| Forfatter |
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Jeg kan nu sagtens forestille mig at den virker, men..
Om det er fordi den reelt får omsat energien til varme, eller om det i virkeligheden er på grund af de ekstra 375 gram masse på produktets topplade som flytter resonanen ned hvor den gør mindre skade, er jeg ikke så sikker på.
Hvis den laver termisk energi ud af vibrationerne burde man vel kunne teste den uden hus og måle at temperaturen på vingerne stiger når den er i brug? __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ
I teorien burde en del af vibrations energien omdannes til termisk energi. Spørgsmålet er hvor meget energi der egentligt er i de vibrationer. Frekvensen er 500Hz ifølge artiklen, men amplituden er ukendt og ikke ens i forskellige opstillinger. For at kunne beregne en eventuelt omsætning til termisk energi, skal man også kende materialedata samt dimensioner på resonatoren, så det kan jeg heller ikke, medmindre der er nogen der vil sponsorere en .
For at kunne måle en eventuelt temperaturstigning, vil jeg tro, at vi skal have fat i et klima kontrolleret lab., som er i stand til at måle temperatur differenser med 3-4 decimalers nøjagtighed.
Alt i alt er det nok nemmest og billigst at købe en og prøve om den virker. Jeg har dog ingen planer om det.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh ja det er nok meget små energimængder der er tale om. Var det ikke i Ingenøren at de havde testet hvor lang tid det ville tage at råbe en kop kaffe varm?  der gik vist en hel del år.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
Hmm... Jeg kan nu sagtens forestille mig at den virker, men..
Om det er fordi den reelt får omsat energien til varme, eller om det i virkeligheden er på grund af de ekstra 375 gram masse på produktets topplade som flytter resonanen ned hvor den gør mindre skade, er jeg ikke så sikker på.
Hvis den laver termisk energi ud af vibrationerne burde man vel kunne teste den uden hus og måle at temperaturen på vingerne stiger når den er i brug?
|
|
|
Hehe, det er nok ikke en målbar "varme" der er tale om. Det er nok nærmere ligsom den energi der vil opstå mellem dine spikes og en hård overflade - vibrationer omsættes i varme/energi. Men bare rolig, du skal ikke ha' køleribber på dine spikes.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
| Men bare rolig, du skal ikke ha' køleribber på dine spikes. |
|
|
   __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Det eneste hørbare tweak i mit setup (ud af mange!) har været Hit Chokoladekiks. Den specielle, og i øvrigt håndlavede sandwich-konstruktion med chokolade i midten sikrer nemlig en optimal afkobling. Jeg har aldrig hørt magen. Aldrig i mit liv har jeg hørt en så fyldig og cremet lyd. Det er bare mums for audiophile!
Jeg skifter dog fødderne ret tit (LÆS: De ryger i min mave), men så længe min autoriserede Hit Chokoladekiks-forhandler bor i nærheden, er alt jo godt.
|
|
|
Den fyldige og cremede lyd kommer snarere fra dit tarmsystem
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer der ikke snart et produkt der kan suge den dårlige karma ud ens grej? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
RESONATOR er optimeret til at yde sit bedste omkring 500 Hertz området, hvor det menneskelige øre er mest følsomt over for interference og ændringer. Derfor anbefaler Finite Elemente at RESONATOR placeres nær apparaternes kant, idet Dortmund University of Applied Science har fundet ud af at en placering i center området ikke er optimal, idet materialet her ofte resonerer ved for lave frekvenser.
Se hvis man nu nærlæser dette, kan man se en placering i centerområdet på apparatet er som skabt til Resoshaker fra THansen, den dækker området fra 30-300 Hz, så sådan en svend må jeg lige få skruet fast i midten på mit udstyr. Husk den skal nok ikke forbindes til en subforstærker, men jeg tror alligevel, jeg prøver at koble den i modfase. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOODDOOO alt kan lade sig gøre . Brug nu jeres øre og lyt. Rustfrit stål findes ikke det hedder syrefast alt stål ruster , men prøv nu at bruge tweaket , det virker sikkert
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
AM-E skrev:
Det eneste hørbare tweak i mit setup (ud af mange!) har været Hit Chokoladekiks. Den specielle, og i øvrigt håndlavede sandwich-konstruktion med chokolade i midten sikrer nemlig en optimal afkobling. Jeg har aldrig hørt magen. Aldrig i mit liv har jeg hørt en så fyldig og cremet lyd. Det er bare mums for audiophile!
Jeg skifter dog fødderne ret tit (LÆS: De ryger i min mave), men så længe min autoriserede Hit Chokoladekiks-forhandler bor i nærheden, er alt jo godt.
|
|
|
Den fyldige og cremede lyd kommer snarere fra dit tarmsystem |
|
|
Næh, men dit anlæg lyder sikkert som mit tarmsystem   __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som min farfar vistnok sagde: " Hver sin fornøjelse for sine penge"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker den optimalt fra starten, eller er det nødvendigt med en tilspilningsperiode? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind:
Neutronerne i metallet skal først blødgøres før svingningerne absorberes optimalt. Det kan tage mellem 50 og 100 timer. Indtil da må man regne med at bassen er lidt buldrende og diskanten noget hård
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
perejvind:
Neutronerne i metallet skal først blødgøres før svingningerne absorberes optimalt. Det kan tage mellem 50 og 100 timer. Indtil da må man regne med at bassen er lidt buldrende og diskanten noget hård
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
|
eje. Mit anläg er monteret i et Finite Elemente rack + forstärkerstand til 25.000 - og ja, jeg kan godt höre en forbedring over et glashylde rack til 5.000. Det er der sikkert nogen, der ikke kan, men det er jo ligesom ikke rigtigt mit problem...
|
|
|
Glashylder er vel også det værste man kan stille et apparat på, en spånplade til et par kroner giver en kraftig forbedring.....var det ikke fordi den var opfundet ville en iderig mand sikker sælge dem dem "vibrasheets"" til 100.000kr. kvadratmeteren.....
Kork er billigt og god afkobling, spåndplader er også ok,,,,hvorfor vælge en dyr og tvivlsom løsning på noget der kan gøres effektivt og billigt?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis denne lille dims stilles oven på anlæget bør den enten svejses fast eller være meget tung da vibrationner i kabinettet på 500 hz, vil få den til at "danse" på din forstærker i stedet for at dæmpe. Næh!! - Prøv vatpinden, rødvin eller sex med konen - så lyden anlæget godt igen 
Hvordan kan det være at folk der betaler det blå ned fra himlen, for mystiske tweaks, der ikke kan forklares med naturvidenskabelige metoder - altid kan høre en forbedring. ??? Aldrig har jeg hørt en sige jeg har givet 15000,- for en luft molekyle ensrette til mit lytterum og det virker ikke.
/ Gonzo
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOODDOOO er der meget af der ud, og mange gange koste det kasse, uden af det hjælper et spor, det enste man kan se ændre sig er lavestand
på bank bogen
Så jeg tro at jeg ville holde mig til kork, så hvis det ikke virker, har man jo ikke miste så meget
|
| Til top |
|
| |