JNorre.
Netop "Communique" med Dire Straits er rent faktisk én af mine favoritter.
Det skal dog hertil siges, at der eksisterer flere udgivelser af den samme plade.
Den bedste jeg selv har fundet, er den første og i mine øjne/ører, den originale CD-udgivelse.
Senere udgivelser lyder anderledes, fordi de er mastered anderledes.
Fik du læst om emnet Loudness War ?
Jeg har indenfor rækkevidde til illustration 2 forskellige udgaver af Black Sabbath "Sabotage"

.
Den ene, en Remastered udgivelse fra 2004. Den anden, den oprindelige udgivelse fra 1990 af Warner Brothers.
Der er himmelvid forskel på de to skiver.
Eksempelvis et stille akustisk nummer, som: "Don't Start (Too Late)".
Efter min hukommelse, der sjældent svigter

, ligger max niveau fra WB1990-skiven på ca 15%, mens den på Remaster2004 underligt nok er oppe og kysse de 75%.
Generelt over hele linien er der "skruet op" for knappen henover den remastered udgivelse.
Det bryder jeg mig ikke om !!!
Ellers må jeg sige, at jeg er imponeret over med hvilken ihærdighed du går til opgaven.
Selv er jeg blevet for gammel eller slidt til, at begive mig ud i så minutiøse og tidskrævende projekter.
På den anden side har jeg selv brugt en del timer på at lære at skelne forskellige udgivelser af samme plade.
Ingen crazy tosse, skal klippe toppene af den musik jeg holder af. Uagtet at vedkommende sidder i et dyrt digitalt studie med en myriade af knapper foran sig. [Too-Many-Toys Syndrome]
Ind imellem ligner et rip anno 2000-2007 noget der er presset gennem et rør.
Nåh, men. Tilbage til spørgsmålet.
Hvor sikker er du på, at I brugte 3 eksemplarer af den samme produktion, til Jeres ABX test ?