| Forfatter |
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte dem i går.... Jeg blev temmelig positivt overrasket - de må da meget gerne finde hjem til min stue 
/HC
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte dem i Fona 2000 på strøget for et par dage siden. Det var da noget værre bulder rummel!? Måske var det en dårlig CD B&O manden satte på, eller også var der noget seriøst i vejen med dem...
|
| Til top |
|
| |
kingjolly2000 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt dem spille................ de spiller herre godt.. ville da gerne have et par... med 100k er sq for meget for mig
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også de spiller kanon, men der er mange fordomme i mod B&O, hvorfor ?
I fredags var jeg lige inde og høre de nye beolab3 og de må lige ledes siges at være overraskende, at så små kasser kan spille sådan er simpelthen naturstridigt, man går der fra og tror man ere blevet snyt, man er nødt til at høre dem igen bare for at være sikker på det man hørte.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
|
I fredags var jeg lige inde og høre de nye beolab3 og de må lige ledes siges at være overraskende, at så små kasser kan spille sådan er simpelthen naturstridigt, man går der fra og tror man ere blevet snyt, man er nødt til at høre dem igen bare for at være sikker på det man hørte.
|
|
|
Jeg har ikke hørt de nye serier.
Du skriver : "at så små kasser kan spille sådan er simpelthen naturstridigt"
Det er vel netop dette der skal imponere. Ville du være ligeså imponeret hvis der var et par køleskabsstore højttalere med samme lyd ? __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
|
|
|
|
Hej Jan
Fordommene kommer af at B&O er mere til øjet end til øret, dette mærke har hidtil ikke appeleret meget til dem der sætter lyd før design.
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen
Hvad angår de små så er det selvf. størrelsen, men du sammen ligner vel heller ikke lyden fra ProAc tabletter med deres store Responce4. Så jeg mener vi skal sammenligen med hvad det er størrelse og konstruktions mæssigt, altal enhedder osv. At sammenligen et par store wilson med et par jamo er også hen i været. Sammen ligne man f.eks. B&o blyanter, så er det en 2vejs basrefleks med et wollume på 5.3 litter, og der er ikke mange der kan præstere den lyd med de størrelser. De ny spiller endnu bedre for ikke at sige meget, og de har 1.5 litter, hvilke andre små højtaler kan præstere det.
Jeg mener ikke B&o kun er til øjet, det siger folk fordi der ikke rigtig er andre der kan levere sådan et design. Der findes andre design højtaler ala B&O, sony, dantax osv men de kan da slet ikke matche B&O.
Vi skal også huske på at B&O aldrig har sagt de laver verdens bedste lyd, de laver en god og fornuftig lyd i et karekteristisk design, og det kan man altid kende dem på. Men de nye er de alt andet lige kommet mange skridt frem lydmæssigt, men om de f.eks. matcher et par Revel Saloon til 60k stykket, det vil jeg ikke forklange af dem, de har jo også indbygget forstærkere osv.
Så er der Meridian der også laver højtaler af samme aktive DSP princit "dog uden lincer", de koster langt mere hvis de skal matche B&o. Deres DSP7000 og 8000 overgår da nok B&o mende koster også henholdsvis 110 og 185k pr styk.
Men disse aktive kan man ikke bare umidelbart sammenligne priser med alm. højtalere. for hvilken forstærker osv skal man vælge til de passive osv.
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt så er plastic ikke nogen dårlig ting
DEr findes mange typer plast og det kan sagtens være ligeså resonans dødt som så meget andet.
f.eks. så findes der plastik der kan gå i en alm ovn
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Højttalerne er sikkert udmærkede.
Pris/kvalitet forholdet er bare ikke ligsågodt som på mange andre produkter, hvis vi kun ser på lyden. Jeg tror det er defor har det et blakket ry blandt Hifi folkene.
Men design har jo helt bestemt stor betydning, så samlet set synes jeg ikke at de klarer sig dårligt. Jeg vil bare ikke betale merprisen for designet. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Hej Jan.
Højttalerne er sikkert udmærkede.
Pris/kvalitet forholdet er bare ikke ligsågodt som på mange andre produkter, hvis vi kun ser på lyden. Jeg tror det er defor har det et blakket ry blandt Hifi folkene.
Men design har jo helt bestemt stor betydning, så samlet set synes jeg ikke at de klarer sig dårligt. Jeg vil bare ikke betale merprisen for designet.
|
|
|
Det står jo en hver frit for hvad man vil give penge ud på, og jeg kan da være ening med dig mht. hvad de har lavet af blyanter osv. men de nye her mener jeg dog har lyden med.
MHT design er der jo stor forskæl på hvad man syntes bedst om, og man skal jo heller ikke rakke den ned bare fordi de har et anderledes design. Der er nogen der er til "tung HIFI" Marklevinson, Krell, og den stil der, det er jeg dog ikke. Men for dem der er er det jo fint nok. Og lige ledes de der er tilk B&O stil er det jo også godt. Det er heller ikke alle der går lige meget op i lyden, der er jo også mange der betaler mange penge for en meget lille marginal rent lydmæssigt. Jeg kender f.eks. en der har skiftet fra EN Marklevinson 332 til en 432, og det kostede da ret hurtigt 40k, og hvormeget lyd forskel er der egentlig der.
Det eneste jeg siger er vel bare. At man ikke skal dømme tingene på sine egne fordomme, for hvad er forskellen egentlig på at bruge 40k på lyden eller udseendet, altså nogen er til båd og andre til bil.
|
| Til top |
|
| |
Herman Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 05:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fanden er der galt med de fleste af jer???
Det eneste jeg kan komme på er det som der er en der er inde på, og det er janteloven (selvom jeg synes den bliver brugt lidt for rundhåndet!!), og så en udtalt lyst til bare at måtte blande sig..
Her kommer der en ny anderledes konstuktion fra en dansk producent der ikke har det bedste ry når det kommer til seriøs lyd og farer de fleste åbentbart fantastisk kloge hoveder i blækhuset for at hagle den ned og det endda før de har hørt den!!!!! Jeg har heller ikke selv hørt den men det er heller ikke pointen...
Det der er det mest frustrerende her er faktisk at 80% af indlæggende for mig at se mest handler om at vise hvor klog man er når det kommer til lyd.
Det minder mig grangiveligt om læserbrevsindlæg i ekstrabladet eller slige steder hvor folk bare må ytre sig kun fordi muligheden foreligger uden tanke på om de vitterlig ved noget om det de skriver om...! Med dette mener jeg dem der udtaler sig uden at have hørt den, "for selvfølgelig ved de noget om lyd det er jo det det hele handler om, altså at fortælle alle herinde hvor dygtige de er til lyd..."
Man kan se at det er de samme personer der mange gange går igen og bare må blande sig med deres fantastiske klarsyn..
Til slut vil jeg side at jeg faktisk lærer meget af dette forum (ikke lige denne tråd men ellers), og dette kun handler om at man måske lige burde "stikke piben ind" nogen gange og vente bare lidt tid før man udtaler sig, Selvom vi i dette land har ytringsfrihed betyder det ikke man skal udtale sig om alting..
Ps. det er i det mindste rart at se at der er nogle der vitterlig gør sig den ulejlighed at beskive det de har hørt, EFTER at have hørt den...
De bedste hilsner
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen
Det er måske rigtigt at nogen er lidt hurtige til at fare i kridthuser, men det er vel kun godt for debatten. Der kommer jo altid nogen der så har hørt de pågældende højtalere og piller folk ned igen, eller får dem til faktisk at tageind og høre dem. Jeg var da selv en del skeptisk før jeg hørte dem, men det fik da en drejning til den anden side.
nu er det jo B&O der er tale om; og der er en del antiparti imod dem i HIFI kredse: jeg syntes dog vi skal være stolte af dem i struer Det var trods alt dem der opfandt strømforsyningen til audiobrug for mange år siden
|
| Til top |
|
| |
marvin Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
HMMM. Jeg har ikke lagt øre til denne ht endnu, men jeg gider heller ikke når sælgerne står og fyrer en masse bæ af om at "så højt kan de spille, så bagvækken brager". Desuden så har de ikke en CD afspiller og preamp som kan matche b&o'erne, derfor syntes jeg ikke at det er helt fair overfor disse HT. Men jeg kunne godt tænke mig at høre dem med en HOLFI t-REX cd eller noget andet tilsvarende og ikke en oki noki cd afspiller som de tilfældigvis har stående fra b&O eller andet i den stil. GODT SÅ!  __________________ "boy the things you see when you haven't got your gun" - Allan Holdsworth
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det siger du nok.
Men nu har de altså indbygget preamp, det eneste du behøver er en digital udgang på din lydkilde. Der er nok ikke så stor forskel på disse, at man ikke kan høre at de spiller godt.
Meridian laver det lidt på samme måde, men B&o har trods alt en analog indgang også, så man kan bruge analoge kilder.
Det med kavaliteten af digitale DVD / CD er noget der kan diskuteres, men så længe den samlede US presse til en blindtæst har ment at en Ipod spillede bedre end en CD til over 50k så...
|
| Til top |
|
| |
marvin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
marvin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
|
Ja det siger du nok.
Men nu har de altså indbygget preamp, det eneste du behøver er en digital udgang på din lydkilde. Der er nok ikke så stor forskel på disse, at man ikke kan høre at de spiller godt.
Meridian laver det lidt på samme måde, men B&o har trods alt en analog indgang også, så man kan bruge analoge kilder.
Det med kavaliteten af digitale DVD / CD er noget der kan diskuteres, men så længe den samlede US presse til en blindtæst har ment at en Ipod spillede bedre end en CD til over 50k så...
|
|
|
HMMMM. Tror du virkelig at preampen er fællesnævner med BEOLABBERNE! __________________ "boy the things you see when you haven't got your gun" - Allan Holdsworth
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Herman (Flemming)
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, men dette er jo et diskussionsforum her siger folk det de mener, tror, ved, syndes og har læst, meget at det er mudderkastning der bygger på fordomme, men er det ikke i virkeligheden det det hele handler om. Hvis vi alle viste hvad vi talte om tror jeg ikke at der ville blive nær så megen diskussion, det er grundlæggende ved at sige en masse dumme ting at man lærer at der måske en gang imellem er nogle der har mere ret end jeg (selv om det nu sjældent er tilfældet).
For nu at vende tilbage til emnet, så har jeg hørt pågældende højttaler på en messe i et stort rum hvor der var en masse larm og jeg syntes nu at den gjorde det meget godt, den formår jo at skabe en helt utrolig ”soundstage” for nu at bruge et godt gammelt dansk ord, yderligere mening har jeg for nuværende ikke om den sag, for det skal den lyttes i mere vanlige omgivelser. Jeg tror faktisk at der bliver forkastet en del udstyr bare efter et lyt hos en forhandler, måske vi går glip at en helt masse gode HiFi oplevelser, hvem ved.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
til alle jer der synes den er for dyr : hvor for i 15 tommer bas med 1000 watt forstærker, 6,5 tomme bas/mellemtone med ligeledes 1000 watt, 3 tommer mellemtone med 250 watt, 3/4 tomme diskant med 250 watt. Analog deveices dsp,da kovertering + ad konvertering, tolerancefelt på +- 0,2 db, forforstærker hvad enten det er analoge eller digitale signaler, evnen til at spille på partyniveau i flere dage hvis det skulle være, kanon stereoperspektiv, ren klar lyd osv . osv. tja hvis i har et alternativt forslag, så kom med det istedet for bare at skrive den er for dyr. det er for nemt at rakke produkter ned (uden at have hørt dem)
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tænkte det nok
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret mikp
men det er jo skidt når sit hade mærke nr.1 går hen og laver noget man ikke længere kan finde en grund til at hade. Hvad gør man så. man følge sig selvfølgelig tvunget til at hade dem endnu mere.
Og lige for at sammenligne med noget tilsvarnende Meridian DSP 7000. De har ikke rumkorection De har ikke helt så mange watt, 100w til hver enhed, og der er 4 stk. De vejer 70kg De er store, som vi nårmalt kender højtalere. De har kun digital indgang. og virker vist kun med Meridian grej. De koster 110kr pr. stk.
Og ja. jeg har hørt begge dele.
|
| Til top |
|
| |