| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede:
Nr 2 link med de siemens der.. hvis du ser i toppen af det ene rør(nr 2 fra venstre) så ligner det at det sorte "Filament" eller hva end nu hedder er mega bøjet?? gør det noget??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| Du kan roligt tilmelde dig eBay. Det bliver så også nødvendigt at oprette en PayPal konto. Du kan så til gengæld handle uden at vidergive din kontooplysninger til den du handler med. |
|
|
Hmm er ikk meget for at handle der... folk kan så nemt tage røven på en???
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver at lede lidt - og vender tilbage til tråden -
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
frede:
Nr 2 link med de siemens der.. hvis du ser i toppen af det ene rør(nr 2 fra venstre) så ligner det at det sorte "Filament" eller hva end nu hedder er mega bøjet?? gør det noget??
MVH Don |
|
|
Nej - det gør ikke noget, så længe det sidder fast og ikke "dingler rundt" - det er selvfølgelig mere psykisk betryggende hvis skidtet sidder lige og er pænt og ordentligt, men lige denneher sidder altså lidt skævt. Det er nok en Østtysk dame (RFT) - ikke Siemens, som er kommet lidt sent i seng aftenen før hun samlede røret. Men røret er sikkert ok.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Tweaker skrev:
| Du kan roligt tilmelde dig eBay. Det bliver så også nødvendigt at oprette en PayPal konto. Du kan så til gengæld handle uden at vidergive din kontooplysninger til den du handler med. |
|
|
Hmm er ikk meget for at handle der... folk kan så nemt tage røven på en???
MVH Don |
|
|
Hvis man kender sit stof og ved, hvad man vil have - så går det sjældent skidt. Jeg har handlet der siden 1999 - bl.a. med rigtig mange rør - og er (7-9-13) aldrig blev taget ved næsen - har altid fået den vare, som jeg forventede - uden fims.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
don dario skrev:
| frede: Nr 2 link med de siemens der.. hvis du ser i toppen af det ene rør(nr 2 fra venstre) så ligner det at det sorte "Filament" eller hva end nu hedder er mega bøjet?? gør det noget?? MVH Don |
|
|
Nej - det gør ikke noget, så længe det sidder fast og ikke "dingler rundt" - det er selvfølgelig mere psykisk betryggende hvis skidtet sidder lige og er pænt og ordentligt, men lige denneher sidder altså lidt skævt. Det er nok en Østtysk dame (RFT) - ikke Siemens, som er kommet lidt sent i seng aftenen før hun samlede røret. Men røret er sikkert ok.
Vh
Freddy |
|
|
Ha ha ok... nu spørger jeg dumt igen... hva er RFT??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
don dario skrev:
Tweaker skrev:
| Du kan roligt tilmelde dig eBay. Det bliver så også nødvendigt at oprette en PayPal konto. Du kan så til gengæld handle uden at vidergive din kontooplysninger til den du handler med. |
|
|
Hmm er ikk meget for at handle der... folk kan så nemt tage røven på en??? MVH Don |
|
|
Hvis man kender sit stof og ved, hvad man vil have - så går det sjældent skidt. Jeg har handlet der siden 1999 - bl.a. med rigtig mange rør - og er (7-9-13) aldrig blev taget ved næsen - har altid fået den vare, som jeg forventede - uden fims.
Vh
Freddy |
|
|
Hmm... ok... men jeg er altid så uheldig:-) er heller ikk meget for det der paypal.. ??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - back again:
1: RFT er en østtysk fabrik (Erfurt), som fremstillede bl.a. EL34 rør til en mængde fabrikker i Europa i efterkrigstiden - nærmere bestemt i 70'erme og ind i 80'erne. Disse rør er af en absolut anstændig kvalitet og fås med mange forskellige navne på - bl.a. Siemens og Telefunken.
2 Ebay/paypal? - så glemmer vi bare det - men kig lige på dette link.
http://www.banzaitubes.com/home.php?cat=619&gclid=CNn2kN Sds5ECFQ9CMAodiwF4NQ
Priserne er opgjort i Euro, så der er håb om, at du kan købe dem i Europa. Hvis du kigger under "dealers", så vil du finde fx tyske forhandlere, som har varen hjemme og hermed kan sende til dig fra Tyskland = 0 moms og told og andre spillemandspenge - kun forsendelse, men du skal betale over nettet. Priserne er heller ikke skræmmende.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
banzai er ok, ingen problemer der
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis du klikker her:
http://www.banzaitubes.com/EL34-Svetlana-Winged-C-pr-15623.h tml
og lader musemarkøren hvile på det grønne "Winged =C=), så kan du læse historien.
Og så lige én ting:
Da du oplevede uregelmæssigheder med EH-rørene - og havde svært ved at indstille Bias osv. Er du sikker på, at røret sidder rigtigt i soklen?? Ellers kan man nænsomt rense benene på røret med noget sprit og en vatpind. Det kán jo også være, at receptorerne i soklen er blevet lidt "løse" og de kan strammes op - fx med en tandstikker, MEN........pas på med at rode der, da du kan få et gevaldigt rap over fingrene hvis du kommer til at stikke noget ledende ned i et strømførende hul i soklen. Der er direkte adgang til elektrolytkondensatorer, som formentlig står med en dødelig last (400-600V), hvis du bærer dig forkert ad. (den ene hånd i lommen!!).
Sluttelig kan det også være, at der kan være en lodning under soklen, som er dårlig og bør efterloddes - det kan simpelthen være en dårlig forbindelse. Du skal i hvert fald ikke endnu dømme EH-røret ude af kampen. (men som jeg tidligere har skrevet, så er jeg ikke tryg ved ensartethed og stabiliteten ved Bl.a. disse EH-rør.)
Venligst
Freddy
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
EH er brand opkøber og ikke meget andet. Jeg har ikke specielt gode erfaringer med dem
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
6L6, 6550/KT88, EL34 etc er på ingen måde plug'n'play rør. Er en forstærker konstrueret til et sæt rør betyder det ikke nødvendigvist at du putte hvad som helst i. lad guitar geek'sene om at putte ECC82 i et ECC81/83 hul
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps..... EH - Sovtek - Mullard (nuværende) + sikkert flere, som jeg ikke lige kan huske nu er alle spyttet ud af Reflektor og optræder netop under forskellige "velklingende" brands, som man har købt retten til bruge.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, mike har travlt med det + den russiske mafia
det er nu ikke helt så svært at finde nogle gode europæiske EL34'ere. skal det være ebay, så prøv ebay.DE istedet for .com
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er vist ikke helt up to date, freddy fender
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
naaarjj - jeg blandt andet se, at man har fundet ud af, at EI-fabrikken i Serbien vist alligevel ikke blev bombet!!
PS: Hvorfra ved du, at Freddy Fender er mit mellemnavn? Vidste du, at jeg var Fendernørd også?
eller forbinder du mig bare med den "lækre" - nu afdøde flødebolle med hits som "Till the next teardrop falls"?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var bare sådan et venstrehånds gæt
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
BINGO!!!!!
Who the hell are you????
Kom frem i lyset - eller jeg skal komme og spille for dig!!! (se det er jo en trussel, der vil noget!)
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæhæ, spil du bare, du ka' jo godt. sender en pb
tilbage til EL34!
|
| Til top |
|
| |