Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: køb af rørforstærker! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hei Thiemer

Du bliver vel mere og mere forvirret nu bewitch, music angel, red dragon, ming da, 211 rør, tamura amorfkerner, triodekoblet e810f, løftet katode 12b4, pp, se amps. Welcome to the jungle

Jeg synes det høres fornuftig ud at lytte til Kjell her. Han har personlige gode erfaringer med Music Angel. 211 er måske en litt heavy intro til rør?

Hvis du kan holde til lidt mer uden at du mister helt tråden, her er et bilde jeg godt kan lide:

Tadman: Alt jernet du ser er Tamura  Er det ikke smukt. Det er det beste anleg jeg har hørt pt.

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Jeg synes det høres fornuftig ud at lytte til Kjell her. Han har personlige gode erfaringer med Music Angel.

Og ??? Der er kommet flere gode forslag her. Hvad med at lade Thiemer selv drage sine konklusioner

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Nightpuma skrev:
Jeg synes det høres fornuftig ud at lytte til Kjell her. Han har personlige gode erfaringer med Music Angel.

Og ??? Der er kommet flere gode forslag her. Hvad med at lade Thiemer selv drage sine konklusioner

Hei

Og hvad med at lade Thimer tale for sig selv 

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Tweaker skrev:

Nightpuma skrev:

Hei

Og hvad med at lade Thimer tale for sig selv 

Mvh Asbjørn

Det klarer Thiemer tilsyneladende fint selv, og klarer sikkert også den endelige beslutning selv.

Ikke mere om det herfra.

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

tak for jeres mange svar,  jeg har dannet mig min egen mening om hvordan jeg syntes at go` lyd skal lyde, men med rørforstærkere er jeg på glat is, her har jeg ikke meget erfaring, hvilket denne tråd har hjulpet mig med, jeg er kommet frem til valget mellem to forstærkere nemlig ;bewich og m.a , nu må jeg bare lige vælge en af dem, det kan godt blive rigtigt svært uden at have hørt dem, men med klipsch , thule cd 100, audioguest kabler , nad 585dvd, (kun til film)  hvad ville i tro var det rigtige valg, der bliver skrevet at MA. er nok det sikre ,typiske valg, lyder som en rør?? bewich lyder måske bedre på anlæg i en højre klasse, ?? højre klasse ?? hvad bevæger vi os op i her?? nogen foreslag el. kommerntar til dette?? & så lige en komentar her fra ang. bill. ;; asbjørn måske spiller det godt, men det roder da lidt

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for nogle Klipsh`er du har ?

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

klipsch rb-25 + tannoy aktiv 12" sub.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Okaaay, dem kender jeg godt. Hørte dem spille supergodt på en 2A3 forstærker. 2A3 var iøvrigt salig Paul Klipsh`s yndlingsrør, så måske denne kunne være en ide ? Er lidt dyrere end 6550`eren. De 2x15 burde være mere end rigeligt, især når du har subwooferen http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Bewitch%20-%202A3.html

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

thiemer skrev:
tak for jeres mange svar,  jeg har dannet mig min egen mening om hvordan jeg syntes at go` lyd skal lyde, men med rørforstærkere er jeg på glat is, her har jeg ikke meget erfaring, hvilket denne tråd har hjulpet mig med, jeg er kommet frem til valget mellem to forstærkere nemlig ;bewich og m.a , nu må jeg bare lige vælge en af dem, det kan godt blive rigtigt svært uden at have hørt dem, men med klipsch , thule cd 100, audioguest kabler , nad 585dvd, (kun til film)  hvad ville i tro var det rigtige valg, der bliver skrevet at MA. er nok det sikre ,typiske valg, lyder som en rør?? bewich lyder måske bedre på anlæg i en højre klasse, ?? højre klasse ?? hvad bevæger vi os op i her?? nogen foreslag el. kommerntar til dette?? & så lige en komentar her fra ang. bill. ;; asbjørn måske spiller det godt, men det roder da lidt

Jeg mener at MA er et godt kjøp da den rett og slett lyder som rør - den gode behagelige mellomtone. Ganske forskjellig fra den typiske kina-forsterker designet i Vesten. Den veier 26 kg pga tunge trafoer, effekt 2x65W og har en gjennomført dual mono-konstruksjon. MA benyttes også av Klipsch-eiere. Selv har jeg jo ikke hørt Bewitch - kun studert den interne oppbygning på bilder. Forstår godt problemet med å velge.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

thiemer skrev:

Ja skal man på jagt efter den hellige gral, er det visse hensyn der må settes til side

Mvh Asbjørn

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
thiemer skrev:

Ja skal man på jagt efter den hellige gral, er det visse hensyn der må settes til side

Mvh Asbjørn

sådan er det vel,  hvis det spiller lige så godt som det fylder, så... må  det være godt

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Sådan en Music Angel lyder som et spændende bekendtskab ... måske man skulle investere i en, så'n bare for sjov skyld 

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Nogen af jer der har hørt denne?? den er bedre end mange af de sidst nævnte

Rouge Audio Cronus Integrated -- Positive Feedback Online "Writer's Choice Award"

koster kun 12K
MVH
Don

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Hej

Rouge Audio Cronus Integrated -- Positive Feedback Online "Writer's Choice Award"

koster kun 12K
MVH
Don

Rogue reklamerer med ultra-high tolerance metal film resistors, polypropylene capacitors, etc.

Med andre ord - et high-end produkt av den type vi har hatt de senere 20-30 år og som det går 13 av på dusinet.

Jeg tror Music Angel er noe annet pga en annen populasjon passive komponenter - prisen har ingenting med lyden å gjøre i dette tilfellet - mange komponenter som er anvendt i Music Angel finner man ikke i andre typer moderne forsterkere. Det er den eneste grunn til at jeg anbefaler den. Jeg ville kjøpt Music Angel om den så kostet 3 ganger så mye.

Min mening: Foretrekker man (den tynne analytiske) lyden i de gjengse kina-forsterkere og vestlige forsterkere så styr unna Music Angel. Føler man at moderne high-end mangler noe vesentlig i presentasjonen av klang og atmosfære, så prøv Music Angel. Jeg har vel knapt hørt en eneste annen rørforsterker som ligner - de moderne rørforsterkere er jo lydmessig ganske lik moderne transistorforsterkere. Så trenger man ikke til rør i det hele tatt.

For de som har hørt Audio Note, så er lyden i Music Angel ganske lignende.

marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Kjell B. skrev:

don dario skrev:

Hej

koster kun 12K
MVH
Don

Rogue reklamerer med ultra-high tolerance metal film resistors, polypropylene capacitors, etc.

Med andre ord - et high-end produkt av den type vi har hatt de senere 20-30 år og som det går 13 av på dusinet.

Har du hørt den?

Andre, der har hørt den, er da ret positive, bl.a.

http://6moons.com/audioreviews/rogue5/cronus.html

http://www.positive-feedback.com/Issue21/rogue_cronos.htm

http://www.audioreview.com/cat/amplification/integrated-ampl ifiers/rogue-audio/PRD_336473_2717crx.aspx

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

marlowe skrev:

Har du hørt den?

Andre, der har hørt den, er da ret positive, bl.a.

http://6moons.com/audioreviews/rogue5/cronus.html

http://www.positive-feedback.com/Issue21/rogue_cronos.htm

http://www.audioreview.com/cat/amplification/integrated-ampl ifiers/rogue-audio/PRD_336473_2717crx.aspx

Helt klart en viktig og riktig kommentar - jeg har jo ikke hørt den selv.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes