre godt med.
hej hej herfra.... __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har haft en SB Classic til låns i et stykke tid. Selvom jeg skal have fundet en ekstern DAC til den, så spiler den røven ud af bukserne på min NAD T585. Og på NAD'en brugt som transport med selv meget dyre DAC'er. Om det siger mest om min NAD eller om SB'en ved jeg ikke. Jeg var virkelig positivt overrasket over lyden fra SB'en, ift. hvad Stereophile skrev.
Har så lige fået min nye Duet. Jeg synes umiddelbart lyden fra dens analogudgange ikke er helt så god som på SB Classic'en. Ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind. Har andre oplevet det samme? Hvis der er noget om snakken, håber jeg det ligger i DA-delen og ikke har noget med den digitale udgang at gøre.
Under alle omdtændigheder er SB'en mellemløsning for mig indtil der kommer noget tilsvarende der kan håndtere hi-rez bedre (og bedre end Transporteren, som ikke tager 88,2 kHz).
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jastrup skrev:
|
Under alle omdtændigheder er SB'en mellemløsning for mig indtil der kommer noget tilsvarende der kan håndtere hi-rez bedre (og bedre end Transporteren, som ikke tager 88,2 kHz). |
|
|
I den kommende firmware opdatering til Transporter, vil der bl.a. være support for 88,2 khz. __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
"I den kommende firmware opdatering til Transporter, vil der bl.a. være support for 88,2 khz."
OK, det lyder interessant. Men man betaler jo stadig for DAC'en selvom man ikke bruger den. Mon ikke der kommer en SB der kan køre hi-rez til en lidt billigere penge?
j.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
jastrup skrev:
|
Under alle omdtændigheder er SB'en mellemløsning for mig indtil der kommer noget tilsvarende der kan håndtere hi-rez bedre (og bedre end Transporteren, som ikke tager 88,2 kHz).
|
|
|
I den kommende firmware opdatering til Transporter, vil der bl.a. være support for 88,2 khz. |
|
|
f**k, jeg blev lige tabt der...... hvad betyder der at der vil være support for 88,2khz
Mvh
Lba75
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
f**k, jeg blev lige tabt der...... hvad betyder der at der vil v�re support for 88,2khz
|
|
|
Ehh, det betyder at den vil kunne afspille filer med en samplingsrate på 88.2kHz. Eller hvad mente du? Jeg kører med den nyeste firmware og det virker fint, men der er vist forskellige problemer med den, hvorfor den ikke er officielt udgivet ennu.
B.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
LBA75 skrev:
f**k, jeg blev lige tabt der...... hvad betyder der at der vil v�re support for 88,2khz
|
|
|
Ehh, det betyder at den vil kunne afspille filer med en samplingsrate p� 88.2kHz. Eller hvad mente du? Jeg k�rer med den nyeste firmware og det virker fint, men der er vist forskellige problemer med den, hvorfor den ikke er officielt udgivet ennu (den kan vist hentes fra slimdevices hjemmeside).
B.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Jeg k�rer med den nyeste firmware og det virker fint, men der er vist forskellige problemer med den, hvorfor den ikke er officielt udgivet ennu (den kan vist hentes fra slimdevices hjemmeside). B.
|
|
|
Man har p.t. valgt at fjerne Transporter firmware (beta) version 40 - se http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=45030 og kan derfor ikke downloades __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahm, hvis du l�ser post #3 i det link, skulle fw40 v�re i SVN for det kommende SqueezeCenter 7.1. Jeg har dog lige tjekket, og fw40 er ikke lagt op i trunk for 7.1 ennu. Det er nok lidt kringlet, derfor linker jeg ikke til noget. Men pointen var at hvis man ligger inde med f.ex. en masse Linn Studio Masters, s� kan det, om lidt i hvert fald, lade sig g�re at afspille dem uden at resample. vh Bj�rn
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste på en udenlandsk side, at SB3 spiller 88.2kHz og 96kHz ved at udelukke hver anden sample, altså uden ny filtrering, det skulle give bedre lyd end en resampling.
Jeg prøvede at afspille de to formater (fra Linn master optagelser), 96kHz bliver til 48 kHz og virker ikke altid, nogen gange kommer der mislyde, men tilsyneladende bliver 88.2kHz til 44.1kHz uden problemer.
Jeg ved endnu ikke om lydkvaliteten bliver bedre, men det kan I også selv prøve. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har på Transporteren (lånt) afspillet Messias i 88,2 kHz fra Linn uden problemer. Men jeg kunne ikke høre forskel til den 44,1 kHz-version som jeg havde rippet fra CD.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Kan se, at de benytter en Wolfson 24-bit DAC. Hmm, hvorfor mon de gik væk fra BurrBrown? |
|
|
Det vidste jeg ikke. Det er måske årsagen til at jeg hører forskel mellem Duet'ten og den klassiske SB.
j.
|
| Til top |
|
| |