Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Alts� jeg har stadig sv�rt ved at se hvorfor man ikke skulle kunne opn� en super lyd (der kan match langt dyrere cd-afspillere) ved at anvende SB3 til ren transport sammen med en rigtig god DAC og gode kabler! Jitter-issue'et ifm SB3 er jo n�rmest ikke eksisterende med de opgivne m�linger!

Spænnende tråd! Har du et link til disse målinger (kunne være interessant at se tal fra S/PDIF udgangen), eller er det de officielle specs du mener? I så fald er de "måske" noget ringere end Transporterens 11ps. Jeg siger "måske" fordi jeg ikke engang er klar over hvad hvor meget forvrængning (teoretisk/hørbart) 50ps/11ps svarer til ved en given frekvens.

Mht. til det med kabler/jitter, så er denne side, måske ikke veldig nyttig, meget sjov nok:
http://www.seanadams.com/jitter_fiber_test/

Bjørn

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
nicoleif skrev:

Alts� jeg har stadig sv�rt ved at se hvorfor man ikke skulle kunne opn� en super lyd (der kan match langt dyrere cd-afspillere) ved at anvende SB3 til ren transport sammen med en rigtig god DAC og gode kabler! Jitter-issue'et ifm SB3 er jo n�rmest ikke eksisterende med de opgivne m�linger!

Spænnende tråd! Har du et link til disse målinger (kunne være interessant at se tal fra S/PDIF udgangen), eller er det de officielle specs du mener? I så fald er de "måske" noget ringere end Transporterens 11ps. Jeg siger "måske" fordi jeg ikke engang er klar over hvad hvor meget forvrængning (teoretisk/hørbart) 50ps/11ps svarer til ved en given frekvens.

Mht. til det med kabler/jitter, så er denne side, måske ikke veldig nyttig, meget sjov nok:
http://www.seanadams.com/jitter_fiber_test/

Bjørn

SB3 er opgivet til 50ps (kan dog ikke huske hvor) og ifølge Peter Qvortrup (Audio Note) der må siges at være en autoritet på hifi området, så har så lidt jitter ingen betydning!  

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
dude2005 skrev:
OK Det med str�mforsyningnen har jeg faktisk ogs� l�st. Og er ved at f� lavet en lysnetsafkobling til den. Men har KUN pr�vet den med den originale pisforsyning. I�vrigt er det den forsyning jeg har brugt til Trenden... Hmmm... Ok det bliver sku sp�ndende, hvis det er d�r problemet er!

Har h�rt en SB opgarderet med clock og black gates samt en super PSU med black gates og andre super komponenter. Det var ikke pengene v�rd . Havde en std SB med STD PSU til sammenligning.
Forskellen var ZERO. Jeg TROR mere det handler om drev, kabler og DAC, hvis den skal lyde godt.

F.eks var forskellen p� et std coax kabel og et mellemklasse kabel  helt enorm. Lydbilledet blev dobbelt s� bredt og dynamisk med et ok kabel.

Der var ogs� stor forskel p� om man afspillede direkte fra harddisk eller et godt cd drev. Cd drevet ( Sony XA5ES) l�d klasser bedre.

En Stello DA 220 DAC foran og s� l�d det pludselig rigtig godt ,men det er jo en st�rre investering.

Jeg tror sgu ikke at en SB alene kommer til at lyde RIGTIG godt. HVia man f�rst skal til at investere i DAC og evt drev s� kan det vel bedre betale sig at investere i en TRANSPORTER som
lyder v�sentlig bedre. Den er efter min mening t�t p� en Lyngdorf CD 1 lydm�ssigt. Om man s� kan lide den lyd er jo en helt anden snak

Den her post vil jeg gerne have uddybet. Hvad er det præcis der er blevet sammenlignet?
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:
dude2005 skrev:
OK Det med str�mforsyningnen har jeg faktisk ogs� l�st. Og er ved at f� lavet en lysnetsafkobling til den. Men har KUN pr�vet den med den originale pisforsyning. I�vrigt er det den forsyning jeg har brugt til Trenden... Hmmm... Ok det bliver sku sp�ndende, hvis det er d�r problemet er!

Har h�rt en SB opgarderet med clock og black gates samt en super PSU med black gates og andre super komponenter. Det var ikke pengene v�rd . Havde en std SB med STD PSU til sammenligning.
Forskellen var ZERO. Jeg TROR mere det handler om drev, kabler og DAC, hvis den skal lyde godt.

F.eks var forskellen p� et std coax kabel og et mellemklasse kabel  helt enorm. Lydbilledet blev dobbelt s� bredt og dynamisk med et ok kabel.

Der var ogs� stor forskel p� om man afspillede direkte fra harddisk eller et godt cd drev. Cd drevet ( Sony XA5ES) l�d klasser bedre.

En Stello DA 220 DAC foran og s� l�d det pludselig rigtig godt ,men det er jo en st�rre investering.

Jeg tror sgu ikke at en SB alene kommer til at lyde RIGTIG godt. HVia man f�rst skal til at investere i DAC og evt drev s� kan det vel bedre betale sig at investere i en TRANSPORTER som
lyder v�sentlig bedre. Den er efter min mening t�t p� en Lyngdorf CD 1 lydm�ssigt. Om man s� kan lide den lyd er jo en helt anden snak

Den her post vil jeg gerne have uddybet. Hvad er det præcis der er blevet sammenlignet?

Uha det bliver jo en hel roman, hvis jeg skal gå i detaljer

1:  Std SB m/std PSU versus Upgraderet SB med high end PSU begge med Sony XA50ES som drev.

2:  Std SB m/ std PSU tilsluttet XA50ES drev, først via std coax kabel derefter med TMC coax kabel.

3:  Lyngdorf CD1 , Sony XA50ES opgarderet med Xo 3 clock og Zapfilter, Std SB.

4: Std SB tilsluttet hardisk via både bærbar CPU og en Stationær CPU.

5. Benchmark DAC 1 , Stello DA 220 DAC, SB , Sony XA50ES opgraderet XO3clock, zapfilter mkII.

6. Lyngdorf cd 1 , Transporter.

Hvis der er noget specifik du tænker på så spørg løs der har været flere DAC`er inde over lidt billigere modeller. Samt flere cd afspillere.

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Bestilling på CI Audio VDA2 + VAC1 er sendt afsted.

Mangler bare en godkendelse, så jeg kan få betalt den =)
... og så håber jeg ikke ventetiden er alt for lang ;)
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Cool glæder mig til at høre hvad den kan. 

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej Gonz...

Bare sig til hvis vi skal have nogle billeder på (der er vist nogle som som ikke tror på alt det besvær vi har haft mt. sammenligning af DAC's).
Gode saglige kommentarer du skriver... håber snart at Stello Da220 og Da100 kommer hjem så vi kan prøve USB løsning! Har rykket lige før påske!

vh.

Ole

Gonz skrev:
TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:
dude2005 skrev:

Uha det bliver jo en hel roman, hvis jeg skal gå i detaljer

1:  Std SB m/std PSU versus Upgraderet SB med high end PSU begge med Sony XA50ES som drev.

2:  Std SB m/ std PSU tilsluttet XA50ES drev, først via std coax kabel derefter med TMC coax kabel.

3:  Lyngdorf CD1 , Sony XA50ES opgarderet med Xo 3 clock og Zapfilter, Std SB.

4: Std SB tilsluttet hardisk via både bærbar CPU og en Stationær CPU.

5. Benchmark DAC 1 , Stello DA 220 DAC, SB , Sony XA50ES opgraderet XO3clock, zapfilter mkII.

6. Lyngdorf cd 1 , Transporter.

Hvis der er noget specifik du tænker på så spørg løs der har været flere DAC`er inde over lidt billigere modeller. Samt flere cd afspillere.

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:
Er der nogen der kan lure den store forskel på Spitfire'en og denne: http://www.ciaudio.com/vda2.html

Andet end den dobbelte pris.

Kan se Spitfire er med Burr Brown PCM1793 + CL CS8414, men den fra CI Audio er med Burr Brown PCM1794 + CL CS8416.
Nogen der lige ved hvor stor forskel der er på de kredse?

Kunne nemlig selv vildt godt tænke mig at få fat i en DAC. CI Audio ser kanon lækker ud, men det dobbelte i pris?

Nej der er ikke den store forskel på en PCM1793 og en PCM1794, men der kan sagtens være stor forskel på implementeringen af dem, og det er altså det der tæller. Der kan være forskel i afkoblingen, i strømforsyningen, i støjafskærmning osv. Der kan derfor sagtens være forskel i lyden.

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

Hej Gonz...

Bare sig til hvis vi skal have nogle billeder på (der er vist nogle som som ikke tror på alt det besvær vi har haft mt. sammenligning af DAC's).
Gode saglige kommentarer du skriver... håber snart at Stello Da220 og Da100 kommer hjem så vi kan prøve USB løsning! Har rykket lige før påske!

vh.

Ole

Uhh! Glæder mig til at høre om den Stello DAC - Det er pt den mest spændende DAC hvis du spørger mig, men jeg har ikke hørt den endnu.

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre mere om Stello DAC - ser meget spændende ud.

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hvordan er den ift. MF DAC v3 ? Er super glad for min DAC - det er et af mine bedste køb.

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Gonz skrev:
dude2005 skrev:
OK Det med strømforsyningnen har jeg faktisk også læst. Og er ved at få lavet en lysnetsafkobling til den. Men har KUN prøvet den med den originale pisforsyning. Iøvrigt er det den forsyning jeg har brugt til Trenden... Hmmm... Ok det bliver sku spændende, hvis det er dér problemet er!

Har hørt en SB opgarderet med clock og black gates samt en super PSU med black gates og andre super komponenter. Det var ikke pengene værd . Havde en std SB med STD PSU til sammenligning.

F.eks var forskellen på et std coax kabel og et mellemklasse kabel  helt enorm. Lydbilledet blev dobbelt så bredt og dynamisk med et ok kabel.

Der var også stor forskel på om man afspillede direkte fra harddisk eller et godt cd drev. Cd drevet ( Sony XA5ES) lød klasser bedre.

En Stello DA 220 DAC foran og så lød det pludselig rigtig godt ,men det er jo en større investering.

Jeg tror sgu ikke at en SB alene kommer til at lyde RIGTIG godt. HVia man først skal til at investere i DAC og evt drev så kan det vel bedre betale sig at investere i en TRANSPORTER som
lyder væsentlig bedre. Den er efter min mening tæt på en Lyngdorf CD 1 lydmæssigt. Om man så kan lide den lyd er jo en helt anden snak

Altså jeg har stadig svært ved at se hvorfor man ikke skulle kunne opnå en super lyd (der kan match langt dyrere cd-afspillere) ved at anvende SB3 til ren transport sammen med en rigtig god DAC og gode kabler! Jitter-issue'et ifm SB3 er jo nærmest ikke eksisterende med de opgivne målinger!

Jeg har så endnu sværere ved at se, hvad teoretiske målinger har med virkeligheden at gøre!? Igen kan jeg KUN snakke for mig selv, og min SB v3 med cambridge dac 3 - her er lyden ok, sikkert 10 gange bedre end i hifiklubben, men stadig flad - og det er jitter! Bytter jeg SB ud med en trend usb transport, bliver lyden væsentligt bedre! -Knapt så meget jitter!

Til top Vis dude2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude2005

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:
nicoleif skrev:

Gonz skrev:
dude2005 skrev:
OK Det med strømforsyningnen har jeg faktisk også læst. Og er ved at få lavet en lysnetsafkobling til den. Men har KUN prøvet den med den originale pisforsyning. Iøvrigt er det den forsyning jeg har brugt til Trenden... Hmmm... Ok det bliver sku spændende, hvis det er dér problemet er!

Har hørt en SB opgarderet med clock og black gates samt en super PSU med black gates og andre super komponenter. Det var ikke pengene værd . Havde en std SB med STD PSU til sammenligning.

F.eks var forskellen på et std coax kabel og et mellemklasse kabel  helt enorm. Lydbilledet blev dobbelt så bredt og dynamisk med et ok kabel.

Der var også stor forskel på om man afspillede direkte fra harddisk eller et godt cd drev. Cd drevet ( Sony XA5ES) lød klasser bedre.

En Stello DA 220 DAC foran og så lød det pludselig rigtig godt ,men det er jo en større investering.

Jeg tror sgu ikke at en SB alene kommer til at lyde RIGTIG godt. HVia man først skal til at investere i DAC og evt drev så kan det vel bedre betale sig at investere i en TRANSPORTER som
lyder væsentlig bedre. Den er efter min mening tæt på en Lyngdorf CD 1 lydmæssigt. Om man så kan lide den lyd er jo en helt anden snak

Altså jeg har stadig svært ved at se hvorfor man ikke skulle kunne opnå en super lyd (der kan match langt dyrere cd-afspillere) ved at anvende SB3 til ren transport sammen med en rigtig god DAC og gode kabler! Jitter-issue'et ifm SB3 er jo nærmest ikke eksisterende med de opgivne målinger!

Jeg har så endnu sværere ved at se, hvad teoretiske målinger har med virkeligheden at gøre!? Igen kan jeg KUN snakke for mig selv, og min SB v3 med cambridge dac 3 - her er lyden ok, sikkert 10 gange bedre end i hifiklubben, men stadig flad - og det er jitter! Bytter jeg SB ud med en trend usb transport, bliver lyden væsentligt bedre! -Knapt så meget jitter!

Jeg kan kun give dig ret. Hvad har teori med virkeligheden at gøre 

Der var pludselig en masse snak om, at, hvis man afspillede sin musik fra hardisk, skulle det lyde klart bedre ??? Bedre end hvad ??

Vi har nu prøvet lidt af hver og det er endnu ikke lykkedes, at overgå en god cd eller cd drev løsning. 

Kræver det en special CPU , harddisk osv osv at opnå Niravana ! hvem har løsningen ??????

Med hensyn til DAC kan jeg kun give Stello DA 220 min varmeste anbefaling. Har endnu ikke hørt den sidste version. Men den jeg lagde øre til i bla mit eget setup lød altså bare kanon. Benchmark DAC 1 og Lyngdorf CD1 lød bare digitale i sammenligning. Man slappede simpelthen af når man lyttede til Stello`en. Der var alle de detaljer og dynamik man kunne ønske sig. Det lød som at der bare var meget mere ro og bagrunden var helt sort(tavs) Stello DA 220 blev på det tidspunkt sammenlignet med et Meitner sæt til 180.000kr og det var bitte små marginaler der gjorde forskellen. Prisen er jo helt menneskelig ca 12000kr for den nyeste model med USB.

Rolig nu jeg har ikke selv en Stello DA 220 endnu

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Nej det er helt sikkert, musik fra harddisk lyder bestemt ikke i klasse med drev og dac! Det linn DS system, skulle være virkeligt godt - men hvad hjælper det for en nørd som dig og mig, når det koster det blå ned fra himlen!

For mit vedkommende, handler det om det fede i min SB, at jeg bare kan tæve rundt, hører Lisa Ekdahl og marilyn manson og radioavis og... uden der er en der skal stjæle mine skiver, ridse dem for ikke at glemme - blande dem! Det for mig, vejer sådan set lyden op! -Men sh*t jeg kunne godt tænke mig dynamikken, bare tæskede af...

Den stello DA 220 lyder spændende! Hvor kan man hører sådan noget?

Er der nogen af jer der ved, hvis man gerne vil afspille musik fra harddisk i 96 Khz eller over, hvordan det gøres ordentligt? SB er jo begrænset ved 48 khz...

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:

Nej det er helt sikkert, musik fra harddisk lyder bestemt ikke i klasse med drev og dac! Det linn DS system, skulle være virkeligt godt - men hvad hjælper det for en nørd som dig og mig, når det koster det blå ned fra himlen!

For mit vedkommende, handler det om det fede i min SB, at jeg bare kan tæve rundt, hører Lisa Ekdahl og marilyn manson og radioavis og... uden der er en der skal stjæle mine skiver, ridse dem for ikke at glemme - blande dem! Det for mig, vejer sådan set lyden op! -Men sh*t jeg kunne godt tænke mig dynamikken, bare tæskede af...

Den stello DA 220 lyder spændende! Hvor kan man hører sådan noget?

Er der nogen af jer der ved, hvis man gerne vil afspille musik fra harddisk i 96 Khz eller over, hvordan det gøres ordentligt? SB er jo begrænset ved 48 khz...

Jeg tror desværre at man bliver nødt til at investere i en Transporter. Jeg er også selv konstant på udkig efter et alternativ til SB3 der kan håndtere 96KHz/24bit.

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Ja... det er nok sagen - så får man jo også en forforstærker med i købet - jeg er køber, hvis nogen har en transporter!

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

SB3 er opgivet til 50ps (kan dog ikke huske hvor) og if�lge Peter Qvortrup (Audio Note) der m� siges at v�re en autoritet p� hifi omr�det, s� har s� lidt jitter ingen betydning!  

SB3 er opgivet til 50ps iflg. de officielle specs,

http://www.slimdevices.com/pi_squeezebox.html

Jeg kendte ikke P. Qvortrup i forvejen, men har læst lidt om/af ham efter jeg så din post. Jeg betvivler ikke at manden og hans produkter er af højeste standard. Dog vil jeg mene at hans synspunkter strider mod den nutidige opfattelse af hvad målbare kriterier for god gengivelse af digitalt lyd er. Men måske er det lige meget da paradigmet han vedkender nærmest er det diamentralt modsatte af det videnskabelige/teoretiske. Men alt i alt, jeg er ikke overbevist, jeg er mest til en mere nyanceret tilgang :) Men det ku være sjovt at høre en Audio Note!

Bjørn
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Problemet med at finde den "perfekte " DAC er jo at vi alle starter fra forskellige udgangspunkter, både hvad hifi grej og lyd ideal angår. Så den Stello DAC, som jeg syntes lyder vidunderligt, måske ikke passer ind i andre sammenhæng. Vil dog tilføje at den lyder ihvertfald godt på mindst 2 uafhængige setups i forskellige lytterum. Vi taler her om Klasse D kontra rør grej . Så de 2 må vist svare til 2 yderpunkter lydmæssigt.

Mit eget lyd ideal er flyttet fra transistor klasse A/B( LC Audio Millenium/ Luxman L-570X`s) til transistor klasse A( LC Audio Zapsolute) til Klasse D  ( Zappulse) og nu er det så rørgrej der står hjemme på hylden. Hvorfor tjaa. Det er det grej der har den største boogiefaktor syntes jeg.

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Sendt: 01 April 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:
Bestilling på CI Audio VDA2 + VAC1 er sendt afsted.

Mangler bare en godkendelse, så jeg kan få betalt den =)
... og så håber jeg ikke ventetiden er alt for lang ;)

Nårh... 67$ i fragt. Altså total 845$ for VDA2+VAC1 inkl. fragt.
Med den dags kurs, blev det til 4094.95 kroner - så mangler vi bare tolden.

Betaling blev lavet via PayPal i torsdags, CI Audio afsendte DAC'en fredag med USPS Expres Mail og idag kan jeg se på track & trace, at den er til behandling i tolden herhjemme.

Mit nye problem er bare, jeg mangler signalkabler til den, som jeg ikke lige kan få fingre i, da jeg ligger syg... :(
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Det var da træls - glæder mig til at høre hvad du syntes om den. Smider du også et par billeder

Håber at du snart er frisk igen, så du kan få hentet de signalkabler

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes