| Forfatter |
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sbcellis skrev:
Hej Asbjørn.
PX25 er jo ikke en direkte dropin for 300b. Jeg tror bl.a. der bliver problemer med glødespænding.
Men da jeg kører med dc-glød er det jo i princippet bare en diode i serie. Er der et px25 rør, du kan anbefale ? Hilsen Søren
|
|
|
PX25 er et andet rør end 300B og kan ikke settes i en 300B forsterker. Jeg har hørt PX25 ved to anledninger. Begge gange var der tale om interstage koblete konstruksjoner udelukkende med Tamura transformatorer og choker. Så vi taler her om de allere ypperste af SET konstruksjoner. Ved den ene anledning var det rør fra TJ/Full Music i Kina, den andre gangen fik jeg ikke sæt efter. Kina-rørene spillet rigtig flott.
Mvh Asbjørn.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell B. skrev:
Nightpuma skrev:
|
Det er ikke tvivl om at prisen på Music Angel er billig, så det handler mest om du vil købe en brugt Mercedes eller en ny Huyndai
Mvh Asbjørn, emigreret nordman
|
|
|
Ja men så er det jo etterhvert slik at Mercedes også kjøper mye av de finere deler fra Asia/Kina. Og så betaler man bare det dobbelte for stjernen der fremme. 
I min hjemby Tromsø i det nordlige Norge er Hyundai det mest populære merke for taxi-biler - man har bedre erfaring for lang holdbarhet (mindre feil) med Hyundai enn Mercedes i den daglige hårde kjøring.
Mitt poeng med Music Angel er at de kinesiske designere som står bak er dyktigere til å designe til god lyd enn de vestlige ingeniører som står bak f.ek.s Cayin og McIntosh re-issue (som også er produsert i Kina) - de siste lyder langt dårligere enn Music Angel.
Vi har da i høyeste grad sammenlignet Music Angel med gode single-ended konstruksjoner som Western Electric WE91 (vår egen DIY "re-issue" m/topp-komponenter) og må til vår forbauselse konkludere at Music Angel klarer seg godt i det selskap, f.eks. når den driver de klassiske JBL L-300 høyttalere med compression drivers.
:)
|
|
|
Ja, det du forteller høres jo meget lovende ud. Og mørketid og rør må da være maks kos
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak , asbjørn for dit svar, det er da fedt at vide at den jungle, er meget smuk, men øhh er der ingen farlige dyr der inde? , for så vil jeg sku` ikke ind , jeg har nok mest hang til at købe music angel , jeg skal bare lige have styr på hvilken type, og lige et spørsmål til , min aktive sub??
er der udgang til, den el. hva` gør man der?
og øhh ps: jeg har en mercedes "vito" den er produkceret i mexico  __________________ Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
thiemer skrev:
|
.... at den jungle, er meget smuk, men øhh er der ingen farlige dyr der inde? , for så vil jeg sku` ikke ind , jeg har nok mest hang til at købe music angel , jeg skal bare lige have styr på hvilken type, og lige et spørsmål til , min aktive sub??
er der udgang til, den el. hva` gør man der?
og øhh ps: jeg har en mercedes "vito" den er produkceret i mexico 
|
|
|
Å koble til aktiv sub skulle være OK. Det vil isåfall bli via høyttaler-utgangene, slik som det ellers gjøres i mange tilfelle. Sjekk at din sub har innganger for dette - det pleier å være tilfelle (jeg benytter ikke sub selv).
Ha-ha, det er med biler som rørforsterkere, å finne opprinnelsen begynner å bli komplisert - tingene er ikke som de var lenger .....Min egen Hyundai Tucson 4WD kommer visst fortsatt fra Korea, men jeg mistenker mange kinesiske deler i den.
:) __________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
|
Ja, det du forteller høres jo meget lovende ud. Og mørketid og rør må da være maks kos
Asbjørn
|
|
|
Ja, man skal ikke se bort fra at det er en sammenheng mellom energisk DIY-virksomhet og lang mørketid - selv om fruene av og til synes det går for langt. 
hilsen en nordmann fra en av fjordene (ikke fjellet)
__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror sku` at jeg tager en Hyundai, med andre ord jeg tager nok en music angel,men hvilken type?? og hvor bestiller jeg den ?? www.?? . ? hvad mener du kjell b?? 
det vil ikke belaste den at køre med aktiv sub,hvordan skal min front ht, tilsluttes når nu der osse skal en sub på?? er det højre side - / venstre side + ?? til suben? er jeg ude i nogen rod? el. hva` __________________ Thiemer
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
thiemer skrev:
|
jeg tror sku` at jeg tager en Hyundai, med andre ord jeg tager nok en music angel,men hvilken type?? og hvor bestiller jeg den ?? www.?? . ? hvad mener du kjell b?? 
det vil ikke belaste den at køre med aktiv sub,hvordan skal min front ht, tilsluttes når nu der osse skal en sub på?? er det højre side - / venstre side + ?? til suben? er jeg ude i nogen rod? el. hva`
|
|
|
Du kan bestille den her hos on9mart:
http://hi-end.on9mart.com/
Du belaster ikke forsterkeren selv om du kobler en aktiv sub parallelt med høyttalerne. Vanligvis er sub'en beregnet for to innganger, som kan kobles i mono vha en bryter på sub'en.
:) __________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har vi jo alle kinaforsterkerne samlet på at ett sted. Litt å velge i her du
Bewitch har fået kanonkritikk bla. i hifi+ som jeg setter meget høyt. Ble også product of the year i samme magasin i 2006.
Den heter Bewitch A30 http://www.brecklandaudio.co.uk/Pure%20Sound%20A30%20data%20 sheet.pdf
Og må vel være den samme som denne her: http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Bewitch%20-%206550.html
I og med at den har blevet velsignet af seriøse magasiner, og at den har mange forhandlere i vesten der selger den for over £1000, så skulle den også være ganske nem at selge hvis du skulle fortryde. Du kan også velge mellem KT88 rør eller 6550 så du kan have det lidt sjovt. Uden og have hørt hverken MA eller denne her, synes jeg dette ser ud som et godt køb for dig.
EDIT: Og Tweaker hadde visst skrevet presis det samme Vel, det gøre vel ikke noget at sige en god ting to gange
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker alle for indput, det var en stor hjælp  , Kjell b; det med tilkobling af sub , havde jeg ret højre kanal - / venstre kanal + ?? eller hvordan kan du forklare det nærmere. den Bewitch 6550 ser nu osse intresant ud , hvad ville i / du vælge?? Bewitch 6550 el. music angel ?? __________________ Thiemer
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med aktiv sub sammen med min XD-800MkIII. Min Audio Pro sub har højttalerklemmer så det er bare fra dem og til forstærkeren. Så det er bare 2 træk ledninger. Ét sæt til sub'en og ét sæt til højttalerne.
Ikke noget med at trække kabler til sub'en og så videre derfra til højttalerne... Det giver ihvertfald en vis forringelse her hos mig.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
thiemer skrev:
takker alle for indput, det var en stor hjælp , Kjell b; det med tilkobling af sub , havde jeg ret højre kanal - / venstre kanal + ?? eller hvordan kan du forklare det nærmere. den Bewitch 6550 ser nu osse intresant ud , hvad ville i / du vælge?? Bewitch 6550 el. music angel ?? |
|
|
Vel, min mening (!) er som følger:
Der er mange kina-forsterkere med pent utseende. Dessverre kreves det mer enn en pen blank kasse med mange rør for å få god lyd. Og de vestlige agenturer velger først og fremst forsterkere etter utseende (og solid ingeniørmessig konstruksjon), ikke lyd - så de forsterkere som blir testet i hifi-pressen følger denne trend. Jeg ville holdt meg langt unna, også etter å ha studert de indre komponentene.
Music Angel er spesielle forsterkere, konstruert utelukkende etter lydmessige kriterier - og skulle jeg prøve noe annet, så ville det kun være de lignende Music Curve (jeg venter på mere teknisk info m/bilder internt av disse - ble lovet meg fra Hong Kong).
Egentlig har jeg ikke lyst å kommentere ideer ut fra pene bilder på internett - det er en broget verden - vi har funnet frem til et lydmessig godt produkt.
Mht sub, se svaret fra krenzler - der skulle ikke være noen problemer - og de sub'er jeg har sett har input for BÅDE venstre og høyre kanal. Så da trenger du ikke foreta noe valg.
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Kjell B. skrev:
Milu skrev:
|
Kineser rør? Pyha - så kan du lige så godt lade være....
Mvh.
|
|
|
Nei, denne forsterkeren leveres med ekte NOS-rør, ikke kineser-rør. Bortsett fra utgangsrørene, men der er de kinesiske KT88 nå meget gode. Vi har sammenlignet med de berømte NOS GEC KT88, og der er ikke store forskjellen.
NOS-rørene som følger med er GE triple-mica 5814A og USA (varierende GE eller Sylvania) 6201 12AT7, enten black plate eller vanlig type. Særlig GE-rørene er virkelig et funn.
Fantastisk med en slik rør-bestykning til den prisen.
|
|
|
Det var ikke rørene jeg mente - det er en kineser rør forstærker. Hader dem - der er altid sparet hvor det er værst...
Mvh.
|
|
|
Nu er det sådan, at der næsten altid er sparet, også i meget kostbart udstyr...
en god rørforstærker beror sig først og fremmest på en vellydende kobling, hvor spændinger og strømme er korrekte. Gode rør og gode udgangstraffoer. Strømforsyningen har i nogen tilfælde stor betydning, også negativt. At påstå at alle kineserne er dårlige passer simpelthen ikke - der findes ganske udemærkede løsninger. Komponenter som modstande osv giver altså kun et begrænset løft, eller slet intet, hvis resten er i orden. En god overførselkondensator er dog at foretrække, men hvor finder du en rigtig god af disse i et købeprodukt?
Ville ubetinget gå efter Red Dragon på www.ebay.de
Pres ham lidt i pris - et 211 rør hører hjemme blandt de bedst lydende overhovedet og jeg er ret sikker på, at du kommer i hus med denne forstærker, tonalt passer den også perfekt til dine ht!
Men lad være med at rode i en sådan selv, der ligger formentlig ca. 1000V på anoden.
vh
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Udgangstrafoerne er Alfa & Omega.
og dem på kineusserne ser mistænktsom små ud,måske bare ringkerner,hvilket er NO-NO på en rørslæde |
|
|
måske er er det fordi det er PP, så er gabet på traffoerne ret lille, da der ikke skal løbe strøm igennem...PP kerner altid små...
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|

Der har vi nok helt motsatt oppfatning. Min (bl.a. omfattende DIY og modde) erfaring er at de passive komponenter (kondensatorer og motstander, m.m.) er viktigere enn det valgte elektroniske diagram for forsterkeren.
Komponentene internt er viktigst, dernest strømforsyningen og til slutt selve krets-diagrammet.
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
sbcellis skrev:
Ingen af dem.Gå efter Kt88 modellen.845 modellen er livsfarlig !!!!!!!!!!!!!!!!!/Søren
|
|
|
Nådada, så må man hellere lade den være.  |
|
|
400V er også livsfarligt, nu er det sådan, at man skal vælge 845 fra pga lyden, og i stedet vælge en 211.
2A3 bliver formentlig for slank som SE til dine ht
En 300B SE kan spille godt, men du kommer meget længere med en 211
vh
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell B. skrev:
|

Der har vi nok helt motsatt oppfatning. Min (bl.a. omfattende DIY og modde) erfaring er at de passive komponenter (kondensatorer og motstander, m.m.) er viktigere enn det valgte elektroniske diagram for forsterkeren.
Komponentene internt er viktigst, dernest strømforsyningen og til slutt selve krets-diagrammet.
|
|
|
har du erfaringer med helt andre koblinger og ikke kun skifte rørtyper? Udganstraffoen er den vigtigste komponent, rørenes kvalitet har også betydning. Kinesiske 300B og 211 lyder dog aldelses fremragende.
Har selv lavet flere SE amps og må sige, at koblingen betyder ufattelig meget. Hvorom alting er, så fatter jeg ikke, at kinesere partout skulle være dårlige. Ville selv skifte udgangstraffoen, men en 211 kan lyde fremragende på en selv meget middelmådig kerne. En 300B og 2A3 SE skal du pusle om, bare for at få det til at spille hæderligt. Lavede en 300B efter et hav af forsøg med nogle at de bedste stumper, Riken, Jensen fotoflash, amorfkerner osv, og den bedste kobling jeg havde hørt til dato. Til sammenligning spillede en kineser modded til 211 på nogen måder bedre. Nu skal den have en ny kobling - triodekoblet E810F og en løftet katode 12B4 - samt et par Tamura amorfkerner, så bliver det i al beskedenhed en af de bedste forstærkere på planeten...for ca. 15.000 dkr total vel og mærke...
vh
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
thiemer skrev:
hvad ville i / du vælge?? Bewitch 6550 el. music angel ?? |
|
|
Ud fra hvad jeg kan se af lytteindtrykkende, er der tale om to helt forskellige "skoler" af rørforstærkere. Music Angel har "klassisk" rørlyd. En generelt lidt farvet mellemtone, som vil live gevaldigt op på billigere signalkilder. Især lidt kølige og grumsede CD afspillere.
Bewitch er et helt andet "bæst". Tilhængere af "klassisk" rørlyd, kan simpelthen ikke lide den. De mener den har for lidt "farve". Men dem med topklasse signalkilder, roser den for dens åbenhed og klarhed, og sans for musikkens fineste nuancer.
Så valget er dit, og afhænger nok af dit grej, og din personlige smag. For nogle vil jeg tro, at Music Angel vil være det "sikre" valg. Jeg har dog fuld tillid til mine "frontends", og har bestilt en Bewitch .
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej theimer
jeg har en Mingda MC368B rørforstærker, med KT88 rør. 25 kg vægt, som stammer fra store udgangs trafoer og strømforsyning, alt er hardwiret og fra bedste skuffe.
Mingda er iøvrigt kult i Norge, efter en ombygning eller modificering til Mingda nordic
jeg har haft den i over 1 år , og den har tjent mig vel, uden den mindste fejl eller mislyd, og kan uden problemer trække en tung 3 vejs højtaler 87 db, 4 ohm belastning (dynaudio audience 82, har prøvet flere fine og dyre us forstærkere som ikke fik meget lyd ud af denne højtaler) og så lyder den altså rigtig godt specielt med pladerspillerlyd
så det er ikke alle kina forstærkere der er noget l**t iflg en mindre skare der er kina hadere af princip  __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |