Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: gode gamle NAD forstærkere?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pips
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

hej ERLA
Det er lidt forvirrende chat at se på.. men tak for tak for tilbudet. Altså du spillede de gamle Coral fra din 3130 forstærker?

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Som Poul-Erik siger, så er 3130 nok for lille til gårdfest... dog vil jeg tilføje, medmindre du har meget effektive højtalere. Jeg har nogle gamle Tannoy-kasser, med en følsomhed på 95db, og der skal altså ikke mange watt til, før de spiller tordnende højt. Desværre har de fleste moderne højtalere sjældent en følsomhed på over 90db, så det kan blive svært at finde...

Men når dit samlede budget ikke er så stort, vil jeg mene at du får mest ud af at spare hvad du kan på forstærkeren, så du har så meget som muligt at købe højtalere for... og dette ikke sagt for at pushe 3130'eren ;-)

Mht. at trække to pladespillere, har stort set alle forstærkere kun en riaa-indgang,men du kan så bruge en ekstern riaa-forstærker og tilslutte pladespiller 2 til en alm. linie-indgang.

Men hvorfor 2 pladespillere ? Hvis du vil kunne mixe imellem pladerne, skal du ha' en lille diskoteksmixer, da du kun kan "klippe" hårdt fra den ene til den anden signalkilde, på en forstærker, og det lyder ikke rigtig godt...

Højtalerne må gerne kunne tåle flere watt end forstærkeren leverer - de skal de faktisk helst... men følsomheden på højtalerne betyder langt mere for hvor højt de spiller, end hvor mange watt de kan tåle.

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

pips skrev:
hej ERLA
Det er lidt forvirrende chat at se på.. men tak for tak for tilbudet. Altså du spillede de gamle Coral fra din 3130 forstærker?

Jep - men send mig en PM hvis du er interesseret i at komme forbi og høre det en dag... føler mig som en lusket pusher, og er bange for jeg allerede er gået langt over grænsen for køb/salg via forum

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

pips
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

nå ja for H... de går jo ind i mixeren mand... dt havde jeg sgu da helt glemt. jeg har aldrig været den der satte det op, men når jeg tænker over det ved jeg jo godt hvordan det hænger sammen... pinligt.. jamen jeg skriver en PM og kommer forbi denne uge hvis det kan lade sig gøre. eller torsdag

pips
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

jeg glemte at skrive onsdag. jeg kan ikke holde ud at vente for længe... nå men vi skrives på PM

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes