Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lærred- Lissau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
per_zk skrev:

Hvilke indstillinger kører du med for lampe, blænde og billed-modus?

Jeg tror ikke du vil opleve så stor forskel mellem Z4 og Z5 at det kan betale sig at skifte. Hvis din Z4 stadig har et godt billede kan det nok bedst svare sig at købe en ny lampe til et par tusinde. Personligt mener jeg at et filter kan give en større forbedring end forskellen mellem Z4 og Z5.

Jeg kan ikke lige huske indstillingerne, men jeg har taget udgangspunkt i en tweak-tråd fra et amerikans hifi forum, men har dog åbnet IRIS op til -20. Derudover er jeg begyndt at køre den på lamp mode A2 i stedet for low som jeg gjorde engang.

Det der med filtre hvordan gør man det? Altså er jeg med på at man sætter et filter foran, men findes der ikke nogle sider med forklaringer og tests af den slags? Æder det ikke også en masse lys?

Det undrer mig at der ikke har været mere omtale af Panasonics ax200 eftersom der førhen var jævnlig debat med f.eks. z3 vs AE700 eller lign.

Du har nok ikke de store muligheder for at få mere lys, udover at sætte Iris til 0.

Du får ikke mindre lys ud af projektoren ved at bruge et filter. Jeg bruger et filter som dæmper den blå farve, som lampen har et stort overskud af. Efter monteringen af filteret skal den blå farve justeres på plads igen. Fidusen er at man bruger filteret og ikke LCD-panelet til at dæmpe den blå farve, derved vinder man omkring 50 % i kontrast. Resultatet er en projektor med samme lysstyrke, men med bedre sortniveau og billedkontrast.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

KF scanAudio skrev:

Har du overvejet Panasonic 2000'eren. Den virker lovende og skulle være lige på trapperne.

Er det ikke en 1080p projektor?

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Du har nok ikke de store muligheder for at få mere lys, udover at sætte Iris til 0.

Du får ikke mindre lys ud af projektoren ved at bruge et filter. Jeg bruger et filter som dæmper den blå farve, som lampen har et stort overskud af. Efter monteringen af filteret skal den blå farve justeres på plads igen. Fidusen er at man bruger filteret og ikke LCD-panelet til at dæmpe den blå farve, derved vinder man omkring 50 % i kontrast. Resultatet er en projektor med samme lysstyrke, men med bedre sortniveau og billedkontrast.

Det lyder da interessant. Specielt hvis det er billigt at forsøge! Kan du oplyse hvor du har købt hvilket filter samt hvilke indstillinger du kører med? Det er Z4 også?

KF scanAudio
Branchemedlem
Branchemedlem

KF scanAudio

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
KF scanAudio skrev:

Har du overvejet Panasonic 2000'eren. Den virker lovende og skulle være lige på trapperne.

Er det ikke en 1080p projektor?

Jo, det er en 1080P projektor.

Jeg er især spændt på at se hvordan, den klarer sortniveauet og kontrasten med den dynamiske iris funktion deaktiveret.

Jeg er ellers varm fortaler for DLP teknologien, men det kan jo være at jeg har en lidt anden opfattelse, efter at jeg har haft mulighed for at afprøve Panasonic'en. 

Kristopher Fjeldgaard

KF scanAudio
Ordrupvej 50
2920 Charlottenlund

Tlf.: 33 31 62 82
www.kf-scanaudio.dk
Til top Vis KF scanAudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KF scanAudio Besøg KF scanAudio's Websted

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
nesdam skrev:

Det lyder da interessant. Specielt hvis det er billigt at forsøge! Kan du oplyse hvor du har købt hvilket filter samt hvilke indstillinger du kører med? Det er Z4 også?

Jeg har skrevet om det flere gange, prøv at søge på Z4 + filter. Filteret hedder Cokin 81D og koster ca. 150 kr. i England.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har et Lissau 78" TAB Tension lærred med Lissau link.

Jeg er yderst tilfreds, og jeg fik rigtig god service i forbindelse med spørgsmålomkring Lissau Link.

Jeg kan sagtens sige god for det

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes