Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: STOP TYVERIET (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Kani,

Du er uforglemmelig, jeg vil aldrig glemme dig, og glæder mig til den dag jeg skal fortælle mine børnebørn om dengang ophavsretten var det vilde vest på internettet.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Man lærer noget nyt ind i mellem. Her har jeg troet det bare var knægte der delte filer.Men bag deres glatte ansigter, gemmer sig samfundsomstyrtende teorister, af rote arme fraktionske dimensioner. Det var jeg ikke klar over.

MVH

André Jensen 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Man lærer noget nyt ind i mellem. Her har jeg troet det bare var knægte der delte filer.Men bag deres glatte ansigter, gemmer sig samfundsomstyrtende teorister, af rote arme fraktionske dimensioner. Det var jeg ikke klar over.

MVH

André Jensen 


Det er de samme der cykler på fortovet og over fodgængerovergange.
De er alle vegne *SUK*...


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

De virker nu meget ubekymrede, dem der sidder og bestemmer det hele...




__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
floe skrev:

Det har jeg givet tidligere i debatten. Branchen har på ingen måde fulgt den teknologiske udvikling. Jeg siger ikke at dette legaliserer piratkopiering moralsk, men at den eneste måde man kan mindske problemet på er at gå helt nye veje. Dette kunne fx være en månedlig afgift af en passende størrelsesorden, der gav adgang til alle de værker forbrugeren måtte ønske. Jeg ville i hvert fald glædeligt betale en 3-400 kr for en sådanne ordning pr. måned.

Dit svar stinker langt væk af selvjustits som Christania ville have forvaltet egen magt, og mangel på moral, etik og sund fornuft. Det handler kun om een ting, du vil have adgang til et stort tag-selv-bord, og for ikke at fremstå som en grådig psykopat, så tilbyder du nu at man for et meget lille beløb, bør kunne æde løs af alle herlighederne. Og det er kun fordi at branchen er håbløs bagud teknologisk, ja så! Fed argumentation. Fed løsning! Vil du ikke love mig at du stille op til næste folketingsvalg... Det handler kun om een ting, at du bare er en stor egoist der kun tænker på dig selv og egne behov.

Har jeg ret? Ellers må du godt korrigere mig

Faktisk har lignende forslag været oppe at vende i forskellige sammenhænge - i forskellige former findes det for så vidt allerede eller er på vej - Nokia kommer således med en løsning i 2008 hvor der med i prisen for visse mobilmodeller følger fri adgang til at hente musik fra Universal music i et år (i første omgang vistnok kun i USA). Dette vil uden tvivl på et tidspunkt blive suppleret med en form for abonnement. Hvorvidt andre pladeselskaber er med på denne eller lignende modeller vil vise sig, men jeg synes det er et rimelig godt bud på en løsning på dele af problemet omkring fildeling og ulovlig downloading.

http://www.engadgetmobile.com/2007/12/04/nokias-comes-with-m usic-free-subscription-service-cancel/

Jeg mener også at 3 mobil i perioder har haft abonnementstyper hvor der med i prisen for abonnementet fulgte en eller anden form for adgang til at downloade musik og/eller musikvideoer.

Jeg kan sagtens forestille mig at lignende modeller kan overføres til "almindelige" brugere, og ikke bare dem der bruger deres mobil som mp3 afspiller. Det er vel ikke så forskellig fra den fee man f.eks. betaler for et sattelitabonnement, eller for den sags skyld medielicensen. 



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

hmm law4all og iknow4all er da vist hvad det her er blevet til 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Kani,

Du er uforglemmelig, jeg vil aldrig glemme dig, og glæder mig til den dag jeg skal fortælle mine børnebørn om dengang ophavsretten var det vilde vest på internettet.



nøj hvor er du selvfed - du er sgu da efterhånden pinlig - du lever da tydeligvis ikke af almindelige kunder, for din facon at gebærde sig på kan da umuligt give kunder
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
ctacta skrev:

Kani,

Du er uforglemmelig, jeg vil aldrig glemme dig, og glæder mig til den dag jeg skal fortælle mine børnebørn om dengang ophavsretten var det vilde vest på internettet.



nøj hvor er du selvfed - du er sgu da efterhånden pinlig - du lever da tydeligvis ikke af almindelige kunder, for din facon at gebærde sig på kan da umuligt give kunder

Nah det er nu meget stille og rolig den kommentar han kommer med dér... Der er flere af samme skuffe:

ctacta skrev:
Læs dog hvad der bliver skrevet! Det er måske for svært, jeg ved det ikke.

ctacta skrev:
Dit svar stinker langt væk af selvjustits som Christania ville have forvaltet egen magt, og mangel på moral, etik og sund fornuft. Det handler kun om een ting, du vil have adgang til et stort tag-selv-bord, og for ikke at fremstå som en grådig psykopat, så tilbyder du nu at man for et meget lille beløb, bør kunne æde løs af alle herlighederne. Og det er kun fordi at branchen er håbløs bagud teknologisk, ja så! Fed argumentation. Fed løsning! Vil du ikke love mig at du stille op til næste folketingsvalg... Det handler kun om een ting, at du bare er en stor egoist der kun tænker på dig selv og egne behov.

ctacta skrev:
Grow up, der er forskellige priser på alt og på alle markeder. Det du skal kigge på er købekraften, og den er høj i DK, og ca. det halve i USA end i EU igennemsnit.

ctacta skrev:
Ved du hvad, du har helt ret, men vi er desværre omgivet af mange tabere i et klassesamfund, der som eneste undskyldning har dårlige undskyldninge for det ene og det andet. Det er aldrig deres skyld, det er samfundet, eller de store stygge multinationale selskaber.

De er selvfølgelig alle ment... ironisk



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Guldkysten skrev:
ctacta skrev:

Kani,

Du er uforglemmelig, jeg vil aldrig glemme dig, og glæder mig til den dag jeg skal fortælle mine børnebørn om dengang ophavsretten var det vilde vest på internettet.



nøj hvor er du selvfed - du er sgu da efterhånden pinlig - du lever da tydeligvis ikke af almindelige kunder, for din facon at gebærde sig på kan da umuligt give kunder

Nah det er nu meget stille og rolig den kommentar han kommer med dér... Der er flere af samme skuffe:

ctacta skrev:
Læs dog hvad der bliver skrevet! Det er måske for svært, jeg ved det ikke.

ctacta skrev:
Dit svar stinker langt væk af selvjustits som Christania ville have forvaltet egen magt, og mangel på moral, etik og sund fornuft. Det handler kun om een ting, du vil have adgang til et stort tag-selv-bord, og for ikke at fremstå som en grådig psykopat, så tilbyder du nu at man for et meget lille beløb, bør kunne æde løs af alle herlighederne. Og det er kun fordi at branchen er håbløs bagud teknologisk, ja så! Fed argumentation. Fed løsning! Vil du ikke love mig at du stille op til næste folketingsvalg... Det handler kun om een ting, at du bare er en stor egoist der kun tænker på dig selv og egne behov.

ctacta skrev:
Grow up, der er forskellige priser på alt og på alle markeder. Det du skal kigge på er købekraften, og den er høj i DK, og ca. det halve i USA end i EU igennemsnit.

ctacta skrev:
Ved du hvad, du har helt ret, men vi er desværre omgivet af mange tabere i et klassesamfund, der som eneste undskyldning har dårlige undskyldninge for det ene og det andet. Det er aldrig deres skyld, det er samfundet, eller de store stygge multinationale selskaber.

De er selvfølgelig alle ment... ironisk



Jeg er da nærmest ligeglad, han er branchemedlem, og hans holdning og udtalelser, er da mig ligegyldig, det er da ham selv der udstiller sig dårligt og han burde nok bare have lukket kajen, når alt kommer til alt
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Guldkysten,

Hvorfor skal jeg bare holde min mund, eller for nu at bruge dit havnearbejdeudtryk, kajen?  Debat herinde eller andre steder har ingen indflydelse på min forretning overhoved. Er det kun ikke branchemedlemmer der må sige deres mening? Har du ikke læst om den ytringsfrihed vi alle har iflg. FN?

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Det ville være rigtig rart hvis vi fra alle sider i denne debat kunne droppe personangreb og holde os til argumenter. Dette er et debatforum og bortset fra de talrige eksempler på dårlig debatskik har vi faktisk en spændende debat kørende.

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Guldkysten,

Hvorfor skal jeg bare holde min mund, eller for nu at bruge dit havnearbejdeudtryk, kajen?  Debat herinde eller andre steder har ingen indflydelse på min forretning overhoved. Er det kun ikke branchemedlemmer der må sige deres mening? Har du ikke læst om den ytringsfrihed vi alle har iflg. FN?

Jeg mener nu også at alle skal holde en god tone herinde og undgå personangreb, hvadenten vi er branchemedlemmer eller ej. Dine holdninger og din ytringsfrihed har du selvfølgelig også lige så meget ret til som alle andre. At der så er andre ting du har skrevet som jeg ikke er enig i, er en helt anden sag. Det er jo netop det der holder debatten igang.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Guldkysten,

Hvorfor skal jeg bare holde min mund, eller for nu at bruge dit havnearbejdeudtryk, kajen?  Debat herinde eller andre steder har ingen indflydelse på min forretning overhoved. Er det kun ikke branchemedlemmer der må sige deres mening? Har du ikke læst om den ytringsfrihed vi alle har iflg. FN?



Jeg sagde ikke du skulle holde din mund, jeg sagde burde

"Jeg er da nærmest ligeglad, han er branchemedlem, og hans holdning og udtalelser, er da mig ligegyldig, det er da ham selv der udstiller sig dårligt og han burde nok bare have lukket kajen, når alt kommer til alt"

men jeg er da som sagt ligeglad, jeg gider da ikke deltage i det her mere, for jeg kan da godt se at du er ude i et korstog
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 05:19 | IP-adresse registreret  

Ctacta jeg tror du tog fejl, da du tidligere i tråden mente, internettet ikke var en hindring mod uens priser, ihvertfald når vi taler EU.Jeg skal så lade værd med at bruge samme sprogbrug, om dig, som du mente jeg skulle have i hovedet.

http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=14950

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Andre, da jeg skrev markeder, så mente jeg USA contra EU, og samme contra Asien. EU er et stort marked, selv om vi kan være enige om at købekraften i Tjekkiet ikke er den samme som i Danmark  I den kontrete sag du henviser til, er problemet valuta-forholdende, da UK stadig har pund og DK stadig har kr. som møntfod.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:

Jeg mener ikke det er sympatisk at kopiere uhæmmet men der er mange ting der ikke er sympatiske men som alligevel bør være lovlige hvis man vil kunne påstå at man lever i et frit samfund. Heriblandt er det absolut nødvendigt at det juridisk set står enhver frit for at gøre med data som vedkommende vil. Der skal nogle meget tungtvejende argumenter til for at forsvare en begrænsning af ytringsfriheden og det jeg viser er at disse argumenter ikke er til stede fordi vores samfund ville klare sig ganske fint hvis vi lovliggjorde ikke-kommerciel distribution af data.



Hvad i alverden har piratkopiering med ytringsfrihed at gøre? Eller menneskerettigheder? (som du nævner på forrige side)


Det du kalder piratkopiering er overførsel af data og derfor med andre ord en ytring. Det gør ingen forskel om der ytres via lydbølger, via vores skriftsprog eller via nuller og et-taller i en computer. Det er et spørgsmål om at vi bør have absolut frihed til at udtrykke os i ikke-kommercielle sammenhænge uanset hvem der ytrede den pågældende ytring først.



<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Fra Politikens Ordbog:


Ytring: en sætning el. et udråb hvormed man siger noget (min fremhævning).

<FONT face="MS SANS SERIF" size=2>

Ytringsfrihed: ret til frit at udtrykke sin mening inden for de grænser lovgivningen sætter. (min fremhævning).


Ud fra en sproglig fortolkning af ovenstående har jeg meget svært ved at se, hvori den ulovlige kopiering piratkopiering har noget med ytring eller ytringsfrihed at gøre!?

<FONT face="MS SANS SERIF">



Når jeg har anvendt "ytringsfrihed" har det været som en dansk udgave af det "freedom of expression" som anvendes af FN og som har væsentlig videre rammer end den sproglige definition du her fremfører. Jeg accepterer dog at dette muligvis ikke er passende på dansk og at det derfor er nødvendigt at indføre et nyt begreb. Vi kunne i stedet ændre det til "retten til at udtrykke sig frit" som en mere direkte oversættelse. Det lyder dog lidt kluntet på dansk...

Fra Gyldendals engelsk/dansk ordbog:

Freedom of expression: Ytringsfrihed.

Du skriver endvidere, at din fortolkning af "ytringsfrihed" eller "freedom of expression" harmonerer med FNs fortolkning. Dette passer jo tydeligvis ikke, jf. dine tidligere fejlslutninger (eller manglende læsning om man vil) fsva. FNs Menneskerettighedserkæring.

Jeg kunne til nød forstå din argumentation, såfremt du mente, at ejeren af det immaterielle aktiv/rettighed (dvs. rettighedshaveren) frit skal kunne ytre sig ved at lade andre kvit og frit kopiere det pågældende immaterielle aktiv. Men det er jo ikke det der er tale om her!

Du kan ikke blot vilkårligt "opfinde" hjemmestrikkede begreber og anvende dem som "undskyldning" for at stjæle andre personers ejendom. Det fremgår også ganske tydeligt af artikel 19 og artikel 27.

 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:

Kani skrev:
Kinnaps skrev:
Kani skrev:
Kinnaps skrev:
Kani skrev:
Kinnaps skrev:
Kani skrev:
Kinnaps skrev:
Tilsyneladende er der stor modstand mod det, APG har gjort. Nogle mener de er for hårde, andre at kopiering ligefrem skal legaliseres. Er der samme holdning til kopiering af hardware?. F.eks. designmøbler, tøj, højttalere mm.
Forudsat at dette foregår i ukommercielt øjemed så ja. Men det er nok tvivlsomt om der nogensinde har været eksempler på dette :)
Principiel set burde der ingen forskel være på software og hardware. Er kopiering iorden med software, er det vel også med hardware. Såfremt man kan gøre det.
Nej der er absolut ingen forskel. Er det i ukommercielt øjemed bør det være lovligt i begge tilfælde og er det i kommercielt øjemed bør det være ulovligt i begge tilfælde...
Ok. Mener du dermed, det er iorden, at et firma ikke tjener en krone på et produkt, hvis det er tilstrækkelig let at kopiere?.
Det mener jeg, ja.
Nu arbejder jeg selv med software til daglig, så derfor kunne jeg godt tænke mig at spørge, om du ville invistere f.eks. 30 millioner i et nyt softwareprodukt vel vidende, at der ikke blev solgt et eneste stk. efterfølgende?.
Det tror jeg ikke jeg ville. Muligheden for sådanne situationer er dog et offer jeg er villig til at bringe for ytringsfrihedens skyld. I øjeblikket må vi konstatere at der ikke er tale om et reelt samfundsmæssigt problem og ender innovationen inden for et givent område med at strande må det så være et område hvor offentlig forskning må tage over.


For det første kan jeg stadigvæk ikke se, at dette har noget med ytringsfrihed at gøre!?


For det andet er det lettere komisk, når du skriver, at: "...sådanne situationer er dog et offer jeg er villig til at bringe for ytringsfrihedens skyld". Ærlig talt, hvordan kan du tale om "offervilje" når du ikke selv står i situationen??


Prøv i stedet at bruge 3 år af dit liv på at knokle rø... ud af bukserne med at udvikle eksempelvis et softwareprogram (eller et hvilket som helst andet immaterielt aktiv) samt betale udviklingsomkostninger hertil af egen lomme.


Når de 3 år så er gået og du vitterligt selv bestemmer, at dit softwareprogram skal gives væk gratis og du derved ikke får én krone for det - kan du tale med om "offervilje" uden at have en kvalm svag i munden!



Jeg skal i denne sammenhæng høre om det er din holdning at man aldrig kan udtale sig meningsfuldt om politiske spørgsmål hvis ikke man selv står til at have noget at tabe ved den holdning man fremfører?

Det kan man sagtens - ellers ville vi jo næppe have grundlag for en politisk debat her i landet

Men dette er lige så meget, hvis ikke endnu mere, et spørgsmål om moral (eller dobbeltmoral om man vil) end om politik.

Jeg synes ganske enkelt, at det er kvalmende når diverse "piratkopister" begynder at retfærdiggøre deres lovovertrædelser med, at de jo kun gør det for at forsvare ytringsfriheden, bekæmpe de store grumme amerikanske selskaber eller, at de ligefrem hjælper rettighedshaverne ved deres ulovlige kopiering.

Dét er jo løgn og latin! "Piratkopisternes" kopiering er alene motiveret af (1) nærighed, (2) grådighed og (3) dovenskab.

Jeg - og næsten alle vil jeg tro - kender folk som foretager ulovlig kopiering. Selv om det i mine øjne klart er forkert, så er jeg ikke typen, der gider at rende rundt med den løftede pegefinger og den moralske "dundertale".

Men det der får mig op af stolen er når folk - som du - bevidst påberåber sig diverse "frihedsrettigheder" som justifikation for deres ulovlige og amoralske handlinger, selvom den ulovlige kopiering utvivlsomt alene er begrundet af selviske hensyn. Det er mig en gåde hvordan sådanne folk kan se sig selv i spejlet samtidig med, at de fremkommer med den omgang kvalmende vås!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
RogueAgent skrev:

Kani skrev:
Kinnaps skrev:
Mener du dermed, det er iorden, at et firma ikke tjener en krone på et produkt, hvis det er tilstrækkelig let at kopiere?.
Det mener jeg, ja.


For at gentage ctacta's spørgsmål fra tidligere i tråden, er du så ikke rar at forklare mig hvorfor nogen firmaer i hele verden skulle være interesseret i at udvikle noget somhelst, hvis det var frit for enhver at kopiere det produkt de havde udviklet..?


I øjeblikket: ethvert firma som udvikler produkter der ikke let lader sig kopiere eller firmaer med en loyal kundekreds (mange køber eksempelvis musik for at støtte kunstneren og ikke af frygt for juridiske sanktioner). Langt hovedparten af alle brancher falder under en af disse to kategorier.


Er det baseret på personlige erfaringer eller blot ønsketænkning? Du må meget gerne komme med konkrete eksempler på forsknings- eller udviklingstunge virksomheder der, forudsat at det ikke er teknisk muligt at holde opdagelsen/udviklingen hemmelig, fortsat ville poste én eneste krone i forskning eller udvikling, såfremt det stod enhver frit at kopiere deres produkter?



Nu er min pointe at IKKE-kommerciel kopiering skal være tilladt. I den sammenhæng kan jeg sagtens komme med eksempler. Udvikling indenfor transportmidler, elektronik, redskaber og så videre og så videre...

Og de konkrete eksempler?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Spencer skrev:


Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt.

Netop.

jdg1 skrev:

Det skyldes vel lige så meget, at hr. og fru flæskesteg ikke er synderligt kvalitetsbevidste.

Ja desværre, men det er vel ingen undskyldning for selskaberne. Det var da sørgeligt hvis alle Hifiproducenterne blev enige om det samme. Hvorfor dog lave kvalitetsgrej når " hr. og fru flæskesteg" er tilfredse med et Prosonicanlæg fra Bilka.

Helt enig! Kvaliteten er på det overordnede plan ikke tilfredsstillende og musikindustrien kan gøre det meget bedre.

Men det retfærdiggør eller forklarer, efter min mening, på ingen måde piratkopiering.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes