| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
|
I toppen kan jeg faktisk mærke der kommer lidt luft op når den spiller. Tror du virkelig en lille utæthed kan resultere i så kraftige udsving i lydkvaliteten? 
|
|
|
Tror heller ikke en lille utæthed kan give de mislyde.
Du skriver at den bas-enhed har svært ved at bevæge sig fysisk frem og tilbage, i forhold til de nye CLS'er. Og at den spiller OK fra 75 - 120Hz (hvilket jo er der hvor membranen ikke bevæger sig så langt frem og tilbage, som i frekvenserne under 75Hz).
Når en enhed er monteret i et lukket kabinet, vil jeg mene den har sværere ved at bevæge sig frem og tilbage, end i et bas-reflex kammer. Så jeg ville prøve et kabinet med bas-port. Jeg lavede selv engang et sæt hjemmebyg-højttalere, hvor jeg prøvede med et lukket kabinet først, men det lød forfærdeligt, indtil jeg monterede en bas-port i, så var bassen meget mere kontant og præcis.
Men det er ikke sikkert det er det der er galt her, kunne måske også være at din enhed desværre er i stykker??
Ellers ved jeg ikke om du evt. har data over hvor stort volumen der skal være bag enheden?? Kunne jo være at kabinettet var alt for lille??
Mvh Dief
PS. Prøv evt at slutte et 9 volts batteri til terminalerne på enheden og se om membranen giver et udslag?? Den burde enten trække sig godt frem eller tilbage afhængigt af hvordan der poles. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|