Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 10:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HiFi Udstilling: Lyd & Billed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige kommet ind af døren, og har allerede glemt de fleste af setup'ene og hvem der kom med dem..

Nuvel, var det ikke Tapeconnection der havde en Panasonic (Ja, P-a-n-a-s-o-n-i-c - ikke "Panny") AE 500 projektor med? Jeg synes ikke billedet var specielt godt, efter alt det gode man har hørt om panasonic's projektorer herinde...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Jeg er lige kommet ind af døren, og har allerede glemt de fleste af setup'ene og hvem der kom med dem..

Nuvel, var det ikke Tapeconnection der havde en Panasonic (Ja, P-a-n-a-s-o-n-i-c - ikke "Panny") AE 500 projektor med? Jeg synes ikke billedet var specielt godt, efter alt det gode man har hørt om panasonic's projektorer herinde...

du kan vel huske det store 150" lærred og den NEC projektor til små 35k ... for s*t*n et flot STORT billede. det billede var større end min væg.

hvad var der mere i det rum med PTAE 500'eren?? opfrisk min hukommelse

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Ups, det er aldrig et godt tegn når man samme dag ikke længere husker dette. Enten er det tegn på begyndende demens eller også er der jo ikke noget der har gjort indtryk.

Hovsa jeg glemte lige at sige at jeg så Thomas Sillesen ude på parkeringspladsen foran Scandinavian Center. Han gik hovedrystende rundt og mumlede for sig selv. Det var lidt svært at forstå, men da jeg kom tættere på kunne jeg høre ham mumle "...de kan jo ikke spille musik... de kan jo ikke lytte til musik... nej nej nej".

Jeg spurgte ham om han havde været inde i lokale 3 for at lytte til noget Linn. Men han sagde, at det ikke var nødvendigt. Han havde været inde og vende i Lobbyen og bestilt en diet Coke i baren. Efter at have konsumeret denne var han gået igen. I de 8 min. det havde taget ham havde han hørt hvad han skulle. Først undrede det mig lidt, men så kom jeg i tanke om, at han jo slet ikke behøver at være i samme lokale hvori den musikalske (eller som i dette tilfælde umusikalske) begivenhed finder sted. Han kan jo høre om det er musikalsk eller ej på lang afstand.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Buddy skrev:
Kim F. skrev:

Ja Panyen var i et TC rum med Yamaha surround til 5.000 og så rykkede de op på et størere sæt højtaller og til sidst var det projekteren istedet for widescrenn tvet fra Philips. Rummet var ikke mørklagt og jeg tror ikke projekteren var sat ordentlig op! Jeg ved heller ikke vilket signal det fik fra Yamaha dvden..Var også lidt skuffede over at man ikke kunne se og hører kabler. Jeg spurgte hvad Linn kablet kostede, det så meget fedt ud og lød umidelbart godt.. det kunne være man skulle prøve det. Nordost var jeg dog ikke vildt imponerede over! Men de var jo i det rum med SA og Primare som jeg virkelig ikke kunne lide lyden i!

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Linn var så skuffende! De kunne ikke engang få unidisken til at virke! En repræsentant fra Linn sagde på skosk eng. Nu skal i hører cd, sacd og sacd Multikanal og så virkede det ikke og så satte han noget andet på uden at sige det!!!

[/QUOTE]

Jeg tror generelt ikke at Linn produkterne opførte sig helt godt. Inde i et af de mindre rum skulle Scala lige vise lidt surround fra en DVD. Jeg tror det var en lille Unidisk dit brugte. Desværre var der kun lyd i to kanaler. Hov, det var ikke så godt. De tastede lidt på spaden og det endte da også med lyd i alle kanaler. Desværre stod der bare med store fede bogstaver Dolby Prologic II på Unidisk displayed. Ikke så prof, nu hvor de havde valgt DD 5.1 på DVD'ens menu

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Jeg mener det var i experts demorum, med Infinity/HK de spillede en Koncert på dvd, med en eller anden dame der spillede på Saxofon, ved i hvem denne kunster er? lød eddermandme godt, kan slet ikke komme over demoen af dette anlæg, for mig var det klart messens bedste surround lyd! TC's demonstration hvor de startede med et almindelig phillips fjernsyn, hvor de der efter opgraderede i 3 niveauer, var en fremragende måde at gøre det på, selvom lyden da ikke var det bedste.... stor hånd til TC! det var ihvertfald turen værd, det er helt sikkert, og jeg tager med garanti afsted igen, hvis de afholder det igen!
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej Flex

Uden og have været der, tror jeg det  kunne være Candy Dulfer du hørte spille sax. Der er ikke så mange kvindelige saxofon solister (som jeg kender til).

Det kunne være fra dvd´en Live in Amsterdam.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000059R79/ref=sr_a ps_dvd_1_1/026-2227346-0881257

Allan R.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Skybums skrev:

Hej Flex

Uden og have været der, tror jeg det  kunne være Candy Dulfer du hørte spille sax. Der er ikke så mange kvindelige saxofon solister (som jeg kender til).

Det kunne være fra dvd´en Live in Amsterdam.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000059R79/ref=sr_a ps_dvd_1_1/026-2227346-0881257

Allan R.

du har helt ret, det er netop den skive der blev spillet ... og endda i flere rum, den var meget populær.
Det samme var the corrs, og eric clapton - one more rider, one more car(eller omvendt)

og self var ringenes herre filmene også på skærmen  stortset alle "biograferne".

der var i pioneer rummet (mener jeg der var) en koncert med bla Ben Harper, er der nogen der kan navnet på denne skive??

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvilken Coors DVD brugte de ? De har lavet nogle stykker, og det kunne da være man skulle prøve og købe en (deres musik bliver jo noget bedre med billede på ). Ejer heller ikke en CD med dem er det en mon en fejl ?

Allan R.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det ikke, men der udgivet e par DVD A med the Coors. Jeg blev sku nød til at købe Diana Krall live in paris til en hund i stereo studiet! Rigtig god lyd i dts!

Jeg var lidt skuffede over at man ikke så nye dvder som Matrix Reloaded, star wars Episode 2 eller den nye Indiana Jones! Jeg ville også gerne have set den nye Alien overførelse på Nec projekteren! Man blev lidt træt af at TC viste det samme igen og igen...især sådan en titel som Gladiator der har god lyd i dts es, men billedet er lige lovlig grynet, men det er jo også en ældre sag..

Jeg kan ikke komme mig over at jeg missede D-vhs! Jeg ville også gerne have hørte Infinity Kappa i stereo! Det kunne også have vært fedt at se Denon a 11 med dvi, upsampled billede til 720 P eller 1080i!

Nå det må jeg se til KT Messen så..hvis det er der...håber..

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Skybums skrev:

Hej

Hvilken Coors DVD brugte de ? De har lavet nogle stykker, og det
kunne da være man skulle prøve og købe en (deres musik bliver jo
noget bedre med billede på ). Ejer heller ikke en CD med dem er
det en mon en fejl ?

Allan R.

De to jeg oftest har
set er "Unplugged" og "Live in London". Musikken kan faktisk også
godt lige slæbe an uden billeder på

/U.

PS: De hedder "Corrs". "Coors" er en øl...
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Spindle
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Upsampled billede? Kan du ikke lige forklare dette.. Med DVDens middelmådige billede bitrate kan det vel aldrig gå godt?

Jeg forstod heller ikke rigtig hvorfor Pioneer gemte den D-VHS af vejen - hvis det var mig ville jeg da være pavestolt over at have det fedeste billede på messen og vise dyret frem. Jeg håber ikke folk troede det var deres DVD afspiller der fremviste deutrolige flotte sekvenser. Så ville de ihvertfald blive slemt skuffet hvis de fik sådan en dvdafspiller med hjem...

Jeg hørte desværre ikke noget DVD Audio på messen og det fatter jeg ikke en brik af.

Til top Vis Spindle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spindle

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hej Buddy,

Rart at vide jeg har en dobbeltgænger der drikker diet coke, og er i stand til at tale med dig i Århus...men jeg har altså brugt tiden på en skiferie, istedet for en hifi udstilling. Ellers er det da charmerende at du gider bruge tid på at sprede rygter om mig  

Iøvrigt håber jeg da det var en god udstilling, og alle fik en god oplevelse.

Med hensyn til dine kommentarer om det med musik, er du velkommen til at kigge ind i København, hvor vi vil køre lukkede demoer af ca 45 min's varighed, for virkeligt at få indblik I hvad vi taler om, når vi så konsekvent fokuserer på musik.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Man skalerer vist billedet kunstigt op til 720 p eller 1080i via dvi. Det giver en højerer opløsning i teorien. Du kan få det til at passe til det optimale for ens Projekter. Ja det er egntlig underligt at der ikke var noget DVD A!

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
...er du velkommen til at kigge ind i
København, hvor vi vil køre lukkede demoer af ca 45 min's varighed,
for virkeligt at få indblik I hvad vi taler om, når vi så konsekvent
fokuserer på musik.

Same procedure as last year...?
Vi ses!

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Thomas Sillesen skrev:
...er du velkommen til at kigge ind i
København, hvor vi vil køre lukkede demoer af ca 45 min's varighed,
for virkeligt at få indblik I hvad vi taler om, når vi så konsekvent
fokuserer på musik.

Same procedure as last year...?
Vi ses!
/U.

Jep!
Jeg ve os prøv!

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej !

I er alle velkomne. Vi gør dog nok sådan at hver demo starter kl hel, og vi lukker kun ca 10 ind til hver session. Måske kombinerer vi det med at man skal booke det tidspunkt man ønsker at deltage.

Men mere om det senere, denne tråd bør handle om Århus udstillingen.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Kom lidt for sent afsted så var en lille smule tidspresset, når man nu selvfølgelig skulle nå at se det hele.

Thomson stod for det flotteste LCD fjernsyn, mange af de andre havde tendes til at være lyst og mat (tamt i farver?) specielt lidt fra siden, mens jeg stod og kiggede på disse 3 fik jeg pludselig et RGB lysglimt fra venstre, ah ok DLP bagprojektion, bortset fra det var det et udemærket billed som DLP bag proj Thomson'en kunne præstere. Loewe havde et enkelt mindre LCD tv som også gav et ok billed. Der var vist blevet monteret et filter, det var det der stod til venstre for deres store Plasma (og med thomson på den anden side).

Var det forresten DLP eller LCD projektor teknik der blev anvendt til det store bagprojektion i lobbyen?

Generelt var farverne på Plasmaerne meget flotte og kraftfuld, hvilket der var flottest synes umiddelbart lidt svært at vurdere da mange af koncert optagelserne var lidt grumsede i det, men Finding Nemo på Plama'et i Linn CLASSIK lokalet var nu rimelig flot.

Dali Suite, rigtig godt, om end nok lidt for meget bas, det gav også lidt raslen i loftet

NAD & B&W DM601S3 fik virkelig en god 3D fornemmelse ud af Tracy Chapman, der kunne måske høres en smule "kasselyd"

Af en eller anden grund blev der ikke hørt musik på nogle af de tidspunkter vi var forbi Rega rummet.

Klubbens store lokale synes jeg virkede noget aggressivt/anstrengede, da det spillede noget action scene fra Atlantis, musikken synes jeg umiddelbart det gik bedre med, det lød efter min mening meget naturligt i det. Helicon'erne er virkelig flotte. Næste gang husker de vel et lærred

TC's trin surround opvisning er et rigtig godt initiativ, men synes nu ikke at den Panasonic klarede sig særlig godt, husker 200'eren som bedre da jeg var forbi deres butik, må vel være dårligt signal da den var meget mudret/grunnet i det. Og vil nok heller ikke mene at de afsluttende små satelitter fra monitor audio, måske var noget særligt, det er jo stadig plastic kabinetter, ligesom yamaha'erne, det er måske noget med at det stadig skal være meget kompakt før det kan sælge.

TC's store NEC projektor gav et rigtig godt billed, en del skarpere i det end Infocus inde ved det store Linn. Troede faktisk ikke at 150" var SÅ stort. Gittermasken kunne desværre ses, men det kan vel næsten ikke undgåes med så stort et billed, med mindre man er langt væk. Regnbue effekt var næsten ikke noget man opdagede.

HarmanKardon / Infinity lokalet var en positiv overraskelse, ihvertfald til musik. De var igang med starten af Blade 2 da vi kom ind og de lydmæssige punch virkede lidt for meget i forhold til de slag som Wesley Snipes rent faktisk uddelte. Queens - Invisible Man synes jeg tilgengæld nød godt af denne "impuls villige?" setup.

SA/Primare, ved heller ikke hvorfor, men synes heller ikke det lød specielt godt.

Generelt ville jeg nok have foretrukket hvis lidt flere spillede med alm stereo cd'ere eller SACD/DVD-A for den sags skyld til musik istedet for alle de der koncert dvd'er, og måske lavede lidt mere plads til filmene jeg synes faktisk ikke jeg var forbi et eneste sted hvor jeg blev imponeret over lyden til en eneste film opvisning, men var jo selvfølgelig også lidt tidspresset så havde ikke tid til at vente længere tid på de blev færdig med koncert dvd'erene og skiftede til film.

Er der forresten ikke nogen som har taget lidt flere pics end de som kan ses i Nyhedsartiklen?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Min lille kommentar til messen.

100% enig med at det store/dyre Linn ikke var godt nok, må have været rummet, eller personerne bag opsætningen, for de højtalere kan dælme spille musik, det er blevet bevist for mig i Scala´s egen butik, lidt synd...

Ekspert SA og Primare, syns jeg tilgengæld godt om, utroligt hvad der kan komme ud af sådanne små højtalere, dog lod jeg mærke til at de benyttede et tæmlig bredt Nordost HT kabel til fronterne, hvilket fortæller mig at det sikkert er temlig dyrt, og det er jo sådan et kabel vi alle har til vores højtalere ik, men ok, kan Lydspeciallisten gøre det, hvorfor så ikke også Ekspert, men hvorfor ingen AudioVector, det har de da også i deres butik, men ok..

KÆMPE tv der stod i hallén, flot billede, men sikken en pris, kan man få en fed Projektor/Lærrede kombination for, men lækkert bestemt.

Pioneer, føj for en lyd, men lækkert Plasma..nam nam..

150" lærrede og Thule og DLS + Gladiator i SuperBit version, lækkert, blev meget overrasket over hvor stort 150" egentligt er.

200.000,-++ Dali/Denon, hmm ja man kunne da sagtens høre forskellen på dette setup, frem for de andre på messen, men hvorfor lige Denon, ville jeg personligt nok ikke spænde til de store Daliér, Helicon med træfront WOW ville se godt ud i min stue...

Dali Suite Surround, se det var faktisk godt, man kan jo få et helt sæt .8 +sub for det samme som et sæt B&W 703 koster, og Dalién spiller altså bedre i mine øre...

Ja så var der nogle andre små rum/Stande som jeg ikke rigtigt havde lyst til at være i det var sgu for mange mennesker...

ALt i Alt syns jeg det var fedt der var en HiFi-Messe i Århus for en gang skyld, måtte for min skyld gerna have været dobbelt så stor og med dobbelt så mange udstillinger, ser frem til næste år´s Lyd & Billede messe i Århus....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Maniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 04:26 | IP-adresse registreret  

Jeg fik demonstreret live HDTV fra satellit (en ny europæisk kanal) inde på Loewe standen og det var rigtig fedt. Da jeg så kom ind på Pioneer standen, sagde jeg til manden at jeg lige havde fået demonstreret HDTV inde ved siden af, og så stoppede han DVD'en og startede HDTV-optagelsen som kørte fra en maskine under bordet, og til det har jeg kun et at sige.. WOW! Eller som min far udbrød, det er jo som at kigge ud af vinduet!

Uden tvivl det bedste billede jeg har set til dato. Synd der ikke var mere fokus på det ved udstillingen (jeg fik det kun demonstreret på opfordring begge steder). Glæder mig til HDTV bliver mere udbredt herhjemme.

Til top Vis Maniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maniac

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes