| Forfatter |
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømforsyningseksperimentet lyder interessant.
Jeg er ikke helt tilfreds med at I har brugt to forskellige kabler, uanset deres pris - det ville være rart helt at elliminere kablets betydning.
|
| Til top |
|
| |
dude2005 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
What nu vil den ikke skrive æøå i firefox... Strange..
Ja håber virkelig på det giver lidt. Kunne nu også være fedt hvis nogen fandt ud af at ændre/udskifte clocken. www.bouldercable.com laver jo mods af dem, fra ingen penge til over 1000 $ hvis man sender en bulk enhed. De skriver hvad for nogen områder de berører, men ikke hvad de skifter... hmmm...
Drevet bød kun på XLR ud - DAC'en RCA ind. Ingen SB XLR...
Fik jeg nævnt at der var en del mere opløsning på, da SB kørte gennem Anagram kontra Cambridge - dog stadig dårlig dynamik.
/Dude
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mere opløsning mener du så tidslig opløsning, dvs. at de enkelt anslag bliver mere tydeligt adskilt i tidsdimensionen, eller mener du noget andet, dvs. at de enkelt toner gengives mere korrekt i en eller anden mere absolut forstand?
Der er også et andet firma der laver SB mods, aberdeencomponents eller noget i den stil.
|
| Til top |
|
| |
dude2005 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at dimentionerne i en forstand bliver bredere, uden at dynamikken når det klimaks den burde i begge ender! Som ellers var tilfældet ved drevets brug.
Notér at disse setups afvikledes gennem en sugdem masterclass A aktiv preamp.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville virkelig ønske i havde brugt det samme kabel :-(
Som det er nu kan vi ingenting konkludere. Kan du ikke i det mindste prøve med et andet for at få en 'second opinion'?
|
| Til top |
|
| |
dude2005 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare rolig! De to kabler, ville aldrig kunne give det udsving alene!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, hvis det havde en fejl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se i øvrigt den nylige presse om Linn Akurate DS. Et glimrende eksempel på at drev ikke er nødvendige.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så? Er der kommet nogle DACs i hus?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en MF DAC v3. Den er super :-) Bedre en SF :-)
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dude2005 skrev:
| OK Det med strømforsyningnen har jeg faktisk også læst. Og er ved at få lavet en lysnetsafkobling til den. Men har KUN prøvet den med den originale pisforsyning. Iøvrigt er det den forsyning jeg har brugt til Trenden... Hmmm... Ok det bliver sku spændende, hvis det er dér problemet er!
|
|
|
Har hørt en SB opgarderet med clock og black gates samt en super PSU med black gates og andre super komponenter. Det var ikke pengene værd . Havde en std SB med STD PSU til sammenligning. Forskellen var ZERO. Jeg TROR mere det handler om drev, kabler og DAC, hvis den skal lyde godt. F.eks var forskellen på et std coax kabel og et mellemklasse kabel helt enorm. Lydbilledet blev dobbelt så bredt og dynamisk med et ok kabel. Der var også stor forskel på om man afspillede direkte fra harddisk eller et godt cd drev. Cd drevet ( Sony XA5ES) lød klasser bedre. En Stello DA 220 DAC foran og så lød det pludselig rigtig godt ,men det er jo en større investering. Jeg tror sgu ikke at en SB alene kommer til at lyde RIGTIG godt. HVia man først skal til at investere i DAC og evt drev så kan det vel bedre betale sig at investere i en TRANSPORTER som lyder væsentlig bedre. Den er efter min mening tæt på en Lyngdorf CD 1 lydmæssigt. Om man så kan lide den lyd er jo en helt anden snak
|
| Til top |
|
| |
dude2005 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
dude2005 skrev:
| OK Det med strømforsyningnen har jeg faktisk også læst. Og er ved at få lavet en lysnetsafkobling til den. Men har KUN prøvet den med den originale pisforsyning. Iøvrigt er det den forsyning jeg har brugt til Trenden... Hmmm... Ok det bliver sku spændende, hvis det er dér problemet er!
|
|
|
Har hørt en SB opgarderet med clock og black gates samt en super PSU med black gates og andre super komponenter. Det var ikke pengene værd . Havde en std SB med STD PSU til sammenligning. Forskellen var ZERO. Jeg TROR mere det handler om drev, kabler og DAC, hvis den skal lyde godt...
|
|
|
Tror ikke på man kan få en SB ultra modded eller ej, til at lyde halvt så godt som et solidt drev med DAC til. Selvom jeg egentlig syntes at min SB med Cambridge DAC 3 lyder ok, var setuppet med Anagram DAC, sugdem masterclass A pre og modded pioneer drev bare en mio gange bedre!
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dude2005 skrev:
Gonz skrev:
dude2005 skrev:
|
|
|
Har hørt en SB opgarderet med clock og black gates samt en super PSU med black gates og andre super komponenter. Det var ikke pengene værd . Havde en std SB med STD PSU til sammenligning. Forskellen var ZERO. Jeg TROR mere det handler om drev, kabler og DAC, hvis den skal lyde godt...
|
|
|
Tror ikke på man kan få en SB ultra modded eller ej, til at lyde halvt så godt som et solidt drev med DAC til.
Selvom jeg egentlig syntes at min SB med Cambridge DAC 3 lyder ok, var setuppet med Anagram DAC, sugdem masterclass A pre og modded pioneer drev bare en mio gange bedre!
|
|
|
Hvilket kabel bruger du mellem SB og DAC ?? SB er meget afhængig af det rigtige kabel. Med std kabel lød det faktisk utrolig dårligt da vi skiftede til en 500kr TMC coax kabel blev lyden bare meget meget bedre ! Bredere lydbillede mere dynamik mere af alting ! Vi prøvede for sjov samme kabler ,på en Stello DAC og der var der faktisk ikke så stor forskel på lyden !
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger et Audioquest Eagle Eye - det er bare super super fedt.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
dude2005 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger et 75ohms bnc-rca kabel, af kobber. Prøvede et 2500,- rent sølv kabel, men lyden er faktisk blødere og mere lækker i det her... (som alt i alt har kostet en halvtredser...!)
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ingen Chanel Island DAC?
|
| Til top |
|
| |
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke endnu... Har ikk fået bestilt CI DAC'en endnu. Venter lige på at få at vide hvad fragten koster =)
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nemlig godt den kunne være rigtig god til prisen. De der AA folk kan noget med DACs.
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
dude2005 skrev:
| OK Det med strømforsyningnen har jeg faktisk også læst. Og er ved at få lavet en lysnetsafkobling til den. Men har KUN prøvet den med den originale pisforsyning. Iøvrigt er det den forsyning jeg har brugt til Trenden... Hmmm... Ok det bliver sku spændende, hvis det er dér problemet er! |
|
|
Har hørt en SB opgarderet med clock og black gates samt en super PSU med black gates og andre super komponenter. Det var ikke pengene værd . Havde en std SB med STD PSU til sammenligning. Forskellen var ZERO. Jeg TROR mere det handler om drev, kabler og DAC, hvis den skal lyde godt.
F.eks var forskellen på et std coax kabel og et mellemklasse kabel helt enorm. Lydbilledet blev dobbelt så bredt og dynamisk med et ok kabel.
Der var også stor forskel på om man afspillede direkte fra harddisk eller et godt cd drev. Cd drevet ( Sony XA5ES) lød klasser bedre.
En Stello DA 220 DAC foran og så lød det pludselig rigtig godt ,men det er jo en større investering.
Jeg tror sgu ikke at en SB alene kommer til at lyde RIGTIG godt. HVia man først skal til at investere i DAC og evt drev så kan det vel bedre betale sig at investere i en TRANSPORTER som lyder væsentlig bedre. Den er efter min mening tæt på en Lyngdorf CD 1 lydmæssigt. Om man så kan lide den lyd er jo en helt anden snak 
|
|
|
Altså jeg har stadig svært ved at se hvorfor man ikke skulle kunne opnå en super lyd (der kan match langt dyrere cd-afspillere) ved at anvende SB3 til ren transport sammen med en rigtig god DAC og gode kabler! Jitter-issue'et ifm SB3 er jo nærmest ikke eksisterende med de opgivne målinger!
|
| Til top |
|
| |