Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Interressant undersøgelse ang sanser. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
Pierre skrev:

Jeg arbejder intenst med vin til dagligt og har gjordt det i snart 14 år. Satte man sådan en som mig ind i denne vin test så ville resultatet blive helt anderledes. Jeg er extremt kritisk overfor vin, har op til flere gange helt vin til over 200/300 kr ud fordi at de ikke smagte mig.Jeg arbejdede på et tidspunkt med nok Danmarks beste vinsmager. Vi kogte vin, vi frøs den ned og alligevel gættede han altid hus, område og druer. 

....Hvis i fortsætter sådan der, vil i vinsmagere være istand til at fortælle hvad klokkeslet druen er plukket, hvilken temperatur +/- 1 gr.C der var den dag druen blev plukket og sidst men ikke mindst, at kunne nævne navnene på dem der har plukket druerne. Ren magi, for fa'n det er flot.  Forresten, næste gang at du har planer om at hælde dyr vin ud, så må du gerne sende det til min adresse istedet, jeg er altdrikkene bare farven er rød.

Hvem siger at vi ikke kan det  

Du gir mig bare adressen, så sender jeg det som modtager betaler

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Damn  ....troede lige at jeg kunne hidse dig op.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Sanser er som med meget andet, de SKAL udvikles....... Det hjælper ikke noget at tage en person som aldrig har drukket andet en vin fra netto til 40 kr og lade han/ hende indgå i sådan en test. Det samme gælder inden for HiFi. Nogle kan høre forskel på selv de mindste ting, fordi at de har lyttet til meget forskelligt i mange år og derfra udviklet deres høre sanser betydligt bedre end mange andre.

Der er jeg MEGET enig!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
bjørn skrev:
Stemer skrev:
bjørn skrev:

Det med at vi ikke har en akustisk hukommelse er simpelthen forkert. Uden ville vi hverken kunne kommunikere verbalt, spille musik eller blot genkende stemmer, vi ville simpelthen være godt og grundigt på røven uden.

Hvis der er nogen andre, der har misforstået mig så grundigt, vil jeg da lige sige, at det ikke var det jeg mente.

citat

Misforståelseskvotient: 100%

Det er jo stadig afhængigt af dine ører og deres akustiske hukommelse som er lig med meget tæt på 0 (ligesom alle vores andres). 

citat slut

med andre ord aner vi ifølge dig ikke hvad vi lige har hørt, i yderste fald om vi i det hele taget har hørt noget. 

Ok, ok: I forhold til de forskelle i lyd vi snakker om her (små tweaks på hifi-anlæg) er vores akustiske hukommelse lig med nul efter blot få minutter, eller ligefrem sekunder. Videre.

Kunne du ikke beslutte dig for hvad du mener da jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor du vil hen, men det har åbenbart ikke noget med musik at gøre og så er det i min verden ganske uinteressant

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Groove skrev:
Nilau skrev:

Og jeg synes, at du mangler ydmyghed over for andres (bedre) evne til at lytte og analysere det oplevede. Underkend ikke et andet menneskes perceptionsevne.

Du holder dig udelukkende til teorier og teknikum-t**serier. Og så Ekstra Bladet, naturligvis.

Lydteknikere har jeg (efterhånden) mistet al respekt for. Selvom der nok sidder nogen stykker 'derude' på mellem 60 og 90 år, som jeg nok ville tage hatten af for...

Niels L.

I det med rødt markerede lykkedes det dig at udtrykke dig direkte imod eget udsagn markeret med blå  

Men det er måske kun rigtigt hvis man har samme oplevede indtryk som dig selv?

Der var du skarp, "Groove"..!  ;-)

Lydteknikere er jo ikke rigtige mennesker, men derimod en slags maskinelt fungerende sabotører...  De skaber dagens hit til MP3-teenagere. 

Ingen regler uden undtagelser, dog! Går i tænkeboks nu.

Hilsen

Niels L.

De lydteknikere jeg har talt med på det seneste forsvarer maskinhakkeriet til den bitre ende, akustisk musik eksisterer ganske enkelt ikke i det univers for som en af dem udbrød, så kan man jo lige så godt afskaffe lydmanden.

Jeg læse nu dine kulørte sætninger lidt anderledes, at man ikke skal underkende at nogle mennesker har (eller har opøvet) en perceptionsevne andre mangler (eller ikke gør brug af) så set herfra modsiger du ikke dig selv

Og husk nu at komme ud af boksen inden den 28.1.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
Pierre skrev:

Damn  ....troede lige at jeg kunne hidse dig op.

Der skal lidt mere til at ophidse mig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes