| Forfatter |
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Jeg siger ikke at der er et korrekt VALG, jeg siger at der er et korrekt BILLEDE, og at det er et faktum at Pioneer kommer tættest på dette. Som sagt er dit mål tilsyneladende at dreje debatten over hvor dine hardwarevalg har det bedre, men det er jo ikke andet end en omgang øregas der tilsyneladende skal legitimisere for dig selv dit valg af LCD. |
|
|
Endnu engang har du ikke fattet en meter!
Pointen er - for nu at skære det ud i pap for dig: Der er en (mange) grund(e) til at LCD er klart den mest udbredte teknologi idag (og ja - mange af dem har intet med billedkvalitet at gøre). Det er ikke alle, der - som dig - kun mener at parametre, hvor plasma klarer sig godt - er de eneste af betydning for billedkvaliteten. Der er langt flere parametre, der spiller ind - og dermed bliver valget individuelt.
Forstå dog, at selv om du ikke mener, at der findes andre parametre af betydning for korrekt billede - så findes der mange andre mennesker, for hvem disse parametre har betydning - og derfor vælger de anderledes end dig. Det gør ikke dit valg dårligere - for du har valgt det, du foretrækker, ligesom jeg har valgt det, jeg foretrækker, men det er latterligt at påstå, at dit valg dermed er mere "korrekt" eller at dit billede er mere "korrekt".
EOD
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er nogen der ikke fatter en meter her, så er det dig.
Årsagen til at LCD er det mest udbredte i dag har netop ingenting med billedkvalitet at gøre, men det har langt oftest heller ingenting at gøre med, at folk følte sig generede af genskin, 'flimmer' og var bange for burn-in. Velsagtens 90% af alle nuværende LCD-ejere har af forskellige årsager (hovedsageligt fordomme og manglende udbud i butikkerne) aldrig overvejet plasma. Men det har ikke en disse at gøre med alle de, ifølge dig, forfærdelige ting der følger med plasma teknologien.
'Mit' billede (både det jeg har herhjemme, og det jeg argumenterer for er det bedste på markedet, i form af hvad et kalibreret Pioneer kan levere) ER mere korrekt! Vil du have noget der bare minder om korrekt (god) billedkvalitet, så er der ikke noget der hedder 'genskin' eller for meget lys i stuen; disse ting skal simpelthen være fjernet fra overvejelserne hvis man vil opnå 'god' billedkvalitet! Dette mangler du tilsyneladende stadig at forstå. Du kan IKKE få god billedkvalitet i en stue med masser af lys og genskin, ligemeget om du så smider 100k efter det vildeste LCD tv ever.
Og hold nu op med at skrive, at jeg påstår at der er et 'korrekt valg'. Jeg skrev ORDRET at det ikke er det jeg mener! Det er sjovt du snakker om ikke at fatte en meter, men selv bliver ved i samme rille, og skyder mig holdninger i skoene, som jeg eksplicit har frasagt mig i det indlæg du citerer.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan i hvert fald ikke diskuteres,at dybest set alle seriøse test bruger Pio x08 som reference ? - fordi den performer bedre end noget andet tv,på¨tværs af teknologier.
Nu er der nok også solgt en masse LCD, til en målgruppe der slet ikke går ind og sammenligner teknologierne ? - og så har hele markedet under 37" kun været LCD.
Gentager ! - syneres Sony X3500 løfter LCD op på et spændende niveau . .?
|
| Til top |
|
| |
LarsGL Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt om pz85, og bemærk game mode ( hvad det så end er ? )
Panasonic TH-42PZ85E
1080p
Natural Vision Filter
24fps film afspilning (24p Real Cinema)
30.000:1 Native kontrast
1.000.000:1 Dynamisk kontrast
3 HDMI
2 Scart
100Hz
Game mode
SD kortlæser (JPEG)
PC tilslutning
Skjulte højttaler
V-Audio Surround
PAT
VIERA link
|
| Til top |
|
| |
LarsGL Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lyder meget tiltalende! Hvad er den forventede pris?
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har jeg desværre ikke set endnu, men mon ikke de er lige på trapperne.
Og de så ryget i lidt priskrig hos div. forhandlere
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen genskinsproblemer med LCD  :
Og til folk der lever i fortiden er der her et moderne plasma:
Forskellen er stort set ens.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blanke skærme (uanset, hvilken teknologi, der gemmer sig bag) giver mere genskin end matte skærme - det er en naturlov - og selv om du hygger dig med at konstruere billeder, kan intet ændre på dette.
Visse LCD-skærme har idag fået blanke skærme - hvilket giver nøjagtigt de samme problemer som med plasma-skærme med blank overflade. Om der er kommet plasmaskærme med mat overflade, skal jeg lade være usagt....
I min egen stue, hvor CRT var håbløst om dagen på grund af genskin, har jeg et flot billede på en (mat) LCD. En blank skærm ville være aldeles håbløs.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
LarsGL skrev:
|
Mange tak for de mange svar Jeg er i hvert fald kommet frem til, at det skal være en plasma-skærm. Men som én også påpeger, er Pioneer-skærmen noget gammel, så hvad med denne:
http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=136475
Er det en god skærm til prisen?
|
|
|
Ikke at der er noget galt med det, - men tror at "happii" sælger parallelimporterede produkter. Vil du have et produkt,der er fulgt til dørs af en DK/Nordisk Panasonic forhandler, - kan jeg varmt anbefale : http://www.geco.dk/product.asp?product=1033&sub=5&pa ge=1
Er selv tilhænger af (Pio,Pana !) plasma billedgengivelse. Men jeg må tilstå at jeg afgjort ser et meget fornemt potentiale i specielt Sonys LCD 3000/3500 X-serie. Lidt dyr, men
|
|
|
Det er IKKE et paralel importeret tv. Happii er jo en underafdeling af Elbodan, som også har Expert og 2Tal. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Blanke skærme (uanset, hvilken teknologi, der gemmer sig bag) giver mere genskin end matte skærme - det er en naturlov - og selv om du hygger dig med at konstruere billeder, kan intet ændre på dette. |
|
|
Begge skærme er matte, hvilket tydeligt kan ses, og der er intet konstrueret over de billeder.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
kaso skrev:
|
Blanke skærme (uanset, hvilken teknologi, der gemmer sig bag) giver mere genskin end matte skærme - det er en naturlov - og selv om du hygger dig med at konstruere billeder, kan intet ændre på dette.
|
|
|
Begge skærme er matte, hvilket tydeligt kan ses, og der er intet konstrueret over de billeder. |
|
|
OK - så der findes idag matte plasmaskærme?
Ligesom der er kommet blanke LCD-skærme?
Tjah - så kan det da være at plasma snart kan blive brugbare 
(Nu har jeg nu jævnligt skrevet, at jeg mener, at blanke skærme kan være et problem - uanset teknologi - og det ændrer sig jo ikke. Nu har plasmaproducenterne bare også opdaget det...)
|
| Til top |
|
| |