Forfatter |
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej har ikke målt noget, men den sad i en lille SE pentode radio som dibbedut slæbte med hjem. den kan godt være en 800 ohm'er  jeg måler og noterer numre ...
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
philips'en har en DCR på 3R7 og følgende type numre : "9748705", eller "9748 / 05". under står der "25507"
den mystiske er har en DCR på 3R8 og lyder "AD 3721" (er det ikke også en philips så?) samt "49 - 62 AH"
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
philips'en har en DCR på 3R7 og følgende type numre : "9748705", eller "9748 / 05". under står der "25507"
den mystiske er har en DCR på 3R8 og lyder "AD 3721" (er det ikke også en philips så?) samt "49 - 62 AH"
|
|
|
Det må være 9748/05 - bare her: http://hupse.eu/radio/speakers/9748.htmBåde "ad 3721" og "49 - 62 AH" lyder i mine øren som philips bestegnelser. Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
wow, takker  men er den r-l-b har fundet en 800 ohm'er?  så er det jo lidt noget hø at sende min til mellemhjulet
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
wow, takker 
men er den r-l-b har fundet en 800 ohm'er? så er det jo lidt noget hø at sende min til mellemhjulet 
|
|
|
R-l-b's mangler et tydeligt A for at være en 800 ohms. Og det gør din jo også, men det skader aldrig at måle. PQ __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
cool in da pool. mellemhjul send mig en pb og jeg sender den afsted hvis du vil have den
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et multimeter - kan jeg måle enheden med det (sorry at det lyder lidt keglet men jeg har aldrig målt en enhed før)
Hvad siger mellemhjulet ? kan min og sismofyts enhed monstro passer ind i dine planer ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sæt det til at måle 'ohm' i laveste område (typisk 200R), plus til plus, minus til - you got it - minus
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
multimetret skulle gerne vise cirka 3,5-4 ohm. hvis ikke er den død, eller også er en 800 ohm'er. i så fald prøve at stille det på 2K (eller 1K)
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er en 8 ohms enhed, ligger DCR er på 6-9 ohm
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik du målt den, r-l-b?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sismofyt jeg når det nok først i weekenden (når jeg har fundet mit multimeter  )
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ligger under verve pladerne bagved shiraz flaskerne ..
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er eddermame en sjov tråd det her  /erla
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
skål! tjae, det er DÆLME rocker mystisk at r-l-b liiiiige skulle falde over sådan en enhed, på samme tidspunkt som dibbedut -min sambo - finder en hos klunseren og jeg logger på igen efter længere tids pause  karma? koma? jamiakansk aroma?
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke det vælter ind med gode tilbud om vintage enheder....... De to enheder er under alle omstændigheder mange år forskellige, hvis man ellers kan bruge tallene til noget. Så ligner det en 1939 og 1955 model, selvom det sidste tal nok ikke er rigtigt. På et tidspunkt i 30'erne gik man væk fra højohmsenhederene, men nogle højttalerfabrikanterne leverede åbenbart transformatorer til deres enheder, så vidt jeg har forstået. Phillips leverede dog i mange år 800 ohms enheder, og de lavede også nogle OTL forstærkere i 50'erne til de højttalere. Det der gør at jeg er meget nysgerrig efter at få fingrene i r-l-b's enhed er sådan set om impedansen på højttalere er lav, og transfomatoren så egentlig er samme slags som sidder i en rørforstærker. Det er vældig sjovt med de gamle enheder, jeg kunne desværre godt forfalde til at samle på den slags, så jeg skal passe på. I det hjemlige system spiller f.eks. en diskant efter dette sjove system, hvor svingspolen er skruet fast:  Denne auktion på tysk ebay med tja, en slags vandrørs diskant eller en fabriksfløjte er også ganske spøjst. http://cgi.ebay.de/SABA-GREENCONE-OPEN-BAFFLE-mit-ISOPHON-SC HALLKOMPRESSOR_W0QQitemZ320215889886QQihZ011QQcategoryZ11341 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Ordet kompressor minder jo lidt om de ganske imponerende Mercedes veteranbiler, med masser af udstødningningsrør ud af motorhjelmen.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov, hov, hov, gør nu ikke grin med SABA Greencone og open-baffle-halløj! Ellers bliver du tvunget til at læse om disse unikke enheder hos vores alle sammens polske hifi-ven Lampizator!, der ud over at lave mega, lovcost highend højttalere ud af bl.a. Saba Green cones, sætter udgangsrør i alm. cd-afspillere. Ham vil jeg gerne være.  Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
... Phillips leverede dog i mange år 800 ohms enheder, og de lavede også nogle OTL forstærkere i 50'erne til de højttalere...
|
|
|
For resten! Philips lavede højohmhøjttalere (bl.a 800 ohm) og OTL (OutputTransformerLess) forstærkere for at slippe for det problematiske 'jern' i rørforstærkernes transformatorer. Jeg har (jo) sådan en krabat og højttalerne som hører til! Peter Q __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
hov, hov, hov,
g�r nu ikke grin med SABA Greencone og open-baffle-hall�j!
Ellers bliver du tvunget til at l�se om disse unikke enheder hos vores alle sammens polske hifi-ven Lampizator!, der ud over at lave mega, lovcost highend h�jttalere ud af bl.a. Saba Green cones, s�tter udgangsr�r i alm. cd-afspillere.
Ham vil jeg gerne v�re. 
Peter Q.
|
|
|
Jeg gør grin, jeg gør grin, skal jeg så læse hans side  Det er lidt som at blive tvinge min datter til at smagsprøve i en slikbutik..................   Jeg har haft diverse open baffel projekter i gang de sidste par år, selvom det nu ikke var den omtalte side der satte mig i gang. Nu skal resten af anlægget have en kærlig hånd, så er det om dipolerne kan følge med, eller om der skal andre muligheder til. Men de har da nogle kvalitet, som man ellers ikke lige finder i den prisklasse det koster at lave dem. P.S: Kondensatorene til diskanterne er skiftet for længst...........
|
Til top |
|
|