Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 10:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Philips BDP-7100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Jeps, her fandt jeg det i tidsskriftet "HEIMKINO". De skriver at Samsungs BD-P1400 har små blackouts (vist med rødt),

Jeg har haft 5 forskellige BD-P1400 mellem hænderne. Ingen har lavet blackouts, det lyder bestemt som om, at problemet er software relateret, det samme tror jeg om din. Problemet kan sikkert løses med firmware.

Jeg har dog en gang oplevet på min BD-P1400, at lyden faldt ud i 1-2 sek. sådan med 10 minutters mellemrum. Afspilleren blev tændt og slukket, og jeg har aldrig oplevet det siden. Derudover har den været meget ustabil under opstart.

Utroligt men sandt, min gamle BD-P1000 første generations maskine var mere stabil, den slog aldrig en prut forkert. 

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Dief skrev:
Jeps, her fandt jeg det i tidsskriftet "HEIMKINO". De skriver at Samsungs BD-P1400 har små blackouts (vist med rødt),

Jeg har haft 5 forskellige BD-P1400 mellem hænderne. Ingen har lavet blackouts, det lyder bestemt som om, at problemet er software relateret, det samme tror jeg om din. Problemet kan sikkert løses med firmware.

Jeg har dog en gang oplevet på min BD-P1400, at lyden faldt ud i 1-2 sek. sådan med 10 minutters mellemrum. Afspilleren blev tændt og slukket, og jeg har aldrig oplevet det siden. Derudover har den været meget ustabil under opstart.

Utroligt men sandt, min gamle BD-P1000 første generations maskine var mere stabil, den slog aldrig en prut forkert. 

Jamen det kan da godt tænkes det ligger i softwaren, det skal jeg ikke benægte. Kunne godt finde på at opdatere med den nyeste software engang. Har dog kun set en film (Ratatouille) på den ind til videre, så vil lige give den en chance mere. Men som sagt det generer altså ikke mig, det er kun lige et kortvarigt udfald, og det skete kun en gang i løbet af filmen.

PS. Hvordan kan det være du har haft 5 forskellige Samsunger mellem hænderne??

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

PS. Hvordan kan det være du har haft 5 forskellige Samsunger mellem hænderne??

Fordi jeg kender nogen som kender nogen  Jeg har selv haft 2 derhjemme, og så har jeg arbejdet i Hi-Fi Klubben mens jeg læste på Uni, hvor jeg stadig har nogle rigtig gode kammerater. Der leger vi ofte lidt med det nyeste grej.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

OK. 

Ja det er jo godt med nogle gode kontakter  

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
De skriver at Samsungs BD-P1400 har små blackouts (vist med rødt), hvilket jeg kun selv kan konstatere på min også. Men som sagt, det er altså sjældent, og ikke specielt irritabelt:

Jeg har ikke oplevet blackouts på Samsung BD-P1400

Det kan skyldes, at det problem du har læst om i det tyske blad ligger flere firmware versioner tilbage, og derfor slet ikke er et problem mere. Jeg bemærkede også at der stod "ustabil software" i dit citat - det er heller ikke et problem mere på den model.

Det er en sjov tid vi lever i. De ting man læser i bladene kan være forældet information, allerede inden bladet kommer på gaden

/Lars

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Ja.... Med alt det nyudviklet grej inden for blu-ray, når de enkelte virksomheder ikke altid at få ram på alle småfejl, som er på udstyret inden deadline til markeds-salg. Det er derfor at opdateret software til udstyret skulle kunne løse problemet. Og der er sikkert sket det for "HEIMKINO" at de har fået fingrene i en ikke "up to date" afspiller fra Samsung.

Men som sagt før, jeg vil ikke lave et stort cirkus ud af det her. Det er virkelig en bagatel, et kort "hak" i billedet i løbet af en film, og det var det. Og jeg har som sagt kun set 1 film ind til videre. Selvfølgelig bør det ikke være der, men jeg synes nu også at HD-verdenen skal have en chance for at modnes...... Sådan er det med alle nyudviklede ting.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg også set "Die Hard 4.0" og her var der ingen black-outs under filmen. Så det kunne måske også være at det korte blackout, jeg oplevede i filmen "Ratatouille", skyldes blu-ray disc'en??

Yderligere kan jeg fortælle, at der var et DTS HD Master lydspor på, og det lydformat rykker altså tænder ud. Hvis nogen har den film på blu-ray/HD-DVD, så skru godt op for de første skudscener i filmen, hvor lejligheden bliver til "Schweizer ost". De skud går lige i mellemgulvet, sikke en oplevelse!!!!

mvh Dief

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Nu har jeg også set "Die Hard 4.0" og her var der ingen black-outs under filmen. Så det kunne måske også være at det korte blackout, jeg oplevede i filmen "Ratatouille", skyldes blu-ray disc'en??

Ja, men nok nærmere at afspilleren har det svært med et eller andet ved indspilningen af den disc. Forstået på den måde, at selvom du går ned og bytter den film, så vil den næste Ratatouille sandsynligvis gøre præcis det samme.

Dief skrev:
Yderligere kan jeg fortælle, at der var et DTS HD Master lydspor på, og det lydformat rykker altså tænder ud. Hvis nogen har den film på blu-ray/HD-DVD, så skru godt op for de første skudscener i filmen, hvor lejligheden bliver til "Schweizer ost". De skud går lige i mellemgulvet, sikke en oplevelse!!!!

Ja - DTS-HD MA er noget andet end almindelig DTS

Og forestil dig så fremtiden, med DTS-HD MA 7.1, hvor effekterne kan panorere på kryds og tværs i rummet med meget større præcision end 5.1 kan klare.

Men det kræver dog en anden afspiller når den tid kommer, Philips'en håndterer kun 5.1 lyd. Men lige nu er filmene aligevel kun indspillet med DTS-HD MA 5.1 (pånær Pans Labyrith).

/Lars

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Dief skrev:

Ja, men nok nærmere at afspilleren har det svært med et eller andet ved indspilningen af den disc. Forstået på den måde, at selvom du går ned og bytter den film, så vil den næste Ratatouille sandsynligvis gøre præcis det samme.

Dief skrev:

Ja - DTS-HD MA er noget andet end almindelig DTS

Og forestil dig så fremtiden, med DTS-HD MA 7.1, hvor effekterne kan panorere på kryds og tværs i rummet med meget større præcision end 5.1 kan klare.

Men det kræver dog en anden afspiller når den tid kommer, Philips'en håndterer kun 5.1 lyd. Men lige nu er filmene aligevel kun indspillet med DTS-HD MA 5.1 (pånær Pans Labyrith).

/Lars

Der bare ikke så mange film endnu med DTS HD indspilning, synes man skal lede for at finde dem.

Louis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har også fået en Philips PDP-7100 hjem nu. Når jeg lægger en blu-ray film i (Die Hard 4.0) får jeg en advarsel om, at den ikke har den nyeste software, og derfor ikke yder det maksimale, og der henvises til Philips hjemmeside. På hjemmesiden kan jeg ikke se, noget om ny software. Får du samme meddelse Dief? Synes billedet hakker en del, selv om den er indstillet til 24p.

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 03:52 | IP-adresse registreret  

Louis skrev:

Hej

Jeg har også fået en Philips PDP-7100 hjem nu. Når jeg lægger en blu-ray film i (Die Hard 4.0) får jeg en advarsel om, at den ikke har den nyeste software, og derfor ikke yder det maksimale, og der henvises til Philips hjemmeside. På hjemmesiden kan jeg ikke se, noget om ny software. Får du samme meddelse Dief? Synes billedet hakker en del, selv om den er indstillet til 24p.

nej, det sker ikke ved min?? Jeg har købt samme film, og den afspiller den fint i DTS MA HD endda. Har heller ingen hakken i filmen og min er ikke indstillet til 24fps, for det kan min skærm ikke modtage (LG 42PC1R). Er du sikker på dit TV kan modtage 24fps-signaler?? Prøv evt. at slå det fra. Min blu-ray afspiller står på 1080i når jeg ser Blu-ray film, hvad med din??

Mvh Dief

KRunge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Bagpå finder man en HDMI 1.3 udgang (som nok er den vigtigste af dem alle), der både dækker lyd- og billede-siden. Yderligere på billede-siden er der også Component-udgang, S-video og composit. På lydsiden er der optisk, coaxial og pre-out til et 5.1 setup.

Troede du havde købt den ved en dansk forhandler, men er A og region 1 ikke forbeholdt USA eller er jeg gal på den?

Derudover... er det muligt at gøre denne afspiller kodefri på dvd fronten, så jeg f.eks. ville kunne afspille alle mine dvdfilm som er i mange forskellige regioner? For til prisen lyder det til at være en meget fornuftig opgradering hvis jeg skal ha' min gamle dvdafspiller erstattet :)

Til top Vis KRunge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRunge Besøg KRunge's Websted

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

KRunge skrev:
Dief skrev:

Bagpå finder man en HDMI 1.3 udgang (som nok er den vigtigste af dem alle), der både dækker lyd- og billede-siden. Yderligere på billede-siden er der også Component-udgang, S-video og composit. På lydsiden er der optisk, coaxial og pre-out til et 5.1 setup.

Troede du havde købt den ved en dansk forhandler, men er A og region 1 ikke forbeholdt USA eller er jeg gal på den?

Derudover... er det muligt at gøre denne afspiller kodefri på dvd fronten, så jeg f.eks. ville kunne afspille alle mine dvdfilm som er i mange forskellige regioner? For til prisen lyder det til at være en meget fornuftig opgradering hvis jeg skal ha' min gamle dvdafspiller erstattet :)

Har jeg skam også. billedet der er fra Philips´ egen hjemmeside, glemte nemlig at tage et selv af bagsiden. min har forresten heller ikke LAN-forbindelse som det kan ses på billedet.

Aner ikke om den kan gøres kodefri?? Har jeg ikke undersøgt nærmere.

Den var i hvert fald en god erstatning til min gamle DVD-afspiller.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Dief skrev:
De skriver at Samsungs BD-P1400 har små blackouts (vist med rødt), hvilket jeg kun selv kan konstatere på min også. Men som sagt, det er altså sjældent, og ikke specielt irritabelt:

Jeg har ikke oplevet blackouts på Samsung BD-P1400

Det kan skyldes, at det problem du har læst om i det tyske blad ligger flere firmware versioner tilbage, og derfor slet ikke er et problem mere. Jeg bemærkede også at der stod "ustabil software" i dit citat - det er heller ikke et problem mere på den model.

Det er en sjov tid vi lever i. De ting man læser i bladene kan være forældet information, allerede inden bladet kommer på gaden

/Lars

Satte lige blu-ray disken "Ratatoille" på igen, og her kom der som det første frem på tekst:

"Afhængigt af afspillerens kapacitet, kan der opstå 2-3 minutters forsinkelse, mens indholdet på denne disc loader. I dette tidsrum kan det ske, at skærmen er blank. Kontakt hardware producenten eller se mere på blu-raydisc.com/forbestresults for at være sikker på at du har det sidste nye udstyr til afspilleren"

Citat slut.

Er der nogle andre her, som har prøvet at se "Ratatouille" på deres blu-ray afspiller?? Ville nemlig gerne høre om i har nogle black-outs på jeres afspiller??

Mvh Dief

Baronen3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hej.

Først et tillykke med det nye grej, lidt misundelig er man vel.

Nå men lige et spørgsmål:

Er der en der kan fortælle mig om denne fine philips maskine, kan dekode de nye lydformater?

Således at folk som mig med ældre men god surroundreceiver også kan få glæde af de nye HD formater via 5.1 analog forbindelse.

mvh.

Baronen

Til top Vis Baronen3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baronen3

Baronen3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Ahh. jeg tror jeg har hittet ud af det ved at søge lidt mere i diverse forums.

Jeg var lidt i tvivl om definitionen på "bitstream", men som jeg nu fatter det, vil det sige at det bliver sendt til receiveren som så dekoder det, altså kan den ikke selv dekode f.eks. DTS HD MA formatet.

Jeg må have lidt tålmodighed endnu, til at der kommer en afspiller som formår dette.

Undskyld "forstyrrelsen"

mvh

Baronen

Til top Vis Baronen3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baronen3

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Baronen3 skrev:

Ahh. jeg tror jeg har hittet ud af det ved at søge lidt mere i diverse forums.

Jeg var lidt i tvivl om definitionen på "bitstream", men som jeg nu fatter det, vil det sige at det bliver sendt til receiveren som så dekoder det, altså kan den ikke selv dekode f.eks. DTS HD MA formatet.

Jeg må have lidt tålmodighed endnu, til at der kommer en afspiller som formår dette.

Undskyld "forstyrrelsen"

mvh

Baronen

Jamen det er rigtigt. Dekoderen sidder i recieveren, der skulle efter hvad jeg har hørt være nogle afspillere på vej som kan dekode selv.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Har lige købt:

og

http://bp2.blogger.com/_HJrGkCIwYOg/RstiWlQfRxI/AAAAAAAAAOM/ AOWMt0r_L_A/s400/Ultraviolet-

Også på disse film, fik min Philips BDP-7100 de korte "black-outs". Nu har jeg sendt en mail til Philips, for at høre om de kender til problemet. Så venter spændt på et svar, håber nu bare det er et software-problem og at det kan løses med en opdatering.

Hvis der er andre herinde, som har et lign. problem, ville jeg gerne høre om i fandt en løsning??

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hmmm...... Denne her gang stillede jeg på parametrerne til Blu-ray afspilleren. Jeg ændrede "HDMI CEC" (Consumer Electronic Controls) til "OFF". Tror nemlig ikke min skærm kan håndtere HDMI CEC, i vejledningen står at det kræver at ens TV nemlig kan håndtere det, og at Philips ikke kan garantere for, at deres afspiller er kompatibel med andre kompatible fabrikanters udstyr.

Jeg så filmen "Ultraviolet" igen, og denne gang var der ingen afbrydelse/Black-outs under filmvisningen. Men skal lige se nogle flere film, inden jeg kan skrive mig fri for fejlen.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Hmmm...... Denne her gang stillede jeg på parametrerne til Blu-ray afspilleren. Jeg ændrede "HDMI CEC" (Consumer Electronic Controls) til "OFF". Tror nemlig ikke min skærm kan håndtere HDMI CEC, i vejledningen står at det kræver at ens TV nemlig kan håndtere det, og at Philips ikke kan garantere for, at deres afspiller er kompatibel med andre kompatible fabrikanters udstyr.

Jeg så filmen "Ultraviolet" igen, og denne gang var der ingen afbrydelse/Black-outs under filmvisningen. Men skal lige se nogle flere film, inden jeg kan skrive mig fri for fejlen.

Jeg tror nu med stor sikkerhed at ovenstående, var årsagen til de korte afbrydelser af billed og lyd, på mine blu-ray film. Jeg har set flere film og en enkelt musik-video efter indstillingerne på afspilleren, og der har ikke været noget siden. Så vælger man "HDMI CEC" på afspilleren, er det altså ikke altid det understøttes på andre udstyr. Så den parameter anbefaler jeg, at man stiller på "OFF".

Mvh Dief

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes