Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 23:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY Gulvhøjttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Der er elementer, der ligner Neeper.Men deres udtryk, er ikke ens.Neepers er mere blød og rund i formerne.Om CtaCta er blevet inspireret af Neeper eller ej, er vel ikke så vigtig.Nu skal hifi ikke ende i slagmål om patenter og design.Mener Neeper han har en sag, er der folk der mod behørig betaling, gladeligt vel rede sådanne spørgsmål ud.Går i op i hvordan det spiller.MVH André Jensen

Enig. Det er ligesom de oprindelige B&W 801 og KEF 105 -begge med mellemtone-diskantkabinetter på toppen. Det er ikke plagiat - det er bare rationelt design, og sådan ser jeg det også her.

I en tid, hvor kopiering (her har ctacta i øvrigt en meget skarp profil, når det gælder software) tages meget ilde op, er det vigtigt at huske på, at patenter skal beskytte originale ideer, men ikke blokere fri konkurrence.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Uanset hvem der har fået idéen synes jeg de er flotte begge to, på hver sin måde

m@dsen

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Flot design, som du, ctacta, forøvrigt har på alle dine ting. Lad os høre mere om disse smukke højttalere som tiden, design, konstruktion osv. kommer for dagens lys...

Held og lykke herfra ihvertfald.

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

ctacta skrev:
Kender den ikke i praksis, men har Xilica XM løsningen. Ville dog helst lave egen pga cost, mange OEM/ODM løsninger er for dyre. Har du oplysninger, data, pris?

http://www.groundsound.com/dcn23.html

239 €

Det er iøvrigt dansk

1.000 tak, meget interessant, kendte dem ikke, men det er det der er så dejligt herinde, når folk vil dele viden og oplysninger  Jeg tror jeg tager en snak med dem omgående.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

3D filer er nu sendt til min fab i Kina, da det åbenbart er helt umuligt at få produceret malerarbejde herhjemme express  Der skulle derfor være noget her om 12 dage med FEDex. Lige inden kinesisk nytår hvor alt er dødt i 14 dage. Overfladebehandling på alufronter må vente, idag har jeg nemlig fødselsdag

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke hvor gammel blier man så?

Synes ærlig talt at i burde stoppe jeres angreb på ctacta.. han er jo bare flink og dele lidt...
og ja.. der er en vis lighed, MEN vi låner da alle lidt rundt omkring til vores projekter.. det kan jo nærmest ikke ungåes..
eller vil i sige alle firkantede HT er et ripoff?

synes i burde slappe lidt af. hvis i ikke har lyst til at læse hans indlæg.. så LAD VÆR! og hold en venlig tone..
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

39

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hallo alle sammen hvem kom først med skæve kabinetter  .     jeg byggede mine buede DIY for 5 år siden . Tror at NEEPER har kopieret dem . skal jeg så sagsøge ham?? 
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
39

puha så er du jo en gammel mand
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Kim Neeper Rasmusen har g.d. via nettet foretaget en registrering hos DKPTO Desdoc og fået offfentliggjort 5 billeder. Hvorfor er mig en gåde  Desdoc anvendes primært som en slags tinglysning af et dokument med et design, så man kan påberåbe sig hvornår man fik den pågældende ide til designet. Det er ikke en beskyttelse eller rettighed man opnår derigennem. Det anvendes primært af konceptudviklere og designere, inden de går den tunge gang rundt til producenterne. Nogle vælger at offentliggøre indholdet, de kloge gør det aldrig

Fra første gang det er offentliggjort i en eller anden form, der skal man inden skånefristen på 12 mdr. indgive en designansøgning i de respektive lande, eller for hele EU nede i Allicante på EUs varemærke og designkontor.

Da Kim Neeper Rasmussen i pressemeddelelse den 13.10.2006, dvs. mere end 14 mdr. siden, har offentliggjort sit design ( http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1391&zoneid=1) vil han derfor være fuldstændig afskåret fra enhver mulighed for at opnå designbeskyttelse efter designloven i danmark, EU eller resten af verden.

Jeg forstår nu bedre hvorfor Kim har været så udfarende herinde, men fatter ikke hvorfor han har brugt 500,- hos DKPTO hos Desdoc forleden, men der er måske gået panik i manden? Det har nu intet med mit project at gøre, men gud hvor er det ærgeligt at folk ikke sætter sig ind i tingene inden man brænder 1 million dkr. af i udvikling  Kim jeg håber du bliver klogere og søger kompetent rådgivning en anden gang.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Dine mails, din måde at agere på, giver pludselig uhyggeligt meget mening...

Du indrømmer jo nærmest dirkte her, at du bare har ventet med at offentliggøre "dit" design til skånefristen på mit var udløbet?

Det jeg fremviste herinde 13.10.2006, var ikke det endelige design. Det blev første gang vist til offentligheden d. 13 April 2007 på enjoythemusic.com som beskrevet i min ansøgning til DesDoc.

Har du det godt med dig selv?

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Kim, jeg ved ikke om du har fået stress og dermed dårlig hukommelse.

Der er offentliggjort billeder den 14 Oktober 2006 på bla. denne post og mange andre steder:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44918&K W=neeper&PN=0&TPN=2 (6. indlæg af min gode gamle bekendte Svend i Århus)

Du har derfor i din ansøgning på tro og love til DesDoc afgivet urigtige oplysninger. Hvis du skulle være så tåbelig at indsende en designansøgning i DK eller EU, så vil jeg omgåede få det udslettet med henvisning til det tidligere nævnte herunder ovenstående. Udgifterne hertil vil blive pålagt dig.

Og igen, mit projekt har intet med dit at gøre, ikke engang designet, men du må føle dig truet på en eller anden mærkelig måde siden du nu foretager disse skridt. Og det mest komiske er at du ikke forstår lovgivningen herom, eller kan forholde dig til facts, noget så simpelt som datoer.

Ak ja, kun en tåbe frygter havet.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Og vi holder her!

HIFI4ALL.DK ligger IKKE branche forum-spalteplads til kommercielle produkter jf. retningslinier for brug af forum:

Særligt vedr. branchemedlemmer (debattører tilknyttet branchen):

• Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.
  • Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til.
  • Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.
  • I øvrigt gælder at privatpersoner IKKE må ”gemme” deres tilknytning til branchen, og optræde anonymt i forummet, med det formål at promovere egen virksomhed jf. ovenstående, eller det henblik at volde skade på andre – private som kommercielle.
    Opdages ovenstående, eller fattes der mistanke herom, sanktioneres der uden undtagelse overfor pågældende.
At udføre et "DIY"-projekt som bliver fremstillet på fabrik takseres således at være et kommercielt projekt.

De stridende parter bedes undlade at gøre HIFI4ALL.DK til slagmark.

Tak og god weekend.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes