Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: CDWOW-forlig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Er der nogen der kan forklare, hvordan pladeselskaberne kan kræve 20.000 kr i erstatning for bl.a. "ikke-økonomisk tab" som det står på side 4 i den dom som CTA henviste til?

Det er erstatning for udgifter der er afholdt i forbindelse med sagen, og som ikke har nogen direkte relation til den ulovlige kopiering og distribution (brud på ophavsretten). Og denne opgøres næsten altid skønsmæssigt, da de virkelige udgifter ofte er meget større.

Husk på at det er en civilretslig sag ikke en straffesag.

Der står også i dommen:

Erstatning for markedsforstyrrelse, ikke-økonomisk tab samt erstatning af omkostninger til konstatering og efterforskning af krænkelserne skænsmæssigt angået til..... 20.000,-

Det er med andre ord meget dyrt at blive taget med fingrene nede i kagedåsen. Husk også er der lige er startet danmarkshistoriens største piratsag op. Det er bagmændende bag Akira m.fl. der står til en røvfuld af dimension.

I stævningen er markedsværdien af det ulovligt kopierede materiale opgjort til næsten 4 milliarder, erstatningskravet vil være meget lavere, bla. fordi at det er sagsøger der skal lægge retsafgiften ud i første omgang og den er altid en procentssats af kravets størrelse. Så et bud er nok at det lander på det man må forvente at de hver i sær kan betale, og lidt oveni, ca. 4 millioner kr. pr. næse.

Surt show siger jeg bare, men det er kun rimeligt. Dont do the crime, if you cant take the time!

Og det at fildele kan meget snart give op til 1½ års fængsel, en dom og plettet straffeattest. Og senere vil det kost op til 6 år hvis man bliver enig i ministerrådet.

Jeg er sikker på at der sikker en del med røde øre. Tænk dig meget grundigt om og gør op med dig selv om det er det værd. Forestil dig at hus, hjem og alt tages fra dig, du smides i et sort hul i 1½ år, og at ingen arbejdsgiver vil ansætte dig når du sættes fri

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Svend P skrev:
Er der nogen der kan forklare, hvordan pladeselskaberne kan kræve 20.000 kr i erstatning for bl.a. "ikke-økonomisk tab" som det står på side 4 i den dom som CTA henviste til?

Det er erstatning for udgifter der er afholdt i forbindelse med sagen, og som ikke har nogen direkte relation til den ulovlige kopiering og distribution (brud på ophavsretten). Og denne opgøres næsten altid skønsmæssigt, da de virkelige udgifter ofte er meget større.

Husk på at det er en civilretslig sag ikke en straffesag.

Der står også i dommen:

Erstatning for markedsforstyrrelse, ikke-økonomisk tab samt erstatning af omkostninger til konstatering og efterforskning af krænkelserne skænsmæssigt angået til..... 20.000,-

Det er med andre ord meget dyrt at blive taget med fingrene nede i kagedåsen. Husk også er der lige er startet danmarkshistoriens største piratsag op. Det er bagmændende bag Akira m.fl. der står til en røvfuld af dimension.

I stævningen er markedsværdien af det ulovligt kopierede materiale opgjort til næsten 4 milliarder, erstatningskravet vil være meget lavere, bla. fordi at det er sagsøger der skal lægge retsafgiften ud i første omgang og den er altid en procentssats af kravets størrelse. Så et bud er nok at det lander på det man må forvente at de hver i sær kan betale, og lidt oveni, ca. 4 millioner kr. pr. næse.

Surt show siger jeg bare, men det er kun rimeligt. Dont do the crime, if you cant take the time!

Og det at fildele kan meget snart give op til 1½ års fængsel, en dom og plettet straffeattest. Og senere vil det kost op til 6 år hvis man bliver enig i ministerrådet.

Jeg er sikker på at der sikker en del med røde øre. Tænk dig meget grundigt om og gør op med dig selv om det er det værd. Forestil dig at hus, hjem og alt tages fra dig, du smides i et sort hul i 1½ år, og at ingen arbejdsgiver vil ansætte dig når du sættes fri

Min respekt for retsystemet kan godt nok ligge på et meget lille sted hvis det der passer, og det gør det jo nu nok desværre. Penge er jo blevet MEGET vigtiger end mennesker, så f**k det hvis folk tæsker og voldtager hinannen, bare vores firmaer og penge er beskyttet så er alting sku godt?!?

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Januar 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Man står til ansvar for sine handlinger, også økonomisk. Det er Rasmus der ikke respektere andres værdier og arbejde! Hvis ikke man respekterer og håndhæver ophavsretten, så falder hele den nye økonomi sammen. Tænk hvis man kunne skalte og forvalte al software, film, bøger, artikler og musik som det passede enhver

Næ du, der er en dybere mening med det hele og jeg har ikke ondt af Rasmus. Kun hans manglende opdragelse og løse omgang med andres værdier.

Du kan så have ret i at tyveri f.eks. straffes meget hårdere end f.eks.voldtægt, der er en vild grænseoverskridende handling. Domstolene dømmer efter de love som folktetinget vedtager, herunder de strafferammer som samme vedtager. Der er en klar afskildelse af lovgivende og dømmende magt. Bland ikke tingene sammen.

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Man står til ansvar for sine handlinger, også økonomisk. Det er Rasmus der ikke respektere andres værdier og arbejde! Hvis ikke man respekterer og håndhæver ophavsretten, så falder hele den nye økonomi sammen. Tænk hvis man kunne skalte og forvalte al software, film, bøger, artikler og musik som det passede enhver

Ja uhada det ville jo være en katastrofe. Tror nu det hele ville blive lidt nemmere hvis folk ikke gik så meget op i økonomi.

Næ du, der er en dybere mening med det hele og jeg har ikke ondt af Rasmus. Kun hans manglende opdragelse og løse omgang med andres værdier.

En lidt kedelig holdning at have efter min mening, men sådan er vi jo så forskellig, heldigvis.

Du kan så have ret i at tyveri f.eks. straffes meget hårdere end f.eks.voldtægt, der er en vild grænseoverskridende handling. Domstolene dømmer efter de love som folktetinget vedtager, herunder de strafferammer som samme vedtager. Der er en klar afskildelse af lovgivende og dømmende magt. Bland ikke tingene sammen.

Måske burde man blande tingene sammen, men det er jo så nemt at stole blindt på politikerne og det de vedtager. Vi dømmer bare efter loven så vi er uden ansvar, men hvad med etik, moral og retfærdighed? Alting er ikke så sort eller hvidt som du antyder.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Januar 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

I omtalte sag er der jo taget særlige hensyn til dømte Rasmus, hans alder og sociale forhold etc. så der er ikke så meget at komme efter. Derfor blev erstatningskravet jo også kun fremlagt som 50% af det faktiske beløb, og satserne pr. ulovlig kopireret og distribueret fil blev opgjort til 20 kr.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

K Man skrev:

Kim F skrev:

Nu står jeg selv bag disken og sælger cd'ere som fritidsjob blandt andet. Jeg kender ikke de begreber du nævner, men jeg ved da at indkøbsprisen er så lav på de cd'ere at der er en pæn fortjeneste! Vil du eventuelt forklare lidt nærmere?

Hej kim hvilke begreber forstår du ikke, jeg vil naturligvis gerne uddybe hvis det ønskes. Hvis du står i en pladebiks kan jeg ikke forstå din undren, kan det evt. skyldes at du ikke har adgang til de regnskaber der ligger til grund for butikkens grundlag. Jeg kan se du kommer fra Nordjylland, hmmmmmm Stereo Studio ville det være et godt gæt ? Da jeg selv har været ansat hos dem ved jeg godt at situationen er en smule anderledes Pga. Mis Label bla.

Hvad forstår du ved en god avance?

Inden du svarer så husk lige på at computerbutikkerne og pladebutikkerne er de detailbutikker der har den suverænt dårligste avance

Jeg vil helst ikke komme nærmere ind på hvad butik det er..

Ved god avance forstår jeg god fortjeneste? (DB?) Mis Label aner jeg overhovedet ikke hvad er!  Du har ret, jeg har ikke adgang til regnskaberne, jeg kan kun se indkøbsprisen men den må jeg nok hellere holde for mig selv..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

En ting jeg synes vi lige skal diskuterer er det forhold der hedder konkurrence, hvordan kan det være at alle fuldpris CD’ere koster det samme over alt, hvorfor kan branchen få lov til at diktere priserne, det er det jeg gerne vil vide.

Og så lige fordi jeg ikke kan lade være med at kommentere den til tider lidt skingre tone, det her er et diskussionsforum folk har forskellige synsvinkler, meninger og tilgange, det er det der gør det så spændende at skrive her, så lad dog være med at fare i flint bare fordi din mening ikke bliver modtaget som verdens 8. åbenbaring.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:

Hej Alle

En ting jeg synes vi lige skal diskuterer er det forhold der hedder konkurrence, hvordan kan det være at alle fuldpris CD’ere koster det samme over alt, hvorfor kan branchen få lov til at diktere priserne, det er det jeg gerne vil vide.

Og så lige fordi jeg ikke kan lade være med at kommentere den til tider lidt skingre tone, det her er et diskussionsforum folk har forskellige synsvinkler, meninger og tilgange, det er det der gør det så spændende at skrive her, så lad dog være med at fare i flint bare fordi din mening ikke bliver modtaget som verdens 8. åbenbaring.

Tja, engrosprisen er nok den samme overalt. Hvorfor koster en liter mælk stort set det samme overalt? En bil? Et B&O anlæg? Olie, dissel og benzin? Hvorfor koster et par Leveis altid det samme overalt? Eller en Hugo Boss skjorte? Hvordan kan det nu være? Jo ser du, det er som regel kun nye spillere der vil ind og æde markedsandele, der er nød til at sætte prisen ned. Og så er der også stram kontrol med mange detailled og deres kontrakter med distributør/producent. Konkurrencerådet har så vidt jeg ved set på musik- og filmdistributionen herhjemme og der fandt man intet mistænkteligt. Det er jo ikke eet firma der kontrollere tingene, der er faktisk mange. Og det er ikke et kartel iflg det jeg ved.

Er der nogen der kan bidrage med yderligere?

K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Lasse Skrev:

Hej Lasse.

Det er såmænd meget simpelt, der er ikke ret mange leverandøre på det danske marked.

PH(Poul Hansen) levere til COOP, Dansk Supermarked, Expert/2Tal (kaos)

Miss Label leverer til Stereo studio.(selvom de ikke vil indrømme det)

GDC. Som er den største leverandør på det danske marked leverer til næsten alle de små selvstændige

En del butikker har et system opbygget der selv styrer lager og selv sørger for at gen/bestille(man sparer en ekspedient) igenne disse er der faste udsalgspriser, og man må kun handle gennem den leverandør der har sat systemet til rådighed. Dette er typisk for PH og NN Music.

Der er nogle enkelte små butikker som bruger paralelimport, de dør gerne inden for meget kort tid, bla. fordi du jo ikke kan få danske vare via parallelimport.

Jeg kan nævne rigtig mange der har forsøgt sig med parallelimport, alle med undtagelse af en håndfuld har drejet nøglen inden for meget kort tid. Det er derfor at priserne er meget ens i det danske land. Når man så ser div. super markeder til tider tage 99.95 for en top 20 vare, så er det en ren ludder vare(indtrækker) de tjener ikke en øre på produktet, det er kalkuleret tilsæt for at få gennemstrøm i butikken.

Til top Vis K Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K Man

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg husker med tårer i øjnene tiden før Cd'erne kom på banen, hvis ellers man kan sætte lid til de minder der vælder frem når jeg står med en stor sort LP i hånden, så kostede en sådan omkring 100 kr., i begyndelsen af '80. Da CD'erne kom på markedet blev de prissat til (nu ikke skyde budbringeren) 120 kr. og det på trods af at der var uigendrivelige beviser på at det rent faktisk var billigere at producere en CD.

Hvor er det så lige jeg vil hen med dette, ja, det ved jeg såmænd ikke selv – o.k. nu kom jeg på sporet igen, der jeg vil hen er at pladeselskaberne brugte introduktionen af CD’en som undskyldning til at hæve prisen og score en fed fortjeneste, for ”CD’en var jo så meget bedre end LP’en” og det var da også rigtigt nok den var bedre, ingen ridser og knas og knitren og nærmest uendelig holdbarhed.(senere fandt vi så ud af hvor dårlig lyden på de første var, men da havde vi smidt grammofonen ud) Jeg syndes nok bare at det er ærgerligt at pladeselskaberne er så dårlig til købmandskab, med mulighederne for handel over nettet søger køberne der hen hvor de, for en rimelig pris, kan få det de vil have. Det er sgu synd for vores hjemlige musikere for det er dem det går udover, og det beviser da en ting, folk er villige til at købe deres musik altså hvis den ikke er prissat som en luksus varer.

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vender lige tilbage til det, som tråden i følge overskriften handler om, nemlig det forlig, som CD-WOW har indgået med de britiske myndigheder.

Personligt vil jeg til enhver tid handle det billigst mulige sted, hvis jeg ved, hvad jeg går efter. Det handler da om at få mest muligt for sine penge, eller hva'...?

Har jeg brug for kyndig vejledning, betaler jeg til gengæld gerne for denne service. Phonoteket i Helsingør er her helt perfekt.

I øvrigt er der jo ikke noget ulovligt forbundet med at handle hos CD-WOW, så stop al den snak om moral osv. Det er en dårlig idé at forsøge at opdrage på folk, specielt når man ikke har argumenterne i orden. Så længe der ikke er fældet dom over CD-WOW i en evt. fremtidig retssag, er det dårlig stil at være så hellig og præke for at støtte et dansk cd-marked, hvor pladeselskaberne tuder, fordi de ikke har forstået at følge udviklingen inden for grænseoverskridende e-handel. At CD-WOW har indgået forlig beviser jo dybest set ingenting.

I forbindelse med kopiering af MP3 og fildeling osv. vil jeg gerne lige pointere, at jeg ikke har forståelse for nogle af argumenterne om, at det er ok at kopiere og dermed stjæle andres rettigheder! Af den grund har jeg ikke en eneste MP3 fil. Desuden synes jeg, at kvaliteten er alt for dårlig.

Vh
Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Pete skrev:

At CD-WOW har indgået forlig beviser jo dybest set ingenting.

Jeg er fuldstædnig uenig, forlig er aftaler der indgåes for netop at undgå retsager. Hvis cd-wow mente de havde helt rent mel i posen, så var der jo ingen grund til at indgå forlig og hæve priserne, så ville man blot lade en evt. domstol afgøre den sag. Jeg ved ikke hvilken planet du kommer fra, men fra mit skrivebord er forlig det samme som at erkende det som modparten påstår.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

ctacta...det passer da ikke helt.

Man indgår også forlig for at undgå bekostelige sager, hvis udfald er tvivlsomt.  Jeg ville næppe ønske at stå ansigt til ansigt med den britiske stat i retten.

En helt anden ting, som jeg også har nævnt før er, at der er signifikant forskel på dansk og britisk ret.  Eller på britisk ret og europæisk ret i øvrigt! 

Det er derfor langt fra sikkert, at en evt. sag vil få det samme udfald i England som i de øvrige europæiske lande!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Pete skrev:

Jeg er fuldstædnig uenig, forlig er aftaler der indgåes for netop at undgå retsager. Hvis cd-wow mente de havde helt rent mel i posen, så var der jo ingen grund til at indgå forlig og hæve priserne, så ville man blot lade en evt. domstol afgøre den sag. Jeg ved ikke hvilken planet du kommer fra, men fra mit skrivebord er forlig det samme som at erkende det som modparten påstår.

En sag kan anskues fra mange sider, viste I forøvrigt at de s/h-fjernsyn der bliver solgt, bliver solgt til jurister, de synes at det viser verden på den eneste rigtige måde.

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Pete skrev:

Det behøver ikke nødvendigvis være tilfældet. Et firma kan med fordel indgå forlig for at spare tid eller ressourcer. Eller af helt andre grunde.

Men det er da rigtigt, at man kan have en formodnig om, at CD-WOW ved, at de er på glatis og at de måske ville tabe en sag. Det er dog stadig op til domstolene at vurdere, om CD-WOW bryder loven. Formodninger kan man altså ikke støtte ret på! Derfor bliver jeg irriteret over at læse de mange belærende og opdragende bemærkninger!

Så jeg handler stadig hos CD-WOW! Til stor glæde for min bank konto

Vh
Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Pete skrev:

Det argument kan vendes om, hvis modparten var så sikker i sin sag, hvorfor har de så ikke kørt sagen helt ud og trukket CD-WOW i retten og fået stoppet importen til england og Irland helt?

så det kunne jo ligeså godt være modparten som ikke er sikker i sin sag, og så prøver at presse det bedste ud af en sag som de ikke er sikker på at vinde. For jeg er ret sikker på at de har væsenligt flere penge at føre retsager for end CD-WOW har.

Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Giver Pete ret.

Der er enkelte personer herinde som er utroligt hellige og må bruge rå mængder at brasso til pudse deres glorie.. Har kun en ting at sige til dem som er så belærende og skinhellige, respekter andres meninger og holdninger. vi har så vidt jeg ved stadigt ytringfrihed her i landet, og hvis man ikke kan diskutere på en ordenligt måde og i god tone uden at blive kaldt for tåber og idioter mellem linierne, så har jeg ikke ret meget lyst til at deltage i diskusioner i dette ellers rigtig gode forum.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

K Man skrev:

Det er såmænd meget simpelt, der er ikke ret mange leverandøre på det danske marked.

PH(Poul Hansen) levere til COOP, Dansk Supermarked, Expert/2Tal (kaos)

Miss Label leverer til Stereo studio.(selvom de ikke vil indrømme det)

GDC. Som er den største leverandør på det danske marked leverer til næsten alle de små selvstændige

Jeg kan nævne rigtig mange der har forsøgt sig med parallelimport, alle med undtagelse af en håndfuld har drejet nøglen inden for meget kort tid. Det er derfor at priserne er meget ens i det danske land. Når man så ser div. super markeder til tider tage 99.95 for en top 20 vare, så er det en ren ludder vare(indtrækker) de tjener ikke en øre på produktet, det er kalkuleret tilsæt for at få gennemstrøm i butikken.

Jeg tager chancen og satser på at chefen aldrig kommer herind og genkender mig..

Jeg røber at jeg har tilknytning til et af firmaerne der starter med C..

Du snakker om ludervarer. Det behøves ikke nødvendigvis være kalkuleret tilsæt, indkøbsprisen ligger da ofte omkring de priser du nævner. Eller lyver de følgesedler jeg ser? Jeg skulle da mene at den frie konkurrence ville gøre det muligt at konkurrere på priser ned til 105-110 kr/CD (hvis ikke mindre som det en sjælden gang ses), dog køres der så med minimal fortjeneste men det er stadig muligt.

Det er mig en gåde hvorfor priserne så stadig stort set er ens over det hele. Hvis en butik satte prisen til 130 kr./CD ville der stadig være rimelig fortjeneste, og trække flere kunder til, og det ville måske trække de andre butikkers priser ned.

Det ser nærmest ud som om der er en usynlig hånd der bevarer de høje priser..

K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Kim F skrev:

Det er mig en gåde hvorfor priserne så stadig stort set er ens over det hele. Hvis en butik satte prisen til 130 kr./CD ville der stadig være rimelig fortjeneste, og trække flere kunder til, og det ville måske trække de andre butikkers priser ned.

Ikke forstået. Hvis vi kan værer enige om at en ny cd koster ca. kr 105/110 netto når den feks. købes hos GDC og man ikke tager i betragtning at man køber 10 for at få en UB, tager du den nettopris og smider momsen oveni så har jeg svært ved at få en fortjenste ud af det.

En af problematikkerne er jo også at man er tvunget til at tage en mængde for at få den ene UB, dvs. at hvis man ikke kan får solgt mængden inden en kort periode, vil man ødelække omsætningshastigheden. mNa er tvunget til at smide cdén i en rodekasse efter en periode og man har derved sænket dækningsgraden på det samlede salg.

Derfor kan man ikke ubetinget tage nettoprisen - udsalgsprisen og så få et reelt billed af hvad udsalgsprisen skal være.

Jeg ved med sikkerhed at de gange hvor BILKA har haft en rigtig svedent tilbud på en top 10/20 har de meget ofte fået cdérne fra GDC og GDC giver ikke laverer nettopriser til BILKA selvom de tager en hel røvfuld (har set fakturaerne ved en fejl)

Nå, nok om dette.

Et spørgsmål er nok også om de priser vi ser er så urimelige, set i forhold til så mange andre ting. Jeg er bevidst om at mange gerne vil have det billigste man kan få, og fred være med dem, det er bare en smule smalsporet og vil man virkelig gå gennem livet og konstant jagte forbrugsgoder kun med øje for prisen.

Kvantitet er desværre blevet kodeordet for den nye generation. Jo stører, jo hurtiger, jo billigere, jo bedre.( en lille provokation)

Til top Vis K Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K Man

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Men hvem er det så der holder priserne oppe, når man kan få samme cd meget billigere i verden? De danske afgifter? Jeg har set cd'ere i Sverige, de er i samme prisleje.

Fx RHCP's nyeste cd udgives vel af samme pladeselskab i hele verden, men sælger de den så billigere til nogle steder i verden, end til andre steder? Jeg forstår det ikke helt..

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes