Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell eller Audio Note (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Uhh jeg har lige smidt mine Dynaudio Contour 2.0 ind i soveværelset til fordel for et par snell E/III :) føj hvor de er musikalske og sprøde.

De matcher perfekt med min luxman l-85v fra 1979 med den lækre bløde rørlyd. Klart en overset forstærker og helt klart en af de mest medrivende forstærkereluxman har lavet

Jeg søger med lys og lygte efter et sæt E/II :) Vil meget gerne sammenligne med mine E/III og så gemme det sæt jeg synes der lyder bedst

Så sig til hvis i falder over nogen II´ere :)

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Har I ikke overset en højtaler? Hvad med Snell E??? Har den selv, og har restureret den fuldt ud, den spiller på ingen måde som hverken EII eller EIII. Den er lang mere nærværende og musikalsk. Den er fast i bassen, og er temlig hurtig over hele områden, selv ved voldsommeudladninger. Den er MEGET afslørende over for matrialevalg, og ikke mindst signalkilder. Jeg har den som ren og skær hygge højtaler, spiller dagligt på Audio Note AN-E/SEC Signature. dog letter modificeret.

Den originale E´er. Er så hamrende musikalsk, der liv, dynamik, luft, detaljer, headroom og dyyyyyyyyyb bas, som meget få højtalere magter. DE dog hamrende svære og opdrive. Den spiller lidt hen alla AII, dog med mere nærvær. Også formår den og spille alt med god stil og en live performance, som selv svært dyre højtalere ik magter.

Kan du finde et sæt E original, så køb dem. De klassere bedre end både E2 og E3. E3 spiller alt for kunstigt og uden nogen sammenhæng overhovedet, E2´eren buldre for meget, og tingene flyder meget let sammen, men den formår og holde timingen og sjælen.

Vi lige midt i hushandel, hvor jeg laver hifi rum i kældren, der jeg villig til og demostrere forskellen på alle E´erne. For har dem alle. Også kan i høre forskellen på en alm Snell E og en Audio Note E-Spe, samt ikke mindst deres topmodel.

Jeg skal nok sætte kaffe over når det er.  Mebring blot selv CD-Vinyl!

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Også lige for god ordens skyld, så har Snell E3 ingen ting til fælles med E2. Det 2 vidt forskellige højtalere. E2´eren er stadig med udmålte seas enheder og delfiltre, hvor E3´eren blot er hyldevare der klasket sammen, sjovt nok fra danske vifa (læs hifi klubbens forsøg på og lave en snell) Og i visse E3´eren, ses der faktisk spor og tegn på de samlet i danmark. Synd og skamme for snell´s fine ry. E3 skulle aldrig havde været på marked, den gav snell´s så fine ry et hak i tuden.
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth

Det er da en yderst spændende betragtning du fremkommer med der - tegn på at Snell har fået samlet deres højttalere i DK. Kan du ikke lige løfte sløret lidt om, hvad det er der peger i den retning ??

Jeg er selv stor Snell fan og kigger ivrigt med i, hvad der skrives og menes om de forskellige typer.

Jeg har selv C IV, D, J IV og J III

MVH
Jan

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Aragon skrev:

Hej Kenneth

Det er da en yderst spændende betragtning du fremkommer med der - tegn på at Snell har fået samlet deres højttalere i DK. Kan du ikke lige løfte sløret lidt om, hvad det er der peger i den retning ??

Jeg er selv stor Snell fan og kigger ivrigt med i, hvad der skrives og menes om de forskellige typer.

Jeg har selv C IV, D, J IV og J III

MVH
Jan

Pga HFK fik så stor suscces med E3´eren, og Snell ikke kunne følge med efterspørgelsen, fik HFK selv lov og baske nogen af dem sammen. E3 spiller med vifa enheder, som aldrig har set skydden af snells ønsker, sjovt ik  E3´eren er en hyldevare, hvormod E2 er mere hen af Snell´s rigtige måde og produceret højtalere. Der pares enhederne og filtret er stadig hyldevare, E´eren derimod, der afstemmes filtret til enhederne.

Sjovt, har lige åbnet min E3´er. Den er født med monsterkabler hehe, tror jeg aldrig nogensinde der har ligget på snells hylder

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Hhmm - mine Snell C IV er også monteret med Monster cable  - de er fra 1995 og jeg har haft dem fra ny af !!!!! - så lige på det punkt behøver det ikke betyde, at de ( E III)  er samlet i DK.

MVH
Jan

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Marts 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Aragon skrev:

Hej

Hhmm - mine Snell C IV er også monteret med Monster cable  - de er fra 1995 og jeg har haft dem fra ny af !!!!! - så lige på det punkt behøver det ikke betyde, at de ( E III)  er samlet i DK.

MVH
Jan

Vil jeg lige stikke snuden i lidt...

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Uanset hvor og hvad det e rlavet af skal man jo for hulen bruge sin ører :) Det er jo dem der skal lytte til det.

Har et par Snell E3, aner ikke hvor gamle de er osv, men de spiller satme godt....

Skal have lyttet til et par 1´ere og 2´ere

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er frisk på at se efter hvilket kabel der er i J IV også.

J III er ikke Monster - det er 3 forholdvis tynde kabler der er snoet sammen.

Type D - har jeg set delefilteret i - det kunne meget vel være Monster også. Jeg har ikke kigget i mine egne. Hvis bassen som på C IV nærmet er fuget i - vil jeg ikke pille den ud for at kigge efter

MVH
Jan

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:

Uanset hvor og hvad det e rlavet af skal man jo for hulen bruge sin ører :) Det er jo dem der skal lytte til det.

Har et par Snell E3, aner ikke hvor gamle de er osv, men de spiller satme godt....

Skal have lyttet til et par 1´ere og 2´ere

Enig, helt enig. Det undre mig bare at dr findes flere forskellige typer kabler i en standard E3.

Hled og lykke med Jagten efter et sæt Snell E1  De hænger ik på træerne, det gør derimod E2 og E3. Tror du skal sigte efter en E2, hvilket også er en yderst potent velspillende højtaler, som mange nye kunne lære noget af

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Der er et sæt E´ere til salg for 12k på KSB. Synes godt nok det er i overkanten.

Skal hente et sæt E2´eren idag inkl stands...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:

Der er et sæt E´ere til salg for 12k på KSB. Synes godt nok det er i overkanten.

Skal hente et sæt E2´eren idag inkl stands...

Ved jeg godt, det mine  Der lagt rigtig mange penge og tid i dem. Selve fineret er slebet ned og olieret, delfiltret er opfrisket, det nye udmålte enhender tilmed parret. Også nye audio note stands, som alene koster 3800kr.

EII´eren burde du kunne finde til en 4k i god stand, men der også milevidt imellem de 2 højtalere. Også er EII´eren originale standere røvgrimme og intet værd

Jeg tror jeg sætter mine E´er på Ebay, for det tit der man finder de rigtige købere, som ved hvad sådan en E´er kan.

Jeg har de sidste 6mdr brugt over 10.000kr på dem, og en helveds masse timer. Du finder ikke en højtaler til under 50k der kommer i nærheden af den musikalitet mæssigt. Ihvertfald ikke hvis du spørger mig, og jeg ´bliver helt sikkert hakket ned for og komme med sådan en påstand  Det ik for sjovt skyld jeg har spændt for adskillige 100.000 kroner anlæg foran dem. De følger trop med grejet man spænder foran dem, dog ikke lige så godt som en sæt Audio Note AN/E Speciel SEC edition med Sogon opgradering. De lidt mere korrekte i det.

Du velkommen til efter påske engang og komme og give mine E´er et lyt. Du vil blive posotivt overrasket.

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Det var da en lang salgstale du her har bygget op gennem de sidste par dage...

Du har pustet de originale E´er op, og forsøgt at rakke alle øvrige versioner ned - især med historien om de "danske" Snell - en historie der aldrig er bevist, og en retsag der blev trukket tilbage.

Og så sælger du pludselig dine til dyre penge, er det ikke sådan lidt - eller er det bare mig?

Mvh. en E-lll ejer
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Pingel skrev:
Det var da en lang salgstale du her har bygget op gennem de sidste par dage...

Du har pustet de originale E´er op, og forsøgt at rakke alle øvrige versioner ned - især med historien om de "danske" Snell - en historie der aldrig er bevist, og en retsag der blev trukket tilbage.

Og så sælger du pludselig dine til dyre penge, er det ikke sådan lidt - eller er det bare mig?

Mvh. en E-lll ejer

Hvad dog det for noget vås og fyre af. Jeg har på ingen måder bygget en salgs tale op, og jeg har iøvrigt pillet min annonce af. Eneste jeg har omtalt er E3, for den spiller for kunstigt. E2´eren er sgu da en god højtaler, E3 er også fin til prisen, men den spiller på ingen måder snell agtigt da det et hylde vare produkt.

Nu må du lige stramme hatten lidt, jeg sgu ik her for og sælge mine E´ere overhovedet, men blot for og komme med mit synspunkt på Snell E serien.

E´eren er blot en højtaler for sig selv, da den er bygget med omhu helt fra bunden af.  Mit synspunkt på 3´eren er mit. Dit kan jo være anerledes, sådan er vi alle samme jo, ikke to mennesker har ens øre.

Forsat god debat om Snell.

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Tja jeg har et par E2´ere stående nu, er lige komme thjem fra Århus med dem, inkl originale standere. Kabintterne er ikke superpæne, men enheder er 100% ok :). De skal da lige spilles op mod de E3´ere :)

I brækker jer hvis jeg fortælle rhvad jeg har givet for dem :) :)

Jeg har en del forskelligt grej at smide på dem :) både rør, ældre luxman grej, nye transistorforstærkere :)

Så bliver spændende....

Laver en ny tråd når MIN mening er dannet :)

Godt at formidlingen af musik er en smagssag :)

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Første indtryk:

Lige nu spiller det med en Holfi Megarus 928 og en marantz cd16.

Snell E2 Spiller med noget mere varme i hele lydbilledet. det svarer faktisk lidt til at spille E3´eren med rør, når man spiller E2´eren med den transistorforstærker jeg har. Der er noget mere punch i E3´erens bas :) Ikke fordi E2´eren ikke puncher, men den er bare lidt mere fyldig i det

Den bagerste diskant er taget fra på E2´erne. selvom den er det virker det som om E2´erne skriger mere i diskanten end E3´erne. Kunen forestille mig det er fordi at E2´erne nok er lyttet til på vinyl, og derfor er boostet i frohold til fx E3´eren der virkere mere blød af afdæmpet, som om det er tilspillet efter en CD afspiller.

Kommer med et samlet indtryk når der er lyttet nok :)

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

EII vil helst have rør med en god strømforsyning

MSG1979 skrev:

Første indtryk:

Lige nu spiller det med en Holfi Megarus 928 og en marantz cd16.

Snell E2 Spiller med noget mere varme i hele lydbilledet. det svarer faktisk lidt til at spille E3´eren med rør, når man spiller E2´eren med den transistorforstærker jeg har. Der er noget mere punch i E3´erens bas :) Ikke fordi E2´eren ikke puncher, men den er bare lidt mere fyldig i det

Den bagerste diskant er taget fra på E2´erne. selvom den er det virker det som om E2´erne skriger mere i diskanten end E3´erne. Kunen forestille mig det er fordi at E2´erne nok er lyttet til på vinyl, og derfor er boostet i frohold til fx E3´eren der virkere mere blød af afdæmpet, som om det er tilspillet efter en CD afspiller.

Kommer med et samlet indtryk når der er lyttet nok :)

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu ikke at der er den store forskel på om højttalere er tilspillede med LP eller CD - og da slet ikke med den alder en E ll har...

Og Kenneth: Synes du ikke at højden på standerne (jeg går udfra at det er AN-standerne) er for høje? Jeg er personligt glad for at have dem en 10-15 centimeter lavere.

Mvh.
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

:)

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

tja mine E3´ere spille rnu bedst med den Holfi. Men igen det er jo en smagssag :) Den rørforstærker jeg har gør det fremragende, men den giver bare ikke dunket i brystkassen fx ved en storetromme.

Spænder da lige lidt rør foran de E2 og lytter :)

Ill be back!

Pingel skrev:
Jeg tror nu ikke at der er den store forskel på om højttalere er tilspillede med LP eller CD - og da slet ikke med den alder en E ll har...

Og Kenneth: Synes du ikke at højden på standerne (jeg går udfra at det er AN-standerne) er for høje? Jeg er personligt glad for at have dem en 10-15 centimeter lavere.

Mvh.

Jo da! Vinyl lyden er langt fra så skinger som fx CD lyd kan være. Så det kan da være muligt at diskanten har fået lidt mere dengang ud fra hvad man ville give idag, netop pga den dejlige bløde diskant der er på vinyller

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes