Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 08:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell eller Audio Note (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
 hvad så nocoleif,kommet videre i projektet??

Nej jeg er stadig i tvivl om hvorvidt Snell J2 eller AN-K er det bedste valg men selvom jeg vil kunne finde AN-K brugt vil prisforskellen kalrt være på J2's side. Jeg er så også meget i tvivl om holdbarhed mht at købe 10-20 år gamle højttalere. Og der var jo en her på hifi4all der frarådede at man købte snell uden de originale komponenter (ja selv AN komponenter var ifg ham ikke et godt alternativ)!

MEN jeg må jo ud og lytte til dem!

Anders (Audio Consult) har tidligere vurderet at AN-K er en klar opgradering ift mine nuværende Chario og hvis J2 så ligger meget tæt på AN-K i lydbilledet så er de et klart (billigt) alternativ!  

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Flere erfaringer med snell og audio Note?

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et sæt Snell type J III - dem var jeg heldig og finde til 300 kr for et velfungerende og kosmetisk pænt sæt. Og jeg må indrømme de spiller KANON godt - måske lidt "fyldige " i bassen - men de har altså den der egenskab - jeg skal også liiige høre den plade og den der og den der..........altså de spiller musikalsk og engagerende.

Dette er på grej i en klasse man normalt ikke ville kombinere med et sæt HT`ere til en nypris på ca. 5000 - med de voksker med opgaven.

Jeg har også et sæt C IV - D og et sæt J IV......

P.S. Havde Snell Logen været her endnu - kunne man vel være blevet dæksdreng :-)

MVH
Jan

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

Der var en grund til at HiFi klubben sprøjtede Snell J-lll og E lll ud af døren. Det var kanongode allround højttalere til prisen. De kunne spille godt med både rør og transistorer. AN versionerne med ucoatede basser, syntes jeg er en noget tvivlsom fornøjelse med transistorgrej. Helt ærligt, en billig japansk kopi af en Vifa dome, og et papirtyndt kabinet der resonnerer ved "musikalske" frekvenser. Undskyld mig, men jeg er ikke stærk nok i troen, til at betale alle de penge for dem. Vel, Anders kan lave nogle ganske overbevisende demoer på dem, med noget blødtlydende rørgrej. Så sammen med det grej går de fint ind, men allroundere syntes jeg altså ikke de er.

Hifi og Elektronik lavede en sammenlignende test af Snell E lll og AN-E for en del år siden. Testen konkluderede at de spillede lidt forskelligt, men var grundlæggende på samme niveau. Hvis man skal dømme ud fra det, så er AN-E aaaaalt for dyre.

Lige som Aragon, kan du måske være heldig at finde et sæt J lll til en meget fornuftig penge, og dem kan du sætte sammen med stort set alt grej, og få noget godt ud af det. Bare min ydmyge mening.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Aragon]

Hej

Jeg har et sæt Snell type J III - dem var jeg heldig og finde til 300 kr for et velfungerende og kosmetisk pænt sæt. Og jeg må indrømme de spiller KANON godt - måske lidt "fyldige " i bassen - men de har altså den der egenskab - jeg skal også liiige høre den plade og den der og den der..........altså de spiller musikalsk og engagerende.

Dette er på grej i en klasse man normalt ikke ville kombinere med et sæt HT`ere til en nypris på ca. 5000 - med de voksker med opgaven.

Jeg har også et sæt C IV - D og et sæt J IV......

P.S. Havde Snell Logen været her endnu - kunne man vel være blevet dæksdreng :-)

MVH
Jan

Hej.

Undskyld jeg lige benytter mig af tråden. Aragon, hvordan synes du om Snell J IV? også gerne ift. de andre modeller du selv har. Det er som jeg har forstået en gulvmodel i modsætning til J III der er standermodel?

Mvh. Jeppe.
Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Ja,AN og meget andet er dyrt....undres bare lidt,

dollaren og pundet er på sit laveste i 20-25 år....det

ka bare ikke ses på priserne...Dead

og ang. AN,så bruger de nye modeller i dag nye kabinetter,

og er der efterhånden et mærke HIFI-klubben IKKE har

haft i sin stald...???

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Heysa

har haft JIII og snell EII og EII med "opgraderede" an enheder og opgraderet delefilter- og jeg har haft AN E i en af de "kostbare " udgaver med sølv delefitre osv...

de spiller alle super i forhold til prisen, og ja man får hvad man betaler for, men der er  dog områder og musiktyper hvor ikke ret meget andet kan være med på et par AN E af de kostbare typer,

men det bedste køb til pengene er et sæt gamle EII

de spiller virkeligt medrivende - ja de er måske ikke helt korrekte frekvens mæssigt- men hvad gør det hvis hele din krop swinger med musikken ! 

og for de 2-3.000.- kr som man kan finde dem til....der er de godt nok et super godt køb

Til top Vis waf!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waf!

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

waf! skrev:

Heysa

har haft JIII og snell EII og EII med "opgraderede" an enheder og opgraderet delefilter- og jeg har haft AN E i en af de "kostbare " udgaver med sølv delefitre osv...

de spiller alle super i forhold til prisen, og ja man får hvad man betaler for, men der er  dog områder og musiktyper hvor ikke ret meget andet kan være med på et par AN E af de kostbare typer,

de spiller virkeligt medrivende - ja de er måske ikke helt korrekte frekvens mæssigt- men hvad gør det hvis hele din krop swinger med musikken ! 

og for de 2-3.000.- kr som man kan finde dem til....der er de godt nok et super godt køb

Hvad er bedst til en Sugden A21a med tæt placering op ad bagvæggen; en K2 ller en E2? Og nogen der kan huske dimensionerne på de to modeller?

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
waf! skrev:

Heysa

Hvad er bedst til en Sugden A21a med tæt placering op ad bagvæggen; en K2 ller en E2? Og nogen der kan huske dimensionerne på de to modeller?

K2 er en lukket konstruktion ( som jeg aldrig har haft )

EII er en basrefleks konstruktion- som er konstrueret til at stå tæt på bagvæg / eller helt oppe i et hjørne- den er større en k2 modellen og har et større frekvensområde - og den spiller langt mere "frit" - jeg ville vælge EII - hvis du har pladsen og kan finde et sæt i ok stand! 

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

waf! skrev:
nicoleif skrev:
waf! skrev:

Heysa

K2 er en lukket konstruktion ( som jeg aldrig har haft )

EII er en basrefleks konstruktion- som er konstrueret til at stå tæt på bagvæg / eller helt oppe i et hjørne- den er større en k2 modellen og har et større frekvensområde - og den spiller langt mere "frit" - jeg ville vælge EII - hvis du har pladsen og kan finde et sæt i ok stand! 

Du kan ikke huske dimensionerne på EII?

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Har haft JII, EII og K. Mht. K kan jeg ikke huske om KII var HFKlubbens udgave. Jeg havde den fra Audio Consult. De blev senere skiftet til et par Audio Concept K, som var Odense-afdelingens bud på en K-model efter de havde mistet forhandlingen til HFK. Audio Concept'erne var en mærkbar forbedring ift. Snell K'erne - mindre spidst-lydende, men stadig med K'ernes styrker i behold.

Ifm. nyligt højttalerskift prøvede jeg AN-K SPE. Og der var ingen sammenligning! AN'erne er en helt anden højttaler. Helt anderledes åben, og samtidig meget mindre spids og kritisk over for halvskarpe optagelser. Faktisk mener jeg godt at prisen på 18.000 et eller andet sted kan forsvares. Selvom jeg ikke fatter hvad der generelt er sket med hifipriserne - min AN IO-pickup er i hvert fald steget væsentlig mere end pristallet siden jeg købte den for 15 år siden.

Men jeg ville have mere bas end AN'K-ernes, selvom de også på dette punkt er bedre end mine tidligere Snell- og AC-K'er. Jeg endte med et par AN-J/L.  Nu er det for længe siden at jeg har haft mine JII'er til at jeg direkte kan sammenligne, men jeg er ret sikker på at det også er en noget anden højttaler end de oprindelige Snell'er. AN-J'erne er i hvert fald bedre i hele det frekvensområde hvor de overlapper Snell- og AC-K'erne, og disse var igen klart bedre end JII'erne i samme  område.

Mine AN-J'er ikke helt tilspillet endnu, men de bliver nok aldrig så slanke og dybe som de Elac-højttalere jeg også havde på prøve. Men AN'erne kan bare noget med musikalitet ...

I øvrigt har Anders i Audio Consult jo et par brugte JII'er til salg, så du kan da bede om en sammenligning i butikken. Det er ganske vist med nye basenheder fra AN, men det vil du nok under alle omstændigheder skulle ud i hvis du går efter en JII.

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:

Har haft JII, EII og K. Mht. K kan jeg ikke huske om KII var HFKlubbens udgave. Jeg havde den fra Audio Consult. De blev senere skiftet til et par Audio Concept K, som var Odense-afdelingens bud på en K-model efter de havde mistet forhandlingen til HFK. Audio Concept'erne var en mærkbar forbedring ift. Snell K'erne - mindre spidst-lydende, men stadig med K'ernes styrker i behold.

Ifm. nyligt højttalerskift prøvede jeg AN-K SPE. Og der var ingen sammenligning! AN'erne er en helt anden højttaler. Helt anderledes åben, og samtidig meget mindre spids og kritisk over for halvskarpe optagelser. Faktisk mener jeg godt at prisen på 18.000 et eller andet sted kan forsvares. Selvom jeg ikke fatter hvad der generelt er sket med hifipriserne - min AN IO-pickup er i hvert fald steget væsentlig mere end pristallet siden jeg købte den for 15 år siden.

Men jeg ville have mere bas end AN'K-ernes, selvom de også på dette punkt er bedre end mine tidligere Snell- og AC-K'er. Jeg endte med et par AN-J/L.  Nu er det for længe siden at jeg har haft mine JII'er til at jeg direkte kan sammenligne, men jeg er ret sikker på at det også er en noget anden højttaler end de oprindelige Snell'er. AN-J'erne er i hvert fald bedre i hele det frekvensområde hvor de overlapper Snell- og AC-K'erne, og disse var igen klart bedre end JII'erne i samme  område.

Mine AN-J'er ikke helt tilspillet endnu, men de bliver nok aldrig så slanke og dybe som de Elac-højttalere jeg også havde på prøve. Men AN'erne kan bare noget med musikalitet ...

I øvrigt har Anders i Audio Consult jo et par brugte JII'er til salg, så du kan da bede om en sammenligning i butikken. Det er ganske vist med nye basenheder fra AN, men det vil du nok under alle omstændigheder skulle ud i hvis du går efter en JII.

Hvordan syntes du om EII?

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jeg var rigtig glad for mine EII'ere. Det var ikke meningen at jeg skulle af med dem, men min forstærker sendte DC ud i dem og brændte basenhederne af, og da de kom tilbage var enhederne ikke ordentlig udmålte, så der var kanalforskel. De endte med at blive solgt, og så blev jeg lidt afhængig af Snell K'ernes klarhed.

Men jeg tror at Snell-lyden mere hører til i en tid uden digital-lyd. Baseret på ekstrapolation tilbage gennem mine Snell'er og Audio Concepter, så vil jeg sige at Snell'erne er mindre tilgivende end AN'erme over for den hårdhed som digital-lyd ofte lider af.

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:

Jeg var rigtig glad for mine EII'ere. Det var ikke meningen at jeg skulle af med dem, men min forstærker sendte DC ud i dem og brændte basenhederne af, og da de kom tilbage var enhederne ikke ordentlig udmålte, så der var kanalforskel. De endte med at blive solgt, og så blev jeg lidt afhængig af Snell K'ernes klarhed.

Men jeg tror at Snell-lyden mere hører til i en tid uden digital-lyd. Baseret på ekstrapolation tilbage gennem mine Snell'er og Audio Concepter, så vil jeg sige at Snell'erne er mindre tilgivende end AN'erme over for den hårdhed som digital-lyd ofte lider af.

Jeg tror nu alligevel jeg vil prøve at skaffe EII sammen med måske en Audio Note Dac1 og så min Sugden A21a.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om KII modellen har samme mål som AN-K?

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

hvorfor ikke evox fra lydbutikken de skal stå tæt på bagvæggen

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
jastrup skrev:

Jeg tror nu alligevel jeg vil prøve at skaffe EII sammen med måske en Audio Note Dac1 og så min Sugden A21a.

det er også en god kombi! jeg tror at du vil være tilfreds med det

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

waf! skrev:
nicoleif skrev:
jastrup skrev:

det er også en god kombi! jeg tror at du vil være tilfreds med det

Desværre er EII modellen nok for stor i størrelse i konens smag så jeg vil nok istedet prøve med KII modellen.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:
hvorfor ikke evox fra lydbutikken de skal stå tæt på bagvæggen

Et lyt vil selvfølgelig aldrig skade men jeg tror at Snell vil være en bedre kombi med min sugden A21a og hvis jeg så også på sigt kan skaffen en Audio Note DAC1.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg mine Snell KII i valnød hjem og de spiller super sammen med min Sugden A21a. De er klar bedre end mine Chario Delphinus! 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes