Emne: EL 34 rør?? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Philips JAN - rør er sikkert et ok indgangsrør - så længe de overholder specs og er i god balance i triodesystemerne. (Husk ECC82 er en dobbelttriode). Men klangen er altid et smagsspørgmål.
Vh
Freddy
|
|
|
ok.. har du ellers nogen forslag til skift?? hvorfor ska man huske at ECC 82 er dobbel triode??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal man fordi, ellers ville du måske spørge om, hvorfor jeg skrev, at der skulle være balance mellem triodesystemerne når der kun er ét rør.... spøg til sige.....det skal man partout heller ikke huske, men det er altid rart at vide.
Forslag til skift er et stort stort emne, men jeg synes da, et det- fordi vi er nørder, altid ville være spændende at prøve forskellige rør for at eksperimentere med lyden - og så måske finde en optimal lyd med en bestemt rør-type.
ellers kan man prøve alle mulige NOS - og moderne typer. Af NOS kan nævned Telefunkens - Siemens - de forskellige Philips*-typer + de amerikanske, som hedder 12AU7 istedet for, men ellers elktrisk er det samme. Der er mærker som fx General electric (GE) - Sylvania - Tung-Sol - RCA - + yderlige en masse brands, som disse fabrikker lavede rør til. både rør med sorte anoder og grå anoder - virkelig en jungle.
Moderne rør kender jeg ikke så godt, men du kan jo prøve at finde fra Ruby - TAD - JJ - Ei - Sovtek - EH - Mullard -
Jeg ville prøve med Telefunken samt Europæisk Philips - så var der i hvert fald smæk for skillingen - dog er de ikke helt billige i forhold til nye rør.
Venligst
Freddy
*Philips-typer dækker over en masse forskellige versioner af ECC82-røret og de kan komme fra mange forskellige fabrikker - fortrinsvis i Europa, men det vil række for vidt at begynde at trevle hele dette sammensuruim op her - tror jeg.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Det skal man fordi, ellers ville du måske spørge om, hvorfor jeg skrev, at der skulle være balance mellem triodesystemerne når der kun er ét rør.... spøg til sige.....det skal man partout heller ikke huske, men det er altid rart at vide.
Forslag til skift er et stort stort emne, men jeg synes da, et det- fordi vi er nørder, altid ville være spændende at prøve forskellige rør for at eksperimentere med lyden - og så måske finde en optimal lyd med en bestemt rør-type.
ellers kan man prøve alle mulige NOS - og moderne typer. Af NOS kan nævned Telefunkens - Siemens - de forskellige Philips*-typer + de amerikanske, som hedder 12AU7 istedet for, men ellers elktrisk er det samme. Der er mærker som fx General electric (GE) - Sylvania - Tung-Sol - RCA - + yderlige en masse brands, som disse fabrikker lavede rør til. både rør med sorte anoder og grå anoder - virkelig en jungle.
Moderne rør kender jeg ikke så godt, men du kan jo prøve at finde fra Ruby - TAD - JJ - Ei - Sovtek - EH - Mullard -
Jeg ville prøve med Telefunken samt Europæisk Philips - så var der i hvert fald smæk for skillingen - dog er de ikke helt billige i forhold til nye rør.
Venligst
Freddy
*Philips-typer dækker over en masse forskellige versioner af ECC82-røret og de kan komme fra mange forskellige fabrikker - fortrinsvis i Europa, men det vil række for vidt at begynde at trevle hele dette sammensuruim op her - tror jeg. |
|
|
ahh.. nu er jeg med på hvorfor:-)
De jan philips jeg har de må være amerikanske da de 12au7.. :-)
Jamen så er det jo bare at gå i krig med at lede efter nogle gode rør:-)
Du ska da bare trevle op her:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei 6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.html Der findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv. Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don |
|
|
De skal hede ev bagefter. Jeg har 6n1p-ev fra svetlana. De er fra Voskhod fabriken, men rebranded Svetlana. Winged C er det derimod ikke. ECC85 er nesten 100% ens med 6n1p, og jeg ville ikke haft betænkeligheder hjemme hos mig. Men om din forstærker skulle gå til de evige jazzmarker gælder nok ikke garantien hvis du stapper forkærte rør i. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ecc85.html Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don |
|
|
De skal hede ev bagefter. Jeg har 6n1p-ev fra svetlana. De er fra Voskhod fabriken, men rebranded Svetlana. Winged C er det derimod ikke.ECC85 er nesten 100% ens med 6n1p, og jeg ville ikke haft betænkeligheder hjemme hos mig. Men om din forstærker skulle gå til de evige jazzmarker gælder nok ikke garantien hvis du stapper forkærte rør i.http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ecc85.htmlMvh Asbjørn |
|
|
Ok... hvor fra ved jeg om mine er "svetlana"??
EV hva betyder det nøjagtigt i forhold til de alm??
hmm kunne være jeg sku se om jeg kunne bruge de ecc 85... men er ikk sikker.. dener jp fuldt ud selvjusterende osv..
Tak for din hjælp..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don |
|
|
De skal hede ev bagefter. Jeg har 6n1p-ev fra svetlana. De er fra Voskhod fabriken, men rebranded Svetlana. Winged C er det derimod ikke.ECC85 er nesten 100% ens med 6n1p, og jeg ville ikke haft betænkeligheder hjemme hos mig. Men om din forstærker skulle gå til de evige jazzmarker gælder nok ikke garantien hvis du stapper forkærte rør i.http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ecc85.htmlMvh Asbjørn |
|
|
Ok... hvor fra ved jeg om mine er "svetlana"??
EV hva betyder det nøjagtigt i forhold til de alm??
hmm kunne være jeg sku se om jeg kunne bruge de ecc 85... men er ikk sikker.. dener jp fuldt ud selvjusterende osv..
Tak for din hjælp..
MVH
Don |
|
|
EV er bare mer robuste rør der holder længer, og er de som blir brugt i hifi-sammenheng. Angående ecc85, så kan du jo fyre af en mail til produsenten af din forstærker og høre om de har noget klogt at komme med. Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don |
|
|
De skal hede ev bagefter. Jeg har 6n1p-ev fra svetlana. De er fra Voskhod fabriken, men rebranded Svetlana. Winged C er det derimod ikke.ECC85 er nesten 100% ens med 6n1p, og jeg ville ikke haft betænkeligheder hjemme hos mig. Men om din forstærker skulle gå til de evige jazzmarker gælder nok ikke garantien hvis du stapper forkærte rør i.http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ecc85.htmlMvh Asbjørn |
|
|
Ok... hvor fra ved jeg om mine er "svetlana"??
EV hva betyder det nøjagtigt i forhold til de alm??
hmm kunne være jeg sku se om jeg kunne bruge de ecc 85... men er ikk sikker.. dener jp fuldt ud selvjusterende osv..
Tak for din hjælp..
MVH
Don |
|
|
EV er bare mer robuste rør der holder længer, og er de som blir brugt i hifi-sammenheng. Angående ecc85, så kan du jo fyre af en mail til produsenten af din forstærker og høre om de har noget klogt at komme med.Mvh Asbjørn |
|
|
ok... dvs at alm 6n1p kunne jeg godt bruge hvis det var men det holder bare ikk så længe osv???
De svarer ikk når jeg skriver.. det er pænt træls..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don |
|
|
De skal hede ev bagefter. Jeg har 6n1p-ev fra svetlana. De er fra Voskhod fabriken, men rebranded Svetlana. Winged C er det derimod ikke.ECC85 er nesten 100% ens med 6n1p, og jeg ville ikke haft betænkeligheder hjemme hos mig. Men om din forstærker skulle gå til de evige jazzmarker gælder nok ikke garantien hvis du stapper forkærte rør i.http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ecc85.htmlMvh Asbjørn |
|
|
Ok... hvor fra ved jeg om mine er "svetlana"??
EV hva betyder det nøjagtigt i forhold til de alm??
hmm kunne være jeg sku se om jeg kunne bruge de ecc 85... men er ikk sikker.. dener jp fuldt ud selvjusterende osv..
Tak for din hjælp..
MVH
Don |
|
|
EV er bare mer robuste rør der holder længer, og er de som blir brugt i hifi-sammenheng. Angående ecc85, så kan du jo fyre af en mail til produsenten af din forstærker og høre om de har noget klogt at komme med.Mvh Asbjørn |
|
|
ok... dvs at alm 6n1p kunne jeg godt bruge hvis det var men det holder bare ikk så længe osv???
De svarer ikk når jeg skriver.. det er pænt træls..
MVH
Don |
|
|
Jeg ser af databladet at 6n1p og 6n1p-ev er en lille smule forskællige de også, men de er nesten identiske. http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n1p.html Asbjørn Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don |
|
|
De skal hede ev bagefter. Jeg har 6n1p-ev fra svetlana. De er fra Voskhod fabriken, men rebranded Svetlana. Winged C er det derimod ikke.ECC85 er nesten 100% ens med 6n1p, og jeg ville ikke haft betænkeligheder hjemme hos mig. Men om din forstærker skulle gå til de evige jazzmarker gælder nok ikke garantien hvis du stapper forkærte rør i.http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ecc85.htmlMvh Asbjørn |
|
|
Ok... hvor fra ved jeg om mine er "svetlana"??
EV hva betyder det nøjagtigt i forhold til de alm??
hmm kunne være jeg sku se om jeg kunne bruge de ecc 85... men er ikk sikker.. dener jp fuldt ud selvjusterende osv..
Tak for din hjælp..
MVH
Don |
|
|
EV er bare mer robuste rør der holder længer, og er de som blir brugt i hifi-sammenheng. Angående ecc85, så kan du jo fyre af en mail til produsenten af din forstærker og høre om de har noget klogt at komme med.Mvh Asbjørn |
|
|
ok... dvs at alm 6n1p kunne jeg godt bruge hvis det var men det holder bare ikk så længe osv???
De svarer ikk når jeg skriver.. det er pænt træls..
MVH
Don |
|
|
Jeg ser af databladet at 6n1p og 6n1p-ev er en lille smule forskællige de også, men de er nesten identiske. http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n1p.htmlAsbjørnAsbjø rn |
|
|
ok... men du fraråder mig altså at købe svetlana Winged C 6n1p?? EW bedre??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din forstærker er født med 6N1P, så kan du sagtens bruge (og med fordel) bruge ECC85, ECC88, E88CC, 6922 osv. Det gør jeg selv, og min MingDa var netop med 6N1P og 6N23P.
Men den anden vej fra ECC85/88 kan nok ikke lade sig gøre, grundet den dobbelte glødestrøm (300mA kontra 600mA), og det er KUN på grund af strømforsyningen. Og måske går det alligevel?!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hvis din forstærker er født med 6N1P, så kan du sagtens bruge (og med fordel) bruge ECC85, ECC88, E88CC, 6922 osv. Det gør jeg selv, og min MingDa var netop med 6N1P og 6N23P.
Men den anden vej fra ECC85/88 kan nok ikke lade sig gøre, grundet den dobbelte glødestrøm (300mA kontra 600mA), og det er KUN på grund af strømforsyningen. Og måske går det alligevel?! |
|
|
De rør jeg har i hedder 6n1p-ew.. dvs at bare 6n1p kan jeg godt selvom de ikk hedder EW??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don |
|
|
De skal hede ev bagefter. Jeg har 6n1p-ev fra svetlana. De er fra Voskhod fabriken, men rebranded Svetlana. Winged C er det derimod ikke.ECC85 er nesten 100% ens med 6n1p, og jeg ville ikke haft betænkeligheder hjemme hos mig. Men om din forstærker skulle gå til de evige jazzmarker gælder nok ikke garantien hvis du stapper forkærte rør i.http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ecc85.htmlMvh Asbjørn |
|
|
Ok... hvor fra ved jeg om mine er "svetlana"??
EV hva betyder det nøjagtigt i forhold til de alm??
hmm kunne være jeg sku se om jeg kunne bruge de ecc 85... men er ikk sikker.. dener jp fuldt ud selvjusterende osv..
Tak for din hjælp..
MVH
Don |
|
|
EV er bare mer robuste rør der holder længer, og er de som blir brugt i hifi-sammenheng. Angående ecc85, så kan du jo fyre af en mail til produsenten af din forstærker og høre om de har noget klogt at komme med.Mvh Asbjørn |
|
|
ok... dvs at alm 6n1p kunne jeg godt bruge hvis det var men det holder bare ikk så længe osv???
De svarer ikk når jeg skriver.. det er pænt træls..
MVH
Don |
|
|
Jeg ser af databladet at 6n1p og 6n1p-ev er en lille smule forskællige de også, men de er nesten identiske. http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n1p.htmlAsbjørnAsbjø rn |
|
|
ok... men du fraråder mig altså at købe svetlana Winged C 6n1p?? EW bedre??
MVH
Don |
|
|
Hei Jeg tror altså ikke det findes winged c 6n1p, men rør fra Voskhod fabriken der har fået påtrykket svetlana logo. Har du en link til de du taler om? Jeg vil anbefale dig at købe ev rør. Men hvorfor skal du bytte rør, er de du har udbrendte, eller skal du have det lidt sjov? Mvah Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop russer-rørene og kom over på E88CC/6922 som os andre! 
Der kan man få NOS fra Brimar/Mullard, Philips SQ, Siemens og Telefunken; de lyder langt bedre.
Voskod-rørene har en OK lyd, men de ser sig altså slåët af selv ordinære Philips-rør.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
Nightpuma skrev:
don dario skrev:
VIGTIGT spørgsmål..
I min Amplifon WT 40 sidder der nogle 6N1P ew i ....ville hører om jeg kunne bruge dem her??
6N1P / 6DJ8 Svetlana Winged C
de hedder ikk EW???
MVH
Don |
|
|
Hei6n1p er næsten det samme rør som 6dj8, men det trækker omtrent dobbelt så meget strøm til glødingen. Så vidt jeg ved er er ingen direkte erstatinger, men ecc85 er nesten ens, så det kan du prøve. Og du er heldig, NOS ecc85 av kændte mærker som telefunken, philips etc er ikke så dyre heller. http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6n1p.htmlDer findes flere varianter 6n1p, og det du skal have er EV (heavy duty) udgaven som er den af best kvalitet og den der lever lengst. Så vidt jeg ved er alle 6n1p varianter produseret på <font face="arial, helvetica" size="2">Voskhod fabriken og sælges under mange navne, EH, Sovtek, Svetlana osv.Måske har 6n1p også vært produseret av SED i St. Petersburg, men muligheden er stor for at det er det samme hvilket merke du køber.Mvh Asbjørn |
|
|
Ok.. dvs at det 6n1p kan jeg ikk bruge?? det ska hedde EW bagefter??
Du mener jeg kan bruge ecc85?? er det med sikkerhed eller??
MVH
Don |
|
|
De skal hede ev bagefter. Jeg har 6n1p-ev fra svetlana. De er fra Voskhod fabriken, men rebranded Svetlana. Winged C er det derimod ikke.ECC85 er nesten 100% ens med 6n1p, og jeg ville ikke haft betænkeligheder hjemme hos mig. Men om din forstærker skulle gå til de evige jazzmarker gælder nok ikke garantien hvis du stapper forkærte rør i.http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ecc85.htmlMvh Asbjørn |
|
|
Ok... hvor fra ved jeg om mine er "svetlana"??
EV hva betyder det nøjagtigt i forhold til de alm??
hmm kunne være jeg sku se om jeg kunne bruge de ecc 85... men er ikk sikker.. dener jp fuldt ud selvjusterende osv..
Tak for din hjælp..
MVH
Don |
|
|
EV er bare mer robuste rør der holder længer, og er de som blir brugt i hifi-sammenheng. Angående ecc85, så kan du jo fyre af en mail til produsenten af din forstærker og høre om de har noget klogt at komme med.Mvh Asbjørn |
|
|
ok... dvs at alm 6n1p kunne jeg godt bruge hvis det var men det holder bare ikk så længe osv???
De svarer ikk når jeg skriver.. det er pænt træls..
MVH
Don |
|
|
Jeg ser af databladet at 6n1p og 6n1p-ev er en lille smule forskællige de også, men de er nesten identiske. http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n1p.htmlAsbjørnAsbjø rn |
|
|
ok... men du fraråder mig altså at købe svetlana Winged C 6n1p?? EW bedre??
MVH
Don |
|
|
Hei Jeg tror altså ikke det findes winged c 6n1p, men rør fra Voskhod fabriken der har fået påtrykket svetlana logo. Har du en link til de du taler om?Jeg vil anbefale dig at købe ev rør. Men hvorfor skal du bytte rør, er de du har udbrendte, eller skal du have det lidt sjov?Mvah Asbjørn |
|
|
http://www.banzaitubes.com/6N1P-6DJ8-Svetlana-Winged-C-pr-15 622.html... dem ska jeg så ikk købe??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Drop russer-rørene og kom over på E88CC/6922 som os andre! 
Der kan man få NOS fra Brimar/Mullard, Philips SQ, Siemens og Telefunken; de lyder langt bedre.
Voskod-rørene har en OK lyd, men de ser sig altså slåët af selv ordinære Philips-rør. |
|
|
Hmm du er sikker på at jeg kan bruge e88cc rør istedet for 6n1p-EW??? de SED Winges C er så ikk så gode som andre NOS rør??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 6n1p er driverrør? er det så stadig vigtigt at det er dyre NOS rør??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
dv-xx2 Udelukket fra forum

Dobbelt profil!
Bruger siden: 06 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom ecc88 indgår i mange applikationer er det ikke et audiorør! Ecc85 er dyrere men lever mindst 3 gange længere,og lyder uendeligt bedre.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|