Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: køb af rørforstærker! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hei

Det er sikkert nogle af de billige forsterker fra Kina der kan spille OK, men det er viktig at du finder ud af om eierglede og kvalitet har stor betydning for dig. For mig betyder det meget, og selv om Music Angel sikkert spiller fint, ville jeg aldri købt en sånn der forsterker. Jeg køber heller ikke kopi-cola eller fake rolex. Jeg ville hellere købt en lidt eldre rørforsterker af høj kvalitet. Da kan du prøve deg lidt frem og selge den for omtrent det du gav for den, eller bytte den i en anden rørslede:-)  Gode transformatorer som er sjelen i en rørforsterker er like gode selv om de er ti år gamle. Men altså, det er mange der er meget godt fornøyd med sine forsterkere fra Kina, bare så det er sagt.

Hva slags Klipsch har du, og hvad er følsomheden?

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Ja det da klart man får det hele til 4000,-!

Fis tilbage til fjellet - hyp-hyp!

Mvh.

Og du har HØRT den siden du kan udtale dig så sikkert, eller?

mvh
Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

bhp12 skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Og du har HØRT den siden du kan udtale dig så sikkert, eller?

mvh

Nej det har jeg ikke.

Men jeg har ejet en del kineser-gejl.
Jeg har lyttet til endnu mere under egne forhold.
Jeg har lyttet til oceaner i alt.
Og aldrig har det vist sig fra en god side - ikke én. Prisen så da? Nej for du skifter i længden, og de er svære, hvis ikke umulige at komme af med.
Jo mere jeg har set og hørt - jo mere har jeg undret mig.
Masser af fæle eksempler på fejlkonstruktioner og, man tror det er løgn, pynte konstruktioner! Pynte-konstruktioner? Rør der er der af én grund - for at pynte - kun glød.
Kineserne tænker kun på én ting, penge. Jamen gør alle firmaer ikke det? Jo - men de fleste vestlige har en idé, en grundlinie som de prøver at vise i deres hifi - en sound. Ikke kineserne - der skal bare penge i kassen.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Mvh.

Måske er det en kulturforskel, men prøv at læg mærke til hvor sobert nordmanden Kjell B. prøver at redegøre for, hvorfor den kinesiske rørforstærker, han anbefaler, ikke er noget dårligt køb.

Og får han - og vi andre - smidt sådan en spand l**t i hovedet af Milu.

Jeg skammer mig  som dansker her!

Jeg har været en forholdsvis aktiv bruger på f.eks. det amerikansk baserede vintage-forum audiokarma.org og jeg må indrømme, at niveauet på hifi4all.dk nogle gange skraber bunden i forhold til, hvad man læser andre steder. På god, dansk jantelovsfacon ender det tit i personfnidder og perfiditeter. ØV.

Måske er Danmark - for indirekte at citerer Kresten Poulsgaard - for lille et sprogområde til at have sit eget hifi-forum!

Og ja, Milu, jeg så godt Smileyen, men det er altså ikke alt at en smiley kan redde.

Peter Q

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg er sådan set enig med pgrannes.

Om man så er rusk-ravende uenige om et givent emne eller ej så var det dælme ikke en alt for heldig formulering dér kære hr. Milu.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Efter at læst denne spændende tråd, må jeg nok sige, at hvis jeg var i tvivl, om jeg skulle købe den der kinesser eller ej.........

Ville jeg nok give den et forsøg, grundet kun ud fra den saglig agumentation som Nordmanden kommer med. De andre argumenter, som Milu kommer med, er jo total ubruglige!!!!

Ved jo også man får hvad man betaler for, og når noget er Billigt er der tit en grund til dette. Men faktum er jo også, at man ved Kinesser produktion, får en del mere for pengene end det ellers kendte Vestelig sager. Nogle gange kan dette skramme, især hvis man har betalt en frygtelig masse penge for et logo........

Vil lige sige, jeg selv er en lykkelig ejer af en MingDa Forforst som køre med en Sda2175, og jeg er oven ud tilfreds, ja man kan kalde mig for en ovenud lykkelig ejer af en Kinesisk forforst.

Mvh Rockmoroe 

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe

Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Mvh.

Din bemærkning er både tanke- og respektløs. Og dine erfaringer og teorier vedr. kinesergrej er fuldstændigt ligegyldige for mig og sandsynligvis også for andre uden forudindtagede meninger. Masse af seriøre anmeldere roser kinesiske produkter til skyerne. Er selv den glade ejer af en Shanling CD med rør og den sparker r..

/ Gonzo

Til top Vis Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonzo

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Lige nøjagtig pqrannes

Det sjove er, at folk på de amerikanske forums, med grej der iøvrigt får samtlige folks anlæg herinde til at ligne legetøj, er åbne for ALLE - uanset hvilket udstyr de har.

Snobber og højrøvede mennesker har vi nok af. Men netop herinde troede jeg, vi havde noget "unikt". Et sted hvor alle musikelskere og tech-nørder kunne samles og tale om musik og udstyr - vel og mærket uden at hakke ned på hinanden på baggrund af forskellige holdninger og udstyr. Det hedder trods alt Hifi4all.

Med det sagt ejer jeg bl.a. selv en kinesisk højttaler, som jeg er meget begejstret for. Her er der ikke tale om billigt asiatisk bras - tværtimod. Gode komponenter, Mundorf i delefilteret, kvalitetsuld til dæmpning internt, kabinet lavet i Italien, en god og dyr mellemtone/bas enhedm og en bånddiskant, der giver andre højttalere seriøst baghjul. Men alt det tekniske kan være ligemeget - sagen er, at den bare lyder pokkers godt. Kina eller ej!

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Hei

Det er sikkert nogle af de billige forsterker fra Kina der kan spille OK, men det er viktig at du finder ud af om eierglede og kvalitet har stor betydning for dig. For mig betyder det meget, og selv om Music Angel sikkert spiller fint, ville jeg aldri købt en sånn der forsterker. Jeg køber heller ikke kopi-cola eller fake rolex.

Hvad fanden har en fake Rolex og en billig Cola med sagen at gøre? Du tror ikke, man får ejerglæde og kvalitet ved at købe kinesisk?

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Hei

Det er sikkert nogle af de billige forsterker fra Kina der kan spille OK, men det er viktig at du finder ud af om eierglede og kvalitet har stor betydning for dig. For mig betyder det meget, og selv om Music Angel sikkert spiller fint, ville jeg aldri købt en sånn der forsterker. Jeg køber heller ikke kopi-cola eller fake rolex. Jeg ville hellere købt en lidt eldre rørforsterker af høj kvalitet. Da kan du prøve deg lidt frem og selge den for omtrent det du gav for den, eller bytte den i en anden rørslede:-)  Gode transformatorer som er sjelen i en rørforsterker er like gode selv om de er ti år gamle. Men altså, det er mange der er meget godt fornøyd med sine forsterkere fra Kina, bare så det er sagt.

Asbjørn

mine klipsch er rb 25 refence , med en ret høj følsomhed, vidst på 93 db, det er monteret et horn i dem, de kan dog ikke magte den dybe bas,så der får de hjælp af en aktiv sub;tannoy 12"  , det er det bedste sæt jeg har haft til dato, men denne tråd var jo for at finde ud af noget omkring rørforstærker,jeg har købt mine klipsch brugte, og fik anbefaldet rørforstærker, det er dog ikke fordi at min atoll in 100, ikke gør det godt nok, det gør den.

det var bare for at prøve noget andet.

og iøvrigt ; jeg skammer mig også over sproget der bruges, her forsøger man at få lidt viden om noget nyt, og så bliver folk tiltalt på en nedladen måde, jeg vil gerne sige tak for jeres svar.

og en særlig tak til vores norske venner som finder sig i tale måden

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Nightpuma skrev:
Hei

Det er sikkert nogle af de billige forsterker fra Kina der kan spille OK, men det er viktig at du finder ud af om eierglede og kvalitet har stor betydning for dig. For mig betyder det meget, og selv om Music Angel sikkert spiller fint, ville jeg aldri købt en sånn der forsterker. Jeg køber heller ikke kopi-cola eller fake rolex.

Hvad fanden har en fake Rolex og en billig Cola med sagen at gøre? Du tror ikke, man får ejerglæde og kvalitet ved at købe kinesisk?

Jeg taler kun for mig selv, og bruger de eksempler for at illustrere hvad jeg mener. Hvis andre har andre erfaringer med udstyr fra Kina, er jo alle velkommen til at dele dem. Det er ikke konstruktivt for debatten at skælle mig ud.

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

thiemer skrev:

Nightpuma skrev:
Hei

Asbjørn

mine klipsch er rb 25 refence , med en ret høj følsomhed, vidst på 93 db, det er monteret et horn i dem, de kan dog ikke magte den dybe bas,så der får de hjælp af en aktiv sub;tannoy 12"  , det er det bedste sæt jeg har haft til dato, men denne tråd var jo for at finde ud af noget omkring rørforstærker,jeg har købt mine klipsch brugte, og fik anbefaldet rørforstærker, det er dog ikke fordi at min atoll in 100, ikke gør det godt nok, det gør den.

det var bare for at prøve noget andet.

og iøvrigt ; jeg skammer mig også over sproget der bruges, her forsøger man at få lidt viden om noget nyt, og så bliver folk tiltalt på en nedladen måde, jeg vil gerne sige tak for jeres svar.

og en særlig tak til vores norske venner som finder sig i tale måden

Hej

Jeg spør dig om følsomheden fordi mange rørforstærkere behøver nogle rigtig følsomme højttalere for at spille godt. Med 93dB vil jeg tro du bør opp i måske 15W for at det skal fungere godt. Men det avhenger igen af din højttalers impedanskurve. Jo høyere og mer lige dess bedre.

Det er mulig du kan få det til at fungere med 7-8W. Da er en brugt forsterker med 300B udgangsrør en klassiker som har været lokomtivet som har drevet frem rør-renessansen de siste 20 år.

Her er et eksempel på en sån der. Det er et byggesæt som er kendt for at spille rigtig godt. Og hvis du blir grebet af trangen til at modifisere er det bare at slå sig løs.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=66477

Her er en anden forsterker fra et meget anerkendt amerikansk firma. http://http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=67291

Her er det krefter i massevis, og hvis du får presset ned prisen lidt er det en forsterker du har ganske nemt ved at selge uden at tape en masse penge.

Har du preamp eller skal du have en integreret?

Kender nogle konkrete rørforstærkere der fungere godt sammen med dine HT?

Asbjørn

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg fik ligesom dig lyst til at prøve noget rør og faldt ved en tilfældighed over en lille Audio innovans serie 300 som jeg erhvervede mig for en tusse. Den yder beskedne 10 watt. og den blev faktisk bare købt for sjov og for at prøve rørlyden. Jeg må indrømme at den noget aparte udseene forstærker har banket en del almindelige forstærkere og AI 300 forstærkeren trækker fint mine Infinity reference standard 4 højtalere.Forstærkeren spiller uhyre musikalsk, selv om den ikke er et kraftværk. Kast du dig bare ud i noget rør. du kan højest blive glad for det. Forøvrigt er en høflig tone altid det mest saglige og konstruktive i en diskusion. venligst.

thiemer skrev:
jeg har i en længere tid ønsket mig en rørforstærker , men er påbar bund når det kommer til pris og mærker, jeg er entlig godt tilfreds med min forstærker(atoll in100) men jeg har købt klipsch ht. og fik anbefaldet rørforstærker til dem ?, jeg kunne godt tænke mig at prøve det, hvad skal man vælge, hvad er leve tiden på en rørforstærker, evt. ved brugtkøb, kan man se el. høre slid på rørene?? hvad prislege skal man op i for at få noget rimelig?? nogle foreslag. prisen  må gerne være i den købevenlige ende, (ved godt at en mercedes benz amg. ikke fået for samme pris som en brugt fiat punto)

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

hej asbjørn;  integret forstærker , jeg skal lige være med , der er krontrol og forstærker dele i et , og preamp? er det så kun forstærker delen??  så tror jeg integret

ville du foreslå nogle typer til mine klipsch?? , jeg overvejer stadig om den kina rør, som nordmanden talte om er det rigtigt, prisen er jo god, og det er hans beretning også , også den norske version! .

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige nødt til at melde mig på banen her.

Jeg er rigtigt godt tilfreds, og meget glad for min Music Angel XDSE-800MKIII rørforstærker. Min CD afspiller, en Original CD-A8T med rør er forresten også Kinesisk. Så i dine ører Milu, kunne jeg forestille mig at mit anlæg vel må lyde ganske forfærdeligt... selvom du ikke har hørt det.

Min egen ringe vurdering af denne Music Angel er kort og godt, at den spiller dejligt musikalsk og med virkeligt godt greb om sagerne. Og når jeg tænker på hvor lidt jeg har givet for den, (væsentligt mindre end 4000,- kr) er jeg nærmest nødt til at knibe mig selv i armen over at man kan få så meget vellyd, i en ny forstærker tilmed, for så få penge. - Og ja, denne oplevelse er baseret på egen erfaring!

Fordi at man har lyttet til en del grej fra et bestemt land, som ikke ligefrem imponerer en, gør det vel ikke en kyndig til at agere højesteretsdommer for resten af musiksnobberiet, eller hvad??? (hvis skoen trykker nogen her, skulle de nok prøve et nummer større).

Men heldigvis kan jeg jo til enhver tid "fise tilbage til fjellet"  (AlternativAudio.no) hvor der i øvrigt bliver diskuteret i en normal og anstændig tone. Tak for det Kjell B. 

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 05:12 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne ? http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Music%20Curve-%20D2020%20 KT88.html

Sandsynligvis samme producent. Ser det ud til ihvertfald. Dobbelt rør ensretning, sandsynligvis også rør regulering. Det er da viiiildt til de penge

Selv om man nok får smidt noget moms i hovedet

Nogen der ved om den "free shipping" kun gælder almindelig forsendelse, og ikke luftpost ?

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 06:40 | IP-adresse registreret  

Kan virke som om der har skjedd en revolusjon i Kina de siste par år innen rør-hifi.

Prisene reflekterer sikkert de lave produksjons-utgiftene - og jeg ville tro en forsterker som koster 4.000 kr. fra Hong Kong lett ville ha en utsalgspris her hjemme i størrelsesorden 15.000 kr pga av krav til service, garanti og den rene avanse.

Jeg har også bemerket de nye Music Curve, og jeg kjenner et eksempel der en bestilt Music Angel preamp ble levert som Music Curve (med litt mer moderne utførelse) - så jeg ville tro det er samme fabrikk.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Den Music Curve D-2020 KT88 kan fås billigere her, medmindre at den får en hel masse bud.
Det er den samme forstærker fra samme sælger. Vinder man den til de 100,- pund som prisen starter på, kommer man alt i alt af med 264,- pund, inkl. luftpost og forsikring.

"Free shipping" som der står på on9mart's webside, er inkl. luftpost. Men eBay auktionerne er stadigvæk billigere hvis der ikke ryger mange bud på.

Det med told og moms er en satsning som man må tage med uanset om man køber forstærkeren fra direkte fra on9mart's webside eller en af deres eBay auktioner.

Jeg købte min Music Angel igennem on9mart's eBay auktioner, og produkt samt service er tiptop.

Jeg gad også godt at høre hvordan den Music Curve lyder.

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Kresten]

Jeg vil helt klart anbefale Pathos New Classic One.

Købte selv min for 5 år siden og med balanceret indgang er det en forstærker med smæk og detaljeringsgrad for den kræsne lytter

Koster omkring 15-18.000 fra ny.

er din ikke en hybrid?

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Den Music Curve D-2020 KT88 kan fås billigere her, medmindre at den får en hel masse bud.
Det er den samme forstærker fra samme sælger. Vinder man den til de 100,- pund som prisen starter på, kommer man alt i alt af med 264,- pund, inkl. luftpost og forsikring.

"Free shipping" som der står på on9mart's webside, er inkl. luftpost. Men eBay auktionerne er stadigvæk billigere hvis der ikke ryger mange bud på.

Det med told og moms er en satsning som man må tage med uanset om man køber forstærkeren fra direkte fra on9mart's webside eller en af deres eBay auktioner.

Jeg købte min Music Angel igennem on9mart's eBay auktioner, og produkt samt service er tiptop.

Jeg gad også godt at høre hvordan den Music Curve lyder.

Det man skal være klar over mht de spesielle lave priser her, er at dette er hifi-utstyr som IKKE er utviklet i samarbeide med vestlige agenturer eller ingeniør-firmaer - prisene blir altså rent kinesiske priser. Så hyggelig for oss hifi-venner at kineserne selv har lært å utvikle hifi. Det er jo forøvrig ikke mange år siden de alle lyttet på gammeldagse rør-radioer (dog kun den ene tillatte kanal) 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes