Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Audyssey, bruger I det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Der skal ikke "rettes op" på noget når du høre stereo, du skal gengive kilden som den er dvs cd-skiven, i mit setup lyder det direkte elendigt hvis ikke jeg køre med pure audio slået til ved stereobrug, til gengæld lyder det helt fantastisk i surround.

Tommy

troelsfilm skrev:
Tommy21 skrev:

Du må endelig ikke bruge audessey til musik, har selv en 905, og jeg vil tro at der som på min er en "pure audio" funktion, den kan man sætte til at slå automatisk til når man høre cd (hvis du har en seperet cd afspiller tilsluttet cd indgangen)

Tommy

hvorfor skulle jeg dog ikke bruge audessey når jeg hører musik?

hvis den retter op på lyden i fronter + sub ved film i 5.1/6.1, så gør den vel også ved musik i 2 kanaler?

Jeg kører iøvrigt altid med sub, pga højtalersetuppet

Det er M&K S150 fronter+center samt en MPS 5310 sub 

Jeg synes at der mangler bas samt liv i toppen hvis jeg kører Pure Audio -

med stereo, så er der meget mere liv i lydbilledet - ihvertfald hos mig

Troels

I 95% af alle normale lytterum så skal der rettes op på en hel del pga uoptimal rumakustik. Den bedste tweak man overhovedet kan gøre for sit anlæg er at arbejde med netop rumakustikken.

Du vil gerne gengive CD som den er indspillet. Nuvel, det bliver igen svært pga ovenstående problem.

Audyssey og andre AVR med lignende rum EQ's kan hjælpe med det problem. Dog har jeg ikke stødt på nogle AVRs med fornuftig styring af subben, hvorfor mange vælger en sub med indbygget EQ eller extern så som Velodyne SMS-1 eller fx Behringer.

Derfor mener jeg da også at man sagtens kan få et godt resultat i stereo med audussey på. Jeg bruger selv en pioneer AX2 som preamp og dens "audyssey" er på i stereo. Det giver, i mit lytterum, en bedre oplevelse end "direct" mode.

Det er naturligvis fuldstændig individuelt om man kan lide lyden eller ej og med forbehold for at visse heldige personer har optimale lytterum.

Som en sidste ting er jeg personligt kommet til den erkendelse, at AVR i det gængse prisleje nok bare ikke har det der skal til for at give en sublim stereo oplevelse.

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes