Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
syncroniq skrev:
Kan man ikke købe alu frontplader i tyskland til XT25?... eller tager jeg fejl? |
|
|
Er der nogen der hved det for så vil jeg godt have fadt i 2 |
|
|
Hos fx www.lautsprechershop.de - de hedder Vifa XT 300 V/4 Vær opmærksom på at K/4 er plastforplade, V/4 er metal
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
gx55 skrev:
syncroniq skrev:
Kan man ikke købe alu frontplader i tyskland til XT25?... eller tager jeg fejl? |
|
|
Er der nogen der hved det for så vil jeg godt have fadt i 2 |
|
|
Hos fx www.lautsprechershop.de - de hedder Vifa XT 300 V/4Vær opmærksom på at K/4 er plastforplade, V/4 er metal |
|
|
kan man ikke få alu frontplader løst et sted
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal den hedde:
-Not Quite Xactly Perfection, But Close 2 1? 
Jeg er spændt på at se hvordan arrangementet med foden bliver...
Mvh.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
[Så vidt jeg kan se her, er fronten vinklet bagover, bagsiden er vinklet mere bagover end fronten, og toppen er vinklet så den er lidt højere i bag end i front... Min højttaler er lavet på den måde - som den eneste i verden... Bagsiden er også smallere i bunden end i toppen, dog uden radius på siderne...
Så når der er en del der i tråden der nævner om det ikke minder om mine, så kan jeg jo kun give dem ret... Det design du lavede i 2005, havde det samme træk? (front vinklet bagover, bagside vinklet mere bagover, og top hævet i bag, bund smallere end top).
Det er jo alligevel skægt hvis vi har siddet med de samme tanker, samtidig...
Men men men... Der er jo også andre i branchen der mener jeg har lånt noget fra dem, så er det jo bare heldigt for mig, at jeg har en del vidner, og dokumentation på, at jeg har designet hver en stump selv.
|
|
|
Det design der fremvises herinde, herunder grundkonstruktion, er fuldstændig identisk med det oprindelige arbejde der blev lavet tilbage i 2005. Og som registreret hos DKPTO. Det er fortsat en konstruktion der ikke er afprøvet i praksis, hvorfor der nu bygges modeller! Det er ikke et kommercielt udviklingsprojekt, men udvikling for egen private regning, risiko og lyst!
Og denne ville jeg dele med folk herinde.
Hvis der er nogen der har ondt i numsen over dette, så stik venligst en finger i vejret, så skal jeg tælle skoven af fingre og underrette administrator her på siden, og lade vedkommende afgøre trådens videre skæbne.
Venligst,
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed som lovet, første samlede prototype kabinet. Jeg har selv om det er meget sent, meget svært ved at se ligheden mellem nedenstående og Neepers Perfection One. Jeg håber hermed at den diskution er lukket.

Der er jo ikke nogen der har eksklusiv ret til at anvende alu på frontpladen, og der er ingen mål, dimensioner, enheder eller dele af konstruktionen der går igen, udover dem Neeper forsøger at fremhæve. Men det er lige så vanvittigt som når 2 Formel-1 teams beskylder hinanden for at kopiere hinanden, selv om ligheden visuelt er storslået. Men dette project har intet med Neeper at gøre.
De øvrige kabinetter samles og så sendes de til maler søndag.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nickname skrev:
Det er altid spændende at følge med i hvad der bygges rundt omkring.
Men jeg syntes dette her minder mere om en kommerciel reklamekampagne for en kommende højttaler end det virker som DIY, der skal ikke ret mange indlæg til inden det afsløres at det er en højttaler der skal i produktion, ja faktisk er på vej.
Samtidigt vil jeg nu give Neeper ret i at hans højttalere, nu sagtens kunne ligne stamfaderen til disse """DIY""" højttalere fra ctacta.
|
|
|
Og hvad vil du underbygge dine uhyrlige påstande på? At "min" bil også har 4 hjul som enhver anden? Og at man ikke må lave perfekt DIY i sin fritid? Fordi så er det pludslig kommercielt? Skal jeg skrotte det og drøne ned i Harald Nyborg og købe en overfræser og stiksav for at gøre dig tilfreds? Gab 
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Dief skrev:
Okay, kan se at det ikke er samme design som Neepers perfection one.
Men en spændende "Branche vs DIY" diskution i har jer. Det er ikke hver dag man oplever det, i så detaljeret omfang.
mvh Dief
|
|
|
Når man nu ved at dette "DIY" projekt er noget der er planer om produktion af, så ændre det jo lidt på tingene...
ctacta Branchemedlem

"Branche vs DIY" ?
|
|
|
Kære Kim,
Og hvor har du så dette fra?
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke korrekt:
1: Forsiden er vinklet bag over.
2: Bagsiden er vinklet mere bagover end forsiden.
3: Toppen er lidt højere bagtil end i fronten.
4: Bagsiden er smallere i bunden end i toppen.
Der er nemlig kun et produkt på markedet der er lavet på denne måde, og det er det her:

Men det glæder mig da at fremviste prototyper her, ikke er de højttalere du har planer om at sætte i produktion.
For der er 5 her i tråden, og ud over det et par stykker der har ringet til mig, som synes der er lidt mange lighedstræk... Det ville jo blive noget mærkeligt noget, hvis folk tror det er noget jeg har lavet.
|
Til top |
|
|
Mr. Accuphase Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvem der har ret i hvad, kan vi sgu da ikke komme udenom at disse DIY speakers ligner. Eller rettere sagt "prøver" at ligne NEEPER PERFEKTION ONE.
Dem der prøver at modsige dette åbenlyse faktum, må da have suget lidt for meget af nat-potten:)
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verdens befolkningstal er mere end 6 milliarder mennesker, det er ikke usandsynligt at der er 5 eller måske flere mennesker ud af de 6 milliarder som "måske" er kommet både ctacta og neeper i forkøbet mht. at konstruere en højttaler med samme mål og måske er der mere end 100, som for længst har konstrueret noget der ligner ctacta og neeper's speciele højttaler med de skæve mål. 
Jeg håber at tallet "6 milliarder" får jer til at tænke på hvor stor verdenen er, chancen for at i er et unikum og alene om det der er næsten lig nul. 
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Er det ikke korrekt:
1: Forsiden er vinklet bag over.
2: Bagsiden er vinklet mere bagover end forsiden.
3: Toppen er lidt højere bagtil end i fronten.
4: Bagsiden er smallere i bunden end i toppen.
|
|
|
1) Jo, som rigtig mange andre speakere på marked.
2) Korrekt, og langt mere ekstremt og med inspiration fra en pyramide i Egypten indvendigt (gravkammer)
3) Nej
4) Ja som kileform
Og hvad er konklusionen så herpå?
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må jo så indrømme (hvilket jeg også har skrevet længere tilbage), at den første tanke der slog mig, var Neepers Perfection One.
Men ondt i røven over det, har jeg ikke. Desuden lader det jo til at ctacta vil lave det til privat brug, og det har han jo også sin fulde ret til.
Jeg afslutter dermed min diskution omkring, hvad de højttalere ligner, og vil nu blot nyde at følge ctacta's projekt.
Må i alle ha en god nat, og må den her tråd forblive en spændende og inspirerende af slagsen.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligheden er der, men kopi kan man vel ikke kalde det
Her er system audio

Og lad os så vende tilbage til DIY
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Jeg er lidt ked af dem der har antydet at projektet her er ripoff fra Kims meget smukke Perfection One. Faktisk er designet lavet tilbage i 2005, lige inden jeg lavede Media Center One, og designet har siden ligget som uregistreret design hos DKPTO's (Patent & Varemærkestyrelsen) Deskdoc http://www.dkpto.dk/desdoc/
Jeg har så hevet projektet op af lommeulden for 5 mdr. siden og finpudset og justeret på det.
Der er indgivet EU Design Patent på formgivningen for en god ordens skyld. Dog mangler jeg foden, da den nuværende er elendig, men det kommer lige så snart at jeg har en løsning på det med tyngdepunktet og balancen.
|
|
|
Jeg kan finde Neepers design, men ikke dit. Har du dokumentnummeret, eller hvilken side det ligger på. Så burde du kunne lukke munden på folk.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lagt i den del af Desdoc der ikke offentliggøres, af den årsag at man så indenfor 12 mdr. skal lave en egentlig designbeskyttelse jfvr. designloven, og i 2005 havde jeg ingen planer herom. Men der er så søgt for hele EU her i 2008.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Det er lagt i den del af Desdoc der ikke offentliggøres, af den årsag at man så indenfor 12 mdr. skal lave en egentlig designbeskyttelse jfvr. designloven, og i 2005 havde jeg ingen planer herom. Men der er så søgt for hele EU her i 2008.
|
|
|
Hvorfor skal en DIY konstruktion have EU designbeskyttelse?
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
ctacta skrev:
|
|
|
Hvorfor skal en DIY konstruktion have EU designbeskyttelse? |
|
|
Godt spørgsmål.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er elementer, der ligner Neeper.Men deres udtryk, er ikke ens.Neepers er mere blød og rund i formerne.Om CtaCta er blevet inspireret af Neeper eller ej, er vel ikke så vigtig.Nu skal hifi ikke ende i slagmål om patenter og design.Mener Neeper han har en sag, er der folk der mod behørig betaling, gladeligt vel rede sådanne spørgsmål ud.Går i op i hvordan det spiller.
MVH
André Jensen
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Kjeldsen skrev:
ctacta skrev:
|
|
|
Hvorfor skal en DIY konstruktion have EU designbeskyttelse?
|
|
|
Godt spørgsmål.
|
|
|
Alt hvad jeg har lavet som har potentiale, hvad enten det er for sjov, fritid, prototyper aller andet, er blevet sikret i alle ender og kanter. Det gælder både design, konstruktioner m.m. og i form af designbeskyttelser, brugsmodeller og PCT patenter. Det er der ikke noget mærkeligt i. Måske en arbejdsvane fra min tid på B&O der også beskytter alt hvad man der frembringer. Det er bare ikke mange der gør det, men så er jeg en af de få, og det har jeg tænkt mig at fortsætte med.
|
Til top |
|
|