| Forfatter |
|
hifibo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk skulle skaleringen ifølge AVS være så dårlig at det bedre kan betale sig at bruge sit TV til det, jeg venter til næste version player, selvom fælleskøbet på recordere ser lokkende ud
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
BD30 og BD50 skulle jo være identistike med hensyn til dvd-afspilning, og BD30 er så bundrådden til det, at Home Theater HiFi mente at en dedikeret afspiller til $100 ville kunne gøre det langt bedre. Relevant for os herovre i Europa er også, at den ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt, ligesom desværre temmelig mange andre Blu-ray-afspillere heller ikke gør.
|
| Til top |
|
| |
halfdan Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, så behøver jeg ikke at vente på den længere...
|
| Til top |
|
| |
Winkel Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. nu vi lige snakker on panasonic blu-ray afspillere, jeg er i besiddelse af en BD-10 som jeg bruger med en pioneer VSX2014 saa jeg bruger direct channel til 7.1. burde det ikke vaere muligt at koere mine aktive subwoofere direkte fra blu-ray afspillerens direct out? uden om forstaerkeren, eller er jeg helt galt paa den? De udgange burde vel vaere ligesom pre-outs paa forstaerkeren.
__________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winkel skrev:
Hmm.. nu vi lige snakker on panasonic blu-ray afspillere, jeg er i besiddelse af en BD-10 som jeg bruger med en pioneer VSX2014 saa jeg bruger direct channel til 7.1. burde det ikke vaere muligt at koere mine aktive subwoofere direkte fra blu-ray afspillerens direct out? uden om forstaerkeren, eller er jeg helt galt paa den? De udgange burde vel vaere ligesom pre-outs paa forstaerkeren. |
|
|
Det kan du godt. Du skal dog være opmærksom på at sådanne alternative ruter ofte vil give problemer med at lydene ikke tidsmæssigt passer sammen.
Især hvis du har en fladskærm eller projektor, der modtager input digitalt (HDMI / DVI). Der bruger skærmen tid til at lave billedet. Så skal lyden forsinkes, så det passer sammen igen.
Om det så betyder noget ved en sub må du lege med. Men hvis du syntes at effekterne lige begynder et splitsekund før du ser det på skærmen, så er det derfor.
Men hvorfor bruger du ikke bare preout fra forstærkeren ?
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
halfdan Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winkel skrev:
|
.... burde det ikke vaere muligt at koere mine aktive subwoofere direkte fra blu-ray afspillerens direct out? uden om forstaerkeren............... |
|
|
Er det ikke lidt upraktisk, da det kører uden om volumenkontrollen på forstærkeren?!
|
| Til top |
|
| |
Winkel Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jojo. jeg syntes bare ikke lige jeg har ret meget kontrol over min sub pre-out paa forstaerkeren, naar jeg koerer lyd setup er der FULD smadder paa sub'en men naar jeg ser film er der praktisk taget ingen lyd fra dem? Jeg havde slet ikke samme problem med min tidligere H/K forstaerke, saa taenkte jeg det andet maaske var en mulighed. saa det skal da lige testes. og ja.. jeg har skruet op.. hehe
__________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|