| Forfatter |
|
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at tjekke, om der er sikringer i dine højtalere ,er du nødt til at pille basenheden ud, og se efter om der sidder nogle sikringer inde i højtaleren. Prøv også at lugte til basenheden, hvis den er brændt af kan man normalt lugte det. Prøv også at bytte om på basenhederne, for at udelukke en eventuel fejl i delefilteret.
Du kan også prøve, at sætte et 1,5 volt batteri til højtalerkablet, hvis basmembranen bevæger sig enten ind eller ud får den strøm.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosengreen1 skrev:
| jeg har 2300kr og gøre godt med, hvad foreslår i? |
|
|
Ascari skrev:
Skaf en anden forstærker, Sony er IKKE kendt for at kunne præstere det vilde, og effekten er tit opgavet meget optimistisk.
Gå efter en Nad 319 til 2-2.5k hvis det skal være noget der kan trække dine DC15 og samtidigt være billigt.
|
|
|
Ja, læs de svar du får
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosengreen1 skrev:
| jeg har 2300kr og gøre godt med, hvad foreslår i? |
|
|
HEJ ROSENGREEN 1!
Ja de CV DC 15 er også lidt svære at trække ,hvis de skal yde
deres bedste, man syntes man får en god bas med en DENON
POA 2200, det gør man måske også, så prøver man en NAD S200
ja så bliver bassen noget bedre,mere styr over bassen. Rigtig god
effekt-forstærker, min ven har altid sværget til KLASSE A OK efter
lidt søgen fandt jeg så en M F A 370 (185 WATT KLASSE A I 8 OHM). Men
endnu en gang, mere styr over bassen, det er bassen der er svær,
på DC 15, de andre enheder er ok, den går jo også ned til ca 2,5
ohm ved ca. 80 hz .
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående sikringer så kan jeg ikke huske om der sidder sådan en klap omme bagved ved terminalerne, det gør der på Cerwin Vega VS 15, den kan man åbne og skifte sikringen, men jeg kan ikke huske om det gøres på samme måde på DC-15.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
MaMmE Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor dyre sådan nogle skal være da model NAD 2600 kom i 1987, jeg har testen af NAD 2600 fra Hifi & Elektronik hvor de får en virkelig god anmeldelse, men de ældste er godt 20 år gamle, A modellen er lidt nyere, men de ville være fine at bruge til Bi-amping på DC-15.
At jeg så mener at det er dyrt for så gamle forstærkere er noget andet.
Du kan næsten få en brugt NAD 218 til de penge.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek lige en gang om ikke bare du har "spillet" signaletkablet ud af forstærkeren? Det sker nogen gange for mig!  Vil sige diskanten står af først, for når forstærkeren ikke kan levere mere strøm, så laver den noget støj hvilket er højfrekvent og derfor nærmere ville nappe din diskant. Så mon ikke problemet kan findes et andet sted? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Rosengreen1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa.. hvad er signalkablet?? og så er det lige et sidste problem.. min forstærker duer vist slet ikke mere??  det kan sqda ik går værre?? forhelved da.. den kan slet ikke spille mere?? hvad f**k sker der?? __________________ Hardstyle er guff;P
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slap nu af mand, en dårlig dimensioneret forstærker har det ikke godt med højtalere under 4 ohm, så det er ikke utænkeligt at den er smeltet indeni.
Din Sony har sikkert også nogle sikringer som måske er gået, pil låget af og kig efter de små glas sikringer.
Det er problemet at når man får finger i en DC-15, så vil man bare spille højt, og som du kan se er det ikke lige altid det går godt.
Problemet med denne DC-15 var at hifi klubben opgav dem til 8 ohm og det var ikke vejledning som jeg mener de skrev i testen af dem det var vildledning.
Få lige nogen til at kigge på det du har der måske ved lidt mere om det end dig selv, det kunne være småting.
Hvis din forstærker ikke dur mere så pas på med den surround fidus du omtalte, den er sikkert slet ikke bygget til at kunne klare Vegaen´s 2,5ohm.
|
| Til top |
|
| |
MaMmE Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik, det skal lige siges at prisen er for 2 styks.. at det direkte er dyrt er jeg ikke enig med dig i
jeg ved godt de er af ældre dato men de virker upåklagelig og spiller utrolig godt, og er sikker på de virker lang tid endnu.
mon en NAD 218 er lige så kraftig som 2 NAD 2600..? bare nysgerrig 
|
| Til top |
|
| |
Rosengreen1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne VILDT godt tænke mig en 218 eller 319, men jeg kan simpelthen ikke finde nogen til under 3000 (som er mit maximum for en forstærker).. ville være alletiders hvis i kunne finde en af dem til mig?? jeg tror jeg har prøvet alt.. og nu har jeg nogle sindssyge højtalere som ikke kan spille pga. DET l**tE SONY PIS!!!!! sværger at jeg aldrig køber sony igen __________________ Hardstyle er guff;P
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en NAD C370, den er nyere end NAD 319, den afløste NAD 319, de har samme effekt + at den har flere muligheder denne NAD C370 med 12v & 2 gange pre-out.
Det må være det prislag du er på, den kan heller ikke udnytte dine DC-15 fuldt ud, men da du ikke har flere mønter at gøre godt med så er denne her en god forstærker.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=69251 __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Rosengreen1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.. hvad er Specifikationerne for NAD C370, og 319? Mit værelse er 30m2, og ved ikke om C370 er kraftig nok? ville nødig købe en forstærker som står af igen __________________ Hardstyle er guff;P
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv nu lige at læse det jeg skriver ovenfor, NAD C370, den kan heller ikke udnytte dine DC-15 fuldt ud, men da du ikke har flere penge kan du jo ikke lige få det du gerne vil have.
Om den forstærker du køber står af igen kommer jo sikkert an på om du ikke kan styre volumen, din Sony havde sikkert også overlevet hvis du bare ikke forsøgte at få den til at afgive de dobbelte watt af hvad den har ved at skrue alt for højt op.
NAD C370 ::
http://207.228.230.231/info/NAD_C370.pdf
NAD 216::
http://207.228.230.231/info/NAD_216THX.pdf
Fordi jeg skriver NAD 216 er at det er samme effektdel som NAD 319, de har samme watt så gå ind og klik på de link så kan du læse effekten nede i bunden.
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosengreen1 skrev:
Hejsa.. hvad er Specifikationerne for NAD C370, og 319? Mit værelse er 30m2, og ved ikke om C370 er kraftig nok? ville nødig købe en forstærker som står af igen |
|
|
En C370 vil godt kunne trække DC15 nogenlunde, men ikke optimalt... Sørg for at "soft-clipping" er slået til på C370'eren og hold lidt igen med volumen.. Der hersker ingen tvivl om at den vil klare jobbet langt bedre en din nuværende sony...
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosengreen1 skrev:
Jeg kunne VILDT godt tænke mig en 218 eller 319, men jeg kan simpelthen ikke finde nogen til under 3000 (som er mit maximum for en forstærker).. ville være alletiders hvis i kunne finde en af dem til mig?? jeg tror jeg har prøvet alt.. og nu har jeg nogle sindssyge højtalere som ikke kan spille pga. DET l**tE SONY PIS!!!!! sværger at jeg aldrig køber sony igen |
|
|
Husk nu lige, at den Sony helt sikkert IKKE er beregnet til at drive et par store Cerwin Vega HT..! Hvis du drejer så voldsomt på knappen, som du øjensynligt har gjort, så står forstærkeren af... lyt efter hvornår det lyder dårligt - og skru herefter ned!
|
| Til top |
|
| |
Rosengreen1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak.. jeg havde sat min l**tE SONY forstærker på 50% af det den står til og kunne, og havde skruet helt ned på computeren, og skruede op derefter.. og SÅH højt var det altså ikke? jeg havde over hovedet ikke presset min sony mere, og alligevel stod det l**t af:( men regner med at købe en NAD C370, og så måske sætte en NAD 2600 på?? lyder det ikke meget fornuftigt?? og hvad ville i sige at de 2´s priser ligger på??
__________________ Hardstyle er guff;P
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må slappe lidt af Rosengreen1, når du siger 50% mener du vel at du havde skruet op til klokken 12?
Det er altså ikke 50% af hvad forstærkeren kan, nok mere 100% eller mere. En forstærker afgiver for det meste max effekt omkring klokken 12, nogen gange klokken 11, andre gange klokken 01, det er forskelligt fra setup til setup.
Det er klart at det måske kan være lidt svært at vide hvornår anlægget er presset, især hvis det ikke decideret skratter. Dog er mudret bas og skrigende diskant, typisk et tegn på at det er på tide at skrue ned.
en DC 15 er så voldsom en højttaler at den skal have en stabil og kraftig forstærker for at yde optimal, den knækker simpelthent små forstærkere fordi den er så voldsom. En Nad 319 eller 370 er det mindste du skal smide på af forstærkere.
Du kan godt sætte en Nad c370 og en Nad 2600 på, men så skal dine DC 15 have mulighed for biamping, så den ene forstærker spiller diskant og mellemtone, og den anden tager bassen. Dog tror jeg i stedet du skal finde en c270 som effektdelsmæssigt er identisk med en C370, på den måde kan du brokoble dem og få 2x350 watt. Denne løsning koster så godt nok det samme som en Nad 218thx og en forforstærker, og det vil jeg påstå er en bedre løsning.
|
| Til top |
|
| |
Rosengreen1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
heey.. takker, men kan ikke rigtig finde de der 218thx'ere, og min sony går helt til kl 5?? og jeg satte den kun på kl 12.. hvad ville den sammensætning du foreslog komme til og koste måske? Som i nok har lagt mærke til, er jeg MEGET nybegynder i det her emne, men en 218thx, er det ikke en effektforstærker? hvad er det der "Biamping"? og man SKAL have en Forforstærker for at bruge en effektforstærker?
En effektforstærker, hvad er det helt præcist? ved godt at den giver x-tra watt, men gør den andet?
En forforstærker, hvad det helt præcist??
hilsen Mikkel.. __________________ Hardstyle er guff;P
|
| Til top |
|
| |
Rosengreen1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et spørgsmål mere.. jeg sidder og kigger på en NAD 116 forforstærker, og en NAD 2600 effektforstærker, ville det ikke kunne due??
__________________ Hardstyle er guff;P
|
| Til top |
|
| |