Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell eller Audio Note (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Arrrjjj...

Jeg spiller til med smør næste gang!

Mvh.
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

:) Altså det er ikke intet hokus pokus i det :)
Der er da flere ældre højttalre der på nyt grej godt kan lyde skingert og hård i diskanten.

Snell er jo lyttet til, dvs der er smidt et setup på, og så har man lyttet sig til hvordan det skal lyde. Havde de nu smidt en cdafspiller på, var de med garanti ikke kommet til samme lyd. Og so what! Ja det er ligemeget! men en ting er sikkert, de E2´ere er noget mere skingre i diskanten end de E3´ere :) Hvad det så skyldes er ligemeget :)

Der komme rrør på E2´erne nu!

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Pingel skrev:
Jeg tror nu ikke at der er den store forskel på om højttalere er tilspillede med LP eller CD - og da slet ikke med den alder en E ll har...

Og Kenneth: Synes du ikke at højden på standerne (jeg går udfra at det er AN-standerne) er for høje? Jeg er personligt glad for at have dem en 10-15 centimeter lavere.

Mvh.

Jo på E2 er den, men det pga E2 har den træ kant for ned, men den kan man skrue af, mener den er skruet på med stjerneskruer. Det var den på mine. Og når de pillet af, så passer den perfekt i højden

En højtaler er ligeglad med om den bliver tilspillet med det ene eller det andet, bare den er i bevægelse, andre der påstår andet, skal læse lidt om elektronik hehe

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:

:) Altså det er ikke intet hokus pokus i det :)
Der er da flere ældre højttalre der på nyt grej godt kan lyde skingert og hård i diskanten.

Snell er jo lyttet til, dvs der er smidt et setup på, og så har man lyttet sig til hvordan det skal lyde. Havde de nu smidt en cdafspiller på, var de med garanti ikke kommet til samme lyd. Og so what! Ja det er ligemeget! men en ting er sikkert, de E2´ere er noget mere skingre i diskanten end de E3´ere :) Hvad det så skyldes er ligemeget :)

Der komme rrør på E2´erne nu!

Synes det stik modsat, men det kommer også an på grejet. Husk på følsomhed af højtaleren også kan have noget med det at gøre. Hvis man eks får en cd afspiller med højere output, vil amp´en spiller en tand hårdere i det osv osv osv osv osv.. også for ik lige og glemme osv

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Når jeg er klar med lytterummet, skal jo nok invitere på kaffe og Snell/Audio note lytning

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Vi taler ikke tilspilning!

Det er mig der bruger det forkerte ord! :)

Vi taler Tillytning! :) Dvs om man bruger CD eller vinyl når enheder, filter, kabler, kabinet, dæmpning osv skal bestemmes :) Det ar da klart noget at sige :)

Nu kom der rør på de E2´ere. Det gav en helt anden lyd end med Holfien!

Sjovt nok så er samme rørforstærker ikke specielt glad med E3´erne :) Der er det Holfien der rykker :)

Uhh bliver en sjov aften. Har også en 2-3 andre CD afspillere stående :) Og lidt gammel Luxman grej der skal prøves af på de É2´ere :)

Ud af alt det grej jeg har stående lige nu er det Holfien og CD16´eren der karer E3´erne bedst i mine ører :)

Det ser ud til at det er et helt andet setup med de E2´ere :)

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:

Vi taler Tillytning! :) Dvs om man bruger CD eller vinyl når enheder, filter, kabler, kabinet, dæmpning osv skal bestemmes :) Det ar da klart noget at sige :)

Sjovt nok så er samme rørforstærker ikke specielt glad med E3´erne :) Der er det Holfien der rykker :)

Uhh bliver en sjov aften. Har også en 2-3 andre CD afspillere stående :) Og lidt gammel Luxman grej der skal prøves af på de É2´ere :)

Ud af alt det grej jeg har stående lige nu er det Holfien og CD16´eren der karer E3´erne bedst i mine ører :)

Så der dømt hygge.... 

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
MSG1979 skrev:

Så der dømt hygge.... 

Ja det kan også blive for varmt og piberygende det hele :)

Min Holfi Xara cd afspiller matche ringen af setuppene :)

Men har nu lyttet en del allerede..

Skal have snell E3´erne på igen... Så kommer forskellene når man lige vender tilbage igen :)

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Tror E3´eren dør lidt der... Men glæder mig da til og høre om det...

Det fedeste til E´erne er klart 6550 rørslæder. Så der så meget nerve og skrald på, at det kan gå helt hen og blive koncert agtigt.

Exposure og Sugden passer også super godt sammen med både E og E2. Den bedste amp jeg har hørt på E3, og som tilmed fik den til og spille rigtig godt, var en Int Audia Aero prima. Så vågner den sgu op og blev mere harmonisk. spillet en den med marantz SA11-S1 og den int hybrid amp på 3éren.

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Det fedeste til E´erne er klart 6550 rørslæder. Så der så meget nerve og skrald på, at det kan gå helt hen og blive koncert agtigt.

Exposure og Sugden passer også super godt sammen med både E og E2. Den bedste amp jeg har hørt på E3, og som tilmed fik den til og spille rigtig godt, var en Int Audia Aero prima. Så vågner den sgu op og blev mere harmonisk. spillet en den med marantz SA11-S1 og den int hybrid amp på 3éren.

6550?

hvor siger du du tror 3´eren dør?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:
kennethjensen skrev:

6550?

hvor siger du du tror 3´eren dør?

Set i forhold til hvordan 2´eren spiller. Personligt synes jeg "´eren er mere medrivende. 6550 er en type rør, som er er meget åbne og dynamiske. Næsten alle rørslæder jeg har hørt, så længe trafo´erne bare kan bakke dem op, så spiller den med nerve, og nerve er lige hvad Snell E´erne kan lide

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Også lige for god ordens skyld, så har Snell E3 ingen ting til fælles med E2. Det 2 vidt forskellige højtalere. E2´eren er stadig med udmålte seas enheder og delfiltre, hvor E3´eren blot er hyldevare der klasket sammen, sjovt nok fra danske vifa (læs hifi klubbens forsøg på og lave en snell) Og i visse E3´eren, ses der faktisk spor og tegn på de samlet i danmark. Synd og skamme for snell´s fine ry. E3 skulle aldrig havde været på marked, den gav snell´s så fine ry et hak i tuden.

Dette er ikke sandt. Det er stadig udmålte enheder. Mine E3 har ligesom mine E3 numme rpå både filter basser osv....

Det er desuden samme bas i E2 og E3. Forskellen ligger i diskanten og kabinettet

Desværre har jeg fundet ud af at mine E2´eren har uoriginal bas i, så mine sammenligninger kan IKKE bruges!

Overvejer lidt at smide mine E3 basser over i E2´eren og se hvad der så sker, uanset der kommer nok et par AN-E basser i, men ved sq ikke om de AN er godt eller skidt!

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Audio Note modellerne er en videreudvikling af de Snell højttalere der spillede så godt før HiFi klubben tog over.Det gjorde de også efter, men ikke så længe

Snell fra HiFi klubben er en budget udgave af de oprindelige Snell...............Det er desværre forkert
D.V.S. at enhederne ikke er måleparret præcist som tidligere, kabinetter er ikke individuelt afstemt mere og så ryger Peter Snells filosofi jo lidt fløjten.Det er desværre også forkert

Mange vil nægte at det forholder sig sådan p.g.a. deres tilknytning, forkærlighed eller andet til HiFi klubben. Nej slet ikke........ Ingen forkærlighed eller andet, men din historie passer ikke helt.

At mene ovennævnte, kan jo også være fordi man har et had til hifi-klubben, jeg ved det ikke.
Jeg bryder mig ikke særligt meget om hifi-klubben, men kan stadig godt se/høre hvad der er rigtigt og ikke rigtigt.

Retssagen som i sin tid var under opsejling på samme grundlag blev droppet af fortalerne for kvalitet fordi det økonomisk ikke kunne svare sig....................ikke fordi de ikke havde ret.
HiFi klubben har og havde jo financerne i orden og kunne derfor trække enhver juridisk kamp i langdrag. Hmm, hvem siger sådan noget ?

Men Tag på Frederiksberg og lyt til AN og få Anders' og Toms historier om emnet. Og deres historier er selvfølgelig 100% ægte, sande osv........

At finde Snell du kan lytte til og sammenligne fra tiden før og efter HFK's indblanding skal være dit eget fodarbejde.

"dolph"

P.S. De Snell højttalere der så VAR lavet og stod på diverse lagere, gik de pludselig ud af justering, krympede i nogle af kabinterne og de parrede enheders modstande fik en anden værdi da HiFi-klubben fik dem ? Eller hvad skete der med dem ?

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Allanvp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Syns debatten gik lidt død . Har lige fået nogle Seas enheder i mine EII. Og det kan helt sikkert anbefales fra min side i hvert fald. Der er kommet mere dynamik og smæk på end der var før. Men det er nu kun min vurdering. Er ovenud tilfreds og får kilder i maven hver gang jeg sætte musik på, og er det ikke i bund og grund det der er grunden til at vi ofre så meget tid og penge i det her hifi.
Til top Vis Allanvp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allanvp

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Hvor har du de seas enheder fra? Hvilke er det?

Jeg har lytte ten del på det sidste, jeg er mest til E3´eren til mit setup. Så gælder mig itl at høre de nye basser om de kan ændre det syn

Jeg har et par originale E2 enheder på vej hjem fra USA :) 1500kr koster et sæt med komponenter til delefilter :)

Allanvp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Sendt: 19 April 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Inde fra Anders han havde et par liggende. Tror selv du var inde hos ham og høre om dem, til dine EII. Kan det ikke bedre betale sig at få skiftet kant ophæng. Hvis det er har jeg de gamle vifaér liggende dem kan du da godt få hvis du vil ofre nye kantophæng på dem.
Til top Vis Allanvp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allanvp

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Du sender bare :) Har du komponenterne til også? :)

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Ja vi skal have debatten op igen. Den blev aldrig rigtig rundet af med noget engeligt svar.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Sendt: 25 April 2008 kl. 03:22 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for snart 10 år siden det næstsidste par Snell J/iv HIFI klubben havde (iflg. mandens computer)...

Havde jeg dengang vidst hvad jeg ved nu om de Snell'er jeg købte, ja så havde jeg også købt det sidste par!

Magen til lækker højtaler skal man lede længe efter. Og til prisen fuldstændigt uhørt IMO.

Firmaet Snell findes stadig, men lydfilosofien har ændret sig meget. Der skete en komplet oprydning i Snell's program da Boston Acoustics opkøbte Snell tilbage i midten/sidst i 90'erne. Da nyheden om opkøbet og at de klassiske Snell typer ville udgå af produktion slap ud, så fløj E- og J- typerne over disken overalt i verden hvor de blev forhandlet. De blev ganske enkelt hamstret af kendere...

Når jeg den dag i dag er ude og lytte grej i div. butikker så undrer det mig til stadighed hvordan teknologien har udviklet sig. I mine ører så tæver papmenbraner de nye kunstofmembraner i tilsvarende prislejer. Og jeg vil til enhver tid vælge silkediskant over metaldiskanter.

Jo jo... det nye lir lyder da "ok". Men til prisen syn's jeg faktisk at tingene er gået en del tilbage.

Jeg ville til enhver tid turde stille mine Snell J/iv'ere op til en test imod "moderne" kunstof/metal membran højtalere som er lang dyrere...

Lad mig beskrive forskellen som jeg hører den.

Nymodens teknologidims+Metallica:
Lytter tænker "Sikke en masse overtoner på den guitar"

Snell + Metallica:
Lytter tænker "Ihhhh...sikke en ond mand"

Snell havde sku nerve!

Hygge
Mikkel... :-)

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:

Lad mig beskrive forskellen som jeg hører den.

Nymodens teknologidims+Metallica:
Lytter tænker "Sikke en masse overtoner på den guitar"

Snell + Metallica:
Lytter tænker "Ihhhh...sikke en ond mand"

Snell havde sku nerve!

Hygge
Mikkel... :-)

Fantastisk beskrivelse - du rammer lige på kornet !

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes