| Forfatter |
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Chr. R. skrev:
Kasper, TC skrev:
| @ Chr. R.
Måske forventer du at der kan ligge de samme udviklingstimer og samme eksklusivitet i de billigere produkter som de dyre? En Producent som Gryphon laver jo meget specielle produkter der af åbenlyse årsager ikke er billige.
|
|
|
Der kan nok lægges flere timer i udviklingen i kraft af det betydelig større salg. Tidligere har Gryphon jo markedsført produkter i den "billige" ende af skalaen, og prøver blot at finde forklaringen på hvorfor trenden hos flere producenter - i mine øjne - går den forkerte vej.
|
|
|
Hvorfor ses de største innovationer så generelt på dyrere produkter?
|
|
|
Men hvis du har ret i ovenstående, så må du da også finde det ærgerlig at et stigende antal high-end producenter ikke kan tilbyde produkter med en mere human prisseddel
__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Kasper, TC skrev:
Chr. R. skrev:
Kasper, TC skrev:
| @ Chr. R.
Måske forventer du at der kan ligge de samme udviklingstimer og samme eksklusivitet i de billigere produkter som de dyre? En Producent som Gryphon laver jo meget specielle produkter der af åbenlyse årsager ikke er billige.
|
|
|
Der kan nok lægges flere timer i udviklingen i kraft af det betydelig større salg. Tidligere har Gryphon jo markedsført produkter i den "billige" ende af skalaen, og prøver blot at finde forklaringen på hvorfor trenden hos flere producenter - i mine øjne - går den forkerte vej.
|
|
|
Hvorfor ses de største innovationer så generelt på dyrere produkter?
|
|
|
Men hvis du har ret i ovenstående, så må du da også finde det ærgerlig at et stigende antal high-end producenter ikke kan tilbyde produkter med en mere human prisseddel
|
|
|
Jeg vil gerne have en Lamborghini eller Ferrari, men jeg er ikke sur på de 2 firmaer fordi de ikke laver noget jeg har råd til. Jeg synes det er fedt at de laver noget kompromisløst.
Man får ofte hvad man betaler for og det gælder også hifi. Du kan ikke få Gryphon hvis du kan vil betale for NAD. Sådan er det bare
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det er fedt der er nogle der laver noget der er anderledes, om det så er dyrt eller ej. Selv om jeg personligt ikke har råd til sådan noget er det da spændende og læse om og samtidtg kan det give inspiration til så meget andet også.
Så set lidt positivt på de ting vi ikke har råd til og lad os i stedet inspirere. til det vi har råd til.
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Kasper, TC
Hvordan kan du få det til at jeg er sur 
Jeg er IKKE sur, misundlig eller...
Som skrevet står, så finder jeg blot udviklingen hos nogle high-end firmaer uheldig set med hi-fi øjne. Desuden finder jeg pressemeddelsen "noget" arrogant, men så er den altså ikke længere.
Så jeg ser da frem til at Gryphon evt. kommer med innovative produkter "vi" kan betale, for som du skriver >>Hvorfor ses de største innovationer så generelt på dyrere produkter?<<. Det har jo netop været tilfældet tidligere, modsat din Lamborghini/Ferrari sammenligning. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor pokker er den arrogant?
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
Jeg syntes det er fedt der er nogle der laver noget der er anderledes, om det så er dyrt eller ej. Selv om jeg personligt ikke har råd til sådan noget er det da spændende og læse om og samtidtg kan det give inspiration til så meget andet også.
Så set lidt positivt på de ting vi ikke har råd til og lad os i stedet inspirere. til det vi har råd til.
Mvh.
kiro |
|
|
Jeg deler for sin vis også din menning . Men for mig at se så handler det stadig kun om en forstærker der skal forstærke et signal ind i en højtaler. THATS IT. Hvis ikke det bidrager til bedre lyd kan det fuldkomme ligemeget om forstærkeren så koster 1000 milliarder, er fem meter høj er bygged med en trafo større en ølkasse. En ferrrai el mclaren racer kan værdien opgøres i mange forskellig kraterier. Topfart , 0-100 tider, benzin økonomi ,extra udstur og mange andre ting. Hvis de gryphone monoer ikke levere deres simple arbejde, og til den pris tilsvarende bedre en andres bud på den ultimative forstærker er det pamperi og idioti på samme højde med dem der sætter 17 stk fladskærme i deres peougot 407. Det er bare min menning  __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hvorfor pokker er den arrogant?  |
|
|
Nu kan vi fra tid til anden opfatte tingene forskelligt. Derfor forventer jeg ikke at vi her læser pressemeddelsen med samme "øjne", så jeg vil gerne forsøge at forklare hvad der får mig til at opfatte pressemeddelsen som værende arrogant:
Der er her tale en high-end producent det præsentere det ypperste produkt til dato, men alligevel omtales de vel 2 mest spændende områder (lyd og teknik) blot med, at målet har været superb lyd og at chassiset er ophængt. Derimod indgår penge - og det mange af dem - som et parameter som der spilles meget på, men når dette kædes sammen med den nået uheldige formulering "de lykkelige få" falder kæden efter min mening af. Altså en arrogant indstilling da der sættes lighedstegn mellem lykke og penge, og så kan alt andet være af mere sekundær betydning.
Måske skyldes den uheldige formulering, at teksten er oversat direkte fra engelsk til dansk uden nærmere tanke på syntaks og morfologi. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Så jeg ser da frem til at Gryphon evt. kommer med innovative produkter "vi" kan betale, for som du skriver >>Hvorfor ses de største innovationer så generelt på dyrere produkter?<<. Det har jo netop været tilfældet tidligere, modsat din Lamborghini/Ferrari sammenligning.
|
|
|
Du mener eksempelvis at man i udviklingen af en Skoda støder på teknik der kan bruges i en Formel 1 racer? Jeg vil jo nok mene at udviklingen foregår den anden vej
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det kan være en trøst, må man lige være opmærksom på prissætningen!
32000 euro for et stereotrin! - det er ca. 240000 kr. Antelion stereo koster ca. det halve af et sæt Antelion solo, hvorfor? Fordi monosættet indeholder dobbelt så mange komponenter.
Colosseum koster altså kun 480000 kr for et sæt! Det er stadig dyrt!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Kasper, TC
Du er vist mere indstillet på at stille nye spørgsmål end at besvare dem du bliver stillet
Men for at besvare dit, så tror jeg ikke at teknik fra hverken "din" Ferrari eller Lamborghini finder vej til Formel 1 bilerne. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det faktis fra bla. Formel 1 bilerne at de ny model fra Ferrari og Lamborghini bliver udviklet, men hvad har det med tråden at gørre ?
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
@ Kasper, TC
Du er vist mere indstillet på at stille nye spørgsmål end at besvare dem du bliver stillet
Men for at besvare dit, så tror jeg ikke at teknik fra hverken "din" Ferrari eller Lamborghini finder vej til Formel 1 bilerne.
|
|
|
Nu er det næsten som om du misforstår med vilje. Og nej du har fuldstændig ret i at udviklingen ikke går denne vej. Det er jo netop min pointe, som du tidligere bestred. Det går jo netop fra det ultimativt ypperste(en formel 1 bil eller en vild Gryphon effekt) til det knap så ekstreme(en en Ferrari eller en Skoda eller måske en NAD forstærker)
|
| Til top |
|
| |
antileon Branchemedlem

Gryphon Audio
Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sammenligningen med Formel 1 er ganske relevant. ABS bremser og mange andre teknologier blev afprøvet i Formel 1 inden de fandt vej til alm biler. I Ultra High End Audio hvor prisen ikke er så afgørende, er der mere "plads" til forskning og introduktion af ny teknologi som senere "drypper" ned til mindre kostbare produkter. Til Mirage udviklede vi en meget avanceret volumenkontrol kaldet Houdini. Den fandt vej "ned" til Diablo og er en medvirkede faktor til Diablos sucess. Software skrevet og udviklet til Mirage finder også anvendelse i fremtidige produkter , Colosseum vil uden tvivl påvirke nye mindre kostbare Gryphons i fremtiden og der er mange eksempler på dette. I virkeligheden betyder dette at billigere produkter kan få en teknologi som man ikke ville have råd til at udvikle til et billigt produkt. Mange super produkter er så dyre at udvikle at det ikke hænger økonomiks sammen, men med en ny teknologi " i banken " kan producenter tjene pengene ind på noget billigere produkter.
Ligesom i modebranchens Haute Coture, fungerer de ultimative high end produkter som inspiration for mange meget billigere produkter, mon ikke at de fleste er enige om at det har hjulpet kineserne til at producere produkter der kan se spændende ud...Der har aldrig været så mange gode "affordable" produkter som der er nu og det glæder os skam, også selvom det ikke er der i markedet at vi befinder os. Flere hi fi interesserede der stiller høje krav løfter os alle længere op.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du selv på, at Gryphon udlevere sine udviklingserfaring til f.eks. NAD ?
Det er næppe tilfældet, og det er netop det problem jeg her prøver at påpege, nemlig at den viden og ekspertise der fremkommer ved projekter som dette, ikke længere kommer os andre til gode fordi flere og flere high-end producenter fravælger de prismæssigt billige produkter.
Og nej, jeg mener bestemt ikke at alt innovativ udvikling kommer fra producenter som Krell, Gryphon, Lamm osv. Det var f.eks. Philips og Sony der fremkom med CD-afspilleren, og hvor kommer den balanceret signaloverførsel fra
Mit ønske er såmænd, at Gryphon igen kommer med billigere produkter, i stil med Tabu der tidligere har været at finde i Gryphons modelserie. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
antileon Branchemedlem

Gryphon Audio
Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Det er næppe tilfældet, og det er netop det problem jeg her prøver at påpege, nemlig at den viden og ekspertise der fremkommer ved projekter som dette, ikke længere kommer os andre til gode fordi flere og flere high-end producenter fravælger de prismæssigt billige produkter.
Og nej, jeg mener bestemt ikke at alt innovativ udvikling kommer fra producenter som Krell, Gryphon, Lamm osv. Det var f.eks. Philips og Sony der fremkom med CD-afspilleren, og hvor kommer den balanceret signaloverførsel fra
Mit ønske er såmænd, at Gryphon igen kommer med billigere produkter, i stil med Tabu der tidligere har været at finde i Gryphons modelserie. |
|
|
Næ, du har skam ret der, Chr. teknologien bliver almindeligvis indefor murene hos den virksomhed der har investeret i udviklingen, men hos dem kan der så komme billigere produkter ud af deres high end.
Nu er det ikke nemt at holde noget hemmligt i denne branche så almindeligvis får "andre" glæde af det alligevel.
Det er da ikke utænkeligt at vi kommer med noget i den anden af prisskalaen på et tidspunkt., , vi vil skam gene se dig med en Gryphon.
mvh. Flemming
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
antileon skrev:
...vi vil skam gene se dig med en Gryphon. mvh. Flemming |
|
|
Jo tak, det kunne på sigt ikke være umuligt men har lige købt en ny forstærker.
Jeg var i øvrigt den måske første kunde der ønskede at ligge en ordre på en Tabu forstærker EFTER den lige var udgået 
__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Mit ønske er såmænd, at Gryphon igen kommer med billigere produkter, i stil med Tabu der tidligere har været at finde i Gryphons modelserie.
|
|
|
Igen er det lidt som om du VIL misforstå. Jeg mener selvfølgelig ikke at Gryphon direkte overlevere viden til NAD, men forsøgte(uden held) at illustrere for dig at det typisk er indenfor toppen(og det dyreste) område af næsten et hvert felt at de nye ting bliver udviklet, hvilket jeg tror du er den eneste der bestrider. Fred være med det. Det er som om vi ikke helt taler det samme sprog. Jeg melder mig ud af diskussionen her da jeg ikke synes nogen af os længere får noget ud af det.
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Mit ønske er såmænd, at Gryphon igen kommer med billigere produkter, i stil med Tabu der tidligere har været at finde i Gryphons modelserie.
|
|
|
Der er en hel del tråde runt omkring på nettet, hvor NAD s300 og Gryphon Tabu bliver sammenlignet. Nogen mener sågar, at det er den samme forstærker i forskellig indpakning. Det stammer vistnok fra en tid, hvor NAD (eller NADs ejer) ejede en del af Gryphon. Problemet med dyre highend produkter er, at del kunder også køber eksklusivitet. Hvis kunder som dig Chr. R. har råd til at have et nyt Gryphon anlæg stående, er det ikke længere særlig "fedt" at eje det!
Hvis vi nu dykker ned i bilhistorien. Så "arvede" Porsche modelle 924 fra VW/(Audi), da de ikke turde sælge bilen pga. benzinkrisen i 70'erne. Bilen blev solgt som Porshe, der havde øjeblikkelig succes, for nu havde alle råd til sådan en sportsvogn. Pludselig stod bilen på hvert gadehjørne - eksklusiviteten var gået fløjten - kunderne til de dyre modeller forsvandt - Porsche gik næsten bankrot! De fjerne de billige modeller fik succes og nu ejer Porsche lige pludselig det meste af Europas største bilkoncern.
Det er mao. i det lange løb ikke altid rentabelt at sæge billige modeller. Det kan være et langsomt selvmord. Det har Gryphon sikkert erkendt og derfor droppet de knap så dyre modeller. Det hører selvfølgelig også med til historien, at der er langt flere velhavende nu end for bare et par år siden.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en masse bla bla.
Nu er det jo helt op til Gryphon hvad de vil lave og hvad de vil tage for deres vare.
Og er der køber, så har de gjort det rigtige.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Chr. R. skrev:
|
...
|
|
|
Igen er det lidt som om du VIL misforstå.
...
|
|
|
Tjaa, det er det godt nok. Tror ikke der er et eneste firma der gladeligt deler ud af ekspertise, erfaringer og dyr udvikling, med mindre der er et samarbejde.
Ferrari deler jo heller ikke ud af sine tophemmelige motordiagrammer til MacLaren.
Når Gryphon bruger mange timer på at lytte og skifte komponenter på deres apparater koster det jo også i sidste ende, selvom den "bedste" komponent er en billig Philips lyt og ikke en dyr eksotisk.
Hvis I vil have billigere Gryphon, så køb dog noget brugt! __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |