Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forsvundne pakker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Klager i til PostDK når i får stjålet jeres pakker? I så fald bliver der gjort noget, så hurtigt det er muligt.

CDér og DVDér og andet  af den størrelse bliver ikke sendt som pakke, men som et brev(i fagsprog klods) og har derfor ikke en stregkode så den kan spores. Derfor forsvinder der garanteret langt flere af dem end af pakker.

Jeg kan ikke se hvordan et pakkebud skal kunne stjæle særligt mange pakker før han/hun bliver taget, da alle pakker bliver registreret så snart de ankommer til postkontoret. Og der er de sjældent alene.

Husk at klage når jeres pakke ikke når frem. Det bliver taget meget alvorligt. Jeg vil faktisk anbefale jer at troppe op på det lokale postkontor(ikke posthus) og bede om at snakke med en chef(Distributionslederen eller Postmesteren).

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:

Husk at klage når jeres pakke ikke når frem. Det bliver taget meget alvorligt. Jeg vil faktisk anbefale jer at troppe op på det lokale postkontor(ikke posthus) og bede om at snakke med en chef(Distributionslederen eller Postmesteren).

Mvh. l´Blundt

Ja, god idé. Det har jeg virkelig også tænkt mig at gøre. Mit lokale postkontor (i Åbyhøj) er dog så lille og med få ansatte og ældre ansatte, at jeg tvivler på, at "fejlene" sker der. Det må være et andet led i kæden. Hvordan fungerer sådan noget egentlig? Hvad sker der med ens brev/pakke, når det ankommer til DK? Det skal vel igennem flere led, inden destinationen er nået?

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:

Klager i til PostDK når i får stjålet jeres pakker? I så fald bliver der gjort noget, så hurtigt det er muligt.

CDér og DVDér og andet  af den størrelse bliver ikke sendt som pakke, men som et brev(i fagsprog klods) og har derfor ikke en stregkode så den kan spores. Derfor forsvinder der garanteret langt flere af dem end af pakker.

Jeg kan ikke se hvordan et pakkebud skal kunne stjæle særligt mange pakker før han/hun bliver taget, da alle pakker bliver registreret så snart de ankommer til postkontoret. Og der er de sjældent alene.

Mvh. l´Blundt

der, hvor jeg boede før (1. sals lejlighed), skete det vel omkring et par ganage i kvartalet, at pakker (typisk LPer) stod uden foran min dør, når jeg kom hjem fra arbejde. jeg klagede telefonisk (og enkelte gange per email) hver gang - og hver gang lovede post danmark, at det ikke skulle ske igen, men det gjorde det nu alligevel. i samme periode mistede jeg vel i snit tæt på en forsendelse om måneden, hvilket jeg også klagede over, uden der dog skete alverden...

er nu flyttet og har ikke haft de store problemer siden - kun en enkelt gang har der stået en plade i pap ude foran min dør - i regnvejr - ikke smart (når man nu ikke længere bor i lejlighed)...

ps:
StarTrek skrev:

Told gebyret er også steget meget (50%).

det er nu steget med 100% - hvilket jo bare gør det endnu værre...

pps:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9825515.html?rss

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har også mistet 2-3 pakker fra UK. De har alle været af DVD/CD størrelse, og er blevet erstattet af netshoppen.

Dog har jeg oplevet et par andre bekymrende sager:

Jeg havde solgt et xboxspil privat, og skulle efter købers ønske sende det pr. efterkrav til hans arbejdsplads. Posten ankom til leveringsadressen og valget, stik mod deres egne regler, blot at lægge det på er bord uden at få penge fra køber. Da jeg ikke fik besked fra PostDK om at jeg nu kunne afhente mine penge, kontaktede jeg køber som lovede at tage på posthuset og betale, men det skete aldrig. Det krævede mindst 5 besøg på mit lokale posthus, og tog mere end en måned før jeg fik mine penge tilbage. Jeg talte også med ret store bogstaver til sidst...

Så var der dengang jeg bestilte 2 spil til en kollega fra en dansk shop. De ankom ikke, og butikken kunne se at jeg havde skrevet under for modtagelsen, hvilket var underligt da jeg i hvert fald ikke havde signeret med mit navn. Igen måtte jeg have fat i PostDK, der kunne fremvise en udskrift af signaturen. Den lignede dog overhovedet ikke min, så de undersøgte sagen videre. Efter en uges tid kom det frem, at da postbudet havde set navnet på pakken, havde han åbenbart tænkt:"Hey...Ham kender jeg sku' da! Jeg skriver under for ham, og tager det med til ham når jeg alligvel skal besøge ham." (Han kendte en med samme samme navn). Det gjorde han så, og hans kammerat havde åbenbart ikke undret sig særligt meget over det (eller var ligeså evnesvag som posten), idet han havde brugt det ene spil. Efter ca. 10 dage fik jeg mine spil retur, sammen med en mundtlig undskyldning.

PostDK er ikke særlig kritiske når de skal hyre folk. De tager alverdens riff-raff ind...

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Post DK lovet højt og flot i TV2´s kontant, at de kan bringe ud dag til dag, da har bare ikke lovet hvilken uge eller år det så er tale om. 

Det går de også - De får pakken ind en dag og sender den videre en anden dag. Det er da dag til Dag der vil noget.

Det er lidt en grim situation. Vi bliver mere og mere globaliseret og modtager varer fra alle mulige steder - samtidig bliver vores postvæsen dårligere og dårligere. Tilsyneladende er er PostDKs ansatte så lavt lønnede at de har behov for at supplere deres indkomst med "lånte" varer. Det er betænkeligt. Det er ok det blivere dyrere, men så skal kvaliteten også være i top.

Personligt lader jeg aldrig udenlandske pakker over 1.000 - kommer i nærheden af postDK - bruger altid UPS eller lignende, her er der aldrig problemer (endnu). KOster lidt mere, men så er pakken her på 3-5 dage (UK/HK).

Trist at en god gammel dansk virksomhed slækker så meget.

MVH

M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Skal også lige have en lille anektdote med.

Solgte et par telefoner til en fyr. Han modtog den og betalte efterkravet, ingen problemer. Desværre modtog jeg aldrig pengene. Det viste´sig at postmanden (må være godt tumbet) har kringlet pengene til sig selv og ikke rapporteret indbetalingen.

Det tog en krig at overbevise PostDK at jeg rent faktisk skulle have pengene, måtte have en advokat igang før det hjalp. Problemet var jo at pakken var fremkommet og det var pengene der manglede, den situation er deres klage system ikke gearet til.

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

OT:
Nogle der kender fax nr til INTERNATIONAL POST? (post Dk?)

INTERNATIONAL POST
Tietgensgade 37
1566 København V
Telefon 33 75 44 75

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Det nummer du opgiver står også som deres fax nummer iflg. DGS.

/Jonathan

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:

Mvh. l´Blundt

Pakkerne bliver ikke registeret straks, men ligger i et bur og registreres når buret er fuldt )ihvert fald de posthus jeg anvender). Det kræver således ikke meget fantasi at der "falder" en pakke på gulvet på vej fra postkontoret til sorteringsrummet.

Så vidt jeg husker har PD et et svind på 70.000 forsendelser (2005) det er ganske bestyrtende.

Morten

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Marius skrev:
OT:
Nogle der kender fax nr til INTERNATIONAL POST? (post Dk?)

INTERNATIONAL POST
Tietgensgade 37
1566 København V
Telefon 33 75 44 75

Har du også haft dårlige erfaringer, siden du spørger efter det nummer?

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Na.. kan vel ikke brokke mig. har købt mig en Dac/Amp på ebay..
og i følge sporing nummret så sitter den nu hos post Dk. pga (Tilbageholdt da faktura mangler, VAT/importnummer mangler)

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Så vidt jeg husker har PD et et svind på 70.000 forsendelser (2005) det er ganske bestyrtende.

Morten

se: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9825515.html?rss (omkring 49.500 pakker og breve).

\ulrik

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

har aldrig mistet noget dvdoo pakker med postdk

og de ting jeg har købt på ebay.de har aldrig været i postdk hænder han altid fået dem med ups eller dhl.

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har heldigvis kun mistet ganske få ting i posten. Til gengæld har jeg fået smadret en del ting. Det er p***e surt nå tingene nu ellers er pakket meget forsvarligt ind (dobbelt kasser med skum imellem). Man skulle næsten tro at de kørte pakkerne over med en kampvogn.

Desuden oplever jeg oftere og oftere at finde en "hent selv dit l**t" seddel i postkassen, selvom jeg har været hjemme til at modtage pakken. Det har jeg efterhånden klaget over 2-3 gange og hver gang har jeg fået en standard skrivelse der beklager og påstår at de vil vende tilbage hurtigst muligt. Hvilket selvfølgeligt aldrig er sket endnu.

Med de service forringelser der er blevet indført burde taksterne være blevet halveret i stedet for støt stigende. PostDK må være ekstremt taknemmelige for de monopol ligende tilstande der hersker på det danske post/pakke marked. 

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har mistet lidt forskelligt med postdk, men det er sjældent iforhold til hvor meget jeg har sendt, alle gangne det er sket har enten jeg, eller modtager modtaget fuld erstatning, så ingen så jeg har intet at klandre dem for, man må jo forvente en hvis risko når man lader andre om og håndtere sine ting.

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

Desuden oplever jeg oftere og oftere at finde en "hent selv dit l**t" seddel i postkassen, selvom jeg har været hjemme til at modtage pakken.

Det samme her. Og jeg fatter det ikke. Min postkasse hænger i opgangen 2 meter fra min dør, så det må da være lettere at ringe på, i stedet for at skulle til at skrive en seddel.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Pakkerne bliver ikke registeret straks, men ligger i et bur og registreres når buret er fuldt )ihvert fald de posthus jeg anvender). Det kræver således ikke meget fantasi at der "falder" en pakke på gulvet på vej fra postkontoret til sorteringsrummet.

Morten

Nu skriver jeg postkontoret og ikke posthuset. På posthuset kan det jo lige så godt være din kollega der kommer ned og negler pakken, istedet for min(kan så kun være enig med dig i at de burde være lidt bedre til sikre at uvedkommende kan komme i nærheden af pakkerne). Jeg arbejder selv i posten og er selv med til at registrere pakkerne nogle gange. Og der er altså ikke den store mulighed for at tage en pakke til side til sig selv. Men skal ikke afvise at det sker.

Kan til gengæld oplyse at så snart de har en god mistanke til en ansat bliver hans skab, bil og lejlighed ransaget og personen bortvist med det samme, forudsat at der findes noget.

Svindet af forsendelser på 50k om året tæller alt med. Breve der er ødelagte af regn, breve der er ødelagte af andres breve med l**t osv. Endelig sker det også at der bliver stjålet fra posthuse af indbrudstyve og lignende. Sidste år havde min egen arbedsplads en serie af indbrud på 2måneder. Der er nok forsvundet et par pakker der feks.

Så alt der forsvinder i PostDK er altså ikke neglet af ansatte med dårlig moral.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

arbejder selv hos posten.der forsvinder ca 0,003 % af alle

forsendelser.Brådne kar er der selvfølgelig alle steder,har desværre

osse haft kollegaer med lange fingre.Tror nu ikke postansatte er værre

end andre,sådan er mennesker nu engang.der er dog et FRIT pakkemarkedet,

så er det ikke bare at bruge et andet firma (der er der jo osse langfingrede ansat)

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Nu kan man løs problmet med at pakke og brev forsvinder, ved at post DK laver deres postgang om så det modsvare et lager som fx. magasin
lager, hvor man skal skifter tøj før at man gå på arbejde og man kan blive tjek ved udgange så man ikke har for meget med ud, her kunne Post
DK lærre noget, for Post DK forhold til Pakke og breve kan god nok ligge på et meget lille sted.

Der ud over skal det sted hvor pakke og brev obevares værre video overvåget, og post bure må ikke stå udendørs.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes