Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 16:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: STOP TYVERIET (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det sige vel alt når interfacelift skriver: "nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller
ikke blive stjålet." og han har bruge hele dette tråd med at prøve at overbevis at fildeling og kopiering er fuld legalt, godag mand økseskaft, hvor er
vi hende

 

har jeg sagt det er fuldt legalt?

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

JA
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
JA

sjovt nok tror jeg ikke du kan finde et quote

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skulle jeg det
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
RogueAgent skrev:
interfacelift skrev:
bjarnebomstærk skrev:

interfacelift skrev:
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det

Tro du ikke lige, at du skulle gennemtænke logikken i dit indlæg en enkelt gang mere.

nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller ikke blive stjålet.

Det er allerede flere gange i denne tråd blevet pointeret at der i juridisk forstand er forskel på tyveri og brud på ophavsret.

Hvad er din pointe? At ingen lider nogen form for tab som følge af fildeling og kopiering?

jeg siger bare at firmaret ikke taber penge på det, dog tjener de ej nogen. Jeg synes bare ikke at det er så slemt som at stjæle i en f.eks butik. For der taber de rent faktisk penge, det gør de andre ikke

Så med andre ord - hvis i yderste konsekvens der kun blev solgt eet originalt eksemplar af en film, og al anden distribution til brugerne skete via privat kopiering og fildeling på nettet - hvor skulle indtægten til at finasiere den næste film så lige komme fra..?

Mange mennesker tænker som du - "Det gør ingen forskel i det store billede om lille jeg napper en kopi på nettet". Men hvis tilstrækkeligt mange tænker på den måde, så kan det ikke undgå at resultere i faldende omsætning på grund af dalende salg. I min bog er der derfor også tale om et tab som direkte følge af kopieringen.

At det så er hamrende svært at sætte præcise tal på kan vi hurtigt blive enige om, men at det ikke har nogen betydning er direkte forkert.



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvorfor skulle jeg det

ja fordi du sidder og lyver?

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Kan I nu ikke bare holde Jer til topic i stedet for det mudderkast der?

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
interfacelift skrev:
RogueAgent skrev:
interfacelift skrev:
bjarnebomstærk skrev:

interfacelift skrev:
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det

Tro du ikke lige, at du skulle gennemtænke logikken i dit indlæg en enkelt gang mere.

nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller ikke blive stjålet.

Det er allerede flere gange i denne tråd blevet pointeret at der i juridisk forstand er forskel på tyveri og brud på ophavsret.

Hvad er din pointe? At ingen lider nogen form for tab som følge af fildeling og kopiering?

jeg siger bare at firmaret ikke taber penge på det, dog tjener de ej nogen. Jeg synes bare ikke at det er så slemt som at stjæle i en f.eks butik. For der taber de rent faktisk penge, det gør de andre ikke

Så med andre ord - hvis i yderste konsekvens der kun blev solgt eet originalt eksemplar af en film, og al anden distribution til brugerne skete via privat kopiering og fildeling på nettet - hvor skulle indtægten til at finasiere den næste film så lige komme fra..?

Mange mennesker tænker som du - "Det gør ingen forskel i det store billede om lille jeg napper en kopi på nettet". Men hvis tilstrækkeligt mange tænker på den måde, så kan det ikke undgå at resultere i faldende omsætning på grund af dalende salg. I min bog er der derfor også tale om et tab som direkte følge af kopieringen.

At det så er hamrende svært at sætte præcise tal på kan vi hurtigt blive enige om, men at det ikke har nogen betydning er direkte forkert.

 

misforstå mig ikke, jeg synes ikke det er iorden, og jeg giver dig ret i at det gør en kæmpe forskel hvis nok gør det. Synes bare ikke det er ligeså slemt som at stjæle noget nede i netto.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Kan I nu ikke bare holde Jer til topic i stedet for det mudderkast der?

jeg ville utroligt gerne, men vi har jo egentlig en fin debat

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Så er der vidst blevet sagt hvad der skulle i denne tråd. på godt og ondt

God weekend folkens!

tråden lukkes
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 37
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes