| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
|
Spændende 
Tesla E83CC er et kongerør, jeg har skrabet et lille lager til mig, da det er det bedste rør jeg har hørt 
Bliver sjovt at høre hvad du synes om dem i effekten 
|
|
|
@tuberolling
Tesla nogle super rør ... her er krystalklar lyd med en super bund ... strammer op men der er vægt/impuls på anslagene det er helt i top ... går dybt og rækker højt
dog er de slankende/opstrammende generelt som er en "bagside" i mit setup sådan rent matchningsmæssigt... noget af musikaliteten forsvinder
faktisk lidt af det samme jeg oplevede med Siemens rør ...
og faktisk er de originale GE JG5814WA røget i Pre'en igen og Sovtek12AX7LPS/ EH ECC82 i effekterne .....
det ender her for nu ...
der er en anden ting på besøg der delvis har skyld i der ikke er brug for opstramning og hul igennem ... det er der i overflod ......
|
|
|
Ja, det er stort set også min oplevelse med de rør. Jeg æælsker dog stramt, neutralt og hul igennem lydbillede... Så kommer musikaliteten af sig selv synes jeg. Men ok, nogen forbinder musikalitet mere med noget som "svamper" lidt 
dCS Puccini? I sort...
|
|
|
nej nej ikke svampe for dælen ... men substans og krop vægt uden det svamper ... se det er her det bliver svært
når det bliver for tyndt og klinisk forsvinder lytteglæden ... men ikke farvelade heller.. så er det det nøjagtig det samme .. der er ikke noget værre end alt musik "brummer" på samme måde men det er jo her ens smag afgør hvad man er til.....
jeg må sige hvis jeg skal vælge mellem en smule for varmt eller en smule for klinisk
vælger jeg klart den "varme" løsning ... UHMM Amarone og en stor mørbrad .. velbekomme
@dCS Ja den kunne også være spændende at prøve bestemt .......
|
|
|
Nådada en god forklaring, ok, det var også lidt gaas  Ja, hellere en smule for svampet - ups - varmt, end for klinisk...hehe.
Hmm, Amarone, slurp, måske jeg lige skulle se lidt nærmere på den jeg fik af en venlig herre ved navn Encore, som var forbi og høre mine Avalon. Vi fik ikke drukket den, fordi hans kæbe hang nede på knæene hele tiden, tæt på coma over lyden 
Sig mig forresten, hvad har du på af kawler til de fine Musica?
|
|
|
@kawler ... verdens bedste til prisen ...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også et rigtig godt album. Dog syntes jeg lyden på det ikke er helt i top. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Thomas P skrev:
|
Hej
Dine kabler er ikke nævnt.
Hvad bruger du ?
mvh
Thomas P
|
|
|
Hej Thomas
jeg kører med Fletcher 200 signalkabel med Eichmann Bullit plugs over hele linien
og Fletcher 300 HT kabel
har prøvet en masse kabler og de gjorde det ikke bedre.....
og bedst af alt de koster ik' en bondegård
men der skal da bestemt prøves mere på den front
|
|
|
Hmmm, Fletcher - stadigvæk?! Eller er der prøvet noget på den front 
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Thomas P skrev:
|
Hej
Hvad bruger du ?
mvh
Thomas P
|
|
|
Hej Thomas
jeg kører med Fletcher 200 signalkabel med Eichmann Bullit plugs over hele linien
og Fletcher 300 HT kabel
|
|
|
|
|
|
ja netop ....
skal have prøvet mere på den front bestemt ... har prøvet en masse ... men ingen har siddet lige i skabet i hvertilfælde ikke til en investering
det næste køb vil nok blive på strømsiden .... selvfølgelig kabler og kunne godt tænke mig at prøve Purepower2000
faktisk er der strømkabel og HT kabel på vej til afprøvning ved ikke hvad kablet hedder... andet det er japansk sølvkabel og stik bliver monteret her i DK strømkablet er prøvet og det er rigtig rigtig godt ... men også rigtig rigtig dyrt
jeg har prøvet Kimber,Cardas GR,Jorma,MIT Magnum/Oracle ,AudioQuest Sky/Volcano,Yter så det er ikke fordi det ikke har været dyre kabler jeg har faktisk et sæt Supra Sword liggende det er også godt til prisen
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Det er også et rigtig godt album. Dog syntes jeg lyden på det ikke er helt i top.
|
|
|
ja lyden ikke helt i top ... det er den så heller ikke på Continuum men noget bedre
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Thomas P skrev:
|
Hej
Hvad bruger du ?
mvh
Thomas P
|
|
|
Hej Thomas
og Fletcher 300 HT kabel
|
|
|
|
|
|
ja netop ....
skal have prøvet mere på den front bestemt ... har prøvet en masse ... men ingen har siddet lige i skabet i hvertilfælde ikke til en investering
det næste køb vil nok blive på strømsiden .... selvfølgelig kabler og kunne godt tænke mig at prøve Purepower2000
faktisk er der strømkabel og HT kabel på vej til afprøvning ved ikke hvad kablet hedder... andet det er japansk sølvkabel og stik bliver monteret her i DK strømkablet er prøvet og det er rigtig rigtig godt ... men også rigtig rigtig dyrt
jeg har prøvet Kimber,Cardas GR,Jorma,MIT Magnum/Oracle ,AudioQuest Sky/Volcano,Yter så det er ikke fordi det ikke har været dyre kabler jeg har faktisk et sæt Supra Sword liggende det er også godt til prisen
|
|
|
Lyder da spændende! Hvad synes du om det Audioquest Sky? Var det til højttaler eller signalkilde?
Ja, har hørt det Sword, lidt specielt men godt kabel i den sammenhæng jeg hørte det.
Jeg lover dig for at det Stereovox BAL-600 er Det er bare ikke til at opdrive brugt, og jeg har ikke lige lyst til at bruge 10K på et nyt Men ville godt have et RCA også...
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
thuekay skrev:
|
Det er også et rigtig godt album. Dog syntes jeg lyden på det ikke er helt i top.
|
|
|
ja lyden ikke helt i top ... det er den så heller ikke på Continuum men noget bedre
|
|
|
Jeg syntes klangbalancen er lidt mærkelig på Heavier Things. Lidt tynd lyd. Lidt for meget fokus på nedre mellemtone.
Continuum er egentlig ok syntes jeg. Men i nogle numre forvrænger det faktisk lidt. Ved ikke lige hvad der gik galt da de lavede det.
Har du også samme oplevelser med dem? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Jakobsen skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg syntes klangbalancen er lidt mærkelig på Heavier Things. Lidt tynd lyd. Lidt for meget fokus på nedre mellemtone.
Continuum er egentlig ok syntes jeg. Men i nogle numre forvrænger det faktisk lidt. Ved ikke lige hvad der gik galt da de lavede det.
Har du også samme oplevelser med dem?
|
|
|
nå jeg troede bare jeg spillede for højt ...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Thomas P skrev:
|
Hej
Hvad bruger du ?
mvh
Thomas P
|
|
|
Hej Thomas
og Fletcher 300 HT kabel
|
|
|
|
|
|
ja netop ....
|
|
|
Lyder da spændende! Hvad synes du om det Audioquest Sky? Var det til højttaler eller signalkilde?
Ja, har hørt det Sword, lidt specielt men godt kabel i den sammenhæng jeg hørte det.
Jeg lover dig for at det Stereovox BAL-600 er Det er bare ikke til at opdrive brugt, og jeg har ikke lige lyst til at bruge 10K på et nyt Men ville godt have et RCA også...
|
|
|
SKY er kun signal ... lyden er lidt ligesom navnet "sky" ... vildt hul igennem og meget detaljeret men lidt køligt ... men 16000,- svin ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Thomas P skrev:
|
Hej
Hvad bruger du ?
mvh
Thomas P
|
|
|
Hej Thomas
og Fletcher 300 HT kabel
|
|
|
|
|
|
ja netop ....
|
|
|
|
|
|
SKY er kun signal ... lyden er lidt ligesom navnet "sky" ... vildt hul igennem og meget detaljeret men lidt køligt ... men 16000,- svin ...
|
|
|
Hmmm, jeg har et brugt "på hånden" til ca. 6000,- Lidt "køligt", tjaae, gad vide om det ville være det i mit setup også, det er jo det man altid er lidt i tvivl om 
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Thomas P skrev:
|
Hej
Hvad bruger du ?
mvh
Thomas P
|
|
|
Hej Thomas
og Fletcher 300 HT kabel
|
|
|
|
|
|
ja netop ....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hmmm, jeg har et brugt "på hånden" til ca. 6000,- Lidt "køligt", tjaae, gad vide om det ville være det i mit setup også, det er jo det man altid er lidt i tvivl om 
|
|
|
der er kun een måde at finde ud af det på ...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
så spiller musikken igen

|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jacobsen
De Eichman Bullet Plugs du anvender sammen med dine Fletcher 200 kabler, er det kobber eller sølv udgaven?
Og har du prøvet begge versioner sammen med Fletcher 200?
mvh.
ASML
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
Hey Jacobsen
De Eichman Bullet Plugs du anvender sammen med dine Fletcher 200 kabler, er det kobber eller sølv udgaven?
Og har du prøvet begge versioner sammen med Fletcher 200?
mvh.
ASML
|
|
|
det er kobber .. kablet er jo kobber så jeg synes det var det naturlige valg så har ikke prøvet sølv udgaven
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når snakken går på John Mayer, så må i altså ikke gå uden om hans Trio

Hammer fedt live album, hvor der bare er gang i den  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Nu når snakken går på John Mayer, så må i altså ikke gå uden om hans Trio

Hammer fedt live album, hvor der bare er gang i den 
|
|
|
tak for tippet den skal prøvelyttes
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forrige indlæg 5. juni 2009!
Kom nu lidt igang Jakobsen der sker sku aldrig noget hos dig ......
Hvordan går det med det DIY højttalerprojekt?
Har du fået kigget på noget CD afspiller 
Er pladespiller setup'et solgt? Hvad nu?

|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
så spiller musikken igen

|
|
|
Fed plade 
Hvis du til Jazz, så prøv og køb den nye med Keith Jarrett " yesterday " fedt optaget og fed musik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
|
så spiller musikken igen

|
|
|
Fed plade 
Hvis du til Jazz, så prøv og køb den nye med Keith Jarrett " yesterday " fedt optaget og fed musik
|
|
|
Jeps! Hørte den i går aftes - ECM - ret fed lyd. Specielt de sidste numre, lidt højt, mums... 
|
| Til top |
|
| |