| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
skodpc skrev:
| <klip>Hvis man har apparater hvor producenten har ofret 10 kroner ekstra på at bygge kredsløb til balanceret drift, er der da ingen ulemper overhovedet ved at køre balanceret transmission, hvis alt andet er lige. |
|
|
Jo fordi XLR lyder dårligere. Og ja jeg har kørt balanceret på et tidspunkt men oplevede ikke nogen forbedring. I Herlev HiFiklub var Thule på et tidspunkt forbi hvor der var mulighed for at skifte, der var ingen fordele ved balanceret. Hvis I mener noget andet må det være Placebo. Den slags påvirker ikke mig. |
|
|
Hov da, jeg har ikke sagt at XLR lyder bedre, men som elektroniktekniker med en smule erfaring indenfor pro audio vil jeg mene at der rent ikke er nogen logiske ulemper, men til gengæld logiske fordele. At fordelene er relativt mindre i private hjem med korte kabeltræk gør da ikke fordelene ugyldige. Når du skriver at der ikke er nogen forbedring ved balanceret drift i et givet setup, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan du oplevede ulemperne, hvis der var nogen? Med hensyn til at stikkene skulle være dårligere, vil jeg plædere for at hvis Neutrik/Switchcraft XLR-stik er gode nok til mikrofonsignaler under indspilningen, vil jeg gætte på at de er rigeligt gode til line-level ved afspilningen også :-).
|