| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Personligt gad jeg godt at prøve en Dyna Karat 17D3 hvis jeg vel og mærke havde en klasse-arm a la SME IV og en MC RIAA på >100 ohm & min. 60dB.
Den korte nålefane kræver dog lige at man er ekstra opmærksom med nøjagtigheden under setup.
Er der nogen derude der spiller på sådan en gul fætter?
|
|
|
17D3 har jeg ikke hørt, men her er lidt af hvad jeg skrev om 17D2 mk. II i slutningen af 2006 (husker ikke hvilket nummer af HF det var).
”Wow en stemme ….!” var den først umiddelbare reaktion da jeg satte nålen i rillen på pladen med Patricia Barber. Her lukkes der op med masser af detaljer og en umiddelbar klarhed. Der er flere detaljer i bunden i forhold til DV 10X5, men ikke det samme tryk og fylde. Den har også en bedre definition nedefter og alt i alt kan må man konkludere, at den er mere neutral og ”korrekt”. Toppen står udstrakt og med masser af luft. Delikat, luftig og sirlig opefter. Man fornemmer at det hele er meget skrøbeligt, fint og yderst let – der skøjtes hen over detaljerne med den største selvfølgelighed. Her har vi en top, som meget få – om nogen – cd-afspiller magter. Til gengæld kan man så nok savne lidt vægt og tyngde opefter, som der f.eks. er på Benz Ruby eller andre kvalitets MC’er i den gode ende.
..... kan forekomme lidt mere tilbageholdende end sin ”lillebror” 10X5, men der er afgjort langt flere detaljer og i praksis er Karat 17D2 en mere korrekt og neutral aftaster.
På Schedrins instrumentale udgave af Carmen er der masser af små detaljer og specielt slaginstrumenterne og hele overtonespektret glimrer ved såvel at starte og stoppe som en stor homogen mur af lyd. Hvis det er vægt og tyngde man ønsker er det dog ikke her, for hertil er det hele lidt for luftigt.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|