| Sendt: 17 Juni 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
| Nej, ikke noget SB3! Derimod TEAC-drev og AN DAC 3.1x Signature.
Og så si'r jeg bare: Nye formater? Go home! 
Mvh.
Niels |
|
|
Hej Niels. Jeg kan absolut ikke høre nogen forskel overhovedet på en FLAC-fil (16 bit, 44,1 KHz) som "puttes ind" i coax-indgangen på min CD-afspiller, eller på den originale CD, afspillet i drevet på samme CD-afspiller. Det burde jeg sådan set heller ikke kunne, hvis DAC er iorden. I begge tilfælde oversamples til 1,4 MHz. Hvis du gider, kunne jeg godt tænke mig at du læste lidt om drev, DAC, jitter og myter på DENNE SIDE, og fortæller din mening. Det behøver ikke være her i tråden. Jeg vil ikke ødelægge tråden, eller starte en stor debat (og slet ikke mudderkastning). Jeg er blot nysgerrig af natur. Det er jo nemt nok at skrive: "Nye formater, go home", ikke ? Desværre er jeg ikke super-tekniker, så jeg må forholde mig til den information jeg kan få hos andre mennesker i det virkelige liv, eller finde på nettet. Jeg er godt klar over man skal sortere i oplysninger fra nettet, men der tegner sig en rød tråd. Måske skulle der laves en særlig tråd i forum om emnet ? Der bliver jo flere og flere som anvender netværksafspilning, og rygterne fyger rundt i forum. Bare vi havde sagkyndige folk uden økonomiske tilhørsforhold, som kunne forklare tingene for sådan een som mig (og sikkert mange andre). Jeg HAR efterlyst disse "eksperter", men ingen har meldt sig under fanerne. PS: Min hørelse er ikke under middel, og jeg lytter via et rimeligt headfi-setup, så der er detaljer nok at lytte efter, når jeg skal sammenligne. (sådan bare for en god ordens skyld).
|