| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Milu skrev:
don dario skrev:
| Hej igen. hvor meget har driver og ensretter at sige lydmæssigt??? MVH DOn |
|
|
Ensretter røret er nok lydmæssigt mindre vigtigt.Men driver rørene er vigtige - måske endda det vigtigste.
Mvh.
|
|
|
Driverrørene?? troede det var indgangs rørene der var det??
MVH Don |
|
|
Det er oftest det samme, altså driverrør og indgangsrør - altså smårøret før power/effekt rørene.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
don dario skrev:
Milu skrev:
don dario skrev:
| Hej igen. hvor meget har driver og ensretter at sige lydmæssigt??? MVH DOn |
|
|
Ensretter røret er nok lydmæssigt mindre vigtigt.Men driver rørene er vigtige - måske endda det vigtigste.
Mvh.
|
|
|
Driverrørene?? troede det var indgangs rørene der var det?? MVH Don |
|
|
Det er oftest det samme, altså driverrør og indgangsrør - altså smårøret før power/effekt rørene.
Mvh. |
|
|
Ah.. det anede jeg ikk at de var... nå der kan man bare se... men i min er der både indgangsrør og driverrør??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er forskelligt fra konstruktion til konstruktion.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne forestille mig der skal gasses godt op for at føde dine heftige dobbelttrioder.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jeg kunne forestille mig der skal gasses godt op for at føde dine heftige dobbelttrioder.
Mvh. |
|
|
hmm er ikk helt med... men kan se at de kaldes kontrolrør?? er det det samme som driver eller hvordan??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Milu skrev:
|
Jeg kunne forestille mig der skal gasses godt op for at føde dine heftige dobbelttrioder.
Mvh.
|
|
|
hmm er ikk helt med... men kan se at de kaldes kontrolrør?? er det det samme som driver eller hvordan??
MVH Don |
|
|
I WT40 er de ECC82 en del af din forstærkers forforstærker del. De modtager signalet/lyden gasser det lidt op og sender signalet videre til dine russiske 6N1P rør som kontrollerer/styrer/driver dine 6C33C. Så jo dine ECC82 er meget vigtig del af den samlede "lyd" i din forstærker.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
don dario skrev:
Milu skrev:
Jeg kunne forestille mig der skal gasses godt op for at føde dine heftige dobbelttrioder.
Mvh.
|
|
|
hmm er ikk helt med... men kan se at de kaldes kontrolrør?? er det det samme som driver eller hvordan?? MVH Don |
|
|
I WT40 er de ECC82 en del af din forstærkers forforstærker del. De modtager signalet/lyden gasser det lidt op og sender signalet videre til dine russiske 6N1P rør som kontrollerer/styrer/driver dine 6C33C.Så jo dine ECC82 er meget vigtig del af den samlede "lyd" i din forstærker.
Mvh. |
|
|
Ok... men de 6np1 er så ikk så vigtige??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er hermed bestilt:-)
Det var da rimeligt billigt var det ikk??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Milu skrev:
don dario skrev:
Milu skrev:
Jeg kunne forestille mig der skal gasses godt op for at føde dine heftige dobbelttrioder.
Mvh.
|
|
|
hmm er ikk helt med... men kan se at de kaldes kontrolrør?? er det det samme som driver eller hvordan?? MVH Don |
|
|
I WT40 er de ECC82 en del af din forstærkers forforstærker del. De modtager signalet/lyden gasser det lidt op og sender signalet videre til dine russiske 6N1P rør som kontrollerer/styrer/driver dine 6C33C.Så jo dine ECC82 er meget vigtig del af den samlede "lyd" i din forstærker.
Mvh.
|
|
|
Ok... men de 6np1 er så ikk så vigtige??
MVH Don |
|
|
Så vidt jeg ved, har du ikke rigtig noget valg - da der vist ikke helt er noget vestligt alternativ til det rør. Men jo de er også vigtige.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
De er hermed bestilt:-)
Det var da rimeligt billigt var det ikk??
MVH Don |
|
|
Jo de ser fine ud - i den særlig selekterede version E81CC.
Så må man bare håbe de er "nye". Det er desværre et ord der er nemt at bruge - især hvis der ikke følger lidt målemæssigt med. Og du kan ikke rigtig klage hos en privatmand - det kan du jo hos en etableret forretning.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
don dario skrev:
| De er hermed bestilt:-) Det var da rimeligt billigt var det ikk?? MVH Don |
|
|
Jo de ser fine ud - i den særlig selekterede version E81CC.
Så må man bare håbe de er "nye". Det er desværre et ord der er nemt at bruge - især hvis der ikke følger lidt målemæssigt med.Og du kan ikke rigtig klage hos en privatmand - det kan du jo hos en etableret forretning.
Mvh. |
|
|
ok.. hva sku forskellen på ecc8 og e81cc være??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Milu skrev:
don dario skrev:
| De er hermed bestilt:-) Det var da rimeligt billigt var det ikk?? MVH Don |
|
|
Jo de ser fine ud - i den særlig selekterede version E81CC.
Så må man bare håbe de er "nye". Det er desværre et ord der er nemt at bruge - især hvis der ikke følger lidt målemæssigt med.Og du kan ikke rigtig klage hos en privatmand - det kan du jo hos en etableret forretning.
Mvh.
|
|
|
ok.. hva sku forskellen på ecc8 og e81cc være??
MVH Don |
|
|
E81CC plejer at være selekterede/udvalgt for lavere mikrofoni, bedre holdbarhed, bedre tolerancer imellem de 2 triodehalvdele (altså at de 2 triodehalvdele yder/måler det samme).
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
don dario skrev:
Milu skrev:
don dario skrev:
| De er hermed bestilt:-) Det var da rimeligt billigt var det ikk?? MVH Don |
|
|
Jo de ser fine ud - i den særlig selekterede version E81CC.
Så må man bare håbe de er "nye". Det er desværre et ord der er nemt at bruge - især hvis der ikke følger lidt målemæssigt med.Og du kan ikke rigtig klage hos en privatmand - det kan du jo hos en etableret forretning.
Mvh.
|
|
|
ok.. hva sku forskellen på ecc8 og e81cc være?? MVH Don |
|
|
E81CC plejer at være selekterede/udvalgt for lavere mikrofoni, bedre holdbarhed, bedre tolerancer imellem de 2 triodehalvdele (altså at de 2 triodehalvdele yder/måler det samme).Mvh. |
|
|
Ahh... javel ja... se bare ... jeg bliver klogere og klogere!!
Kan stadig ikk glemme din lille rørbandit og de hørerbøffer der!!!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
pifle Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed et lille indkøbsfif, jeg vil lade gå videre :
Jeg har handlet flere gange på www.tubedepot.com som har en helt uovertruffen service, således har jeg blandt andet kunnet efterbestille matchede rør, som var gået i stykker blot ved at angive deres tidligere bias punkt.. de svarer i øvrigt på mails alle dage inklusive helligdage !
Jeg har netop idag bestilt en matched octet (hedder det ikke sådan) af Mullard EL84 - jeg har også i forbindelse med gennemlæsningen af denne fine tråd set at de har Mullard reissue i matchede par til 39.95 US, bemærk at hvis man skal have flere matchede rør skal man bare skrive det i kommentarfeltet ved bestilling.. Hvad angår NOS rør så har de temmelig mange, og disse er i super kvali !
Man har rørene i løbet af ca. 4 dg med fedex der ikke har egen toldafdeling, som kan forsinke.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
pifle skrev:
|
Hermed et lille indkøbsfif, jeg vil lade gå videre :
Jeg har handlet flere gange på www.tubedepot.com som har en helt uovertruffen service, således har jeg blandt andet kunnet efterbestille matchede rør, som var gået i stykker blot ved at angive deres tidligere bias punkt.. de svarer i øvrigt på mails alle dage inklusive helligdage !
Jeg har netop idag bestilt en matched octet (hedder det ikke sådan) af Mullard EL84 - jeg har også i forbindelse med gennemlæsningen af denne fine tråd set at de har Mullard reissue i matchede par til 39.95 US, bemærk at hvis man skal have flere matchede rør skal man bare skrive det i kommentarfeltet ved bestilling.. Hvad angår NOS rør så har de temmelig mange, og disse er i super kvali !
Man har rørene i løbet af ca. 4 dg med fedex der ikke har egen toldafdeling, som kan forsinke.
|
|
|
Jeg kører netop med 2 sådanne EL84 Mullard reissue og de er ret gode! De ligner præcis et Sovtek i opbygning - bortset fra Mullard'en har black plates. Men indre opbygning skulle jo ligne et Mullard - lyden er meget anderledes end Sovtek, heldigvis! Jeg gav forøvrigt 33 $ og 37,50 $ med forsendelse for Platinum matched (bedre end standard), og garanteret billigere ved flere stk. De bliver matchede fra fabrikken af og brændt ind i 24 timer og testet - så det betyder ikke noget om sælger har udstyr til måling.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
pifle skrev:
|
Hermed et lille indkøbsfif, jeg vil lade gå videre :
Jeg har handlet flere gange på www.tubedepot.com som har en helt uovertruffen service, således har jeg blandt andet kunnet efterbestille matchede rør, som var gået i stykker blot ved at angive deres tidligere bias punkt.. de svarer i øvrigt på mails alle dage inklusive helligdage !
Jeg har netop idag bestilt en matched octet (hedder det ikke sådan) af Mullard EL84 - jeg har også i forbindelse med gennemlæsningen af denne fine tråd set at de har Mullard reissue i matchede par til 39.95 US, bemærk at hvis man skal have flere matchede rør skal man bare skrive det i kommentarfeltet ved bestilling.. Hvad angår NOS rør så har de temmelig mange, og disse er i super kvali !
Man har rørene i løbet af ca. 4 dg med fedex der ikke har egen toldafdeling, som kan forsinke.
|
|
|
Jeg kører netop med 2 sådanne EL84 Mullard reissue og de er ret gode! De ligner præcis et Sovtek i opbygning - bortset fra Mullard'en har black plates. Men indre opbygning skulle jo ligne et Mullard - lyden er meget anderledes end Sovtek, heldigvis! Jeg gav forøvrigt 33 $ og 37,50 $ med forsendelse for Platinum matched (bedre end standard), og garanteret billigere ved flere stk. De bliver matchede fra fabrikken af og brændt ind i 24 timer og testet - så det betyder ikke noget om sælger har udstyr til måling.
Mvh.
|
|
|
New Sensor har jo købt Mullard navnet, og deres reissues skulle lyde virkeligt godt. De kommer ud af Reflektor fabrikken, lige som Electro Harmonix, så ikke så mærkeligt de ligner Sovtek. Jeg er lidt nysgerrig. Hvad har du sammenlignet dem med ?
|
| Til top |
|
| |
pifle Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg glæder mig også helt vildt til at få dem, kører iøvrigt med otte Sovtek rør der er helt ude af bias, dvs desvære langt uden for grænsen for hvad jeg kan justere dem til, så de er vist temmelig døde, men spiller da endnu..
Dvs konklusioen på Mullard EL84 er at de opbygningsmæssigt er identiske med de gamle Mullard ?
@ Milu : Hvor har du købt dine, det var da en fin pris du har fået..
Mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Milu skrev:
pifle skrev:
|
Hermed et lille indkøbsfif, jeg vil lade gå videre :
Jeg har handlet flere gange på www.tubedepot.com som har en helt uovertruffen service, således har jeg blandt andet kunnet efterbestille matchede rør, som var gået i stykker blot ved at angive deres tidligere bias punkt.. de svarer i øvrigt på mails alle dage inklusive helligdage !
Jeg har netop idag bestilt en matched octet (hedder det ikke sådan) af Mullard EL84 - jeg har også i forbindelse med gennemlæsningen af denne fine tråd set at de har Mullard reissue i matchede par til 39.95 US, bemærk at hvis man skal have flere matchede rør skal man bare skrive det i kommentarfeltet ved bestilling.. Hvad angår NOS rør så har de temmelig mange, og disse er i super kvali !
Man har rørene i løbet af ca. 4 dg med fedex der ikke har egen toldafdeling, som kan forsinke.
|
|
|
Jeg kører netop med 2 sådanne EL84 Mullard reissue og de er ret gode! De ligner præcis et Sovtek i opbygning - bortset fra Mullard'en har black plates. Men indre opbygning skulle jo ligne et Mullard - lyden er meget anderledes end Sovtek, heldigvis! Jeg gav forøvrigt 33 $ og 37,50 $ med forsendelse for Platinum matched (bedre end standard), og garanteret billigere ved flere stk. De bliver matchede fra fabrikken af og brændt ind i 24 timer og testet - så det betyder ikke noget om sælger har udstyr til måling.
Mvh.
|
|
|
New Sensor har jo købt Mullard navnet, og deres reissues skulle lyde virkeligt godt. De kommer ud af Reflektor fabrikken, lige som Electro Harmonix, så ikke så mærkeligt de ligner Sovtek. Jeg er lidt nysgerrig. Hvad har du sammenlignet dem med ?
|
|
|
Det jo lige det... Nu har jeg ikke haft min lille amp så længe, så der er ikke kommet flere rør til - endnu. Og heldigvis har jeg så kun 2 EL84 der skal skiftes - NOS rør løber jo op, og så er jeg lidt kræsen. Så der er i første omgang kun sammenlignet med de standard Sovtek der fulgte med. Men i skrivende stund er der et par 7189 Tungsram på vej. Har kig på et par Sylvania black plates. Men et sæt Telefunken er i kikkerten og i høj kurs. Men originale Mullard søges - men jo nærmest uopdrivelige/høj pris - især med gode målinger/NOS.
Og så lige et Telefunken ECC803S - men nej det får jeg nok aldrig, vil sgu' ikke gi' 1500-2000 for et enkelt rør!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
pifle skrev:
|
Ja, jeg glæder mig også helt vildt til at få dem, kører iøvrigt med otte Sovtek rør der er helt ude af bias, dvs desvære langt uden for grænsen for hvad jeg kan justere dem til, så de er vist temmelig døde, men spiller da endnu..
Dvs konklusioen på Mullard EL84 er at de opbygningsmæssigt er identiske med de gamle Mullard ?
@ Milu : Hvor har du købt dine, det var da en fin pris du har fået..
Mvh
Jesper
|
|
|
De siger selv at de er identisk - men det er jo svært at vide for menigmand.
Den eneste ting jeg undrer mig over er, at de har "black plates" - det synes jeg ikke jeg har set originalen have. Men bare de lyder godt, så...
På Ebay kan du finde ham her: http://stores.ebay.com/NOS-Tube-Supply
Mvh.
|
| Til top |
|
| |