Emne: K2 HD lyd, overlegen cd gengivelse! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. priserne, så gav jeg (omregnet) 140-200 DKK pr. stk., og det synes jeg bestemt ikke er hårrejsende. Nogle få var dyrere, men det lyder, som om de danske priser er sat noget højt. Og nej, det er ikke, fordi cd-priserne generelt er lavere i Sverige - en ny cd koster som regel 180 SEK = 145 DKK.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
| Det eneste jeg betvivler er den sensationsagtige markedsføring(der nok også muliggør priserne på 270-290kr). |
|
|
Nu sætter du lighedstegn mellem markedsføring og pris. Jeg sætter lighedstegn mellem pris og lyd.
Jeg har desværre alt for mange CD'ere liggende som der aldrig bliver spillet, og det udelukkende pga. den ekstrem dårlige indspilning. Disse "kasserede" CD'ere kan på trods af en lavere købspris, næppe kaldes en bedre investering. På den baggrund finder jeg intet galt i, at markedsføre et produkt på dets kvalitet, nemlig indspilningen, på et forum med hi-fi nørder der prioriterer lyd foran pris.
Jeg forstår da langt fra teknikkerne bag "den gode lyd", og har endnu ikke set den beskrevet fyldestgørende på et sprog vi alle kan læse og forstå, men derimod kan vi vist alle høre forskellen på god og dårlig lyd  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Mht. priserne, så gav jeg (omregnet) 140-200 DKK pr. stk., og det synes jeg bestemt ikke er hårrejsende. Nogle få var dyrere, men det lyder, som om de danske priser er sat noget højt. Og nej, det er ikke, fordi cd-priserne generelt er lavere i Sverige - en ny cd koster som regel 180 SEK = 145 DKK. |
|
|
¨
Det kan også være de har solgt dig nogle kopier de tro de kan få til gode prise i østen, det ser man tit.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Mht. priserne, så gav jeg (omregnet) 140-200 DKK pr. stk., og det synes jeg bestemt ikke er hårrejsende. Nogle få var dyrere, men det lyder, som om de danske priser er sat noget højt. Og nej, det er ikke, fordi cd-priserne generelt er lavere i Sverige - en ny cd koster som regel 180 SEK = 145 DKK. |
|
|
Måske har du også købt noget andet og har således fået rabat eller måske noget andet, hvis du kikker på http://www.audioconcept.se/ under Musik og FIM så står deres Cd'er til 320 kr. pr. styk og det er ikke K2HD udgivelserne der er endnu dyrere. Hos Svalander.se der er autoriseret forhandler står XRCD'erne også til 320 svenske og igen er de billigere end K2HD. Så de svenske priser passe vist meget fint med de danske, tyske, engelske osv. priser som vi har lagt os op af.
Jeg kan med sikkerhed sige at hvis de har solgt dig originale K2HD cd'er for den pris du angiver og du har fået regning med momsangivelse så taber de penge på det, vi køber nemlig samme sted ;-)
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg antager at der her tales om mastering ved 24bit/192kHz sampling - det kan ikke være andet. Dette er dog også et godt tegn - efter min mening så må en meget høj kvalitet i masteringen være med til at hjælpe teknikeren til at høre alle detaljer og have højest mulig dynamik at arbejde med. Samtidigt kan man forestille sig at grej der er state-of-the-art også har en vis byggekvalitet over sig. Dermed kan man snilt forestille sig at pladerne blive født, oplært og har deres barndom et sundt sted med en god "familie" om sig indtil de bilver lukket ud på verdensmarkedet. Mht til følgende
Citér:
Nu sætter du lighedstegn mellem markedsføring og pris. Jeg sætter lighedstegn mellem pris og lyd.
Jeg har desværre alt for mange CD'ere liggende som der aldrig bliver spillet, og det udelukkende pga. den ekstrem
dårlige indspilning. Disse "kasserede" CD'ere kan på trods af en
lavere købspris, næppe kaldes en bedre investering. På den
baggrund finder jeg intet galt i, at markedsføre et produkt på dets
kvalitet, nemlig indspilningen, på et forum med hi-fi nørder der
prioriterer lyd foran pris.
Jeg forstår da langt fra teknikkerne bag "den gode lyd", og har
endnu ikke set den beskrevet fyldestgørende på et sprog vi alle kan
læse og forstå, men derimod kan vi vist alle høre forskellen på god og
dårlig lyd  |
|
|
Så synes jeg det er enormt sørgeligt du har en masser plader du ikke lytter til fordi de ikke lyder godt nok - jeg to gange i mit liv gjort det valg ikke at købe en plade fordi lyden var for dårlig. Burde du ikke lytte til musik hvor du kan lide musikken og ikke bare lyden ? og burde musikken trods alt ikke være vigtigere end lyden - det er den for mig. Derudover vil jeg mene vi betaler rigeligt for en normal skive - nok nærmere for meget. Så at sælge en skive til over 200 bobs lyder lidt fantasifuldt. Men folk må da prøve at sælge hvad de vil, og hvis folk vil købe det så al respekt for deres valg. EDIT: jeg kan afsløre at det var en Manowar bootleg hvor publikum kunne høres, men ikke så meget manowar som var den ene plade jeg ikke købte; den anden var vist fimbulvinter som vist var optaget med en Mikrofon midt i øvelokalet hvor 3-5 mand blastede løs i en rus af hash, alkohol og norsk blackmetal.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongen skrev:
Citér:
Jeg har desværre alt for mange CD'ere liggende som der aldrig bliver spillet, og det udelukkende pga. den ekstrem dårlige indspilning. Disse "kasserede" CD'ere kan på trods af en lavere købspris, næppe kaldes en bedre investering. På den baggrund finder jeg intet galt i, at markedsføre et produkt på dets kvalitet, nemlig indspilningen, på et forum med hi-fi nørder der prioriterer lyd foran pris.
Jeg forstår da langt fra teknikkerne bag "den gode lyd", og har endnu ikke set den beskrevet fyldestgørende på et sprog vi alle kan læse og forstå, men derimod kan vi vist alle høre forskellen på god og dårlig lyd 
|
|
|
Så synes jeg det er enormt sørgeligt du har en masser plader du ikke lytter til fordi de ikke lyder godt nok - jeg to gange i mit liv gjort det valg ikke at købe en plade fordi lyden var for dårlig. Burde du ikke lytte til musik hvor du kan lide musikken og ikke bare lyden ? og burde musikken trods alt ikke være vigtigere end lyden - det er den for mig. |
|
|
Langt de fleste af mine plader er indkøbt hos en grossist, og tror det uanset sted bliver meget svært at låne en ny CD med hjem med begrundelsen "jeg skal lige høre hvordan den lyder". Lyden i hovedtelefoner nogle pladeforretninger har, har vist sig ikke at svare overens med den lyd jeg efterfølgende oplever herhjemme, og butikkernes egne anlæg er vist kun velegnet til at fastslå på hvilket sprog der synges.
Men jeg har lært hvilke kunstnere, pladeselskaber jeg bør undgå, og er ikke faldet i fælden i lang tid.
Når det så er sagt, så fatter jeg ikke at man kan købe anlæg til rigtig mange tusinde kroner, og åbenbart ikke værdsætte både glæden og værdien ved en god indspilning __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Sjoenne skrev:
Holmbye skrev:
Sjoenne skrev:
| Jeg kan stadig ikke se ideen med at reklamere med 100khz båndbredde osv.. Det er da helt normalt at masteren er i højere opløsning end 16/44k... Men hvis nu feks hificable kunne uddybe hvorfor man reklamerer med 24bit med 100khz båndbredde - så ville jeg da blive glad.. |
|
|
Hej Sjoenne,
Måske er der en hårfin grænse imellem at være hifinørd som jeg er, og så at være lydteknikker med detil hørende indsigt? Jeg kan ikke forklare dig hvordan/om båndbredden på cd'en er 100 Khz 24 bit. Jeg kan kun sige at det går jeg da ud fra når det er opgivet fra First Impression Music, som af de audiofile labels er et af de mest respekterede og anerkendte. Jeg kender heller ikke til hvor jeres Cd afspillere er begrænsede. Det kan vi måske ikke bruge til noget men vi kan så tilgengæld bruge det til noget at K2HD indspilningerne er betydeligt bedre end alt andet jeg har været i nærheden af (som flere lyttere her også giver udtryk for). Hvis den tekniske forklaring på den gode lyd ikke er tilfredsstillende så kommer jeg desværre til kort, men det ændrer heldigvis ikke på at de lyder uhyggeligt godt. Der er mere dynamik og mere luft end man er vant til fra CD, hvordan FIM lige har båret sig ad med at opnå det kan jeg ikke forklare udover det materiale FIM har offentliggjort.
Prøv evt. at lytte selv så fortoner de tekniske forklaringer sig, men et er sikkert, de ER bedre det kan jeg og mange tilfredse kunder høre.
Mvh
|
|
|
Det eneste jeg betvivler er den sensationsagtige markedsføring(der nok også muliggør priserne på 270-290kr). Om skiverne lyder godt eller ej, finder jeg nok aldrig ud af... Når i nu poster en nyhed om et nyt produkt i jeres sortiment - kunne man så ikke beskrive produktet, istedet for blindt at videregive den slags ævl som feks. "K2 HD Mastering forøger lyd spektrumet til en båndbredde på 100 kHz og 24-bit opløsning" og "Med andre ord, den er teknisk 22 gange bedre end en almindelig CD." - hvis det er noget i selv har fundet på, så må man også kunne forklare hvorfor og hvordan det lader sig gøre. Jeg har lavet en del amatørindspilninger førhen, og har da også benyttet mig at 24Bit/96khz under redigering - men den færdige CD-master var og vil altid være 16/44k. Læs evt. RED BOOK |
|
|
Hej Sjoenne,
Jeg gider ikke diskutere med dig, blot må jeg formode at siden du spørger er det fordi du er i tvivl og når du er i tvivl så er det måske forhastet at kalde noget ævl. Det kunne jo være de barske realiteter du kalder ævl, det holder jeg på. Nej det er ikke noget vi selv har fundet på, så galt står det ikke til, du kan være helt rolig.
Derudover så skulle du måske spilde din egen og min tid et andet sted når du nu alligevel så stolt proklamerer at du aldrig kommer til at lægge øre til det. Kunne vi ikke prøve at holde tråden her fri for den sædvanlig ondt i r***n og ingen skal lære mig noget nyt jantelovs halløj.
Jeg har forstået dit budskab, du mener det er markedsførings bavl og er slet ikke interesseret i hvordan de rent faktisk lyder bare du kan sable de tekniske forklaringer ned. Det er så ikke lykkedes da du kun har nogen formodninger om tingenes tilstand og ingen af os to ved åbenbart nok til helt konkret at vurdere de tekniske forklaringer, kan vi ikke lade den ligge der.
Gå med fred |
|
|
Det var nu ikke for at starte en negativ diskution med dig - blot for at sætte lidt fokus på jeres måde at markedsføre produktet. Det er der vel intet negativt i? Når jeg kalder det "ævl" er det fordi jeg rent faktisk har en teknisk baggrund indenfor området. Det er nok også derfor det trigger mig, når man uden at blinke kan udtale sig med de nævnte citater i en pressemeddelelse.
Jeg er ikke i tvivl om at det sikkert er skiver af god kvalitet, men at love kunden at man får 24bit lyd med 100khz båndbredde er jo lige at stramme den. Det sælger sikkert skiver - det er jeg ikke i tvivl om.
Enhver seriøs distributør af sådanne produkter, ville måske tage det til sig, og få fat i en forklaring? Så kan man fremover markedsføre og sælge produktet med god samvittighed. Har i ikke selv svaret, kræver det ikke mere en en mail/tlf opringning til pågældende producent.
Der er ingen grund til at opfatte det mine synspunkter som værende negativt - jeg søgte(søger stadig) blot en forklaring på den lidt "kreative" beskrivelse.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Sjoenne skrev:
| Det eneste jeg betvivler er den sensationsagtige markedsføring(der nok også muliggør priserne på 270-290kr). |
|
|
Jeg forstår da langt fra teknikkerne bag "den gode lyd", og har endnu ikke set den beskrevet fyldestgørende på et sprog vi alle kan læse og forstå, men derimod kan vi vist alle høre forskellen på god og dårlig lyd  |
|
|
Jeg satte med vilje kommentaren med prisen i parantes - primært kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det lader sig gøre at klemme så meget ekstra data ned på en CD... og næste step er så at dekode det data... jeg er ikke interesseret i at vide hvor godt de lyder, blot få forklaret mystikken omkring de fantastiske data disse skiver har.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye: Netop "Flamenco Passion, som man kan se på deres hjemmeside til 320,- købte jeg hos dem for 250,- så sent som i dag. Meget mystisk - måske de har fået rabat på et parti  Det var i hvert fald både med regning og moms, og jeg købte ikke noget andet. Jeg tror i hvert fald næppe, at der er tale om kopier fra Østen, da det er en af de mest seriøse hifi-bikse, jeg nogensinde har befundet mig i. Men jeg kan jo tage fejl.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Holmbye: Netop "Flamenco Passion, som man kan se på deres hjemmeside til 320,- købte jeg hos dem for 250,- så sent som i dag. Meget mystisk - måske de har fået rabat på et parti Det var i hvert fald både med regning og moms, og jeg købte ikke noget andet.
Jeg tror i hvert fald næppe, at der er tale om kopier fra Østen, da det er en af de mest seriøse hifi-bikse, jeg nogensinde har befundet mig i. Men jeg kan jo tage fejl.
|
|
|
Mon ikke du har købt XRCD versionen og ikke den nye K2HD version? Det er sandsynligt at de sælger deres XRCD ud for at gøre plads til de samme skiver i en endnu bedre kvalitet. De Cd'er de viser på deres side er alle XRCD og ikke K2HD
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:
Sjoenne skrev:
|
|
Jeg forstår da langt fra teknikkerne bag "den gode lyd", og har endnu ikke set den beskrevet fyldestgørende på et sprog vi alle kan læse og forstå, men derimod kan vi vist alle høre forskellen på god og dårlig lyd 
|
|
|
Jeg satte med vilje kommentaren med prisen i parantes - primært kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det lader sig gøre at klemme så meget ekstra data ned på en CD... og næste step er så at dekode det data... jeg er ikke interesseret i at vide hvor godt de lyder, blot få forklaret mystikken omkring de fantastiske data disse skiver har. |
|
|
Hej Sjoenne,
Ok, godt ord igen. Det kan bare til tider være irriterende at man hver gang man tager et nyt og spændene produkt hjem skal forsvarer sig som har man være konen utro eller forådt nationen.
Jeg er ikke ude på at snyde nogen, jeg har fundet et produkt som jeg har prøvet af og kan stå inde for. Folk vil som du selv er inde på gerne have en teknisk forklaring og her har jeg naturligt nok støttet mig til det producenten oplyser, og jeg har ingen grund til at tro at der skuel være noget galt med det. Ser du teknobavlet interessere ikke mig så meget som lyden men der er jo ikke meget ved en pressemeddelelse hvor der står "køb de nye cd'er der lyder p***e godt" 
Mht til prisen så holder vi os til vejledende priser og generelt syntes jeg det er peanuts i forhold til hvad man smider efter efter hardware, det fortjener vel noget ordentligt at spille når d nu der er ofret formuer på grejet. Men her er jeg nok uvildig, jeg syntes dog at K2HD cd'erne er rigtigt gode til prisen
Hvad har dit setup stået dig i?
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye: Det, jeg har købt, er følgende: Favorite Chinese Instrumentals "Vinyl CD" (FIM09VD) 180 SEK Flamenco Passion xrcd2 (FIM XRCD 023) 250 SEK This is K2 HD Sound! (FIM K2 HD 078) 250 SEK Så ved jeg ikke, om det stemmer overens med dine antagelser eller ej  Og ja, jeg ved godt, at det kun er sidstnævnte, der er K2HD-versionen.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Holmbye:
Det, jeg har købt, er følgende:
Favorite Chinese Instrumentals "Vinyl CD" (FIM09VD) 180 SEK Flamenco Passion xrcd2 (FIM XRCD 023) 250 SEK This is K2 HD Sound! (FIM K2 HD 078) 250 SEK
Så ved jeg ikke, om det stemmer overens med dine antagelser eller ej Og ja, jeg ved godt, at det kun er sidstnævnte, der er K2HD-versionen.
|
|
|
Hej,
jo det passer meget godt med min antagelse om at Flamenco Passion ikke var en K2HD Den er kommet i en K2HD og den vil de nok gerne have op på hylderne men venter lige til XRCD versionerne er væk, ellers kommer de jo aldrig af med dem. Og så har du fået lidt rabat på den sidste, det virker rimeligt nok. Mit første indtryk var at du havde tanket K2HD cd'er til 180 kr. pr. styk og det undrede mig men sådan var det så heller ikke, min fejl.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søgte lidt og fandt flere forskellige forklaringer her er et eksempel fra
http://studio-central.com/phpbb/index.php
"If you look around, you'll see that we've had this discussion numerous times.
There's a lot of confusion about "why" you would record, mix, and process at 24/96 when CDs are just 16/44. The simple answer is "numbers that are more accurate." Filters and processors are merely mathematical calculations that alter the digital data that represents your music. If you process a file that is 24/96, you will receive a more accurate result than performing the same process on a 16/44 file.
So, instead of processing a 16/44 file numerous times (which would require rounding off "numbers" each time) you process at 24/96 and then convert down to 16/44; this limits data accuracy loss.
There's more to it than that; a sampling rate of 44 does not accurately capture or re-create the complex frequencies generated by real guitars. Look around this site for some of the other explanations and reasons for recording at high bit and sample rates."
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
|
"If you look around, you'll see that we've had this discussion numerous times.
There's a lot of confusion about "why" you would record, mix, and process at 24/96 when CDs are just 16/44. The simple answer is "numbers that are more accurate." Filters and processors are merely mathematical calculations that alter the digital data that represents your music. If you process a file that is 24/96, you will receive a more accurate result than performing the same process on a 16/44 file.
So, instead of processing a 16/44 file numerous times (which would require rounding off "numbers" each time) you process at 24/96 and then convert down to 16/44; this limits data accuracy loss.
There's more to it than that; a sampling rate of 44 does not accurately capture or re-create the complex frequencies generated by real guitars. Look around this site for some of the other explanations and reasons for recording at high bit and sample rates."
|
|
|
Det kunne så være en del af forklaringen på den lavere fejl rate som nævnes i pressematerialet og som altså tilsyneladene ikke kan afskrives som "ævl". Ja hvem ævler egentlig?
Derudover har jeg lige kørt et par af K2HD cd'erne igennem wavepad og konstateret at de er meget lavt komprimerede. Det hjælper selvfølgelig også på lydkvaliteten
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Holmbye skrev:
<SPAN ="post">"If you look around, you'll see that we've had this discussion numerous times. There's a lot of confusion about "why" you would record, mix, and process at 24/96 when CDs are just 16/44. The simple answer is "numbers that are more accurate." Filters and processors are merely mathematical calculations that alter the digital data that represents your music. If you process a file that is 24/96, you will receive a more accurate result than performing the same process on a 16/44 file. So, instead of processing a 16/44 file numerous times (which would require rounding off "numbers" each time) you process at 24/96 and then convert down to 16/44; this limits data accuracy loss. There's more to it than that; a sampling rate of 44 does not accurately capture or re-create the complex frequencies generated by real guitars. Look around this site for some of the other explanations and reasons for recording at high bit and sample rates."</SPAN>
|
|
|
Det kunne så være en del af forklaringen på den lavere fejl rate som nævnes i pressematerialet og som altså tilsyneladene ikke kan afskrives som "ævl". Ja hvem ævler egentlig?
Derudover har jeg lige kørt et par af K2HD cd'erne igennem wavepad og konstateret at de er meget lavt komprimerede. Det hjælper selvfølgelig også på lydkvaliteten |
|
|
Det er helt rigtigt beskrevet.. og det er også helt normalt at musikken bliver til i 24/96k og forbliver sådan inden den endelige CD-master. Men det er alt ligefra amatøroptagelser til professionelle udgivelser.
Det fortæller bare intet om K2HD. Og jeg tror også bare jeg vil konkludere at de lovede 24bit med 100khz båndbredde er fra mastersiden, ikke på den endelige skive man køber - det vil sige at man stadig står med en normal RedBook CD med 16bit/44khz sampling.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Holmbye skrev:
Holmbye skrev:
<SPAN ="post">"If you look around, you'll see that we've had this discussion numerous times. There's a lot of confusion about "why" you would record, mix, and process at 24/96 when CDs are just 16/44. The simple answer is "numbers that are more accurate." Filters and processors are merely mathematical calculations that alter the digital data that represents your music. If you process a file that is 24/96, you will receive a more accurate result than performing the same process on a 16/44 file. So, instead of processing a 16/44 file numerous times (which would require rounding off "numbers" each time) you process at 24/96 and then convert down to 16/44; this limits data accuracy loss. There's more to it than that; a sampling rate of 44 does not accurately capture or re-create the complex frequencies generated by real guitars. Look around this site for some of the other explanations and reasons for recording at high bit and sample rates."</SPAN>
|
|
|
Derudover har jeg lige kørt et par af K2HD cd'erne igennem wavepad og konstateret at de er meget lavt komprimerede. Det hjælper selvfølgelig også på lydkvaliteten
|
|
|
Det er helt rigtigt beskrevet.. og det er også helt normalt at musikken bliver til i 24/96k og forbliver sådan inden den endelige CD-master. Men det er alt ligefra amatøroptagelser til professionelle udgivelser. Det fortæller bare intet om K2HD. Og jeg tror også bare jeg vil konkludere at de lovede 24bit med 100khz båndbredde er fra mastersiden, ikke på den endelige skive man køber - det vil sige at man stadig står med en normal RedBook CD med 16bit/44khz sampling. |
|
|
Med en væsentlig lavere fejlrate end normal standard
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Sjoenne skrev:
Holmbye skrev:
Holmbye skrev:
|
|
|
|
|
|
Det er helt rigtigt beskrevet.. og det er også helt normalt at musikken bliver til i 24/96k og forbliver sådan inden den endelige CD-master. Men det er alt ligefra amatøroptagelser til professionelle udgivelser. Det fortæller bare intet om K2HD. Og jeg tror også bare jeg vil konkludere at de lovede 24bit med 100khz båndbredde er fra mastersiden, ikke på den endelige skive man køber - det vil sige at man stadig står med en normal RedBook CD med 16bit/44khz sampling. |
|
|
Med en væsentlig lavere fejlrate end normal standard |
|
|
Hvorfor? Det du citerede i dit tidligere indlæg beskriver bare normal procedure når man optager/redigere/mastererer. Hvad gør K2HD's fejlrate lavere?
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kan siden her kaste lidt lys over teknologien
http://www.jvcmusic.co.jp/flair/e/k2hd/index.html
"New technology developed by JVC group (JVC & Victor Entertainment) which can pack the information of wide frequency range up to 100kHz and high resolution of 24bit into lower format. This is a part of "K2 technology" which is JVC's original technology for higher digital sound quality started in 1987. In CD's case, it is possible to pack the information of 192kHz & 24bit into the format of 44.1kHz & 16bit."
Og nej jeg er ikke i stand til at vurdere værdien af de tekniske forklaringer, men jeg kan hører at resultat er det hidtil bedste så noget er gjort mere rigtigt end før.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står da stadig ingen forklaring, men kun påstande?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|