Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HiFi Udstilling: Lyd & Billed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Forresten også en rigtig fed Dab fra Harman Kardon, som man desværer ikke kunne hører med det tradionelle blå lys...
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har også været til udstilling. Det var virkelig super! Som sagt var Hifiklubbens Dali/Denon biograf super. Det lød virkeligt fedt. Jeg var ldt skuffet over Linns Akkurat setup - det lød lidt kedeligt!

Bedste stereo lyd - selvom der ikke var meget stereo -  går til Expert der med H/K Signature på et sæt Infinity Prelude. Det lød bare fedt!

Det var bare en super udstilling. Utrolig godt med 19 rum!

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jamen så er der jo grund til at glæde sig til imorgen.

Der skulle ikke tilfældigvis have sneget en CRT projektor ind? Håber på kunne se noget LCD vs. Plasma vs. DLP Proj (og ikke bare X1) vs. LCD Proj om ikke andet.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Spindle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Det bedste billede var/er ubetinget det Pioneer, med demostation af D-VHS!

D-VHS i 1080i fik de andre dvd demonstrationer til at ligne vhs når det er allerværst.

Jeg var skuffet over at man brugte de kedlige dvd video koncerter (Diana Krall bl.a), ikke for at glemme Eagles "Hell Freezes Over" - for 117 gang var for klamt - find dog på noget nyt.

Til top Vis Spindle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spindle

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

D vhs!? Hvad hvor???  Jeg håber virkelig ikke jeg er gået glip af det!!!!

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok erkende mig en smule uenig i ret mange iagttagelser.

Klart bedste billede stod midt på udstillingen i form af et Loewe DLP TV som var uhyggeligt velopløst og skarpt, i en størrelse som uden videre kunne hamle op med selv en ret stor projektor.

Bedste stereolyd kom fra de små Linn Katan som spillede både stort, bredt, musikalsk og dynamisk, men til gengæld er jeg enig med Raskolnikov i at Linn´s store, svinedyre surround setup var et stort flop.

Bedste surround til prisen må absolut være Dali Suite med NAD receiver og DVD. Det var meget sammenhængende og musikalsk, men manglede måske en smule strøm for at få det maksimale ud af højtalerne.

Til gengæld var jeg næsten ligeså skuffet over det store Dali/Denon setup som Linn´s setup, forstår godt dem som ville kunne retfærdiggøre en konto udskrift på over en kvart mille.

Ellers var det en ganske ok messe, som vi gerne ser nogen flere af her i Jylland.

MVH
Jacob V

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

var der nogle der så D-vhs? Eller har jeg eller andre misforstået noget!

Jeg syntes Linn spillede godt..Dali spillede bare en tand bedre!

Loeve Dlp var da ok, men farverne og skarpheden kunne slet ikke hamle op med projekterne! Derudover er det en kæmpe kasse at have ståndende! Men det bliver spændende når der kommer nye flade Dlper som plasma som Thomosen fortalte mig vil komme til dk om 2,5 år...

Linn setup med små reol ht. til 8.500; kr stk- spillede også rigtig godt i forhold til prisen! Og jeg tror jeg skal ned og låne de kabler de kørte med!

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg syntes Linn spillede godt..Dali spillede bare en tand bedre!

Loeve Dlp var da ok, men farverne og skarpheden kunne slet ikke hamle op med projekterne! Derudover er det en kæmpe kasse at have ståndende! Men det bliver spændende når der kommer nye flade Dlper som plasma som Thomosen fortalte mig vil komme til dk om 2,5 år...

Linn setup med små reol ht. til 8.500; kr stk- spillede også rigtig godt i forhold til prisen! Og jeg tror jeg skal ned og låne de kabler de kørte med!

Det lille Linn setup var altså 8500kr for et sæt. Fantastisk hvor meget lyd man fik for pengene. Med hensyn til projektorerne er det nok en smags sag men så længe kvaliteten stadig er bedre på et traditionelt TV (om ikke så stort), foretrækker jeg klart det frem for en projektor, og det Loewe gjorde det så absolut hæderligt.

Der var vist godt nok noget D-VHS på Pioneer´s stand, som for resten havde noget nær udstillingens værste lyd, nok kan de lave DVD afspillere og måske også receivere, men højtalere burde de holde sig langt fra. Jeg synes dog at savnet af Audiovector og Arcam var meget stort og det overraskede mig rigtig meget at det lille Dali Suite leverede så god surround lyd.

MVH
Jacob

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

D vhs Damn!!! Det ville jeg gerne se! Det så jeg ikke...Ok 8.500; kr for et sæt, ja så var lyden rigtig god! Ja det kan godt værer at et CRT alm. tv gør det bedre...men det er sku lidt noget andet oplevelse at se noget på en projekter!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:

Jeg har også været til udstilling. Det var virkelig super! Som sagt var Hifiklubbens Dali/Denon biograf super. Det lød virkeligt fedt. Jeg var ldt skuffet over Linns Akkurat setup - det lød lidt kedeligt!

Bedste stereo lyd - selvom der ikke var meget stereo -  går til Expert der med H/K Signature på et sæt Infinity Prelude. Det lød bare fedt!

Det var bare en super udstilling. Utrolig godt med 19 rum!

Alt i alt var alt lyd på den messe noget l**t efter min mening. Akkurate setuppet kom ikke igang det var enten ikke nok effekt eller også slugte rummet det hele, jeg er helt enig med dig hendimod KEDELIGT. Dali have løst bas problemet med at skrue helt op for subberne og hæve delefrekvensen til 120hz lød det til og det øddelage alt musikken det var slet ikke til at holde ud, lol de forskellige film have samme bulder kapov på sekvenserne og erick clapton læspede.

De 2 store rum Dali og Linn Akkurate skuffede begge efter min mening.

Efter lukketid fik jeg og nogle venner lov til at voldtage linn setuppet i en times tid det var kanon Desperado gik igennem, men så meget dynamik og smæld i skuddene at man blinkede med øjene. Jeg glæder mig til at høre det nede i Scala i et bedre rum.

En ting der imponerede mig vildt var nogle lydeffekter i Akurate rummet Saving privat ryan starten Normandiet her hvor bølgerne gik på stranden og det vuishhh fra vanden mod strandbreden fortsatte ud forbi højtalerne hvor ingen højtaler var, altså lyd længere ude til venstre end der hvor vendste højtaler står, det var skuimponerende.

Bedste lyd var til pengene var 100% sikkert linns lille rum med Classisk mouvie system det rockkede igennem til pengene og billedet med den pioneer plasma skærm var kanon. Rega var en perle synd flere folk ikke tøffede der ind Kim larsen have sjæl i stemmen. Linn's lille rum med Kataner var også helt fint.

TC have et imponerende billede en skam de spillede på Thule for det er dæleme helt udynamisk, men til pengene svarende til mindre en prisen dalifronterne eller Akuraterne have TC en hæftigt surround system til prisen.

Rum med bedst varme var Expert med Harman kadon udstyret 20 velvoksne forstærkere varmede godt op i rummet.

Men alt ialt sjovt med en messe og godt der var så mange nørder at snakke med når lyden skuffede lidt.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Bedste lyd.... Jeg er SLET ikke enig...

1. pladsen - Det overraskede mig en hel del, da jeg var 100% sikker på at det var scala der ville leverer denne - men ak nej, det var det ikke... Confused det var overraskende Tape Connection... med Audio Aeros Prima samt SA2K højttalere... lidt "fusk" var der dog med... systemprisen blev opgivet til 50.000, men der blev ikke nævnt noget om Argento's top-of-the-pop's sølvkabler blev brugt og så holder prisen jo slet ikke...! Men f**k det... absolut bedste lyd på messen... Clap  altså når vi snakker bedste lyd...

2. pladsen mener jeg er delt mellem opstilling med Rega og Scala med deres lille stereo-setup for enden af den store hall...

Og ja - som tidligere nævnt i denne tråd  - Scala's surround setup til 400.000 (+ en sjat) var faktisk tam og belastende spids i lyden... det var synd... Confused det burde kunne gøres (langt) bedre...

Surround... tjaaa... alle dumpede med et brag... Dead Det kan gøres bedre... kom nu ind i kampen... Den bedste surround på messen var dog Dali, men hvofor helved spænde en f**king integreret forstærker (fra Denon) foran... Dali fortjæner LANGT bedre...

Det sjove ved denne messe er, at den beviser, at det ikke altid er prisen der bestemmer kvaliteten og ikke mindst musikaliteten af et anlæg/setup...

Knudsen

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

jeg har også en lidt blandet oplevelse af udstillingen...
det 150" lærred med en NEC (?) projektor til 35k gav et meget flot billede efter min smag, men i det rum var det også kun billedet jeg kunne lide. DLS højttalerne sagde mig ikke en s**d, de spillede da men ikke med samme "glæde" som jeg havde forventet.

da jeg var inde hos Loewe var der ingen af de 3 (?) sælgere der kunne tage sig sammen til at sætte gang i den dvd der var i maskinen i det store tv, det gad jeg ikke se på så jeg gik igen. men sælgerne vidste absolut hvad de talte om, uden at favoriserer deres egne produkter så meget at man var ved at brække sig. Det er der ellers mange sælgere der er gode (dårlige) til.

hos SA/Primare sad jeg i 45min og lyttede på de små ht i surroundsystemet, primært fordi de spillede på en SE200 sub, og så ville jeg lige høre de forskellige ting sådan en nu kan når jeg ikke selv har mulighed for at teste i større lokaler end mine åhh så skønne 9,3m2. og da jeg så spurgte om jeg kunne få lov til at høre SA7K'erne fik jeg svaret at dem havde de lige hørt og de ville sætte dem til igen kl 1600 (da var kl 1510) og så skifte hver time som de havde gjort hele dagen ??? det gad jeg ikke finde mig i, så jeg tog hjem igen.

Hos harman K. var gutten lidt for hurtig til at springe i numrende, jeg kan godt lide at høre alle genrer i en demo, men helst mere end 1,5minut... de spillede da fint (prelude) og de små kappaer (mener jeg det var) var også meget overbevisende... flot.
Og så er jeg kommet lidt tættere på at kunne lide harmans nye stil, man kan jo slukke for alt lyset, undtagen det meget skarpe blå lys ved tænd/sluk knappen.

De små Linn ht spillede også flot, men rummet var kedeligt og musikken ligeså, så jeg kiggede lige lidt på Clic møblerne, som jeg synes er virkelig flotte og så gik jeg igen. Linn biografen skuffede fælt, jeg har normalt intet imod linn men det her var bare ikke godt nok til prisen. Jeg må en tur i Scala en dag og se om de kan gøre det bedre.

Pioneer rummet viste det (efter min mening) absolut pæneste billede på Plasma, smukt smukt billede, jeg må se at få skrabet de små 85k sammen det koster sådan et 50" tv. så får man vel en gratis dvd med i købet
Lyden var kedelig, men jeg blev lidt ekstra tid for at se lidt tv.

i Klubbens store lokale var det meget synd at de ikke havde noget lærred, MEN det var rart at se en projektor på en alm væg, som er den stil jeg vil starte med når jeg køber projektor jeg tvivler på at få råd til et lærred lige i starten. højttalerne spillede forrygende, god dynamik, åben lyd. Jeg fik lyst til at blive derinde i meget lang tid. men jeg havde desværre en aftale her i odense, så jeg måtte videre.
En af de andre af Klubbens rum, det med "surround med 2 højttalere" var enormt kedeligt, men de klarede nu opgaven ok de B&W'er (var det ikke 600s3) og filmen er cool - "Speedway" - den fik jeg lyst til at købe... men ingen penge

Men alt i alt synes jeg turen (og de godt 350kr jeg brugte på turen) er godt givet ud, det var turen værd meen ikke ret meget mere. Hvis udstillingen bliver gentaget næste år, så kommer jeg helt sikkert igen. de gjorde det nu alligevel godt, vi har brug for flere messer/udstillinger i dk.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Fed messe - jeg er dog ikke helt enig i de kommentarer der er til billed/lyd herinde. Fedeste billede må gå til TC med det kæmpe lærrede - Ringenes herre 2 var utrolig på det store lærred. Lydmæssigt var den største f**k up da det elendige  Linn skrammel til kr. +400.000 - det lød totalt uinteressant og åhh...så Linn neutralt . Utroligt at sådan noget skrammel kan koste så mange penge. 

Næstdårligste lyd må gå til TC's primare/SA setup med totalt ringe lyd på de søde Corrs piger, hvor stemmerne flød sammen i en omgang sødsuppe     

Bedste sound går helt klart til.....Dali/Denon hvor især Dali imponerer med MS5 setuppet. Sjældent har jeg hørt så meget kontrolleret punch, dynamik, kontrol og sammenhæng i lydbilledet. Centeren gled blødt ind imellem fronterne - jeg blev siddende en times tid og snakkede lidt med den flinke fyr fra Dali. Konen syntes også det lød fantastisk, men beklagede sig selvfølgelig over prisen

Hun må selv købe garn i et par år, men hvad gør det ?

Jeg har fået en ny HT favorit og den hedder Dali Euphonia MS5 - super højttaler.

Dali/Denon setuppet var alt hvad Linn ikke var - og ca. til den halve pris

Jeg støder sikket et par stykker herinde, men det mest irriterende og uinteressante Hi-Fi jeg er stødt på i min korte karriere er Linn. Deres sælgere er så irriterende og belærende om at Linn er det eneste rigtige - og intet er mere usandt. Aldrig har jeg da hørt et mærke så kønsløst, kedeligt, og totalt blottet for karakter. Linn prøver så bevidst at lyde neutralt at det bliver gaaaaaab så kedeligt og blottet for karakter . Synd, fordi jeg tror at teknikken bagved er i orden - det virker som OK produkter, men lyden er for kedelig.    

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

Det var første gang jeg har prøvet at sætte anlæg op på en messe (Nad og B&W stereo), det er umuligt at lave dyb bas, alt under 60 Hz mangler, vægende giver sig meget, og loftet æder meget bund.

Dali biografren (euphonia) med 2 stk. swa15 blev modificeret. Swa15 blev slukket da de simpelthen ikke lød godt i rummet. Derfor har der sikker været forskellig mening alt efter hvornår man har hørt.

Hilsen
Brian - som i morgen er i Dali Suite biografen
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Næstdårligste lyd må gå til TC's primare/SA setup med totalt ringe lyd på de søde Corrs piger, hvor stemmerne flød sammen i en omgang sødsuppe     

Lille rettelse - det rum stod Expert for, ikke TC...

Mvh. Otto, Tape Connection

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

God nat Otto, vi ses kl. alt for tidligt
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 03:50 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Det setup var faktisk fra Ekspert og ja det setup lød så ringe! Som jeg sagde først er den center ikke til at holde ud at lytte på!

Linn var så skuffende! De kunne ikke engang få unidisken til at virke! En repræsentant fra Linn sagde på skosk eng. Nu skal i hører cd, sacd og sacd Multikanal og så virkede det ikke og så satte han noget andet på uden at sige det!!!

Meget skuffende! Jeg håber virkelig Linn lyder bedre i virkeligheden! For det var da godt nok for skod til de penge! Derudover syntes jeg ikke at bassen var for meget i Dali rum....den var naturlig intigreret i lydbilledet.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Nå, men nu vil jeg ned og danne mig min egen mening om den udstilling, glæder mig, det bliver spændende.

Jeg syndes at det er et rigtigt godt initiativ at der for en gang skyld er en udstilling her i den eneste landfaste del af Danmark, håber at det bliver tradition.

Ved ikke rigtigt hvorfor det som regel skal foregå i Køwenhavn, måske der er noget snopperi indblandet.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Spindle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Du har ikke misforstået noget, Pioneer køre med D-VHS (i deres lille rum med 868i dvd afspiler og deres nye surround forstærker) på deres Plasma skærm.. Det er en JVC D-VHS maskine, dyret overføre med 28 mbit sek - hvor de andre dvd afspillere maks overføre 6-7 mbit sek. Jeg ved dog ikke om Pioneere demonstrede det hele tiden? I går da jeg kiggede spillede de også noget koncert på deres nye dvd - det var lisom bare lidt uinteresant.

Jeg fik en posetiv demostration inde hos H/K og deres Infinity system.

Thomson DLP 44" - vil alerede være halveret i dybden i udgangen af 2004 (sådan som jeg forstod det) Og Loewe DLP TV er sku kæmpe!!!  

Til top Vis Spindle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spindle

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

De små Linn ht spillede også flot, men rummet var kedeligt og musikken ligeså, så jeg kiggede lige lidt på Clic møblerne, som jeg synes er virkelig flotte og så gik jeg igen. Linn biografen skuffede fælt, jeg har normalt intet imod linn men det her var bare ikke godt nok til prisen. Jeg må en tur i Scala en dag og se om de kan gøre det bedre.

Ja tag ned i Scala en dag det råd vil jeg give alle, for jeg har hørt de akkurate spille meget bedre, samt jeg har testet denne unidisk 1.1 flere steder og de folk jeg har testet den sammen med drømmer stadig våde drømmer omkring den.

Hjemme ved mig selv blev mine venner meget imponeret over forskelle og melodi i musikken, måske jeg skal lave en stand selv næste gang således man ikke bliver angrebet af sælgere altså en bruger stand. Men hvad dælen koster et lille rum på 16kvm for det skal matshe mit eget lytte rum ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes