Forfatter |
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
respons audio lyder fantastisk,har et par sæt hjemme,et sæt grand artist lille bror til grand dimension man skal tage reidars(repons) frekvens opgivelse,spicielt bassen går meget dybere end hvad der står på spefikkationerne
repons synes at man behøver at overdrive med spefikationer
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
respons audio lyder fantastisk,har et par sæt hjemme,et sæt grand artist lille bror til grand dimension man skal tage reidars(repons) frekvens opgivelse,spicielt bassen går meget dybere end hvad der står på spefikkationerne
repons synes at man behøver at overdrive med spefikationer
|
|
|
er ikke helt med på hvad du mener ... prøv lige selv at læse det igennem ... det hænger ikke helt sammen ......
men de ser da bestemt spændende ud de respons audio
hvad er priser på artist og dimension ??? og hvem forhandler
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Hvor mange af de der Mullard 491'ere bruger du i din Tron? |
|
|
2
du kan se det på billedet side 1
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
|
|
2
|
|
|
Oki, så er der lige 2 for lidt, hvis du nu ikke kunne lide dem, og jeg skulle prøve 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
|
|
2
|
|
|
Oki, så er der lige 2 for lidt, hvis du nu ikke kunne lide dem, og jeg skulle prøve 
|
|
|
hvis jeg kan lide dem bestiller jeg 4 mere til Apollo'erne
Tron Pre er født med GE JG5814WA ... det er super rør
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jakobsen... Har du opgivet Focal 1037Be som potentiel kandidat til dine næste halløjttalere? De er måske for billige til at blive taget seriøst?  Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Hej Jakobsen... Har du opgivet Focal 1037Be som potentiel kandidat til dine næste halløjttalere? De er måske for billige? 
Hilsen, Morten
|
|
|
du har fat i noget der min gode mand ....
...... det ville da være fedt hvis 60000,- kunne slå 165000,-
selvfølgelig også set ud fra et økonomisk aspekt
men jeg vil have den HT der er bedst om den så er dyrest......
nej vil lige høre Vienna og tage en beslutning derud fra
er meget tændt på den koaksiale løsning som f.eks KEF høster meget ros for at lydbillede er helt i verdensklasse det virker jo meget logisk at det virker at top og mellemtone har samme center ... altså minimal fasefejl der så ikke skal korriges i delefilter
og superdiskanten ser man på flere og flere HT den siges at skulle hjælpe på nuancering og udkligninger helt ned i bas området ... hvordan ved jeg ikke ... det må være noget med lydbølger ..... eller molekyler og atomer i luften måske ..... virker ikke helt logisk men påståes fra flere sider
Hififreaks låner gerne ud så jeg regner da med at prøve dem på egen krop
og kunne godt tænke mig at høre Avalon Indra herhjemme også ........
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
TRX850 skrev:
Hej Jakobsen... Har du opgivet Focal 1037Be som potentiel kandidat til dine næste halløjttalere? De er måske for billige? 
Hilsen, Morten
|
|
|
er meget tændt på den koaksiale løsning som f.eks KEF høster meget ros for at lydbillede er helt i verdensklasse det virker jo meget logisk at det virker at top og mellemtone har samme center ... altså minimal fasefejl der så ikke skal korriges i delefilter
og superdiskanten ser man på flere og flere HT den siges at skulle hjælpe på nuancering og udkligninger helt ned i bas området ... hvordan ved jeg ikke ... det må være noget med lydbølger ..... eller molekyler og atomer i luften måske ..... virker ikke helt logisk men påståes fra flere sider
og kunne godt tænke mig at høre Avalon Indra herhjemme også ........ |
|
|
Enig i, at det coaxiale har mange fordele. Der er efterhånden også flere og flere af ''de tunge drenge'', der bruger det: Thiel Audio (brugt det i mange år), TAD, KEF og nu også Vienna... Mht Focal 1037Be så kan jeg konstatere, at de -i mine ører- er en del bedre end halløjttalere til 230.000 kr/sæt, nemlig Wilson WP6 som jeg havde tidligere. Jeg ved godt, at 9 ud af 10 ville vælge WP6 til enhver tid fordi en meget stor del af high end (for mange) er at have noget grej, der er dyrest muligt. Det er jeg dog ligeglad med, faktisk vil jeg hellere have noget, der er billigst muligt, og bedst muligt  Du skulle prøve at låne et sæt tilspillede 1037Be, når du får Vienna'erne hjem. Det kan sagtens være Vienna er bedre, men jeg tror du vil opleve Focalerne som ret gode til prisen... Focal er dog -generelt- bedre på transistor grej grundet deres impedanskurve. På rørgrejer med høj udgangsimpedans vil de få et ''løft'' i toppen og blive for lyse, som det også er beskrevet i Stereophiles kommentar til målingerne. http://stereophile.com/floorloudspeakers/707focal/index4.htm l På rørgrej med lav udgangsimpedans er det dog ikke et problem... Avalon Indra: Super spændende...! Jeg har gennem tiderne haft to sæt Avalon og de står stadigt som noget af det bedste jeg har haft
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacobsen, hvad bruger du egentlig af kabler?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og nu har jeg fået kigget lidt mere på dine super mono-børger, er de med 6550'ere?
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Jakobsen skrev:
TRX850 skrev:
Hilsen, Morten
|
|
|
og kunne godt tænke mig at høre Avalon Indra herhjemme også ........
|
|
|
Enig i, at det coaxiale har mange fordele. Der er efterhånden også flere og flere af ''de tunge drenge'', der bruger det: Thiel Audio (brugt det i mange år), TAD, KEF og nu også Vienna...
Mht Focal 1037Be så kan jeg konstatere, at de -i mine ører- er en del bedre end halløjttalere til 230.000 kr/sæt, nemlig Wilson WP6 som jeg havde tidligere. Jeg ved godt, at 9 ud af 10 ville vælge WP6 til enhver tid fordi en meget stor del af high end (for mange) er at have noget grej, der er dyrest muligt. Det er jeg dog ligeglad med, faktisk vil jeg hellere have noget, der er billigst muligt, og bedst muligt 
Du skulle prøve at låne et sæt tilspillede 1037Be, når du får Vienna'erne hjem. Det kan sagtens være Vienna er bedre, men jeg tror du vil opleve Focalerne som ret gode til prisen...
Focal er dog -generelt- bedre på transistor grej grundet deres impedanskurve. På rørgrejer med høj udgangsimpedans vil de få et ''løft'' i toppen og blive for lyse, som det også er beskrevet i Stereophiles kommentar til målingerne. http://stereophile.com/floorloudspeakers/707focal/index4.htm l På rørgrej med lav udgangsimpedans er det dog ikke et problem...
Avalon Indra: Super spændende...! Jeg har gennem tiderne haft to sæt Avalon og de står stadigt som noget af det bedste jeg har haft
|
|
|
har hørt 1037BE og mener de er bedre end prisen antyder ...
og de kan uden problemer bruges med rør ...
se bare TRX850 har 45w på dem ( Ducati på hifi-musik )
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Hej Jacobsen, hvad bruger du egentlig af kabler? |
|
|
jeg har Flether ( teknifi ) over hele linien ... ( Tom Flecher nottingham analog )
de er ekstremt gode i forhold til prisen ...
200 signal med Eichmann bullitplugs og 300 HT kabel
men er bestemt ikke færdig med at rode med kabler
men omsonst før setup er på plads ...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
...og nu har jeg fået kigget lidt mere på dine super mono-børger, er de med 6550'ere? |
|
|
KT90
|
Til top |
|
|
bimx Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jakobsen
mente bare de går hel del dybere end hvad specifikationer antyder,der er virkelig hug på bassen,har spurgt reidar om det,han siger bare at de andre overdriver deres spefikationer
men må jo stå for hans egen regning,men kan jo bare give ham ret når man sammenligner højtalere
|
Til top |
|
|
bimx Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jumon audio
prøv og ring til michael
de koster da en smule grand artist koster noget i stil 52 000 og den store koster altså 108 000 men de sælges vist meget fordel aktigt den store er på tilbud til 88 000 kr dv 30000 kr i rabat
jumon er altid god for en ordentlig rabat,har selv handlet mine kabler der (voodoo cables)
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
hej jakobsen
mente bare de går hel del dybere end hvad specifikationer antyder,der er virkelig hug på bassen,har spurgt reidar om det,han siger bare at de andre overdriver deres spefikationer
men må jo stå for hans egen regning,men kan jo bare give ham ret når man sammenligner højtalere
|
|
|
hvad snakker vi lige om her ??
hvem er "Reider"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
bimx skrev:
hej jakobsen
|
|
|
hvem er "Reider"
|
|
|
The RESPONS LOUDSPEAKERS's founder, Reidar Persson
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
bimx skrev:
hej jakobsen
|
|
|
hvem er "Reider"
|
|
|
The RESPONS LOUDSPEAKERS's founder, Reidar Persson
|
|
|
Nåe så er jeg med igen ... vidste ikke om det var KT90 eller 1037BE der var på tale
jeg synes faktisk de ser rigtig fine ud de repons
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|