| Forfatter |
|
sjeffe Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folks Jeg har et lille spørgsmål til folket, hvis I orker..:) Jeg har en tussegammel Luxman L430 fra 1982, som jeg elsker... Dens eneste formål er at spille vinyl fra min Beogram 3300. I dag har jeg et sæt Dali 103 monteret på forstærkeren, men jeg vil gerne have et sæt højttalere der matcher den bedre. De er lidt små, for nu at sige det som det er..:=) Hvad vil I anbefale til dette aldrende makkerpar? det ligger nok i kortene, at det skal være et sæt højttalere som overlever forstærkeren og som efterfølgende skal bruges til vinyl på ny forstærker/pladespiller. Bemærk! WAF er meget afgørende i denne sag! Women Acceptance Factor. Grejet skal stå i stuen og skal være flot og SORT, for at konen er med på projektet.   Mit budget er nok 4k for et sæt...
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
vil nok se efter noget selvbyg, fx noget med en Scanspeak 15W 8530 bas/mellemtone
og en Vifa XT25 TG30-04 diskant ala AMADEUS ICON har set et par herinde tilsalg til ca 4000kr, og der vil jeg mene at pegene er givet godt ud for de spiller rightig godt:D og fylder ikke meget!
mener jeg også har set et par selbyg ala system audio sa2k der får man også rightig meget for pegene:D
MVH
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Ikon Onwall?
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det må være brugt så er der et 11 måneder gammelt sæt Vienna Acoustic Haydn til salg for 4300 i KSB.....
Højere WAF fås næppe....... __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Hvis det må være brugt så er der et 11 måneder gammelt sæt Vienna Acoustic Haydn til salg for 4300 i KSB.....Højere WAF fås næppe....... |
|
|
De fleste kvinder har skarpere hørelse end mænd. Det kunne tale mod Vienna, som ofte er direkte farvede.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
ning skrev:
Hvis det må være brugt så er der et 11 måneder gammelt sæt Vienna Acoustic Haydn til salg for 4300 i KSB.....Højere WAF fås næppe....... |
|
|
De fleste kvinder har skarpere hørelse end mænd. Det kunne tale mod Vienna, som ofte er direkte farvede.
|
|
|
"Du skal vaske op!"... "af-hvaad?"..."DU SKAL VASKE OP!"... "AF-HVAAD??"..." DU SKAL VASKE OP!!" "Nå, har du vasket op skat? - det var godt!"  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Farvede??? Ja de er sorte
Lige netop Haydn fik da en fremragende anmeldelse i High Fidelity, og da var de prissat til 9000 så vidt jeg husker. __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
| Lige netop Haydn fik da en fremragende anmeldelse i High Fidelity, og da var de prissat til 9000 så vidt jeg husker. |
|
|
Jeg har kun lyttet kritisk til Beethoven; og både jeg og den potentielle køber (og hans svigermor, det er ikke en vits) afskrev dem som uacceptabelt farvede. ATC SCM 40 løb af med sejren - suverænt. Audio Physic Scorpio var den tredje part; det gik heller ikke for godt, men dog bedre end Vienna.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, okay, men nu snakker vi jo om et budget på ca 4000 kr..... Så var sådan et sæt til 4300 mit bedste bud. (Har selv Vienna mozart grand)
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg ville nok vælge et sæt B&O Redline 140, senere udgave RL7000. Min frue fik et sæt af dem med en hvide kasse, sort front. Hænger man dem op, så vil det spille ganske hæderligt. Skal det være meget bedre, så vil WAF ikke være noget som jeg mener man kan arbejde med! Disse er mit bedste bud.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså... Gode anmeldelser tæller jo ikke det store. På hifi-musik har de lige fået en mindre god anmeldelse. Men Haydn gør noget ved musikken som man enten elsker eller hader, så det kan betale sig at lytte selv. Men nu siger han jo direkte at de skal være større end hans dali 103 og så kan jeg ikke se at Haydn er så relevant. 
DLS R55 spiller jo fremragende efter min mening og kan sikkert findes brugt til 4 k. Om det kedelige design så tiltaler en, kan jeg ikke svare på, men lydmæssigt er det mit bedste bud i klassen. 
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
| DLS R55 spiller jo fremragende efter min mening og kan sikkert findes brugt til 4 k. Om det kedelige design så tiltaler en, kan jeg ikke svare på, men lydmæssigt er det mit bedste bud i klassen. |
|
|
Enig! Black Diamond er nok lidt dyrere.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er så pussy-whipped, så tag dog konen med under armen, og tag ud og kig på höjttalere
|
| Til top |
|
| |
mmma Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio er også en mulighed, de plejer at have en god WAF, men der er ikke meget bas -heller ikke fra gulvmodellerne..
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar, alle.. Super forslag!
Ja, jeg er pussy-whiped, men omvendt kan selv mænd jo også lide lidt finish...
Jeg skal i butikker med denne liste af forslag!
Hyg jer. Igen godt eksempel på, at Hifi4all er et rart sted at være..;)
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sagt det før og siger det gerne igen: Små vellydende højttalere fås ikke ret meget bedre end hvad EPOS laver.
Mine ELS3'ere bringer stor glæde hver dag. Og selv den langhårede kan lide (at se på) dem:
Forøvrigt er det ikke altid let at tilfredsstille de der hunkønsvæsener. Min lidelseshistorie kan findes her: http://hifi-musik.dk/?page=visgalleri&id=223
/vilmann
|
| Til top |
|
| |