Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 17:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: EL 34 rør?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

frede:

Nr 2 link med de siemens der.. hvis du ser i toppen af det ene rør(nr 2 fra venstre) så ligner det at det sorte "Filament" eller hva end nu hedder er mega bøjet?? gør det noget??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Du kan roligt tilmelde dig eBay. Det bliver så også nødvendigt at oprette en PayPal konto. Du kan så til gengæld handle uden at vidergive din kontooplysninger til den du handler med.


Hmm er ikk meget for at handle der... folk kan så nemt tage røven på en???

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver at lede lidt - og vender tilbage til tråden -

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
frede:

Nr 2 link med de siemens der.. hvis du ser i toppen af det ene rør(nr 2 fra venstre) så ligner det at det sorte "Filament" eller hva end nu hedder er mega bøjet?? gør det noget??

MVH
Don

Nej - det gør ikke noget, så længe det sidder fast og ikke "dingler rundt" - det er selvfølgelig mere psykisk betryggende hvis skidtet sidder lige og er pænt og ordentligt, men lige denneher sidder altså lidt skævt. Det er nok en Østtysk dame (RFT) - ikke Siemens, som er kommet lidt sent i seng aftenen før hun samlede røret. Men røret er sikkert ok.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Tweaker skrev:
Du kan roligt tilmelde dig eBay. Det bliver så også nødvendigt at oprette en PayPal konto. Du kan så til gengæld handle uden at vidergive din kontooplysninger til den du handler med.


Hmm er ikk meget for at handle der... folk kan så nemt tage røven på en???

MVH
Don

Hvis man kender sit stof og ved, hvad man vil have - så går det sjældent skidt. Jeg har handlet der siden 1999  - bl.a. med rigtig mange rør - og er (7-9-13) aldrig blev taget ved næsen - har altid fået den vare, som jeg forventede - uden fims.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

don dario skrev:
frede: Nr 2 link med de siemens der.. hvis du ser i toppen af det ene rør(nr 2 fra venstre) så ligner det at det sorte "Filament" eller hva end nu hedder er mega bøjet?? gør det noget?? MVH Don


Nej - det gør ikke noget, så længe det sidder fast og ikke "dingler rundt" - det er selvfølgelig mere psykisk betryggende hvis skidtet sidder lige og er pænt og ordentligt, men lige denneher sidder altså lidt skævt. Det er nok en Østtysk dame (RFT) - ikke Siemens, som er kommet lidt sent i seng aftenen før hun samlede røret. Men røret er sikkert ok.


Vh


Freddy



Ha ha ok... nu spørger jeg dumt igen... hva er RFT??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

don dario skrev:
Tweaker skrev:
Du kan roligt tilmelde dig eBay. Det bliver så også nødvendigt at oprette en PayPal konto. Du kan så til gengæld handle uden at vidergive din kontooplysninger til den du handler med.
Hmm er ikk meget for at handle der... folk kan så nemt tage røven på en??? MVH Don


Hvis man kender sit stof og ved, hvad man vil have - så går det sjældent skidt. Jeg har handlet der siden 1999  - bl.a. med rigtig mange rør - og er (7-9-13) aldrig blev taget ved næsen - har altid fået den vare, som jeg forventede - uden fims.


Vh


Freddy



Hmm... ok... men jeg er altid så uheldig:-) er heller ikk meget for det der paypal.. ??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Ok - back again:

1: RFT er en østtysk fabrik (Erfurt), som fremstillede bl.a. EL34 rør til en mængde fabrikker i Europa i efterkrigstiden - nærmere bestemt i 70'erme og ind i 80'erne. Disse rør er af en absolut anstændig kvalitet og fås med mange forskellige navne på - bl.a. Siemens og Telefunken.

2 Ebay/paypal? - så glemmer vi bare det - men kig lige på dette link.

http://www.banzaitubes.com/home.php?cat=619&gclid=CNn2kN Sds5ECFQ9CMAodiwF4NQ

Priserne er opgjort i Euro, så der er håb om, at du kan købe dem i Europa. Hvis du kigger under "dealers", så vil du finde fx tyske forhandlere, som har varen hjemme og hermed kan sende til dig fra Tyskland = 0 moms og told og andre spillemandspenge - kun forsendelse, men du skal betale over nettet. Priserne er heller ikke skræmmende.

Venligst

Freddy

 

 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

banzai er ok, ingen problemer der
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Og hvis du klikker her:

http://www.banzaitubes.com/EL34-Svetlana-Winged-C-pr-15623.h tml

og lader musemarkøren hvile på det grønne "Winged =C=), så kan du læse historien.

Og så lige én ting:

Da du oplevede uregelmæssigheder med EH-rørene - og havde svært ved at indstille Bias osv. Er du sikker på, at røret sidder rigtigt i soklen?? Ellers kan man nænsomt rense benene på røret med noget sprit og en vatpind. Det kán jo også være, at receptorerne i soklen er blevet lidt "løse" og de kan strammes op - fx med en tandstikker, MEN........pas på med at rode der, da du kan få et gevaldigt rap over fingrene hvis du kommer til at stikke noget ledende ned i et strømførende hul i soklen. Der er direkte adgang til elektrolytkondensatorer, som formentlig står med en dødelig last (400-600V), hvis du bærer dig forkert ad. (den ene hånd i lommen!!).

Sluttelig kan det også være, at der kan være en lodning under soklen, som er dårlig og bør efterloddes - det kan simpelthen være en dårlig forbindelse. Du skal i hvert fald ikke endnu dømme EH-røret ude af kampen. (men som jeg tidligere har skrevet, så er jeg ikke tryg ved ensartethed og stabiliteten ved Bl.a. disse EH-rør.)

Venligst

Freddy

 

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

EH er brand opkøber og ikke meget andet. Jeg har ikke specielt gode erfaringer med dem
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

6L6, 6550/KT88, EL34 etc er på ingen måde plug'n'play rør. Er en forstærker konstrueret til et sæt rør betyder det ikke nødvendigvist at du putte hvad som helst i. lad guitar geek'sene om at putte ECC82 i et ECC81/83 hul 
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Jeps..... EH - Sovtek - Mullard (nuværende) + sikkert flere, som jeg ikke lige kan huske nu er alle spyttet ud af Reflektor og optræder netop under forskellige "velklingende" brands, som man har købt retten til bruge.

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

ja, mike har travlt med det + den russiske mafia

det er nu ikke helt så svært at finde nogle gode europæiske EL34'ere. skal det være ebay, så prøv ebay.DE istedet for .com




Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Lidt nørdelæsning om de forskellige fabrikker, som fremstiller "ikke-NOS"- rør:

http://www.vacuumtube.com/Mfg.htm

Dette må blive natbordslæsning - ha!

Vh

Freddy

 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

den er vist ikke helt up to date, freddy fender 
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

naaarjj - jeg blandt andet se, at man har fundet ud af, at EI-fabrikken i Serbien vist alligevel ikke blev bombet!!

PS: Hvorfra ved du, at Freddy Fender er mit mellemnavn? Vidste du, at jeg var Fendernørd også?

eller forbinder du mig bare med den "lækre" - nu afdøde flødebolle med hits som "Till the next teardrop falls"?

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

det var bare sådan et venstrehånds gæt
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

BINGO!!!!!

Who the hell are you????

Kom frem i lyset - eller jeg skal komme og spille for dig!!! (se det er jo en trussel, der vil noget!)

Vh

Freddy

 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

hæhæ, spil du bare, du ka' jo godt. sender en pb

tilbage til EL34!
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes