| Forfatter |
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er intressant for jeg oplevde det som min X-DACv8 fra MF hade lidt mer skarp diskant end min Transporter har.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jens
Som du selv foreslår, kan du jo prøve en SB med en god DAC for at høre forskellen. Prøv evt April Music Stello DAC (MKII). Den koster 12k. Den skulle være helt forrygende.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan: Det var pudsigt. Der var et par andre der lyttede med, og de var helt enige i at MF DAC'en var MEGET blødere. Har ikke lige nogen god forklaring. Hvad brugte du til at føde MF-dac'en? Vi brugte Transporterens digitale udgang. Så det var altså data streamet trådløst fra harddisk.
AM-E: Det vil jeg lige søge lidt info på. Som sagt, MF'en var rigtig god, men hvis jeg kan finde noget der kombinerer dens analog-agtige top med transporterens bund, så vil det absolut være 12 k værd.
j.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jastrup,
Vi prøvede med Transporter ind i X-DACv8, X-DACv3, Denon AVR2807 og analogt fra Transporter.
EDIT: Har også prøvet Transporter ind i Lexicon MC-1 & MV-5 samt ind i PC med X-Fi Elite Pro.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var også X-DACv8 vi brugte, så det er meget mærkeligt at vi kan opleve det så forskelligt.
j.
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
|
Jastrup,
Vi prøvede med Transporter ind i X-DACv8, X-DACv3, Denon AVR2807 og analogt fra Transporter.
EDIT: Har også prøvet Transporter ind i Lexicon MC-1 & MV-5 samt ind i PC med X-Fi Elite Pro.
|
|
|
Hvordan synes du at Transporter analog ud, klarer sig i forhold til analog ud på de andre DAC i prøvede med ? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter,
Jeg synes analog ud fa Transporter er den beste. Rangordningen er som følger:
Transporter X-DACv8 X-DACv3 med X-PSU MV-5 MC-1 X-Fi Elite Pro SB3 AVR 2807
Transporter er en af de beste jeg nogensin har haft, er nok kun Wadia 830 og Classé SSP-75 sammen med en Audionet transport der har varit bedre og jeg er ikke helt sikker på at de var bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
|
Peiter,
Jeg synes analog ud fa Transporter er den beste. Rangordningen er som følger:
Transporter X-DACv8 X-DACv3 med X-PSU MV-5 MC-1 X-Fi Elite Pro SB3 AVR 2807
Transporter er en af de beste jeg nogensin har haft, er nok kun Wadia 830 og Classé SSP-75 sammen med en Audionet transport der har varit bedre og jeg er ikke helt sikker på at de var bedre. |
|
|
Godt at høre Jeg har budgetteret med at købe Transporteren inden længe. (Har haft den på prøve i 14 dage for noget tid siden, men ikke med den Thorhauge forstærker jeg har i dag). __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Peiter skrev:
Godt at høre Jeg har budgetteret med at købe Transporteren inden længe. (Har haft den på prøve i 14 dage for noget tid siden, men ikke med den Thorhauge forstærker jeg har i dag). |
|
|
hvor er det i låner Transporteren fra? Fra forhandler? Hvordan kan man bedst komme til og høre/låne den hvis man bor i Aalborg? Jeg er rigtig nysgerring på hvordan den spiller. Har haft SB3 i nogle år, og har for nylig fået en Squeezebox Duet. Det er fint og dandy det hele, ligevel kan jeg ikke få mig til at sælge min Arcam CD73 da den altså spiller bedre end SB3/Duet gør (bruger dog aldrig CD73'en mere, men...) Bjørn
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Hej,
Peiter skrev:
|
Godt at høre Jeg har budgetteret med at købe Transporteren inden længe. (Har haft den på prøve i 14 dage for noget tid siden, men ikke med den Thorhauge forstærker jeg har i dag).
|
|
|
hvor er det i låner Transporteren fra? Fra forhandler? Hvordan kan man bedst komme til og høre/låne den hvis man bor i Aalborg?
Jeg er rigtig nysgerring på hvordan den spiller. Har haft SB3 i nogle år, og har for nylig fået en Squeezebox Duet. Det er fint og dandy det hele, ligevel kan jeg ikke få mig til at sælge min Arcam CD73 da den altså spiller bedre end SB3/Duet gør (bruger dog aldrig CD73'en mere, men...)
Bjørn
|
|
|
Det er da ellers hurtigt du har fået en Duet, den er jo ellers stadivæk i pre-order hos slimdevices, og vil blive frigivet i slutningen af februar måned.
Jeg har en Transporter, og den lyder betydeligt bedre end SB. Men hvis du investere i en god DAC til SB, så kan den også lyde bedre.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 18 Februar 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jastrup skrev:
|
Johan: Det var pudsigt. Der var et par andre der lyttede med, og de var helt enige i at MF DAC'en var MEGET blødere. Har ikke lige nogen god forklaring. Hvad brugte du til at føde MF-dac'en? Vi brugte Transporterens digitale udgang. Så det var altså data streamet trådløst fra harddisk.
AM-E: Det vil jeg lige søge lidt info på. Som sagt, MF'en var rigtig god, men hvis jeg kan finde noget der kombinerer dens analog-agtige top med transporterens bund, så vil det absolut være 12 k værd.
j.
|
|
|
Hej Jastrup
Du skriver at I brugte Transporterens digitale udgang......? Så ryger hele fidusen jo ved at købe en Transporter.
Det der adskiller den og SB3 er jo TP fantastiske DAC, som du kun drager nytte af, ved at køre analog ud enten i alm. kabel eller balanceret. Kører du digital ud, så er det jo din forstærkers DAC der laver arbejdet, og så kan du i teorien lige så godt spare pengene og købe en SB3.
Prøv igen med analog ud fra TP, og jeg tror at du vil få en anden oplevelse.
Har selv lige kørt Transporter, balanceret ud til en Bladelius Thor Mk II, på mine Dali Helicon 300, og det lød som en drøm 
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Torben skrev:
Jeg har en Transporter, og den lyder betydeligt bedre end SB. Men hvis du investere i en god DAC til SB, så kan den også lyde bedre.
|
|
|
Har overvejet DAC, og andre opgraderinger til SB, men har sådan set lagt det på is. Såvidt jeg kan se bliver prisen for sådan et projekt langt hen ad vejen sammenlignelig med TP. I hvert fald hvis man vil have noget som spiller nogelunde tilsvarende godt. Derudover er det ikke det store udvalg i DACs man kan høre/låne her i provinsen. "Konklusion = uoverskueligt/dyrt". Hvis TP ellers lyder så godt som jeg håber har jeg en forestilling om at køre direkte fra TP til effektrin (vil gerne af med nogle kasser). Nogle erfaringer med det? Bruger alle i TP-ejere stadig cd-afspiller? Hvorfor? Tak, vh Bjørn
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Hej,
hvor er det i låner Transporteren fra? Fra forhandler? Hvordan kan man bedst komme til og høre/låne den hvis man bor i Aalborg?
Bjørn
|
|
|
En af nedenstående 3 forhandlere kan du ringe til og aftale nærmere. Med disse links sparer du i øvrigt også den tid jeg har brugt på at finde den billigste DK forhandler Har iøvrigt selv bestilt min TP for 5 minutter siden 
http://www.streamtech.dk/
http://www.hifi-hammeren.dk/
http://www.komplett.dk/k/k.aspx __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for links og tillykke med beslutningen. Til Brian7500. Som du kan se er jeg ikke helt tilfreds med lydkvaliteten i mine SB-systemer. Det opvejes dog af alle de praktiske fordele der er ved at have alt musik let tilgængeligt (min CD-afspiller bruger jeg til at... tørre støv af) Og det spiller også helt OK, men hvis du vil have den optimale lydkvalitet vil jeg tro at Transporteren er det bedste valg. Mht. funktionalitet synes jeg det er et brilliant system. Der er masser af plugins/udvidelser som gør at man kan tilgå f.ex. last.fm, DR-netradio + podcasts, etc. direkte fra afspilleren. Man kan anvendes software-afspillere og streame over nettet til der hvor man nu befinder sig. F.ex. bruger jeg det til at høre musik på arbejdet. Man kan også, så at sige lave sin egen radiokanal, og streame til enhver enhed som understøtter mp3-streaming over http. Det vil sige afspiller som itunes, winamp, foobar, etc. og en hel del mobiltelefoner. Derudover ser jeg det som en stor fordel at det betjenes fra en hvilken som helst browser. Der er RIGTIGT mange muligheder. Afhængig af hvor meget computer-viden man har, kan nogle af de "avancerede" ting måske være lidt svære at få til at virke, men bruger-forumet (engelsk) er et aldeles udmærket sted at søge hjælp. Håber disse kommentarer kan gøre godt for at jeg semi-kapret tråden :) vh Bjørn
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Cd afspiller er ude i garagen...... ikke mere i brug, efter køb af Transporter!
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500, du kan hente softwaren (SlimServer) fra deres hjemmeside og prøve det lidt for at få et indtryk af hvordan det fungerer. Der følger en software afspiller (SoftSqueeze) med som emulerer den rigtige SB/TP. Jeg anbefaler at du henter den nyeste beta, som nu heder SqueezeCenter 7.
http://www.slimdevices.com/dev_nightly.html
B.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for at gentagelser (jeg er ny i dette forum)...
Fandt denne tråd på slimdevice's forum startet af Sean Adams som designet Transporteren.
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=28126
I det hele taget kan det være lidt interessant at kigge lidt i de tråden som manden starter, nogle af dem giver lidt indsigt i hvordan/hvorfor/hvad mht. SD's produkter.
http://forums.slimdevices.com/search.php?searchid=981356
B.
|
| Til top |
|
| |
Ohrvox Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
bhaagensen skrev:
Hej,
|
Nemlig! Lige hvad jeg har planer om. -Har ejet en SB i en uges tid og fryder mig over fuktionaliteten. Jeg googlede navnet på DACèn i transporteren og fandt frem til denneher fætter. E-MU 0404 USB Prisen (1600,-)i forhold til Transporteren levner mulighed for installation af nok en squezebox i huset!
Jeg har en Transporter, og den lyder betydeligt bedre end SB | |
Peiter skrev:
|
Godt at høre Jeg har budgetteret med at købe Transporteren inden længe. (Har haft den på prøve i 14 dage for noget tid siden, men ikke med den Thorhauge forstærker jeg har i dag).
|
|
|
Jeg er rigtig nysgerring på hvordan den spiller. Har haft SB3 i nogle år, og har for nylig fået en Squeezebox Duet. Det er fint og dandy det hele, ligevel kan jeg ikke få mig til at sælge min Arcam CD73 da den altså spiller bedre end SB3/Duet gør (bruger dog aldrig CD73'en mere, men...)
Bjørn
|
|
|
Det er da ellers hurtigt du har fået en Duet, den er jo ellers stadivæk i pre-order hos slimdevices, og vil blive frigivet i slutningen af februar måned.
Mvh Torben |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ohrvox Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld! Skal lige lære det. -Prøver en gang til:
Nemlig! Lige hvad jeg har planer om. -Har ejet en SB i en uges tid og fryder mig over fuktionaliteten. Jeg googlede navnet på DACèn i transporteren og fandt frem til denneher fætter. E-MU 0404 USB Prisen (1600,-)i forhold til Transporteren levner mulighed for installation af nok en squezebox i huset!
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohrvox skrev:
|
Undskyld! Skal lige lære det. -Prøver en gang til:
|
|
|
Hej og velkommen til.
Jeg ved ikke rigtigt hvad du mener med at sammenligne E-MU 0404 USB og den DAC AKM AK4396 Multi-bit delta-sigma som sidder i Transporteren? Og det jo heller ikke kun DAC'en som er anderledes i Squeezebox og Transporteren... strømforsygningen er f.eks også bedre i Transporter.
Men jeg har en SB og TP, og jeg er nu godt tilfreds med begge. Men syntes bare at TP lyder bedre og er en del fedre :)
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |