Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mathias Larsen’s setup. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Så kom der et nyt til ormegården, et Cardas Quadlink 5-C

Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se, du har en tegning af dit gamle rum, men hvor stort er det rum, du spiller i nu? Er bassen fra dine Eben svær at styre, og er placeringen generelt vanskelig, eller hvordan ser det ud?

Spørger, da jeg overvejer et sæt X1 el. X2 som afløser til mine Helicon 300, men har "kun" 16 (dog godt dæmpede) kvm at gøre godt med.

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

JRolLbs skrev:

Jeg kan se, du har en tegning af dit gamle rum, men hvor stort er det rum, du spiller i nu? Er bassen fra dine Eben svær at
styre, og er placeringen generelt vanskelig, eller hvordan ser det ud?

Spørger, da jeg overvejer et sæt X1 el. X2 som afløser til mine Helicon 300, men har "kun" 16 (dog godt dæmpede) kvm at gøre godt
med.

Rummet er ikke meget større her end det var i den gamle lejlighed, og har ikke problemer med med bassen, havde jeg heller ikke i det gamle rum.
Kan kun anbefale dig at lytte til eben. Hvor har du fundet et sæt X1 ? De er jo udgået af sortimentet hos Raidho.
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen skrev:
JRolLbs skrev:

Jeg kan se, du har en tegning af dit gamle rum, men hvor stort er det rum, du spiller i nu? Er bassen fra dine Eben svær at
styre, og er placeringen generelt vanskelig, eller hvordan ser det ud?

Spørger, da jeg overvejer et sæt X1 el. X2 som afløser til mine Helicon 300, men har "kun" 16 (dog godt dæmpede) kvm at gøre godt
med.

Rummet er ikke meget større her end det var i den gamle lejlighed, og har ikke problemer med med bassen, havde jeg heller ikke i det gamle rum.
Kan kun anbefale dig at lytte til eben. Hvor har du fundet et sæt X1 ? De er jo udgået af sortimentet hos Raidho.

Har som sådan ikke fundet et sæt X1, men mon ikke, der dukker et sæt op på brugtmarkedet en skønne dag? Har du evt lyttet på begge modeller? Det skulle jo være nogle ganske anderledes bas/mellemtone enhedder, der sidder i X2'eren..

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

JRolLbs skrev:
MathiasLarsen skrev:
JRolLbs skrev:

Jeg kan se, du har en tegning af dit gamle rum, men hvor stort er det rum, du spiller i nu? Er bassen fra dine Eben svær at styre, og er
placeringen generelt vanskelig, eller hvordan ser det ud?

Spørger, da jeg overvejer et sæt X1 el. X2 som afløser til mine Helicon 300, men har "kun" 16 (dog godt dæmpede) kvm at gøre godt med.

Rummet er ikke meget større her end det var i den gamle lejlighed, og har ikke problemer med med bassen, havde jeg heller ikke i
det gamle rum. Kan kun anbefale dig at lytte til eben. Hvor har du fundet et sæt X1 ? De er jo udgået af sortimentet hos Raidho.

Har som sådan ikke fundet et sæt X1, men mon ikke, der dukker et sæt op på brugtmarkedet en skønne dag? Har du evt lyttet på begge
modeller? Det skulle jo være nogle ganske anderledes bas/mellemtone enhedder, der sidder i X2'eren..

Der skulle så vidt jeg ved være solgt under 100 sæt X-1 på verdensplan, derfor de blev taget ud af sortimentet. Har ikke hørt de andre modeller
desværre, men enhederne skulle være en hel del bedre i x-2 og opefter. Mine ryger nok først til salg når jeg får råd til et sæt X-3

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen skrev:
JRolLbs skrev:
MathiasLarsen skrev:
JRolLbs skrev:

Jeg kan se, du har en tegning af dit gamle rum, men hvor stort er det rum, du spiller i nu? Er bassen fra dine Eben svær at styre, og er
placeringen generelt vanskelig, eller hvordan ser det ud?

Rummet er ikke meget større her end det var i den gamle lejlighed, og har ikke problemer med med bassen, havde jeg heller ikke i
det gamle rum. Kan kun anbefale dig at lytte til eben. Hvor har du fundet et sæt X1 ? De er jo udgået af sortimentet hos Raidho.

Har som sådan ikke fundet et sæt X1, men mon ikke, der dukker et sæt op på brugtmarkedet en skønne dag? Har du evt lyttet på begge
modeller? Det skulle jo være nogle ganske anderledes bas/mellemtone enhedder, der sidder i X2'eren..

Der skulle så vidt jeg ved være solgt under 100 sæt X-1 på verdensplan, derfor de blev taget ud af sortimentet. Har ikke hørt de andre modeller
desværre, men enhederne skulle være en hel del bedre i x-2 og opefter. Mine ryger nok først til salg når jeg får råd til et sæt X-3

En hurtig tolkning på din smiley siger mig, at det nok ikke sker inden for nærmeste fremtid Men du har ret - tror kun, jeg har set X1 til salg en enkelt gang - sandsynligvis dit eget sæt.

Så er det heldigt, Heliconerne er nogle superlækre højttalere, der ikke tager skade af at stå et år eller 2 mere! Meeen - det kunne jo være sjovt at prøve noget andet

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hva dælen Mathias har du fået smag igen. Ser du er ved at hoppe tilbage til Amphion.

Sådan skal det være

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Hva dælen Mathias har du fået smag igen. Ser du er ved at hoppe tilbage til Amphion.

Sådan skal det være

Det er kun hvis der dukker et sæt Xenon op. Amphion er virkelig gode, masser dynamik. Men Argon2 spillede ikke dybt nok. Eben spiller også rigtig
godt, men kunne godt tænke mig amphion's (seas) alu membraner igen, de kan noget!

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

De xenon skulle også være rigtig gode. Jeg tror aldrig jeg kommer af med mine Amphion, selvom kun diskanten er alu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes