Benjamin skrev:
TomH skrev:
Benjamin skrev:
| De står direkte på fliserne |
|
|
Kunne være fedt at se et billed af hvordan det ser ud, vil jo gerne have det til at se pænt ud også.
Hvilken farve har fliserne ? mine højtalere er sorte så skal gerne passe til.
|
|
|
Så har jeg taget et billede, hvor du kan se højtaleren på flisen, følg linket nedenunder, og scroll ned til det sidste billede
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49778&P N=1&TPN=1
|
|
|
Fint lille setup du har dig der 
Dog er jeg ikke så vild med at skulle ha en sådan grå flise under, synes ikke rigtig det passer ind med grå fliser.
Men måske kan de males/ sprayes sorte?
Hva med en marmor flise er der nogen der har prøvet med det ?
Marmor skulle efter sigende funke fint. 
Iøvrigt synes jeg diskanten på de DLS'er er lidt hish eller hva man nu skal kalde det, men det blir vel bedre efter de er blevet spillet godt til.
Diskanten er noget af det bedste ved mine R55 synes jeg, så det skal nok blive bedre. Men R55 stiller også krav til grejet bag.
Mangler også at få mit kimber 8TC kabel på, så der vil nok også blive en forbedring, det skulle der ihvertfald gerne.
Lige nu sidder der bare mine gamle audio quest kabler på.
Det undrede mig iøvrigt da jeg først satte den venstre HT til og spillede mens min gamle Dali 505 stadig var sat til højre kanal, så kunne jeg høre at Dali'en lød meget højere i det, ved ik hvordan det kan være.
Det er fordi at dine dali har en højere følsomhed og derfor skal have færre watt tilført for at spille ligeså højt.
Og nu hvor jeg har fået begge DLS'er sat til skal jeg stadig skrue lidt mere op for volumen fornemmer jeg, for at få samme lydstyrke som før. Måske de gamle Dali'er var mere letdrevne eller dynamiske og at lyden derfor blev højere. alle instrumenter og den slags lyder rigtig godt, dog synes jeg vocaler er en anelse mere dæmpet. Men igen vil vente og se til mit Kimber 8TC blir sat på.
Som sagt handler det om at dine Dali er mere følsomme, R55 er nemlig rigtig dynamisk ift. størrelsen. Jeg skal ikke kunne sige om vokaler er mere dæmpede end med Dali'erne.
Iøvrigt vocaler og stemmer, er de mest hørbare fra diskanten eller mellemtonen ?
Vokaler ligger primært i mellemtone området men kan godt strække sig op i diskanten og ligeledes gå ned i bas området. 
|