| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den blev efter sigende sendt onsdag i sidste uge så den burde være her i dag eller i morgen, men han er platiniumsælger med over 1000 salg så
jeg er ikke særligt nervøs....
Men det er strengt at skulle vente....
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Den blev efter sigende sendt onsdag i sidste uge så den burde være her i dag eller i morgen, men han er platiniumsælger med over 1000 salg så jeg er ikke særligt nervøs.... Men det er strengt at skulle vente.... |
|
|
Ja det burde være ok. Jeg er sikker på at du har den i morgen eller Tirsdag, så er det bare med at komme i gang med at lytte, til rørenes skilkebløde gengivelse.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt underligt med Tyskland, deres postvæsen må bestå af meget langsomme eller paralyserede personer, det atger ofte længere tid for en
pakke fra Tyskland end en pakke far f.eks. New zeeland....
Tysk effektivitet ????
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nja det er når pakken kommer til danmark, så skal den først til kbh vidst... også skal postdanmark jo lige have den på lager osv
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Nja det er når pakken kommer til danmark, så skal den først til kbh vidst... også skal postdanmark jo lige have den på lager
osv  |
|
|
Det skal de vel også med pakker der kommer længere væk fra, men det er stort set hvergang jeg køber noget i pølseland så bevæger pakken sig
med under 10 km i timen på vej herop, den har nu været 7 døgn !!!! undervejs den kunne have været spændt fast på skjoldet af en skildpadde og
stadig komme før frem....
Det tyske postvæsen stinker langt væk af sløvhed og apati...
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
techtrino skrev:
Nja det er når pakken kommer til danmark, så skal den først til kbh vidst... også skal postdanmark jo lige have den på lager osv  |
|
|
Det skal de vel også med pakker der kommer længere væk fra, men det er stort set hvergang jeg køber noget i pølseland så bevæger pakken sig med under 10 km i timen på vej herop, den har nu været 7 døgn !!!! undervejs den kunne have været spændt fast på skjoldet af en skildpadde og stadig komme før frem....
Det tyske postvæsen stinker langt væk af sløvhed og apati... |
|
|
Er pakken kommet?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ men jeg har fundet ud af hvorfor....
Den er sendt med DPD og de skider åbenbart privatkunder en lang marsh......
I dag har jeg vente på dem siden klokken 8 og der er ikke dukket noget op endnu selvom de ifølge deres website ville komme idag...
De lægger heller ikke en seddel i postkassen når de forgæves forsøger at aflevere en pakke, næ de sender et postkort via postdanmark, det er
nok for at sikre at det når frem....
Min kone har barsel for tiden og der er altid nogle hjemme...
Jeg har efterfølgende søgt lidt på nettet og har fundet side op og side ned om utilfredse kunder, det er ikke noget der lover godt...
Den skulle i følge planerne komme inden klokken 16 idag, men jeg er godt nok begyndt at tvivle voldsomt på om de overhovedet gider levere
pakker til private...
Hermed en advarsel til alle om ikke at benytte DPD....
Jeg vil kontakte den tyske sælger lidt over 16 og informere ham om problemet og enten få mine penge tilbage eller få ham til at sende med DHL,
uden extra omkostninger for mig naturligvis...
Jeg vil opdatere senere i dag og samtidigt op rette en tråd i det relevante forum og advare andre mod DPD..
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Den er sendt med DPD og de skider åbenbart privatkunder en lang marsh......
|
|
|
DPD!   
Har kun dårlig erfaring med dem!
Fra DPD:s website:
"Perfect shipping with DPD.We make shipping as easy as possible for you."
Jeg kan konstatere at der opfatinng kring "as easy as possible for you" er vildt forskelige fra min. F. eks. så synes jeg ikke det er nemt at behøve ringe dem 4 ganger, heller ikke at det skal tage mindre end 24h for en pakke fra Sverige til at nå DPD og siden halvanden uge inden DPD har fåt den leveret og det til en firma der nogen kan ta emod pakker 24/7!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige siddet og talt med DPD og fik at vide at chafutten ikke havde i sinde at vende om og køre tilbage mod Aabenraa, så skal jeg da lige love
for at Claus-dk blev lidt mopset og fortalte at den pakke var altså meget vigtig og at jeg havde taget fri fra arbejde for at sidde og kigge ud af
vinduet og vente på en pakke som aldrig, hun svarede så at hun havde fået chafutten til at vende om og faktisk udføre det arbejde han får løn
for..... Og at pakken ville være fremme inden 17.......
Men nu må vi jo se, jeg synes deres troværdighed ligger meget lavt lige i øjeblikket...
Jeg synes eddermukme det er en elendig service de yder, de siger ydermere at de har været her den 7/2 hvor min kone som har barsel har været
hjemme hele dagen, så de lyver også deres kunder lige op i ansigtet, flot måde at drive en virksomhed på......Nå jeg har lidt travlt jeg skal
forberede tråde på en masse internet forums omkring DPD for det her cirkus vil jeg sq ikke finde mig i.....
Postdanmark med alle deres fejl og mangler er lysår foren DPD efter min mening...
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kom så heller ikke inden 17 for chaføreren gad ikke......
Jeg er rystet over denne ligegyldighed overfor kunder, betalende kunder vel og mærke, hvad har det firam dog gang i ???
Jeg blev så lovet at den kom frem i morgen, men det vil jeg sq se før jeg tror på det.......
Hvor er jeg dog træt af det l**te firma, de skulle skamme sig...
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sæføllig er forstærkeren blevet ødelagt under transporten også.......
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fandeme surt, føler med dig.
Det er utroligt som virksomheder kan slippe afsted med at skide på deres kunder! Kan se her på sitet at det er rigtig slemt med de der DPD. Der må da være alskens tv-forbrugerprogrammer man kan henvende sig til, og få dem til at gå det efter i sømmene?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kontaktet KONTANT, så må vi jo se om det bliver til noget....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wtf... DPD har da ansvar for at levere til tiden og levere varen i samme stand som da de modtog den... Hmm er ikke sikker på hvordan ansvaret er overgået, men uanset hvad så er du berettiget til erstatning af sælger, som minimum negativ erstatning, dvs. du skal stå som om handlen aldrig var blevet indgået.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der da endelig nogle gode nyheder....
Jeg har med hjælp af en yderst flink og rar tysker fået loddet komponenterne på og nu virker den faktisk, den er i øjeblikket ved at varme lidt op
gennem mine dt880, jeg vender tilbage med flere indtryk, for NU SKAL DER LYTTES...
Tak for alle jeres pæne ord....
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det dessvære for ofte at tingene bliver ødelagt under transporten, det er sgu for galt. Såfremt du render ind i flere problemer med den, skal jeg gerne hjælpe dig. Nå men hvad er dit første indtryk af lyden?
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er meget detaljeret, men med mine dt 880 er den en smule siblant (sssshhh på s'erne). Jeg har dog ikke haft den sat til en rigtigcdafspiller
kun min ipod via dock og jeg har en mistanke om at det er i dokken det er galt...
Jeg hørte lidt Søs Fenger på den og det er ligesom om at stemmen har mere "glød" og varme, den er ikke så basset som jeg troede at rør var,
men det skyldes nok nærmere min uvidenhed om emnet, end forstærkeren som sådan...
Mine Gradoer lød på en eller anden måde mere behagelige, lidt ligesom før, lidt varmere, men på en anden måde ikke varmere sådan rigtigt,
mere blød som fløjl, hvor de før havde karakter af cowboybukser.....hvis det giver nogen mening ??
Det er skisme svært at skrive om lyd specielt nå det er sådan nogle subtile forskelle det drejer sig om
Den enste ulempe der er ved den er at den er grim, det siger min kone ihvertfald, men hvad forstand har hun på det ???
Desværre er jeg nok nød til at give hende ret, men det rager mig en bønne med udseendet...(tror heller ikke det er så vigtigt for hende, bare se
hendes mand....)
Jeg prøver senere at få den sat sammen med en "rigtig" cd afspiller eller rettere min lidt ældre sony dvd, men lige nu er det ved at være tid til at
lillemanden skal spise og så skal der leges indtil han skal sove ved 19 tiden...
Mange tak for dit generøse tilbud, jeg håber ikke det bliver nødvendigt, men det er jo guld værd med noget viden i baghånden....
Heldigvis er det første gang jeg har haft nogle former for problemer med ting der er blevet sendt til mig fra ebay...Men det har godt nok været et
par trælse dage for mig (og mine omgivelser)......
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg jo så haft nogle timer med min nye forstærker og jeg synes den største forskel fra hvad jeg er vant til at høre på er blødheden i lyden,
sgat på en anden måde jeg ville kunne lytte i flere timer uden at blive træt i roen, det sjove er at lyden ikke er blød fordi detaljerne mangler elle
dynamikken er blevet med mindre udsving, den er bare mere blød og behagelig....
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Nu har jeg jo så haft nogle timer med min nye forstærker og jeg synes den største forskel fra hvad jeg er vant til at høre på er blødheden i lyden, sgat på en anden måde jeg ville kunne lytte i flere timer uden at blive træt i roen, det sjove er at lyden ikke er blød fordi detaljerne mangler elle dynamikken er blevet med mindre udsving, den er bare mere blød og behagelig.... |
|
|
Hvor er det rigtigt beskrevet Rør er og bliver den bedste måde at lytte til musik på.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gået lidt og funderet over en bedre analogi til at beskrive rørlyden:
Det er ligesom forskellen på et høvlet brædt og et brædt slebet med fint sandpapir, begge er glatte og dejlige, men det fra sandpapiret er også blødt
når man rører ved det og giver derved en mere fuldendt nydelse....
|
| Til top |
|
| |