Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Gryphon Colosseum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

64.000 euro for en mono forstærker hmm     også siger folk en linn klimax solo forstærker er overpriced.

Vore herre til hest

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
64.000 euro for en mono forstærker hmm     også siger folk en linn klimax solo forstærker er overpriced.

Vore herre til hest

Lige mine ord!

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Gryphon er ultimativt, udvikles og produceres uden at tænke på kostpris og dermed udsalgspris. Det er ikke for almindelige mennesker, det er en DB9'er fra Aston Martin heller ikke. Så er man kassekonsulent i Harald Nyborg, så må sådanne produkter forblive en drøm som så meget andet.

Men antallet af nyrige og ekstremt velhavende mennesker er støt voksende globalt, så jeg forstår udemærket de producenter der går efter dette marked. Iøvrigt et cool design den har fået, den smager lidt af Philip Stark.

Jeg har lyttet på sagen og har svært ved at høre det ultimative. Der er givetvis brugt tid og ressourcer men resultatet imponerer ingenlunde, specielt prisen taget i betragtning.
Hifi+ har anmeldt sagen i det nye nummer. Læs lige den test grundigt....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

antileon
Branchemedlem
Branchemedlem

Gryphon Audio

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
ctacta skrev:

Gryphon er ultimativt, udvikles og produceres uden at tænke på kostpris og dermed udsalgspris. Det er ikke for almindelige mennesker, det er en DB9'er fra Aston Martin heller ikke. Så er man kassekonsulent i Harald Nyborg, så må sådanne produkter forblive en drøm som så meget andet.

Men antallet af nyrige og ekstremt velhavende mennesker er støt voksende globalt, så jeg forstår udemærket de producenter der går efter dette marked. Iøvrigt et cool design den har fået, den smager lidt af Philip Stark.

Jeg har lyttet på sagen og har svært ved at høre det ultimative. Der er givetvis brugt tid og ressourcer men resultatet imponerer ingenlunde, specielt prisen taget i betragtning.Hifi+ har anmeldt sagen i det nye nummer. Læs lige den test grundigt....

Colosseum er ikke anmeldt nogen steder i verden og du kan ikke have lyttet til den nogen steder..
Til top Vis antileon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antileon Besøg antileon's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

@ antileon

Er der udsigt til effektforstærkere i den billigere ende  

Det er min opfattelse at produkterne i Tabu serien havde succes på det danske marked, og det er produkter som disse jeg mener vi i dag bliver "snydt for". Viser erfaringen ikke, at tidligere Tabu ejere med tiden opgradere til noget af det tungere Gryphon grej efter at ejerne har fået smag for mere?

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke hvorfor folk himler op over en høj pris. Ingen kan vel være i tvivl om at vi snakker om high end produkter. Og det koster. Ingen er tvunget til at købe den. Det er blot et "tilbud" til de der har råd. Og hvis man synes det er tosset at bruge så mange penge på hifi så skal man nok holde sig til sin NAD forstærker og dvd/cd afspilleren fra føtex.

@ Chr. R.

Føler du ikke udbudet af hifi i de billigere pris klasser er stort nok? Måske forventer du at der kan ligge de samme udviklingstimer og samme eksklusivitet i de billigere produkter som de dyre? En Producent som Gryphon laver jo meget specielle produkter der af åbenlyse årsager ikke er billige.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

antileon skrev:
gl.jas skrev:

Jeg har lyttet på sagen og har svært ved at høre det ultimative. Der er givetvis brugt tid og ressourcer men resultatet imponerer ingenlunde, specielt prisen taget i betragtning.Hifi+ har anmeldt sagen i det nye nummer. Læs lige den test grundigt....

Colosseum er ikke anmeldt nogen steder i verden og du kan ikke have lyttet til den nogen steder..

Au @gl.jas  

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

antileon skrev:
gl.jas skrev:
ctacta skrev:

Sorry. Der var den gamle sq hurtigere end sin skygge.....
Ovenstående gælder udelukkende DIABLO.....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
@ Chr. R.

Måske forventer du at der kan ligge de samme udviklingstimer og samme eksklusivitet i de billigere produkter som de dyre? En Producent som Gryphon laver jo meget specielle produkter der af åbenlyse årsager ikke er billige.

Der kan nok lægges flere timer i udviklingen i kraft af det betydelig større salg. Tidligere har Gryphon jo markedsført produkter i den "billige" ende af skalaen, og prøver blot at finde forklaringen på hvorfor trenden hos flere producenter - i mine øjne - går den forkerte vej.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Jeg anfægter på ingen måde hvor   meget de forstærkere så end må koste.

Hvad jeg dog ikke begriber er at folk fare i flit hvergang Linn laver noget der koster mange penge.

Bare en af disse forstærkere koser åndsvagt mange flere penge end hvad linns top top klimax 500 solo mono blokke koster tilsammen.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Kasper, TC skrev:
@ Chr. R.

Måske forventer du at der kan ligge de samme udviklingstimer og samme eksklusivitet i de billigere produkter som de dyre? En Producent som Gryphon laver jo meget specielle produkter der af åbenlyse årsager ikke er billige.

Der kan nok lægges flere timer i udviklingen i kraft af det betydelig større salg. Tidligere har Gryphon jo markedsført produkter i den "billige" ende af skalaen, og prøver blot at finde forklaringen på hvorfor trenden hos flere producenter - i mine øjne - går den forkerte vej.

Hvorfor ses de største innovationer så generelt på dyrere produkter?

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jeg anfægter på ingen måde hvor   meget de forstærkere så end må koste.

Hvad jeg dog ikke begriber er at folk fare i flit hvergang Linn laver noget der koster mange penge.

Bare en af disse forstærkere koser åndsvagt mange flere penge end hvad linns top top klimax 500 solo mono blokke koster tilsammen.

Du kan vist ikke komme udenom at det du skrev var det samme som at sige at Gryphon er overpriced

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
Chr. R. skrev:
Kasper, TC skrev:
@ Chr. R.

Hvorfor ses de største innovationer så generelt på dyrere produkter?

Gør det ?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

harmonic skrev:
Jeg anfægter på ingen måde hvor   meget de forstærkere så end må koste. Hvad jeg dog ikke
begriber er at folk fare i flit hvergang Linn laver noget der koster mange penge. Bare en af disse forstærkere koser åndsvagt mange flere penge
end hvad linns top top klimax 500 solo mono blokke koster tilsammen.

Du kan vist ikke komme udenom at det du skrev var det samme som at sige at Gryphon er overpriced

???

Jeg er personligt ikke imod noget koster mange penge hvis man får valuta for pengene.

160.000 dkr vil visse folk nok syntes er hjernedødt at give for 2 stk klimax forstærker selvom det er Linns top top top mono forstærker der er
blomsten af
årtiers refinering af et stort firma med mange resurcer og mage års erfaring udført i 3D udskåret massiv alu .

problemet for mig var bare at jeg ikke har hørt noget der lyder tilnærmestligt lige så godt uanset om det var Ayre mx-r tungt krell, triod
rør ,tact
millennium        I det lys er de faktisk billige og er fuldkommen lykkelig ved mit køb .

Gryphons bedste mono blokke kommer så til at koste 128000 euro det er lige knap en million danske kroner        jeg behøver ikke at sige
mere.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Kasper, TC skrev:

harmonic skrev:
Jeg anfægter på ingen måde hvor   meget de forstærkere så end må koste. Hvad jeg dog ikke
begriber er at folk fare i flit hvergang Linn laver noget der koster mange penge. Bare en af disse forstærkere koser åndsvagt mange flere penge
end hvad linns top top klimax 500 solo mono blokke koster tilsammen.

???

Jeg er personligt ikke imod noget koster mange penge hvis man får valuta for pengene.

160.000 dkr vil visse folk nok syntes er hjernedødt at give for 2 stk klimax forstærker selvom det er Linns top top top mono forstærker der er
blomsten af
årtiers refinering af et stort firma med mange resurcer og mage års erfaring udført i 3D udskåret massiv alu .

problemet for mig var bare at jeg ikke har hørt noget der lyder tilnærmestligt lige så godt uanset om det var Ayre mx-r tungt krell, triod
rør ,tact
millennium        I det lys er de faktisk billige og er fuldkommen lykkelig ved mit køb .

Gryphons bedste mono blokke kommer så til at koste 128000 euro det er lige knap en million danske kroner        jeg behøver ikke at sige
mere.

Men så er det jo godt for Gryphon at lige præcis hvad DU synes er komplet ligegyldigt. Jeg tror skam nok de skal komme til at sælge nogen. Og det er da fint at du er glad for Linn, men det betyder altså ikke at der ikke findes noget der er bedre i verden.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

f**k... de ser fede ud - drømmer nok om hvor godt de lyder

Dejligt at de kommer fra DK

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

king skrev:

f**k... de ser fede ud - drømmer nok om hvor godt de lyder

Dejligt at de kommer fra DK

Det samme her!

Imens må jeg nøjes med Tabu'erne

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
harmonic skrev:
Kasper, TC skrev:

harmonic skrev:
Jeg anfægter på ingen måde hvor   meget de forstærkere så end må koste. Hvad jeg dog ikke begriber er at folk fare i flit
hvergang Linn laver noget der koster mange penge. Bare en af disse forstærkere koser åndsvagt mange flere penge end hvad linns top top
klimax 500 solo mono blokke koster tilsammen.

??? Jeg er personligt ikke imod noget koster mange penge hvis man får valuta for pengene. 160.000 dkr vil visse folk nok syntes er
hjernedødt at give for 2 stk klimax forstærker selvom det er Linns top top top mono forstærker der er blomsten af årtiers refinering af et stort
firma med mange resurcer og mage års erfaring udført i 3D udskåret massiv alu . problemet for mig var bare at jeg ikke har hørt noget der lyder
tilnærmestligt lige så godt uanset om det var Ayre mx-r tungt krell, triod rør ,tact millennium        I det lys er de faktisk billige og er fuldkommen
lykkelig ved mit køb . Gryphons bedste mono blokke kommer så til at koste 128000 euro det er lige knap en million danske kroner        jeg
behøver ikke at sige mere.

Men så er det jo godt for Gryphon at lige præcis hvad DU synes er komplet ligegyldigt. Jeg tror skam nok de skal komme til at sælge nogen.
Og

det er da fint at du er glad for Linn, men det betyder altså ikke at der ikke findes noget der er bedre i verden.

Nu skal man del dulma passe meget på med at kalde noget for det difinitivt bedste når vi taler hifi.

Hvis jeg har formulered mig på sådan måde at jeg fremstår som en der påstulere at linn er det bedste lige meget hvad beklager jeg.

Jeg personligt syntes det er det bedste , og har aldrig hørt noget der spille musikken på samme måde    , ergo jeg elsker linn lyden og derfor er
linn klimax soloer de bedste forstærkere i min verden.

Hvad andre syntes er det bedste af det bedste ,    må være op til dem.

Min pointe var at når linn , det største og ældeste rendyrkede hifi firma i verden kan producere deres ultimative forstærker manifestation i form
at klimax soloerne til en samlet pris på 160.000, finder jeg det besynderligt at gryphone skal ha en million dkr for deres version af de ultimative
hifi forstærker.

En ting er hvis de så også formidler musik i et avsindigt højt fidility som unægtelig er en hifi forstærkers endegyldige formål.
Eller vis de kan et eller andet så som at drive højtaler systemet ved den organe scenen på roskilde scenen er det vel i orden.
Eller måske fordi kokmponenterne og designed er af så kostelig at de må koste det samme som et sprit ny bmw m3 kontant med danske plader.
(Hvilke jeg tvivler stærkt på med det støbejern der ruster og plastik jeg har stødt på de gryphone produkter jeg har stødt på.)

Hvis ingen af de punkter er helt i fuldstændig i   en   astronomisk kvalitet    er det vel ren idioti at købe dem.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Vi har nok ikke set det størst pris på den ultimative forstærker (hvis der overhovede er nogle), man kan bare se hver gang at bla. komme med en
ny udgave af den ultimative forstærker. så ryger pris højt op, så hvorfor skulle gryphone ikke gøre det samme, de kan jo sælges, så hvorfor så
ikke tage så meget som mulig for det.

Så man må sige at astronomisk kvalitet er lige med astronomisk pris, når det komme fra visse prod. af HIGH-END hifi.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes