Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: pick up anbefaling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

da jeg kan forstå på debatten her at den sme series IIIs ikke var et godt macth har jeg nu en linn basik plus på vej.

Hvad vil i så til denne arm anbefale af pick up??

Vi kan jo sige at prisrammen er max kr. 2000,- brugt/ny

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 November 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

En prisrimelig kombination kunne være denne: Audio-Technica AT33PTG Prestige, som kostede ca 10.000 i Tyskland for få år siden. Kan fåes hos Audio Cubes 2 til en vanvittig lav pris i øjeblikket http://www.audiocubes2.com/brand/Audio-Technica/product/Audi o-Technica_AT33PTG_Prestige_MC_Stereo_Cartridge.html

Virkelig top lyd, på niveau med Shelter og lignende.

En RIAA der kan indstilles til dens 20 ohms impedans, som også er et fund til prisen http://www.tekni-fi.dk/php/varedetail.php?vareID=270%20& &%20producentID=42

Jeg er ked af at genoplive sådan en gammel tråd, men Tweaker kan du sige lidt mere om denne PU?

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 15 November 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
jeg er snart ejer af en Linn Sondek LP12 (ældre model) med en SME seris IIIs tone arm. Hvad kan i anbefale af pick up til denne kombination?

Siden du ikke har fått særlige aktuelle råd til hva som passer til din Linn med SME III så skal jeg fortelle at det er et hav av vellydende pickups til denne - du må bare søke innen vintage MM-modeller pluss vintage elektret som Micro-Acoustics.

Med de beste typer vil du oppleve en vellyd som ingen moderne moving coils kan gjøre etter.

Jeg vet om svært mange mennesker som har kjøpt disse moderne moving coils og meget dyre moderne verk/tunge armer i prisklasse 20.000 - 50.000 kr, og som deretter har avsluttet sin LP plateavspilling, og istedet gått over til CD. Jeg fatter ikke hvorfor denne moderne sterile klang eller splashy diskant skulle være et mål.

Selv er jeg eier av Shure M91 ("V15 II") retippet med moderne low mass fine line diamant, og som et alternativ med klarere lyd: Micro-Acoustics MA-282e. Sistnevnte spiller med den punch og dynamikk kun de gamle keramiske hadde, men i tillegg moderne mikro-detaljer.

Dette er det område du bør utforske.

Og ikke bry deg om de råd du får fra eksperter/hifiblader - de tester kun det som er consensus i dagens produksjon - og de setter low compliance/stive pickups på lette armer og kan så fortelle om  den fantastisk intelligente konklusjon at de lette armer er dårlige. Naturligvis er de ikke dårlige hvis en høykompliant pickup monteres.

Til og med van den Hul sier han foretrekker høykompliante pickups på lette armer, han har passende modeller - de starter visstnok over 10 000 kr. Alternativet er så vintage-modeller med low mass nude diamond tip - ingen moderne MM'ere er gode nok.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes