| Forfatter |
|
Courchay Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Courchay Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg har et sidste spørgsmål som jeg håber i også vil svare på.
Min mor har i dag i en forretning fået at vide, at på et eller andet tidspunkt i 2009 vil det analoge signal forsvinde. Altså da vil man kun kunne modtage digitalt. Jeg går ud fra den oplysning er rigtig(?).
Vil det så ikke *uundgåeligt* betyde, at hun til den tid så kan være sikker på at kunne se digital tv på alle hendes kanaler, såfremt hun køber den Sony T3000? Hun overvejer nemlig i så fald at købe den alligevel - og så leve med det lidt ringere billede på kanalerne der vises analogt i det år til halvandet der er tilbage ...
Eller kan der være andre ugler i mosen?
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Courchay skrev:
|
Hej igen.
Jeg har et sidste spørgsmål som jeg håber i også vil svare på.
Min mor har i dag i en forretning fået at vide, at på et eller andet tidspunkt i 2009 vil det analoge signal forsvinde. Altså da vil man kun kunne modtage digitalt. Jeg går ud fra den oplysning er rigtig(?).
Vil det så ikke *uundgåeligt* betyde, at hun til den tid så kan være sikker på at kunne se digital tv på alle hendes kanaler, såfremt hun køber den Sony T3000? Hun overvejer nemlig i så fald at købe den alligevel - og så leve med det lidt ringere billede på kanalerne der vises analogt i det år til halvandet der er tilbage ...
Eller kan der være andre ugler i mosen?
|
|
|
Det er kun det ananloge signal på den normale antenne, der forsvinder i 2009.. hvornår yousee osv. lukker for det analoge signal er, så vidt jeg ved, endnu ikke fastlagt..
Har du fået bekræftet fra yousee at det kun er hvis man abonnerer på den store pakke, at man kan få et kort til digitalt tv??
-Allan
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Courchay Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja TDC har bekræftet det med den store pakke for at få et kort til digitalt tv.
Og så er det endda MEGET mere kompliceret end det. Han kom med en alenlang forklaring om noget noget med "2 eller 4", 2009 og 2012, en boks, noget med at han ikke ved hvordan 'opdateringer' foregår hos Sony, osv. osv. Jeg fattede ikke det halve af det. :( Men jeg forstod så meget, at han af en eller anden grund mente at man ud over fjernsynet (omtalte Sony) også skal have et 'kam modul' (hed det vist). Og det (sammen med noget andet igen som jeg har glemt hvad var) er yderligere 1200,- Og så var han alligevel ikke sikker på det vil fungere med det tv(?).
Så jeg kan ikke længere finde ud af hvad der virker og hvad der ikke gør, hvilket fjernsyn man kan købe der fungere sammen med TDC/YouSee (for der var både det ene og det andet spørgsmål - som jeg heller ikke kan huske det halve af).
Jeg kunne heller ikke få et klart svar på om de lukker for det analoge signal i 2009. Jeg fik at vide, at sådan må jeg ikke tænke - og så endnu en l a n g forklaring som jge ikke forstod en skid af.
Jeg forstår ikke hvorfor det skal være SÅ besværligt. Og nu aner jeg ikke overhovedet hvad jeg skal gribe og gøre i. :(
|
| Til top |
|
| |
Courchay Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jo ikke noget med grundpakken at gøre. Det er den det handler om.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Courchay skrev:
|
Det har jo ikke noget med grundpakken at gøre. Det er den det handler om.
|
|
|
Sakset fra YouSee.
Digitalt kabel-tv forudsætter, at du modtager tv-signal fra YouSee. For at få det fulde udbytte af Digitalt kabel-tv kræver det Mellem- eller Fuldpakke. Med en Grundpakke kan du abonnere på CANAL+, TV1000 og Hustler TV, samt se den Digitale Public Service Pakke (DR1, DR2, TV 2 samt Tegnsprogs-kanalen).
Dette læser jeg som at man kan se digitalt tv fra grundpakken, men at man skal op i mellempakken og fldpakke for at få alle valgmuligheder.
Mht. 2 og 4 som TDC nævnte vil jeg tro det har noget med MPEG2 og MPEG4 at gøre. Pt. sender DR og TV2 i MPEG2, men det vil blive ændret til MPEG4 i nærmeste fremtid (1 år eller 2).
Grunden til det er så besværligt, er en masse standarder og ingen kan åbenbart blive helt enige. Hvis Sony har indbygget DVB-C burde det dog her og nu ikke give problemer, men måske er det ikke helt opdateret for fremtiden (her ved jeg dog ikke så meget, så måske Sony centeret ved mere)
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der stod en artikkel i Børsen om at ikke ret mange fladskærme var fremtidssikret MPEG4 tuner var/er kun indbygget i nogle få modtagere, også dem der har digitalbokse kan smide dem ud i fremtiden.
Har også set at nogle kort er låst til deres egen box så selv om fjernsynet har CA modul indbygget er det ikke sikkert at det virker alligevel. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Courchay Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Digitalt kabel-tv forudsætter, at du modtager tv-signal fra YouSee. For at få det fulde udbytte af Digitalt kabel-tv kræver det Mellem- eller Fuldpakke. Med en Grundpakke kan du abonnere på CANAL+, TV1000 og Hustler TV, samt se den Digitale Public Service Pakke (DR1, DR2, TV 2 samt Tegnsprogs-kanalen).
Dette læser jeg som at man kan se digitalt tv fra grundpakken, men at man skal op i mellempakken og fldpakke for at få alle valgmuligheder.
|
|
|
Ja man kan få DR!, DR" og TV". Og så kan man vælge imellem nogle pakker. Men det er stadig de resterende 10-11 kanaler i grundpakken der er problemet. De kan kun ses analogt.
Kjeldsen skrev:
|
Mht. 2 og 4 som TDC nævnte vil jeg tro det har noget med MPEG2 og MPEG4 at gøre. Pt. sender DR og TV2 i MPEG2, men det vil blive ændret til MPEG4 i nærmeste fremtid (1 år eller 2).
Grunden til det er så besværligt, er en masse standarder og ingen kan åbenbart blive helt enige. Hvis Sony har indbygget DVB-C burde det dog her og nu ikke give problemer, men måske er det ikke helt opdateret for fremtiden (her ved jeg dog ikke så meget, så måske Sony centeret ved mere)
|
|
|
Ja det var MPEG2 og MPEG4 han snakkede om.
Jeg tror han fortalete mig langt mere end pt. nødvendigt. Nu kan jeg ikke skille info jeg skal tage hensyn til nu, fra info jeg ikke skal gå så højt op i nu. Eller sagt på en anden måde: Jeg kan ikke overskue hvad jeg skal spørge om/sikre mig når jeg/vi køber det tv.
|
| Til top |
|
| |
Courchay Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Har også set at nogle kort er låst til deres egen box så selv om fjernsynet har CA modul indbygget er det ikke sikkert at det virker alligevel.
|
|
|
Igen hvis og måske ... 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Courchay skrev:
JRGW skrev:
|
Har også set at nogle kort er låst til deres egen box så selv om fjernsynet har CA modul indbygget er det ikke sikkert at det virker alligevel.
|
|
|
Igen hvis og måske ... 
|
|
|
Og netop derfor venter jeg. Jeg gider ikke alle de men og hvis. Indtil der kommer lidt styr på det køber jeg gamle B&O LX6000/2802. Det sidste (LX6000) gav jeg 250 kr. for.
|
| Til top |
|
| |
Courchay Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men min mor kan jo ikke vente. Hun har intet fjernsyn. Og hun vil ikke have et brugt.
Det afgørende er - det er sådan set det det står og falder med her - om hun nu med sikkerhed kan tage DR1, DR2 og TV2 digitalt. Det satte ham TDC-fidusen spørgsmålstegn ved. Og jeg har ikke styr på hvorfor.
Kan hun det, vil hun have det Sony T3000 (hvad fremtiden angår, tager hun chancen). Kan hun ikke, skal det være et billedrørs-tv (når det hele så alligevel er analogt, og det da er bedre).
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Courchay skrev:
Det afgørende er - det er sådan set det det står og falder med her - om hun nu med sikkerhed kan tage DR1, DR2 og TV2 digitalt. |
|
|
Det bør forhandleren vide.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Courchay skrev:
|
Det afgørende er - det er sådan set det det står og falder med her - om hun nu med sikkerhed kan tage DR1, DR2 og TV2 digitalt. Det satte ham TDC-fidusen spørgsmålstegn ved. Og jeg har ikke styr på hvorfor.
Kan hun det, vil hun have det Sony T3000 (hvad fremtiden angår, tager hun chancen). Kan hun ikke, skal det være et billedrørs-tv (når det hele så alligevel er analogt, og det da er bedre).
|
|
|
Som det ser ud nu og her, så vil hun kunne tage dr1, dr2 og tv2 digitalt via yousee kabel med en t3000.. også uden brug af ca-moduler eller lignende..
-Allan
|
| Til top |
|
| |
Courchay Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak. :)
Jeg har ellers selv endegyldigt rådet hende til at købe et CRT, efter som de resterende kanaler - som det ser ud lige nu - skal ses analogt (*det er jeg bange for hun hurtigt bliver træt af). Og fordi jeg hos TDC ikke har kunne få noget at vide om hvornår de lukker for det analoge.
Men nu har hun også selv været ude at kigge. Og nu er Sony tv'et pludselig det eneste der dur. Først og fremmest pga. designet! Det taler hun sq mere om end billedet. Og så "føler hun sig sikker på" at hun kun skal se analogt tv frem til næste år engang. Who knows ... Men hun skal selvfølgelig have lov at købe det tv hun helst vil have.
* Godt at der er 14 dages returret. Så er der da mulighed for at ombestemme sig. 
|
| Til top |
|
| |